נובוקיור טסה ב-50%: "הניסוי לטיפול בסרטן ריאה עמד ביעדים העיקריים"
חברת נובוקיור NOVOCURE הישראלית, בהנהלת אסף דנציגר, המפתחת מכשור רפואי לטיפול בזני סרטן אגרסיביים טסה במסחר בוול סטריט ב-50%. החברה והשותפה שלה, ZAI LAB LTD , מדווחות כי "הניסוי לטיפול בסרטן ריאות מסוג תאים 'לא קטנים' עמד ביעדים העיקריים - שיפור ההישרדות הכוללת של החולים". גם זאי טסה ב-44% לשווי של 5 מיליארד דולר.
עדכון לסגירת המסחר: המניה זינקה ב-68%. מניית זאי טיפסה ב-40%.
נובוקיור מתכננת להגיש למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בקשה לאישור שיווק במחצית השנייה של 2023. במקביל, היא תגיש בקשה גם לקבלת תו CE באיחוד האירופי.
לדברי החברות "מחקר LUNAR השיג את מטרת המחקר העיקרית, והראה שיפור קליני משמעותי ומובהק סטטיסטית בהישרדות הכוללת של החולים אשר קיבלו תוספת TTFields, בהשוואה לטיפול סטנדרטי בלבד. מחקר LUNAR הוא מחקר מפאזה 3, אשר בדק את יעילות TTFields בשילוב עם אימונתרפיה או כימותרפיה (דוסטקסל) לעומת טיפול אימונתרפי או דוסטקסל בלבד, אצל חולים עם סרטן ריאות גרורתי מסוג תאים לא-קטנים (NSCLC) בשלב 4, שמחלתם התקדמה במהלך טיפול כימותרפי עם פלטינום או לאחריו".
עוד על פי הדיווח, המחקר הראה שיפור משמעותי מבחינה קלינית ומובהק סטטיסטית בהישרדות הכוללת של חולים שטופלו בTTFields בשילוב עם אימונותרפיה (מעכבי PD-1 או PD-L1) בהשוואה לאלה שטופלו באימונותרפיה בלבד, ומגמה חיובית בהישרדות הכוללת בחולים שטופלו ב TTFields בשילוב דוסטקסל (Docetaxel) לעומת דוסטקסל בלבד. גיוס החולים לקבוצות הטיפול הסיסטמי השונות במחקר (אימונותרפיה או כימותרפיה) בזרוע TTFields ובזרוע הביקורת היה מאוזן. כמו כן, תוצאות המחקר בקרב מטופלי קבוצות הביקורת היו דומות לתוצאות בניסויי עבר דומים. הניסוי הדגים את ישימות הטיפול בTTFields בקרב מטופלים שהשתתפו במחקר.
- נובוקיור: תוצאות חיוביות בניסוי לטיפול בסרטן הלבלב; המניה קופצת
- נובוקיור קיבלה אישור FDA לטיפול בסרטן; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סרטן ריאות הוא הקטלני מבין סוגי הגידולים והוא גורם התמותה הראשון מסרטן ברחבי העולם. סרטן ריאות מסוג תאים לא-קטנים (NSCLC) מהווה כ-85% מכלל סוגי סרטן הריאות. ההערכה היא שכ-193 אלף חולים מאובחנים כחולי NSCLC בכל שנה בארה"ב וכ-46 אלף חולים מקבלים טיפול קו שני בשלב 4 NSCLC מדי שנה בארה"ב. רופאים משתמשים בשילובים שונים של ניתוחים, הקרנות וטיפולים תרופתיים לטיפול ב- NSCLC, בהתאם לשלב המחלה. TTFields מיועד לשימוש בעיקר יחד עם טיפולים מוכחים אחרים (Standart of Care).
ויליאם דויל, יו״ר מועצת המנהלים של נובוקיור, אמר על רקע התוצאות: "המחקר הקליני האחרון שהראה שיפור בהישרדות הכוללת בשלב מתקדם של הטיפול בסרטן ריאה מסוג תאים קטנים (NSCLC) בשלב 4 שעמיד לטיפול כימותרפי, היה לפני 6 שנים. דבר זה מדגיש את האתגרים הקיימים בטיפול במחלה זו. אנו מרוצים במיוחד מהתוצאות המשמעותיות של הטיפול ב TTFields בשילוב עם אימונותרפיה, שלו פוטנציאל להאריך משמעותית את הישרדות המטופל מעבר למה שהיה אפשרי בעבר. אני רוצה להודות למטופלים ולחוקרים שלנו על האומץ ועל מסירותם להשלמת המחקר. אני מבקש גם להודות לעובדי חברת נובוקיור על מחויבותם העמוקה למטופלים ועל ההתמדה בהנעת נובוקיור לעבר ציון הדרך החשוב הזה".
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
תוצאות החברה:
את הרבעון השלישי של 2022 סיימה נובוקיור עם הפסד של 0.25 דולר למניה (או כ-26.6 מיליון דולר), זאת לעומת התחזיות שעמדו על הפסד של 0.3 דולר למניה. אשתקד הפסידה החברה 0.13 דולר למניה. הרבעון מציג שיפור של כ-16.6% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם.
אבל בשורה העליונה הציגה החברה פספוס, כאשר דיווחה על הכנסות של 131 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי ירידה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל, כאשר השוק ציפה להכנסות גבוהות יותר בקרוב ל-3%. ברבעון המקביל הכניסה החברה 133.6 מיליון דולר.
תחזית לרבעון הרביעי: עם פרסום הדוחות צפתה החברה הפסד של 0.32 דולר למניה, והכנסות של 136.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בעוד האנליסטים צפו הפסד של 0.3 דולר על הכנסות של 130.6 מיליון דולר. בנובוקיור צופים לסיים את השנה הפיסקלית הנוכחית עם הפסד של 0.89 דולר למניה על הכנסות של 550 מיליון דולר. ההכנסות צפויות להיות מעל קונצנסוס האנליסטים ל-540.9 מיליון דולר, אבל מנגד גם ההפסד שכן האנליסטים צופים הפסד של 0.81 דולר למניה.
נובוקיור מפתחת ציוד אונקולוגי עבור חולי סרטן. היא מתמקדת בגידולים סרטניים כמו גליובלסטומה, גידול המוח האלים והנפוץ ביותר, סרטן ריאות בדרגה רביעית אשר נחשב לרוב קטלני מכיוון שהוא מפיץ גרורות לכל חלקי הגוף, וסרטן מאוד ספציפי של המעיים. את הטיפול בכל סוגי הסרטן השונים עושה החברה באמצעות שימוש בקסדה מיוחדת בשם TTF (Tumor Treating Field) אשר מקרינה אותות אלקטרומגנטיים ומונעת לכאורה מהגידולים הסרטניים להמשיך להתפתח.
החברה הוקמה בשנת 2000 בישראל ומרכז הפיתוח שלה נמצא בארץ.
- 2.תפסיקו לקרוא לזה קסדה! (ל"ת)אלמוני 06/01/2023 12:39הגב לתגובה זו
- 1.טליק 05/01/2023 18:48הגב לתגובה זוכבר מחר
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
