אופנהיימר אחרי הצלילה במניית מלאנקוס: "עדיין קיים דאונסייד במניה"

נדב לוי |
נושאים בכתבה מלאנוקס

חברת מלאנוקס טכנולוגיות הישראלית הנסחרת בנאסד"ק (סימול: MLNX), פרסמה אמש לאחר תום המסחר בארה"ב את תוצאותיה הכספיות ופיספסה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט. אם לא די בכך, הנהלת החברה סיפקה תחזית מאכזבת להמשך הדרך. המניה הגיבה בצניחה של 12% בשלב שלאחר המסחר.

כעת, באופנהיימר מוציאים התייחסות לתוצאות החברה עם מסר ברור כי עדיין קיים חשש מאכזבות נוספות בהמשך השנה הנוכחית ובשנה הבאה, שצפויים להשפיע לרעה על תמחור המניה. כך נכתב:

"חברת מלאנוקס (סימול: MLNX) פרסמה אתמול לאחר סגירת מסחר את תוצאותיה לרבעון הראשון 2017, עם החמצה לעומת הקונצנזוס ותחזית נמוכה מהצפוי גם לרבעון הבא. נציין כי מדובר בפעם שניה בלבד במשך שנים רבות שהחברה מפספסת, כאשר הפעם הקודמת היתה, למי שזוכר, בשנת 2012, שנה שהביאה למשבר בעסקי מלאנוקס, ממנו לא הצליחה מניית החברה להתאושש עד כה. למרות התאוששות בפעילות החברה וצמיחה נאה בהכנסותיה וברווחיותה בחמש השנים האחרונות, נותרה מניית MLNX ברמה מחירים דומה למשך מספר שנים, וזאת נוכח החשש הגובר בקרב המשקיעים מהתחרות העתידית מצד ענקית השבבים אינטל, שפיתחה מוצר מתחרה Omni-Path לתחום תקשורת אינפיניבנד, תחום הליבה של מלאנוקס האחראי על מרבית ההכנסות ועל הרווחים של החברה הישראלית".

 

"ברבעון הראשון 2017 הציגה מלאנוקס דוחות חלשים במיוחד, כאשר החמיצה גם את התחזית שהציבה לעצמה (כאמור, לראשונה מזה חמש שנים), וזאת כבר לאחר שהתחזית ל-Q1 שניתנה בדוחות האחרונים היתה נמוכה מהצפי המוקדם. הכנסות הרבעון הסתכמו ב-188.7 מיליון דולר, ירידה רבעונית של 15% וירידה שנתית של 4% (הירידה השנתית הראשונה מאז 2013), נמוך משמעותית מתחזית הקונצנזוס של 204.7 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד בצורה חדה עוד יותר לרמה של 0.29$ למניה על בסיס non-GAAP, נמוך בכ-40% מהקונצנזוס של 0.49$ למניה, וירידה ניכרת מהרמה של 0.81$ ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות יציבות בשיעור הרווח הגולמי שנותר ברמה של 71.7%. שני הלקוחות הגדולים של מלאנוקס ברבעון היו HPE (הלקוח הגדול מסורתית) ו-Dell (שעלתה מעל הרף של 10% לאחר רכישת EMC, שגם נמניתה בין לקוחות מלאנוקס), כאשר שני לקוחות אלה הניבו כל אחד 13% מהכנסות הרבעון. בצד החיובי, החברה ייצרה הרבעון תזרים מזומנים נאה של 35 מיליון דולר מפעילותה השוטפת, והגדילה את קופת המזומנים לרמה של 325 מיליון דולר (מזומנים נטו של כ-100 מיליון דולר, או כ-2$ למניה)".

 

"החולשה המובהקת בתוצאות מלאנוקס הגיעה מתחום האינפיניבנד, תחום הליבה האחראי על 51% מהכנסות החברה ועל נתח גדול יותר מהרווחיות. הכנסות ממוצרי האינפיניבנד ירדו בקצב שנתי של 14% ובקצב רבעוני של כ-20%, וזאת למרות צמיחה שנתית מרשימה של 89% במוצר ה-EDR (פתרון קישוריות התומך בתעבורת נתונים בקצב של 100 גיגהביט לשניה), המהווה כ-40% מפעילות האינפיניבנד. כנגד זאת, רשמה מלאנוקס צמיחה רבעונית של 13% בתחום האתרנט (עם צמיחה גבוהה עוד יותר במוצרי האתרנט החדשים), אך פעילות האתרנט האחראית כבר על נתח הכנסות של 43%, אינה מצליחה לחפות על ירידת ההכנסות בסגנט האינפיניבנד".

 

"בנוסף לדוחות החלשים של הרבעון הראשון 2017, הנהלת מלאנוקס סיפקה תחזית נמוכה מהצפוי גם לרבעון הבא, בו צופה הכנסות בטווח 205-215 מיליון דולר, נמוך מהצפי של 222 מיליון דולר, כאשר הרווח הגולמי צפוי בטווח של 70.5%-71.5%, ואילו הוצאות תפעוליות צפויות לגדול בקצב רבעוני של 3%-5%".

 

"הנהלת מלאנוקס הסבירה את החולשה בתחום האינפיניבנד בדחיית הזמנות מלקוחות בשוק ה-HPC – High-Performance Computing (שוק מחשבי העל, הנשען על השקעות הגופים הממשלתיים והחברות הגדולות), עקב דחיית השקה של פלטפורמת השרתים החדשה של אינטל – Skylake. למרות המצב, מלאנוקס הביעו תקווה כי ברבעונים הבאים תחול התאוששות בפעילות האינפיניבנד, ואף העריכה כי בשנת 2017 יציגו הכנסותיה בתחום זה צמיחה לעומת השנה שעברה. להערכתנו, מדובר ברף ציפיות גבוה במיוחד, המגלם צמיחה דו-ספרתית רבעונית בכל אחד מהרבעונים הבאים, דבר שנראה מאתגר נוכח שיעורי צמיחה נמוכים יחסית בשוק ה-HPC. מעבר לזאת, השקת פלטפורמת ה-Skylake החדשה עלולה אף להגביר את לחצי התחרות – כאשר בפלטפורמה זו צפויה אינטל לעשות אינטגרציה של פתרון Omni-Path המתחרה במוצרי האינפיניבנד של מלאנוקס". 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.