הפד' רכש כ-127% מהסכום שהממשל הנפיק בחודשיים האחרונים
קריסה במכירות הקמעונאיות בארה"ב? איומים הדדיים בין ארה"ב וסין? זינוק נוסף במספר המובטלים בארה"ב? וול סטריט מתעלמת מכל האירועים אלו בחסות ההלאמה שמבצע הפד' לשווקים בחודשים האחרונים. וחשוב להדגיש כבר בהתחלה - התהליך לא צפוי להסתיים בקרוב.
הדו"ח האחרון של הבנק פורסם אמש לאחר סגירת המסחר והצביע על גידול של 213 מיליארד דולר במאזנו, לרמה של 6.93 מיליארד דולר, עלייה חדה יותר מבשבועות הקודמים. בסה"כ, מאזן הבנק גדל בקרוב ל-2.8 טריליון דולר בחודשיים וחצי האחרונים. לשם השוואה, בכל תהליך "צמצום המאזן" שהתרחש ב-2018 ותחילת 2019 הצליח הפד' להוריד בקושי 700 מיליארד דולר ממאזנו.
מאזן הפד' בעשור האחרון: זינוק חד מאוד בחודשיים האחרונים
הקפיצה החדה השבוע מיוחס בעיקר לסגירת עסקאות בהיקף של 183 מיליארד דולר שביצע הבנק לפני כחודש בשוק האג"ח מגובה משכנתאות. בסה"כ, החזקותיו של הפד' בשוק זה הסתכמו בשבוע האחרון ב-1.78 טריליון דולר. נציין כי גם בשבוע הקרוב סעיף זה צפוי לזנק כאשר העסקאות לפני כחודש צפויות להיסגר. המהלך צפוי לספק רוח גבית לשווקים.
במקביל, הפד' המשיך ל"הוריד רגל מהגז" בשוק האג"ח הממשלתי. כאשר סך הפוזיציה שלו בשוק זה עלתה לרמה של 4.05 טריליון דולר. עם זאת, בהסתכלות רחבה יותר ניתן להבין את גודל התמיכה שסיפק הפד' בחודשיים האחרונים: מאז הה-16.3 ההחזקות של הפד' בחוב האמריקני עלו ב-1.948 טריליון דולר, כאשר במקביל הממשל האמריקני הנפיק אגרות חוב בהיקף של 1.529 טריליון דולר. המשמעות: הפד' רכש כ-127% מהחוב שהממשל הנפיק - מהלך שהוריד משמעותית את הלחץ משאר השחקנים בשוק. נוסיף כי לפי הקורונה מימן הפד' בממוצע כ-15% מהחוב המונפק על הממשל.
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- האם האינפלציה חוזרת? נתוני יוני בארה"ב צפויים להטריד את הפד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כפי שציינו אמש (לכתבה המלאה), החודש הפד' מוריד את התמיכה בשוק זה, דבר שעשוי לגרור עצבנות בשוק. עם זאת, החל מהחודש הבא קצב ההנפקות של ארה"ב צפוי לרדת משמעותית.
- 10.יורגן 17/05/2020 09:12הגב לתגובה זוהפד הוא ארגון פרטי (אמיתי, תבדקו!) נשלט על ידי מיליארדרים שמאלנים שמקדמים באגרסיביות אג'נדה פרוגרסיבית. זה למה שהם שונאים את טראמפ
- 9.הסימפסונים צדקו אל דאגה ליסה תציל את אמריקה מפשיטת רגל (ל"ת)ברווז צולע 16/05/2020 23:03הגב לתגובה זו
- 8.דני צור 16/05/2020 16:26הגב לתגובה זוערך הכסף הוא פונקציה של אמון. כשהאמון בדולר יהיה כמו האמון בלירה הטורקית או הלבנונית...
- 7.בושה של כותב 16/05/2020 09:47הגב לתגובה זוטרגדיה וחזרה למערות? או נסיון להציל העולם?
- 6.רבקה 16/05/2020 08:38הגב לתגובה זומי שהיה טורח לראות מה קרה בהיסטוריה, היה יכול למנוע חזרה על טעויות שידוע כבר שהן טעויות. MMT היא תיאוריה נחמדה שלא עובדת או תעבוד במציאות.
- לא הבנתי 16/05/2020 22:00הגב לתגובה זולמה שלא תעבוד? עד כה עבדה מצוין וגם ביפן... לא נראה שלאנשים יש אלטרנטיבה טובה יותר
- 5.עמי 16/05/2020 08:20הגב לתגובה זוטראפ נלחם בשיניים זה לא יעזור לו
- 4.דירה=קורת גג 16/05/2020 01:54הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- כמה אתה חופר ? (ל"ת)לך תעבוד 17/05/2020 10:13הגב לתגובה זו
- 3.מתשהו יצטרכו למחזר ואז שוב ירכשו? (ל"ת)דני 15/05/2020 23:14הגב לתגובה זו
- 2.לרון 15/05/2020 22:35הגב לתגובה זועו"ד,מי היה מאמין שניהולו כה מבריק!!!כן רבותי מבריק!!,!תגידו לו תודה!!
- 1.מצייצים נגד סין כשיגיע החשבון הציוץ יגמר בדמעות (ל"ת)קונים חובות 15/05/2020 22:28הגב לתגובה זו
- זה 15/05/2020 22:36הגב לתגובה זוכך זאת בחשבון
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
