דריו הלת': מפספסת את הצפי ומציגה ירידה ברווחיות, המניה יורדת
חברת דריו הלת' העוסקת בתחום שירותי הבריאות הדיגיטליים פרסמה את תוצאות הרבעון השני של 2022 ויורדת במסחר בעקבות הדוחות.
ההכנסות הסתכמו בכ-6.2 מיליון דולר, גידול של 17.5% לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אך הרבה מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 8.23 מיליון דולר. העליה בהכנסות נבעה מגידול במכירות לשוק המסחרי, לרבות תוכניות בריאות, מעסיקים וספקי שירותים. ההכנסות ירדו בכ-23.3% בהשוואה לרבעון הראשון בשל עיכוב בחתימה על חוזה עם תוכנית בריאות גדולה.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר, ירידה של כ-0.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של 1.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021. הרווח הגולמי כאחוז מהמכירות ירד ל-18.4% ברבעון השני של 2022 מ-28.7% ברבעון השני של 2021, בשל שינויים בתמהיל ההכנסות שנבע מהעיכוב בהכנסות מתוכנית הבריאות האמורה לעיל.
הרווח הגולמי פרופורמה בנטרול של כ- 1.1 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות ברכישת טכנולוגיה, הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר, או 36.1% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2022, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של כ-2.6 מיליון דולר, או 49.4% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021.הרווח הגולמי Non-GAAP בערוץ ה- B2B2C גדל מעל 70% ברבעון השני.
הוצאות התפעול ברבעון השני של 2022 הסתכמו בכ-18.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-19.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ול-19.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. ירידה של 1 מיליון דולר או 5.2% בהשוואה לרבעון השני של 2021 , וירידה של 1.3 מיליון דולר או 6.9% בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2022. הירידה בהשוואה לרבעון הראשון של 2022, נבעה בשל ירידה בהוצאות השיווק בערוץ ה- DTC. סך ההוצאות התפעוליות, בניכוי תגמול מבוסס במניות, הוצאות רכישה ופחת ברבעון השני של 2022 עמדו על כ-13.4 מיליון דולר, לעומת כ-13.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ו כ-14.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022.
- דריו הלת' מציגה: צבר הזדמנויות של 67 מיליון דולר ו־87 מיליון משתמשים פוטנציאליים
- דריו הלת': ההכנסות ב-2024 צמחו ב-32%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפסד התפעולי ברבעון השני של 2022 הסתכם כ-17.4 מיליון דולר, ירידה של כ-0.6 מיליון דולר או 3.6%, בהשוואה ל-18.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ועליה של 1.5 מיליון דולר או 9.3% בהשוואה ל- 15.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. הירידה בהשוואה לרבעון השני של 2021 נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעוליות, והגידול בהשוואה לרבעון הראשון של 2022 נבע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי.
ההפסד הנקי ברבעון השני של 2022, הסתכם ב-18 מיליון דולר, גידול של כ-0.2 מיליון דולר או 1.5%, בהשוואה להפסד נקי של כ-17.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, וגידול של 2.1 מיליון דולר או 13.3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2022. ההפסד הנקי בניכוי תגמול מבוסס מניות, הוצאות רכישה ופחת ברבעון השני של 2022 הסתכם ב-11.8 מיליון דולר בהשוואה ל- 10.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2021 ו-9.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.
סך החיובים ללקוחות שלא על פי עקרונות חשבונאיים מקובלים (Non-GAAP) בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, הסתכמו בכ-6.1 מיליון דולר, גידול של 19% מכ-5.1 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021. הגידול נובע ממכירות גבוהות יותר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2022, בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, 2021.
- אורקל עקפה בשורת הרווח אבל פספסה בהכנסות - המניה נופלת ב-4%
- פאוול: "אין מסלול נטול סיכון" - הפד מוריד ריבית אך מאותת על עצירה אפשרית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
"דריו ממשיכה להנות ממומנטום חיובי מאז ביססנו את המיקוד שלנו על לקוחות ממודל B2B2C לפני יותר משנתיים, המשקף את הביקוש הגובר בשוק לפתרונות בריאות דיגיטליים, הוליסטיים ומשולבים לניהול מצבים כרוניים," מסר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "הערך המצטבר של החוזים המסחריים שלנו ב-B2B2C עומד על כ-55 מיליון דולר, מה שמוכיח את חוזק ההצעה שלנו כמובילים בשוק הבריאות הדיגיטלית.
