טסלה
צילום: Istock

טסלה מזנקת לשיא, ביונד מיט הבאה בתור?

טסלה הופכת ליצרנית הרכב האמריקני עם השווי הגבוה ביותר אי פעם, כאשר היא עוקפת את השווי של ג'נרל מוטורוס לפני המשבר של 2008. באופנהיימר מעלים את מחיר היעד. במקביל, פוזיציות השורט על המניה ממשיכות להיסגר במהירות ויורדות לשפל כל הזמנים. הפוזיציות בביונד מיט במצב דומה
עמית נעם טל | (5)

הראלי במניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) לא מראה סימני עצירה. מניית החברה קופצת כעת ביותר מ-8% ונסחרת לראשונה מעל לרף 500 הדולרים למניה, עם שווי שוק של 90 מיליארד דולר. 

החברה הפכה כעת רשמית ליצרנית הרכב האמריקנית בעל שווי השוק הגבוה ביותר אי פעם, כאשר היא שווה יותר מג'נרל מוטורוס לפני המשבר הכלכלי של 2008. החברה נסחרת כעת בשווי שוק הגדול ביותר מפי 2 מיצרנית הרכבים הוותיקה פורד (סימול:F), ושווי הגבוה בהרבה מהשווי של יצרניות כמו ג'נרל מוטורוס (סימול:GM), דיימלר ו-BMW. 

במקביל לעליות היום, באופנהיימר מעלים היום את מחיר היעד שלהם למניית החברה לרמה של 625 דולר למניה. עם זאת נציין כי מדובר בהמלצה שבחלקה היא בדיעבד, שכן ההמלצה הקודמת שלהם הייתה לרמה של 385 דולר למניה, נמוך משמעותית מהמחיר הנוכחי. 

אז מה גורם לראלי האדיר במניית החברה? החברה אמנם פרסמה בתקופה האחרונה מספר דיווחים חיוביים (לכתבה המלאה), אך קשה להסביר את הראלי הקיצוני בנתונים אלו בלבד. נראה כי בתקופה האחרונה מתרחש "השורט סקוויז" של העשור במניית החברה, כלומר סגירת פוזיציות "שורט מהירה". 

ע"פ הנתונים במערכת בלומברג, במאי האחרון הגיעו פוזיציות השורט על מניית החברה לשיא, כאשר קרוב ל-34% מכלל המניות הצפות בשוק היו בשורט. נציין כי טסלה הייתה חביבת סוחרי השורט בשנים האחרונים. היום הנתון הזה יורד לרמה של מתחת ל-20% מכלל המניות בצפות - שפל של כל הזמנים!

פוזיציות השורט על מניית החברה מול מחיר המניה בשנים האחרונות. פוזיציות השורט בשפל כל הזמנים

הגורם העיקרי לפוזיציות ל"שורט סקוויז" במניית החברה הוא הכסף הזול שמציף את השווקים מאז ספטמבר האחרון, בעקבות מהלכי הפד'. החששות בנוגע למצוקת נזילות שליוו את החברה בשנים האחרונות מתפוגג במהירות. 

המקרה של טסלה עשוי לחזור כעת במניית ביונד מיט (סימול:BYND) שמשלימה בימים האחרונים זינוק של יותר 40%. הזינוק במחיר המניה מגיע בעקבות הודעה של המתחרה impossible Foods בנוגע להסכם שיווק אפשרי במקדונלד'ס. המשמעות עבור ביונד מיט היא כי היא נותרה בודד בתחרות על שיווק המוצרים ברשתות המזון המהירות, כאשר השוק גדל במהירות (לכתבה המלאה).

