טדי שגיא
צילום: יח"צ

קייפ של טדי שגיא משתפרת בתוצאות בזכות פתרונות הפרטיות ברשת

ה-EBITDA במחצית הראשונה של השנה זינק ב-40% ל-5.8 מיליון דולר; ההכנסות הסתכמו בכ-30 מיליון דולר; המניה מאבדת כ-1.5% ונסחרת ברמה הנמוכה בכ-18% ממחיר השיא שרשמה בספטמבר האחרון - שווי החברה 150 מיליון דולר
ניצן כהן |

חברת Kape מקבוצת טדי שגיא שעוסקת באבטחת סייבר ופרטיות ונסחרת בלונדון,  דיווחה כי ההכנסות במחצית הראשונה של השנה צפויות לעמוד על 29.6 מיליון דולר לעומת הכנסות של 24.1 מיליון דולר במחצית המקבילה של 2018 - צמיחה של כ-24%.

העלייה החדה בהכנסות מייוחסת הנובעת בעיקר לעלייה במכירות מוצרי הפרטיות ברשת. ה-EBITDA המתואם של החברה ברבעון השני צפוי לעמוד על 5.8 מיליון דולר לעומת 4.1 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד - צמיחה של כ-40%.

פעילות המו"פ של Kape ממשיכה להיות במרכז העשייה של החברה כשהמטרה היא לתמוך בדרישות הלקוחות בתחום הפרטיות במרחב הדיגיטלי. במהלך חצי השנה האחרונה חשף צוות החוקרים של החברה מספר איומי אבטחה במערכת ההפעלה של אפל.

עידו ארליכמן, מנכ"ל Kape: "המשכנו להתקדם במהירות במימוש האסטרטגיה שלנו, עם צמיחה דו ספרתית חזקה הן בהכנסות והן ברווחים, במקביל להעמקת החשיבות של המוצרים שלנו בחייהם הדיגיטלים של הלקוחות שלנו והרחבת יכולות המו"פ שלנו. ההשקעה המתמשכת שלנו באנשים ובמוצרים תמשיך להבטיח את מיצובה של Kape בקדמת זירת הפרטיות ברשת והאבטחה הדיגיטלית".

ל-Kape, שמתמחה בפתרונות אבטחה צרכניים, יש שלושה קווי מוצר: הראשון, פתרונות לפרטיות ברשת; השני, אופטימיזציה של ביצועי מערכות הפעלה; והשלישי, אבטחת נקודות קצה. החברה נסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM)  לפי שווי של 150 מיליון דולר.

 

מניות החברה יורדות היום בלונדון בכ-1.5% והן נסחרות ברמה הנמוכה בכ-18% מהשיא שרשמו בספטמבר האחרון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס

מניית וויקס Wix Wix.com -3.98%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?



ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן
ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן - קרדיט: אלן צצקין



המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות  חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא

האייפון Air מושך תשומת לב אך מתקשה להימכר, כשהמחיר הגבוה והפשרות בחומרה דוחפים צרכנים לבחור בדגמים אחרים ומאתגרים את אסטרטגיית העיצוב הדק של אפל

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אייפון אפל

אפל Apple 1.97%  בנתה על האייפון Air כעל המהדורה שתסמן שינוי כיוון עיצובי ותייצר גל חדש של התעניינות. אחרי שנים של שינויים קטנים, זה היה אמור להיות הרגע שבו החברה מוכיחה שהיא עדיין יודעת להפתיע. אבל לפי נתוני המכירה הראשונים, השוק מגיב אחרת: המכשיר זוכה להתעניינות רבה, אבל לא לקצב רכישה שמתקרב לציפיות של אפל.


ה-Air הוצג כמכשיר שמחזיר לאפל את הסיפור העיצובי. עובי של 5.64 מ״מ, משקל נמוך, מראה מינימליסטי - אלמנטים שמזכירים את המהלך שעשה ה-MacBook Air ב-2008. אבל כדי להגיע למידות האלה, אפל נאלצה להתפשר על חומרה: מצלמות בסיסיות יותר, רמקול יחיד במקום שניים, וסוללה קטנה שהצריכה תוספת של סוללה חיצונית אופציונלית. בפועל, ההתפשרויות האלה משפיעות ישירות על החלטת הקנייה. בתחילת ההשקה נרשמה התעניינות שיא בעמוד המוצר, כולל יותר ממיליון כניסות. אך הנתונים מראים שההתעניינות הזו לא תורגמה למכירות עם שיעור ההמרה נמוך משמעותית מזה של שאר סדרת האייפון 17.


ארגוני מחקר שעקבו אחרי שרשרת האספקה של אפל מצאו שהחברה קיצצה את תוכניות הייצור של ה-Air בחצי זמן קצר לאחר ההשקה. לפי ההערכות, המכשיר מכר רק שליש מהצפי הגבוה ביותר של אפל, מה שמסביר את ההתאמות המהירות בייצור.


הבעיה: המחיר

הפער בין ההתלהבות לבין הרכישה בפועל נובע בעיקר מהמחיר. ה-Air מתומחר ב־999 דולר - פער של 100 דולר בלבד מדגם ה-Pro. מנגד, דגם הבסיס של האייפון 17 עולה 799 דולר. כלומר ה-Air נתקע באמצע, בלי יתרון ברור על פני האלטרנטיבות. האנליסטים מציינים שהצרכנים בוחרים בסופו של דבר בביצועים, לא בעובי. המצלמה המשופרת של דגמי ה-Pro, חיי הסוללה הארוכים יותר והחומרה החזקה, כולם נתפסים כערך משמעותי יותר מהעיצוב הדק.


סין, שבה אפל נאבקת על נתח שוק מול וואווי ויצרנים מקומיים, מהווה אינדיקציה ברורה. שם ה-Air הוא הדגם החלש ביותר בסדרה החדשה מבחינת מכירות, לפי הערכות המבוססות על זמני ההמתנה לאספקה. למרות התוצאות המאכזבות, האייפון 17 Pro ו-17 Pro Max מציגים מכירות גבוהות מהצפוי. אפל צפויה לרשום רבעון חזק במיוחד לקראת החגים, מה שהופך את האכזבה מה-Air לבודדה, ולא למגמה שהחברה צריכה להיבהל ממנה. 


אפל בודקת את המים