"התפתחות חשובה מהעדכון הרבעוני האחרון, היא החוזה שנחתם לאחרונה עם תוכנית בריאות לאומית ליישום הפתרון של דריו בתחום הבריאות ההתנהגותית בפלטפורמה של התוכנית, מה שמאפשר לנו להגיע קרוב ל-10 מיליון משתמשים נוספים. עיכוב קל בחתימת החוזה עם תוכנית זו, גרם לירידה בהכנסות הרבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון. עם זאת, אנו מצפים שזה יתהפך בחציון השני של השנה, מכיוון שהסכם זה התחיל לייצר לנו הכנסות כבר מהרבעון הנוכחי".

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.

אורקל עקפה בשורת הרווח אבל פספסה בהכנסות - המניה נופלת ב-4%
חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 0.67% דיווחה על רווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 16.058 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.64 דולר על הכנסות של 16.19 מיליארד דולר. החברה הציגה זינוק חד בהתחייבויות עתידיות ובהכנסות מתחום הענן, לצד שינוי אסטרטגי משמעותי בתפיסת פיתוח החומרה. החברה דיווחה על התחייבויות ביצוע עתידיות (RPO) בהיקף של 523 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 438%. מנוע הצמיחה המרכזי נותר הענן, שבו רשמה החברה הכנסות של 8 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 34%.
תחום תשתיות הענן (IaaS) המשיך לבלוט במיוחד עם עלייה של 68% ל־4.1 מיליארד דולר, בעוד יישומי הענן (SaaS) צמחו ל־3.9 מיליארד דולר, עלייה של 11%. פתרונות ה־ERP בענן של Oracle Fusion ו־NetSuite, עלו בשיעורים דו־ספרתיים והגיעו יחד להכנסות של יותר מ־2 מיליארד דולר. מנגד, תחום התוכנה המסורתית ירד ב־3% ל־5.9 מיליארד דולר.
אורקל הציגה שיפור חד ברווחיות: הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 6.1 מיליארד דולר, בעוד הרווח המתואם עלה ל־6.6 מיליארד דולר, קפיצה של 57% משנה קודמת. הרווח למניה זינק ב־91% ל־2.10 דולרים. חלק מהעלייה קשור לרווח חד-פעמי של 2.7 מיליארד דולר ממכירת החזקות אורקל ב־Ampere, חברת השבבים שהקימה. לארי אליסון, היו״ר וה־CTO של החברה, הסביר את ההחלטה למכור את Ampere כחלק מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים": לדבריו, אורקל כבר אינה רואה צורך להמשיך ולעצב או לייצר שבבים בעצמה, והיא מבקשת להיות מסוגלת להשתמש בכל מעבד שיבחרו לקוחותיה, בין אם של אנבידיה ובין אם של יצרנים אחרים, על רקע השינויים המהירים בתחום הבינה המלאכותית.
מנכ״ל אורקל, קליי מַגוֹירק, ציין כי החברה מפעילה כיום למעלה מ־211 אזורי ענן פעילים ומתוכננים, יותר מכל מתחרה, וכי היא כבר בונה 72 מרכזי מולטיקלאוד שיוטמעו בתוך העננים של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. לדבריו, אסטרטגיית הענן הניטרלי משתלמת: פעילות מסדי הנתונים הרב־עננית של החברה צמחה ב־817% ברבעון השני והפכה למנוע הצמיחה המהיר ביותר שלה.
- דוחות אורקל: 3 אסטרטגיות אופציות שוריות (מתונה עד אגרסיבית) לניצול התנודתיות הגבוהה
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנכ״ל הנוסף, מייק סיציליה, הדגיש את הפוטנציאל של שילוב AI בכל שכבות תוכנות החברה, ממערכות הדאטה סנטר, דרך מסדי הנתונים האוטונומיים ועד יישומי הארגון. לדבריו, AI מאפשר אוטומציה של תהליכים שבעבר לא ניתן היה לעשות, כולל ניהול סיכוני אשראי, תמיכה ברופאים ובמערכות בריאות, ותהליכי החזרי תשלום. הוא הוסיף כי כל חמשת מודלי ה־AI המובילים כיום רצים בענן של אורקל, מה שמעניק לה יתרון תחרותי על פני ספקי יישומים אחרים.
אורקל נסחרת כעת לפי שווי של 636.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-34% מתחילת השנה וב-25% ב-12 החודשים האחרונים.
