אבי ברנמילר
צילום: יחצ

עולה על הרדאר של וול סטריט - ברנמילר ממריאה ביותר מ-100%

החברה פרסמה אתמול הודעה על כך שקיבלה מענק ממשלתי לטובת הקמת מתקן לאגירת אנרגיית חום כחלק מפרויקט ממשלתי; נפח המסחר במניה זינק למעל 9 מיליון מניות בעוד הנפח הממוצע עומד על כ-6,500 מניות
מתן קובי | (4)

מניית ברנמילר  ברנמילר (US) מזנקת היום עקב הודעה שפרסמה החברה אתמול בנוגע לקבלת מענק ממשלתי. ברנמילר צפויה לקבל 2.2 מיליון שקל עבור בנייה והתקנה של מערכת ה-bGen שלה לטובת פרויקט הפחתת פליטות במפעל "טמפו" בנתניה. בתגובה להודעה המניה עלתה ב-12% אתמול בתל אביב ואמנם גודל המענק אינו משמעותי, אך נראה כי ההודעה הדליקה את אור הזרקורים על החברה - מחזור המסחר במניה בוול סטריט עומד כעת על מעל 9 מיליון מניות, עד כה הממוצע עמד על 6.7 אלף מניות ביום.

אבי ברנמילר, יו"ר ומנכ"ל החברה, אמר עם פרסום ההודעה: "אנו שמחים להכריז על פרוייקט חשוב פורץ דרך, באמצעות התמיכה של המשרד להגנת הסביבה, לאספקת חום ירוק לתעשייה. לאור השימוש הגובר בטכנולוגיות קלינטק מתקדמות שנועדו להתמודד עם הגורמים וההשלכות של משבר האקלים העולמי, חברות תעשייתיות רבות מחפשות פתרונות לייצור ושימור של אנרגיה נקייה וסביבתית ואנו מודים למשרד להגנת הסביבה על תמיכתו במימון הפרויקט אשר מסייע להאיץ הטמעת טכנולוגיות לאנרגיה נקיה, תוצרת כחול לבן".

ברנמילר היא חברת קלינטק ישראלית המתמקדת בתחום אגירת האנרגיה בארץ ובעולם עם טכנולוגיה יעילה וחסכונית לשימור אנרגיה על ידי חום שפיתחו אנשיה. הטכנולוגיה של החברה אוגרת אנרגיה תרמית על ידי שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה. לחברה מספר פרויקטים בעולם, ביניהם מתקן אגירת אנרגיה הגדול מסוגו בעולם בטוסקנה, המשרת כ-4 מיליון איטלקים, שנחנך לקראת סוף השנה (באיחור של שנה וחצי).

בדוחותיה האחרונים החברה רשמה הכנסות שנתיות בסך 1.5 מיליון דולר והפסד של 11 מיליון דולר (הפסד למניה של 0.76 דולר). סך המזומנים ושווה מזומנים של החברה עומד, נכון לסוף 2022, על 6.1 מיליון דולר - כ-25% מתחת לנתון בשנה שלפני כן. סך ההזמנות ב-2022 עמדו על 9.2 מיליון דולר והוצאות המחקר ופיתוח עמדו על כ-4.9 מיליון דולר, בדומה ל-2021. 

החברה הודיעה בחודש שעבר על מחיקה וולנטרית של מניותה מהבורסה בתל אביב. על פי החברה זהו מהלך טבעי וחיוני שיאפשר לברנמילר להתמקד טוב יותר בשוק היעד שלה בדרך להפיכת החברה למובילה גלובלית בתחומה כשהמחיקה תתבצע ב-26 ביוני הקרוב. מניות החברה החלו להסחר בנאסד"ק במאי האחרון בשער של 5.2 דולר למניה, מאז ועד פתיחת המסחר היום נרשמה ירידה של למעלה מ-80% אך ההתלהבות בוול סטריט העלתה את המניה עד למחיר של 2.7 דולר.

ניר ברנמילר, המשנה למנכ"ל, הוסיף לאחר הפרסום: "חברות תעשייתיות שחושבות קדימה כמו טמפו, רוצות לייעל את התהליכים האנרגטיים שלהן, אבל עד לאחרונה, פתרונות אמינים, חסכוניים וארוכי חיים היו מעטים, אם בכלל. טכנולוגיית ה-bGen שלנו מאפשרת לחברות אלה להתחיל להשתמש במשאבי אנרגיה מתחדשים ובחום מבוזבז כדי לייצר ביעילות קיטור נקי, מים חמים ואוויר חם לפי דרישה, מה שמאפשר להן לשחרר את הפחמן של התהליך התרמי שלהן - ובמקרים מסוימים, כמו טמפו, להפחית את עלויות הדלק משמעותית תוך כדי". 

גרף המניה בתל אביב בחמש השנים האחרונות

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אמיר 11/04/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
    האם על ידי ברנמילר? גם אחרי הזינוק שווי החברה נמוך מאוד. שווה להשקיע קצת
  • 2.
    אוגווינד הבאה בתור (ל"ת)
    אחד שיודע 10/04/2023 21:37
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 11/04/2023 02:02
    הגב לתגובה זו
    כבר לא נשאר ערך להשמיד
  • 1.
    אחד שמבין 10/04/2023 19:38
    הגב לתגובה זו
    התנהלות של שנים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.