"שוק המניות בלונדון הוא משוקי המניות הזולים בעולם"
"אי הודאות בנוגע לברקזיט שהכבידה על השוק בבריטניה עכשיו מתפוגגת, והכלכלה במדינה תרוויח לבסוף מהתאוששות מחזורית שתגיע לאחר הסגר. בינתיים, בריטניה נשארת אחד משווקי המניות הזולים בעולם. בתחילת דצמבר הגדלנו את החשיפה שלנו לשוק הבריטי" כך אומר מנהל ההשקעות הראשי בבנק לומברד אודייר שמוסיף - "אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר התגובות לברקזיט של עסקים באיחוד האירופי ובבריטניה". בראיה לטווח ארוך יותר מציין מוניה את החששות "אחרי יותר מארבע שנים של משא ומתן האיחוד האירופי וממשלת בריטניה הצליחו להסכים על התנאים להסכמי הסחר החדשים ביניהם. "ההסכם מהווה הזדמנות לבריטניה להתכונן להתאוששות הכלכלית לאחר השפל הכלכלי שנגרם בעקבות משבר הקורונה – החמור ביותר מזה 300 שנים, "אומר מונייה וממשיך - "בריטניה זקוקה כעת לריבאונד כלכלי, אחרי שהשביתה את המשק במשך חודשים רבים, ולזמן רב יותר משכנותיה. עם זאת, לטווח הארוך יכול להיות שהשפעת מגפת הקורונה על המשק בבריטניה תהיה פחותה ביחס לנזק הכלכלי בעקבות הברקזיט. "לפי ההערכות האחרונות של ה-Office for Budget Responsibility ב-10 עד 20 שנים הקרובות התוצר של בריטניה יהיה נמוך ב4% ביחס לאם הייתה נשארת באיחוד האירופי. האיחוד האירופי הוא השוק הגדול ביותר בבריטניה, ומהווה 43% מהיצוא של בריטניה ו -52% מהיבוא בשנת 2019. הגוש בן 27 המדינות הזהיר בעקביות כי הוא יעדיף להגן על האיחוד ושלמות השוק שלו, ואף הקציב 5 מיליארד אירו לתמיכה באזורים שנפגעו מהברקזיט". סטפן מונייה מסביר כי למרות שעסקת הברקזיט הרגיעה את המשקיעים לאחר שהיו מאוימים מהאפשרות של אי הגעה להסכם, עזיבת האיחוד עדיין מסמלת לאן נושבת הרוח. חשוב לזכור כי ההסכם אינו חלוט, והאיחוד ובריטניה יאלצו לחזור שוב ושוב לשולחן המשא ומתן כיוון שהעסקה לא מכסה 80% מהתמ"ג בבריטניה. ההערכה שלנו בלומברד אודייר היא כי האיחוד ובריטניה ימצאו עצמם במשא ומתן כמעט תמידי. "שני הצדדים צריכים להסכים על נושאים רבים – החל ממעבר עובדים דרך שיתופי פעולה ביטחוניים/משטרתיים ועד למיסוי", מוסיף מונייה, "החברות באיחוד העלתה את ההשקעות הזרות בבריטניה בכ-28%, והן צפויות לרדת בעשר השנים הבאות ב-22% לפי הערכות המרכז לביצועים כלכליים ב- London School of Economics. "לנתון זה השלכות על יכולתה של בריטניה לממן את הגירעון בחשבון השוטף שלה, שעמד בסוף ספטמבר 2020 על 2.9% מהתוצר של בריטניה. בינתיים, ב -4 בינואר, יום העבודה הראשון של השנה החדשה, 6 מיליארד אירו של עסקאות מניות באיחוד האירופי עברו מלונדון למרכזים אירופיים אחרים, ביניהם מדריד, פרנקפורט ופריז".
- 4.וורן שמפאט 09/01/2021 14:35הגב לתגובה זומה שיקר נהיה יותר יקר זה מה שלמדתי בשוק ההון
- 3.ו 09/01/2021 13:58הגב לתגובה זואין יותר הזדמניות בעולם צאו מהסרט הבדיוני הזה .קחו תכסף וברחו עכשיו
- להכנס במחירים כאלה . רולטה רוסית . (ל"ת)ח 10/01/2021 00:00הגב לתגובה זו
- 2.האמיתי 09/01/2021 13:43הגב לתגובה זוהוא מתכוון שאולי הכי פחות בועתית מכל הטירוף של הבלוף אבל עדיין בועה נוראית
- 1.יותר זול מהשוק הישראלי תוצרת ביבי והמס זאת בדיחת השנה (ל"ת)שוק המציאות 09/01/2021 09:05הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