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טסלה 15/01/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
    בא לי טסלה
  • 4.
    ביונדמיט...? תסתכלו על ביונדווקס (ל"ת)
    א 13/01/2020 20:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טס 13/01/2020 19:50
    הגב לתגובה זו
    שאר המתחרים זקנים לפני מוות... 800 דולר בדרך... המפעל בסין ידפיס...
  • 2.
    טסלה עד יום חמישי ב 450 (ל"ת)
    סוחר 13/01/2020 18:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חרקירי 13/01/2020 18:28
    הגב לתגובה זו
    בחברה נאורה שרלטנים שמטעים בעקביות אנשים וגורמים להם להפסדים כספיים לוקחים אחריות,הנאורים שבהם מבצעים חרקירי לתפארת.סתם חומר למחשבה
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. 0.9%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

פלנטיר ואנבידיהפלנטיר ואנבידיה

פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט

הפלטפורמה החדשה Chain Reaction מנסה לפתוח את צוואר הבקבוק של תעשיית הבינה המלאכותית, תיאום בין חברות אנרגיה, רשתות חשמל ומרכזי נתונים, בעוד אנבידיה מקבלת נשימת הקלה בוושינגטון, אבל עדיין תקועה מול השוק הסיני

רן קידר |

תוכנה על הציר שבין תחנות כוח לחוות שרתים

תעשיית הבינה המלאכותית רצה קדימה, אבל נתקעת במקום מאוד בסיסי: חשמל וחומרה. האלגוריתמים מתקדמים, הצ'יפים חזקים, ובכל זאת לא מעט פרויקטים נתקעים על השאלה הפשוטה - האם יש תשתית אנרגיה ורשת שתעמוד בעומס. פה נכנסת לתמונה פאלנטר טכנולוג'יס, שמודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אנבידיה ו-CenterPoint Energy, ומעלה הילוך עם השקת Chain Reaction, פלטפורמה שמנסה לעשות סדר בכל הבלגן הזה מקצה לקצה.

בפאלנטר מדברים על "שינוי פרדיגמה", ומסבירים שהחסם הגדול של החדשנות כבר לא האלגוריתם, אלא הכוח והחומרה. Chain Reaction מיועדת לתכנון תפעולי בזמן אמת, איתור צווארי בקבוק, תיאום חכם של הקצאת אנרגיה ושיפור השקיפות סביב נכסי תשתית קריטיים. הרעיון פשוט אבל שאפתני: לחבר על מסך אחד יצרני אנרגיה, מפעילי רשת, מפעילי מרכזי נתונים ותשתיות נוספות, כדי שכולם ידברו אותה שפה ויעבדו על אותם נתונים.

CenterPoint Energy, אחת מחברות האנרגיה הגדולות בארצות הברית, כבר אימצה את המערכת ומשלבת אותה בתכנון החשמל שלה. בפועל, היא משתמשת בפלטפורמה כדי לקצר את משך הזמן מחתימה על הסכם ועד חיבור בפועל של מתקני AI גדולים לרשת, וגם כדי לשפר את היציבות במתקנים קיימים. במקום תהליך ידני וכבד עם הרבה טבלאות, אישורים וטלפונים, המערכת אמורה לסמן איפה הרשת "צפופה", איפה אפשר להכניס עוד עומס, ואיפה נדרשים חיזוקים לפני שמדליקים עוד חוות שרתים.

אנבידיה, שבלב המערך הגלובלי של שבבי AI, צפויה להשתמש ב-Chain Reaction כדי להאיץ פריסה של מתקנים חדשים בארצות הברית. אלה הם אותם מתקנים שמספקים את הכוח החישובי לשורה ארוכה של יישומי AI, מהכשרות מודלים ועד שירותים מסחריים. כמו שמנסח זאת טריסטן גרוסקה, ראש תחום האנרגיה והתשתיות בפאלנטר: "הקמת תשתית האנרגיה המתאימה היא האתגר התעשייתי של דורנו. התוכנות שעליהן התבסס הענף עד היום פשוט לא נבנו לעומס ולמורכבות שה-AI מייצר.”

מאחורי ההצהרות יש גם מציאות תפעולית לא פשוטה. מרכזי נתונים עצומים שמחפשים חיבור מהיר לרשת, רשויות מקומיות ורגולטורים שמציבים תנאים, ורשתות חשמל שלא נבנו במקור לעומסים מהסוג הזה. Chain Reaction מנסה בעצם להיות שכבת התיאום החסרה, גם בין גופים שונים וגם בין ההחלטות של היום לבין ההשלכות שלהן על צריכת החשמל בשנים הקרובות