דריו הלת': מפספסת את הצפי ומציגה ירידה ברווחיות, המניה יורדת
חברת דריו הלת' העוסקת בתחום שירותי הבריאות הדיגיטליים פרסמה את תוצאות הרבעון השני של 2022 ויורדת במסחר בעקבות הדוחות.
ההכנסות הסתכמו בכ-6.2 מיליון דולר, גידול של 17.5% לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אך הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 8.23 מיליון דולר. העליה בהכנסות נבעה מגידול במכירות לשוק המסחרי, לרבות תוכניות בריאות, מעסיקים וספקי שירותים. ההכנסות ירדו בכ-23.3% בהשוואה לרבעון הראשון בשל עיכוב בחתימה על חוזה עם תוכנית בריאות גדולה.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר, ירידה של כ-0.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של 1.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021. הרווח הגולמי כאחוז מהמכירות ירד ל-18.4% ברבעון השני של 2022 מ-28.7% ברבעון השני של 2021, בשל שינויים בתמהיל ההכנסות שנבע מהעיכוב בהכנסות מתוכנית הבריאות האמורה לעיל.
הרווח הגולמי פרופורמה בנטרול של כ- 1.1 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות ברכישת טכנולוגיה, הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר, או 36.1% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של כ-2.6 מיליון דולר, או 49.4% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021.הרווח הגולמי Non-GAAP בערוץ ה- B2B2C גדל מעל 70% ברבעון השני.
הוצאות התפעול ברבעון השני של 2022 הסתכמו בכ-18.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-19.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ול-19.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. ירידה של 1 מיליון דולר או 5.2% בהשוואה לרבעון השני של 2021 , וירידה של 1.3 מיליון דולר או 6.9% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2022. הירידה בהשוואה לרבעון הראשון של 2022, נבעה בשל ירידה בהוצאות השיווק בערוץ ה- DTC. סך ההוצאות התפעוליות, בניכוי תגמול מבוסס במניות, הוצאות רכישה ופחת ברבעון השני של 2022 עמדו על כ-13.4 מיליון דולר, לעומת כ-13.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ו כ-14.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022.
- דריו הלת' מציגה: צבר הזדמנויות של 67 מיליון דולר ו־87 מיליון משתמשים פוטנציאליים
- דריו הלת': ההכנסות ב-2024 צמחו ב-32%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפסד התפעולי ברבעון השני של 2022 הסתכם כ-17.4 מיליון דולר, ירידה של כ-0.6 מיליון דולר או 3.6%, בהשוואה ל-18.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ועליה של 1.5 מיליון דולר או 9.3% בהשוואה ל- 15.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. הירידה בהשוואה לרבעון השני של 2021 נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעוליות, והגידול בהשוואה לרבעון הראשון של 2022 נבע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי.
ההפסד הנקי ברבעון השני של 2022, הסתכם ב-18 מיליון דולר, גידול של כ-0.2 מיליון דולר או 1.5%, בהשוואה להפסד נקי של כ-17.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, וגידול של 2.1 מיליון דולר או 13.3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2022. ההפסד הנקי בניכוי תגמול מבוסס מניות, הוצאות רכישה ופחת ברבעון השני של 2022 הסתכם ב-11.8 מיליון דולר בהשוואה ל- 10.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ו-9.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.
סך החיובים ללקוחות שלא על פי עקרונות חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכמו בכ-6.1 מיליון דולר, גידול של 19% מכ-5.1 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021. הגידול נובע ממכירות גבוהות יותר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021.
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
"דריו ממשיכה להנות ממומנטום חיובי מאז ביססנו את המיקוד שלנו על לקוחות ממודל B2B2C לפני יותר משנתיים, המשקף את הביקוש הגובר בשוק לפתרונות בריאות דיגיטליים, הוליסטיים ומשולבים לניהול מצבים כרוניים," מסר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "הערך המצטבר של החוזים המסחריים שלנו ב-B2B2C עומד על כ-55 מיליון דולר, מה שמוכיח את חוזק ההצעה שלנו כמובילים בשוק הבריאות הדיגיטלית.
