נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

החברה שכמעט חסינה מהמכסים - למה לצפות בדוחות נטפליקס?

נטפיקס ריסקה את תחזית המנויים החדשים ברבעון הקודם, והמניה שלה עד כה מפגינה חסינות מפני מלחמת הסחר העולמית; איך נטפליקס מצליחה להתמודד בהצלחה עם המכסים ולמה לצפות בדוחות?

רוי שיינמן | (1)

ענקית הסטרימינג נטפליקס Netflix, Inc 1.17%   תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה ביום חמישי אחרי המסחר בתור אחד מהמניות שבינתיים שורדת לא רע את מלחמת הסחר העולמית - בעוד ה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו מתחילת השנה 8.8% ו-13.4% בהתאמה, מניית נטפליקס דווקא בפלוס 3% והיא נסחרת לפי שווי של 392.8 מיליארד דולר, עלייה של 46% לעומת אותה נקודה בשנה שעברה. איך נטפליקס לא נפגעת מההתפתחויות האחרונות ולמה לצפות בדוחות?


האנליסטים מצפים לצמיחה חזקה

לפי תחזיות האנליסטים, נטפליקס צפויה לדווח על הכנסות של 10.5 מיליארד דולר - צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח צפוי לעמוד על 5.72 דולר למניה, עלייה של כ-8% לעומת רווח של 5.28 דולר למניה לפני שנה.


הבנקים הגדולים כמו ג'יי פי מורגן ומורגן סטנלי אופטימיים לגבי החברה. בג'יי פי מורגן הגדירו את נטפליקס כ"חברה העמידה ביותר" שהם עוקבים אחריה, עם קהל משתמשים נאמן שצורך בממוצע שעתיים ביום של תוכן. הבנק העניק למניה דירוג "תשואת יתר" ומחיר יעד של 1,025 דולר, אפסייד של כ-11%. במקביל, במורגן סטנלי רואים בירידת המניה לאחר הכרזת המכסים של טראמפ "הזדמנות קנייה", וממשיכים להמליץ על המניה כאחת ההשקעות הטובות בתקופה הנוכחית.


14 מתוך 18 אנליסטים שעוקבים אחר המניה מדרגים אותה כ"קנייה", ומחיר היעד הממוצע שלהם עומד על 1,097 דולר, אפסייד של כ-19% על המחיר הנוכחי. לצד התוצאות, המשקיעים יעקבו אחר נתונים אחרים כמו תזרים המזומנים החופשי, שצפוי להגיע ל-8 מיליארד דולר ב-2025, ורמת ההשקעות בתוכן שצפויה להגיע ל-18 מיליארד דולר השנה.


הפרסומות מביאות מנויים חדשים, והגיימינג עשוי להפוך למנוע צמיחה חדש

אחת ההתפתחויות המרכזיות בפעילות של נטפליקס בשנה האחרונה היא מודל הפרסומות החדש שהשיקה, שמושך אליו מנויים חדשים בזכות תג מחיר נגיש יותר. לפי גורמים בחברה, המנוי מבוסס הפרסומות הפך לערוץ הכנסות משמעותי, והתחזיות הן שהמודל יתרחב בעתיד לשווקים נוספים. האנליסטים מעריכים כי נטפליקס מצליחה להרוויח לא רק ממנויים חדשים אלא גם מיחס המרה גבוה מפרסומות, במיוחד כשמשווים אותה לפלטפורמות מתחרות.


גם בגזרת המנויים, החברה צפויה לשמור על מגמת צמיחה - בדוחות הקודמים החברה ניפצה את התחזיות כשדיווחה על תוספת של 18.9 מיליון מנויים חדשים, לעומת הצפי שהיה לתוספת של רק 9.18 מיליון מנויים חדשים.


גם מודל התוכן הבינלאומי, שכולל השקעות בתוכן במספר מוקדים ברחבי העולם, ממשיך להוכיח את עצמו: יותר מ-60% מהתכנים בפלטפורמה הם זרים, והצלחות גלובליות כמו "משחקי הדיונון", "בית הנייר" ו-"100 שנים של בדידות" הראו שהאסטרטגיה של השקעה ביוצרים זרים משתלמת.

קיראו עוד ב"גלובל"


תחום נוסף שבו נטפליקס משקיעה לאחרונה הוא גיימינג. החברה ממשיכה לבחון את התחום כאפיק חדש ליצירת הכנסות ולמשיכה של מנויים חדשים, וזאת באמצעות רכישת אולפני פיתוח והשקה של משחקים המבוססים על הסדרות האהובות. אף שההשפעה על ההכנסות בשלב הזה שולית, נטפליקס רואה בתחום פוטנציאל גדול שיכול להגביר את המעורבות היומית של המשתמשים עם הפלטפורמה.


איך נטפליקס הפכה למרוויחה השקטה ממלחמת הסחר?

היתרון של נטפליקס לעומת חברות אחרות נמצא במודל הדיגיטלי שלה ובפיזור הגיאוגרפי הרחב. בשונה מחברות שנשענות על ייצור במזרח כמו אפל, אנבידיה, או חברות אחרות, נטפליקס נשענת על הפצת תוכן על גבי האינטרנט, מה שמפחית את הרגישות שלה להפרעות בשרשראות אספקה או למכסים על מוצרים פיזיים.


בנוסף, על נטפליקס קשה יותר להטיל מסים לעומת מעל חברות אחרות שמרוויחות מפרסום כמו גוגל או מטא. כשמעלים מסים על פרסום הדבר נסתר יותר מעיניו של הצרכן לצד העלויות הרבות האחרות, אבל כשמעלים מסים על מחירי מנויים, כמו במודל שבו נטפליקס פועלת, ההבדל ברור יותר וקל יותר לקישור, מה שיאפשר לנטפליקס להציף את הנושא ויצור לחץ פוליטי על הרגולטורים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מק (ל"ת)
    אצילי 14/04/2025 16:07
    הגב לתגובה זו
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".