אינטל מאבדת את השוק: הנקודה השלישית יוצאת לפעולה
קרן הגידור בראשות דן לוב, Third Point, קוראת לדירקטוריון של אינטל INTEL CORPORATION (סימול:INTC) לשכור יועץ השקעות לבחינת ״חלופות אסטרטגיות״, לאחר שיצרנית השבבים הוותיקה איבדה נתח שוק משמעותי ל- TSMC, סמסונג ו-AMD ADVANCED MICRO DEVICES . הנקודה השלישית ידועה כקרן אקטיבית, אשר דוחפת את החברות בהן היא משקיעה, ובאינטל מונחים כמיליארד דולר מכספי הקרן. בין ההמלצות ״הימנעות מרכישות כושלות״.
המניה של אינטל מטפסת בכ-4% לאחר הדיווחים על אותו מכתב. ולמרות הימים האחרונים, אינטל עדיין ירדה ב-18% במהלך שנת 2020, בעוד AMD, הירידה הגדולה ביותר של החברה, כמעט והכפילה את שוויה. אפילו מדד ה- S&P 500 הצליח להשיג תשואה של 15% השנה, במיוחד שזוהי השנה של המוליכים למחצה.
״אובן המנהיגות בייצור לצד תקלות נוספות אפשרו למספר מתחרים בתעשיית המוליכים למחצה למנף את העוצמה הטכנולוגית של TSMC ושל סמסונג, ולקבל נתח שוק משמעותי על חשבון אינטל״ כתב מנהל הקרן, דן לוב. בינתיים, AMD נכסה בחלקה של אינטל ״בשווקי הליבה של החברה, כמו שבבי מחשב ומרכזי נתונים״ הוסיף.
אינטל הצהירה כי היא תעבוד יחד עם הנקודה השלישית על רעיונות אלו, ותשאף להגדלת הערך עבור בעלי מניותיה. ״חברת אינטל מברכת על רעיונות מכל משקיע, כיצד עליה להגדיל את הערך עבור בעלי המניות. ברוח זו אנו מצפים לשוחח עם הנקודה השלישית בנוגע לרעיונותיהם״ נכתב בהודעה של אינטל.
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוצאות הכספיות של החברה נפגעו במהלך הרבעון האחרון, בעיקר בגלל עיכובים בייצור שבבי ה-7 ננומטר, מה שמאפשר ל-AMD להשיג יתרון דרמטי בשוק התחרותי. השבבים הם המפתח לביצועי מחשב משופרים ולהגדלת המהירות. ל-AMD חוזה עם יצרנית השבבים הענקית מטאיוואן TSMC, בית היציקה הגדול בעולם ומי שמייצרת שבבים גם עבור אפל (סימול:AAPL) וניבידיה (סימול:NVDA). מנכ״ל אינטל הודיע ביולי כי החברה פתוחה להעביר את תהליך הייצור שלה למיקור חוץ, וזאת בכדי לעמוד בקצב הדור הנוכחי של השבבים.
בנקודה השלישית ציינו כי אובדן כושר הייצור של אינטל מעורר חששות לביטחון המדינה. ״ללא שינוי מיידי באינטל, אנו חוששים שהגישה האמריקאית בנוגע השבבים עשויה להשתנות, ותאלץ את ארה״ב להסתמך ביתר שאת על השוק הלא יציב במזרח אסיה בכדי להניע כמעט כל דבר, החל ממחשבים אישיים ועד למרכזי נתונים, ואפילו תשתיות קריטיות.״ נכתב.
דן לוב הוסיף, כי אינטל צריכה להיות מסוגלת לייצר מוצרים המשרתים חברות עצומות כמו אמזון, אפל ומיקרוסופט, המפתחת, מעצבות ומייצרות את שבביהם מחוץ לארה״ב. לדבריו, לחברה יש המלצות נוספות שתרצה להעביר לאינטל באופן פרטי.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
- 6.ס 31/12/2020 06:48הגב לתגובה זוכמה טעויות
- 5.רוקו 30/12/2020 18:27הגב לתגובה זולא יודע לגבי קרנות השקעות כאלה ואחרות, אבל במושגי הטכנולוגיה נזרקו פה לאוויר הרבה הנחות לא מבוססות ומוטעות לחלוטין.
- 4.אנונימי 30/12/2020 14:55הגב לתגובה זודינוזאור שאבד עליו הכלח.תברחווו
- 3.אנונימי 30/12/2020 14:54הגב לתגובה זוחברה בשקיעה,ממליץ לכל העכברי מעבדה שעובדים שם לברוח ומהר
- 2.אנונימי 30/12/2020 10:39הגב לתגובה זוהבעיה היא לא במישור ההגייה והבנייה של אסטרטגיות כי אם בצד המימוש - החברה כבדה ואיטית מאד וכמו בים לכל ספינה קלילה ומהירה יש את היכולת לפגוע במשחתת באופן כואב וממוקד גם אם לא להטביע לגמרי
- 1.תחילת הסוף של אינטל (ל"ת)חביב 30/12/2020 09:57הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