"התפתחות חשובה מהעדכון הרבעוני האחרון, היא החוזה שנחתם לאחרונה עם תוכנית בריאות לאומית ליישום הפתרון של דריו בתחום הבריאות ההתנהגותית בפלטפורמה של התוכנית, מה שמאפשר לנו להגיע קרוב ל-10 מיליון משתמשים נוספים. עיכוב קל בחתימת החוזה עם תוכנית זו, גרם לירידה בהכנסות הרבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון. עם זאת, אנו מצפים שזה יתהפך בחציון השני של השנה, מכיוון שהסכם זה התחיל לייצר לנו הכנסות כבר מהרבעון הנוכחי".
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע
ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030
השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.
עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31% בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.
אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
מיליארדר בין לילה
ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.
בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.
המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
הדירקטוריון דחה הצעת רכש של אלי גליקמן לפי שווי 2.4 מיליארד דולר, בעוד בעלי מניות טוענים לחוסר שקיפות ולפער מהותי בין שווי השוק למזומן בקופה לקראת אסיפת בעלי מניות מתוחה במיוחד ב־26 בדצמבר
אסיפת בעלי המניות של ציםZIM Integrated Shipping Services -1.05% , שתתקיים ב־26 בדצמבר, בדרך להיות לאחד האירועים המתוחים ביותר שידעה החברה. בשבועות האחרונים מתנהל מאבק פרוקסי חריף בין ההנהלה לדירקטוריון מצד אחד וקבוצת בעלי מניות ישראלים מן הצד האחר המחזיקים יחד למעלה מ-8% ממניות מהחברה ודורשים שינוי בהרכב הדירקטוריון ולפטר או לשהות את המנכ״ל אלי גליקמן.
הקבוצה טוענת לפער מהותי בין שווי השוק לבין ערכה הכלכלי של צים, ומבקשת למנות שלושה דירקטורים חדשים מטעמה. לדבריהם, החברה אינה פועלת להצפת ערך למרות קופת מזומנים משמעותית, נכסים תפעוליים ושווי צי אוניות ומכולות שאינו משתקף בדוחות הכספיים כפי שהם מוצגים כיום. לפי הקבוצה, בקופת החברה מצויים כ־3 מיליארד דולר במזומנים, סכום גבוה משווי השוק.
מנגד, צים והדירקטוריון מנסים לייצב את המערכת לקראת האסיפה. החברה מינתה שני דירקטורים חדשים משלה ומבקשת מבעלי המניות לאשרם ברוב. בנוסף, צים הדגישה בפני המשקיעים כי מאז הנפקתה ב־2020 היא הכפילה את קיבולת המכולות וחילקה דיבידנדים בהיקף 5.4 מיליארד דולר. החברה גם אישרה כי היא בעיצומו של תהליך בחינת חלופות אסטרטגיות, תהליך הכולל, לפי גורמים בענף, פניות מצד חברות ספנות בינלאומיות ובהן הפג לויד.
חברת הייעוץ ISS נתנה רוח גבית לדירקטוריון כשפרסמה המלצה לתמוך במועמדים שהציבה החברה ולא באלו שמציעה קבוצת בעלי המניות הישראלים. לפי ISS, לא הוצגו על ידי בעלי המניות טענות משכנעות מספיק לשינוי מהותי בהרכב הדירקטוריון.
- חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההצעה לרכישת צים
הוויכוח סביב תהליך בחינת החלופות האסטרטגיות הוא אחד הנושאים המרכזיים במאבק. צים אישרה כי הדירקטוריון דן בהצעה שהגיש המנכ"ל אלי גליקמן לרכוש את החברה לפי שווי של כ־2.4 מיליארד דולר, או כ־20 דולר למניה. הצעה שהדירקטוריון בחר שלא לקדם בשלב זה. במקביל, נבחנות הצעות ממשקיעים אסטרטגיים נוספים בענף, ובהם גורם מוכר כמו כאמור הפג לויד. קבוצת בעלי המניות המתנגדים טוענת כי הדירקטוריון לא הציג שקיפות מספקת בנוגע להצעות שהתקבלו, ובעיקר בנוגע להצעה שהובלה, לכאורה, על ידי המנכ״ל. לטענתם, הצעה זו נעשית במחיר שאינו משקף את ערכה הכלכלי של החברה, ואף נמוך מסך המזומנים שבקופתה, עובדה שלדבריהם יוצרת ניגוד עניינים מהותי שיש לנהל בזהירות יתרה.
