המשקיעים בדריו מבולבלים - רוכשת וצומחת אבל מגדילה הפסדים
חברת דריו הלת' הפועלת בתחום שירותי הבריאות הדיגיטליים (DTx) מתעתעת במשקיעים - היא זינקה מ-10 דולר לפני כשנה למעל 30 וירדה בחזרה ל-16 דולר. החברה נמצאת בתחום חשוב וצומח והיא רוכשת חברות כדי להגדיל פלח שוק ולצמוח, אבל המשקיעים מבולבלים במיוחד כשהשורה התחתונה קשה לעיכול - הפסדי ענק.
דריו מדווחת על הכנסות של 5.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 7% לעומת הרבעון הקודם וגידול של 1765 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-826 אלף דולר אומנם גידול של 50% בסכום האבסולוטי לעומת רבעון מקביל, אבל מדובר על רווחיות נמוכה של 14.7% מהמכירות, לעומת כ-275 ברבעון המקביל. הרווח הגולמי על בסיס פרו-פורמה, לאחר נטרול הוצאות שקשורות לרכישת pright Technologies ו-WayForward, הסתכם בכ-2.5 מיליון דולר - 45% מההכנסות.
ההפסד הנקי המתואם (non-GAAP) הסתכם בכ-11.9 מיליון דולר, גידול של 7.2 מיליון דולר או 151% לעומת הפסד נקי מתואם בסך 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
"הרבעון השלישי סיפק עדות מוצקה לנכונות האסטרטגיה שלנו ליצירת אחת הפלטפורמות הרחבות ביותר בתעשייה המתמודדת עם מספר רב של מחלות כרוניות", אומר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "ברבעון האחרון חתמנו על מספר חוזים לתמיכה במספר מחלות כרוניות. חשוב לציין שהצלחנו לשלב במהירות וביעילות את הטכנולוגיה שקיבלנו באמצעות רכישת Upright Technologies בינואר בהיצע המוצרים שלנו, לשוק ה-B2B, אשר תרמה לתנופת המכירות המשתקפת בתוצאות הרבעון השלישי ובחוזים חדשים שנחתמו לאחרונה.
"סיפקנו פעם נוספת ביצועים פיננסים איתנים. אנו צופים שהרווח הגולמי ימשיך לגדול בטווח הארוך ככל שהפעילות תתרחב על בסיס מודל SaaS. לסיום, מאזן החברה יציב עם יתרת מזומנים של כ-51.3 מיליון דולר נכון ל-30 בספטמבר 2021. אנו מאמינים כי לחברה יתרת מזומנים מספקת על מנת לממש את תוכנית הצמיחה שלנו".
- הדולר לאן, הביטקוין לאן?
- סיוה מקבלת המלצת קנייה - מחיר יעד של 60 דולר, אפסייד של 71% על המחיר בשוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ריק אנדרסון, נשיא ומנכ"ל דריו צפון אמריקה אמר עם פרסום התוצאות: "ברבעון השלישי הישגנו התקדמות משמעותית בקידום אסטרטגיית ה-B2B בכל שלושת הערוצים – מבטחי בריאות, מעסיקים, וספקי שירותי בריאות. סיימנו את הרבעון עם 47 חוזים חדשים ועוד כמה העומדים בפני חתימה. אנו סבורים שפיתוח פלטפורמה משולבת למספר רב של מחלות תרם לניצחונות שלנו מול המתחרים במגזר ה-B2B. אנו ממשיכים לראות צמיחה איתנה בצנרת ההסכמים שערכה מסתכם כעת במיליארד דולר וכ-80% מהם הינם הזדמנויות לתמיכה במגוון מחלות.
במהלך הרבעון הכריזה החברה על שותפויות אסטרטגיות לרבות מול: Virgin Pulse, ספקית גלובלית של פתרונות אנושיים ודיגיטליים בתחומי הבריאות ואיכות חיים; ופלטפורמה ארצית מובילה לניהול הטבות לעובדים. שני החוזים מרחיבים את יכולת ההפצה של חבילת הפתרונות הדיגיטליים המשולבת של דריו למגוון רחב של מעסיקים החל מינואר 2022.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
