"שוק המניות בלונדון הוא משוקי המניות הזולים בעולם"
"אי הודאות בנוגע לברקזיט שהכבידה על השוק בבריטניה עכשיו מתפוגגת, והכלכלה במדינה תרוויח לבסוף מהתאוששות מחזורית שתגיע לאחר הסגר. בינתיים, בריטניה נשארת אחד משווקי המניות הזולים בעולם. בתחילת דצמבר הגדלנו את החשיפה שלנו לשוק הבריטי" כך אומר מנהל ההשקעות הראשי בבנק לומברד אודייר שמוסיף - "אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר התגובות לברקזיט של עסקים באיחוד האירופי ובבריטניה". בראיה לטווח ארוך יותר מציין מוניה את החששות "אחרי יותר מארבע שנים של משא ומתן האיחוד האירופי וממשלת בריטניה הצליחו להסכים על התנאים להסכמי הסחר החדשים ביניהם. "ההסכם מהווה הזדמנות לבריטניה להתכונן להתאוששות הכלכלית לאחר השפל הכלכלי שנגרם בעקבות משבר הקורונה – החמור ביותר מזה 300 שנים, "אומר מונייה וממשיך - "בריטניה זקוקה כעת לריבאונד כלכלי, אחרי שהשביתה את המשק במשך חודשים רבים, ולזמן רב יותר משכנותיה. עם זאת, לטווח הארוך יכול להיות שהשפעת מגפת הקורונה על המשק בבריטניה תהיה פחותה ביחס לנזק הכלכלי בעקבות הברקזיט. "לפי ההערכות האחרונות של ה-Office for Budget Responsibility ב-10 עד 20 שנים הקרובות התוצר של בריטניה יהיה נמוך ב4% ביחס לאם הייתה נשארת באיחוד האירופי. האיחוד האירופי הוא השוק הגדול ביותר בבריטניה, ומהווה 43% מהיצוא של בריטניה ו -52% מהיבוא בשנת 2019. הגוש בן 27 המדינות הזהיר בעקביות כי הוא יעדיף להגן על האיחוד ושלמות השוק שלו, ואף הקציב 5 מיליארד אירו לתמיכה באזורים שנפגעו מהברקזיט". סטפן מונייה מסביר כי למרות שעסקת הברקזיט הרגיעה את המשקיעים לאחר שהיו מאוימים מהאפשרות של אי הגעה להסכם, עזיבת האיחוד עדיין מסמלת לאן נושבת הרוח. חשוב לזכור כי ההסכם אינו חלוט, והאיחוד ובריטניה יאלצו לחזור שוב ושוב לשולחן המשא ומתן כיוון שהעסקה לא מכסה 80% מהתמ"ג בבריטניה. ההערכה שלנו בלומברד אודייר היא כי האיחוד ובריטניה ימצאו עצמם במשא ומתן כמעט תמידי. "שני הצדדים צריכים להסכים על נושאים רבים – החל ממעבר עובדים דרך שיתופי פעולה ביטחוניים/משטרתיים ועד למיסוי", מוסיף מונייה, "החברות באיחוד העלתה את ההשקעות הזרות בבריטניה בכ-28%, והן צפויות לרדת בעשר השנים הבאות ב-22% לפי הערכות המרכז לביצועים כלכליים ב- London School of Economics. "לנתון זה השלכות על יכולתה של בריטניה לממן את הגירעון בחשבון השוטף שלה, שעמד בסוף ספטמבר 2020 על 2.9% מהתוצר של בריטניה. בינתיים, ב -4 בינואר, יום העבודה הראשון של השנה החדשה, 6 מיליארד אירו של עסקאות מניות באיחוד האירופי עברו מלונדון למרכזים אירופיים אחרים, ביניהם מדריד, פרנקפורט ופריז".
- 4.וורן שמפאט 09/01/2021 14:35הגב לתגובה זומה שיקר נהיה יותר יקר זה מה שלמדתי בשוק ההון
- 3.ו 09/01/2021 13:58הגב לתגובה זואין יותר הזדמניות בעולם צאו מהסרט הבדיוני הזה .קחו תכסף וברחו עכשיו
- להכנס במחירים כאלה . רולטה רוסית . (ל"ת)ח 10/01/2021 00:00הגב לתגובה זו
- 2.האמיתי 09/01/2021 13:43הגב לתגובה זוהוא מתכוון שאולי הכי פחות בועתית מכל הטירוף של הבלוף אבל עדיין בועה נוראית
- 1.יותר זול מהשוק הישראלי תוצרת ביבי והמס זאת בדיחת השנה (ל"ת)שוק המציאות 09/01/2021 09:05הגב לתגובה זו
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות
לנהוג בעצמן
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07% . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף.
הגירסה המרוככת של הרגולטור
במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר.
טסלה: "אף לקוח לא הוטעה"
טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.
לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה.
- מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
- למה טסלה קופצת היום ב-4%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק
העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.
