נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

החברה שכמעט חסינה מהמכסים - למה לצפות בדוחות נטפליקס?

נטפיקס ריסקה את תחזית המנויים החדשים ברבעון הקודם, והמניה שלה עד כה מפגינה חסינות מפני מלחמת הסחר העולמית; איך נטפליקס מצליחה להתמודד בהצלחה עם המכסים ולמה לצפות בדוחות?

רוי שיינמן | (1)

ענקית הסטרימינג נטפליקס Netflix, Inc -3.46%   תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה ביום חמישי אחרי המסחר בתור אחד מהמניות שבינתיים שורדת לא רע את מלחמת הסחר העולמית - בעוד ה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו מתחילת השנה 8.8% ו-13.4% בהתאמה, מניית נטפליקס דווקא בפלוס 3% והיא נסחרת לפי שווי של 392.8 מיליארד דולר, עלייה של 46% לעומת אותה נקודה בשנה שעברה. איך נטפליקס לא נפגעת מההתפתחויות האחרונות ולמה לצפות בדוחות?


האנליסטים מצפים לצמיחה חזקה

לפי תחזיות האנליסטים, נטפליקס צפויה לדווח על הכנסות של 10.5 מיליארד דולר - צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח צפוי לעמוד על 5.72 דולר למניה, עלייה של כ-8% לעומת רווח של 5.28 דולר למניה לפני שנה.


הבנקים הגדולים כמו ג'יי פי מורגן ומורגן סטנלי אופטימיים לגבי החברה. בג'יי פי מורגן הגדירו את נטפליקס כ"חברה העמידה ביותר" שהם עוקבים אחריה, עם קהל משתמשים נאמן שצורך בממוצע שעתיים ביום של תוכן. הבנק העניק למניה דירוג "תשואת יתר" ומחיר יעד של 1,025 דולר, אפסייד של כ-11%. במקביל, במורגן סטנלי רואים בירידת המניה לאחר הכרזת המכסים של טראמפ "הזדמנות קנייה", וממשיכים להמליץ על המניה כאחת ההשקעות הטובות בתקופה הנוכחית.


14 מתוך 18 אנליסטים שעוקבים אחר המניה מדרגים אותה כ"קנייה", ומחיר היעד הממוצע שלהם עומד על 1,097 דולר, אפסייד של כ-19% על המחיר הנוכחי. לצד התוצאות, המשקיעים יעקבו אחר נתונים אחרים כמו תזרים המזומנים החופשי, שצפוי להגיע ל-8 מיליארד דולר ב-2025, ורמת ההשקעות בתוכן שצפויה להגיע ל-18 מיליארד דולר השנה.


הפרסומות מביאות מנויים חדשים, והגיימינג עשוי להפוך למנוע צמיחה חדש

אחת ההתפתחויות המרכזיות בפעילות של נטפליקס בשנה האחרונה היא מודל הפרסומות החדש שהשיקה, שמושך אליו מנויים חדשים בזכות תג מחיר נגיש יותר. לפי גורמים בחברה, המנוי מבוסס הפרסומות הפך לערוץ הכנסות משמעותי, והתחזיות הן שהמודל יתרחב בעתיד לשווקים נוספים. האנליסטים מעריכים כי נטפליקס מצליחה להרוויח לא רק ממנויים חדשים אלא גם מיחס המרה גבוה מפרסומות, במיוחד כשמשווים אותה לפלטפורמות מתחרות.


גם בגזרת המנויים, החברה צפויה לשמור על מגמת צמיחה - בדוחות הקודמים החברה ניפצה את התחזיות כשדיווחה על תוספת של 18.9 מיליון מנויים חדשים, לעומת הצפי שהיה לתוספת של רק 9.18 מיליון מנויים חדשים.


גם מודל התוכן הבינלאומי, שכולל השקעות בתוכן במספר מוקדים ברחבי העולם, ממשיך להוכיח את עצמו: יותר מ-60% מהתכנים בפלטפורמה הם זרים, והצלחות גלובליות כמו "משחקי הדיונון", "בית הנייר" ו-"100 שנים של בדידות" הראו שהאסטרטגיה של השקעה ביוצרים זרים משתלמת.

קיראו עוד ב"גלובל"


תחום נוסף שבו נטפליקס משקיעה לאחרונה הוא גיימינג. החברה ממשיכה לבחון את התחום כאפיק חדש ליצירת הכנסות ולמשיכה של מנויים חדשים, וזאת באמצעות רכישת אולפני פיתוח והשקה של משחקים המבוססים על הסדרות האהובות. אף שההשפעה על ההכנסות בשלב הזה שולית, נטפליקס רואה בתחום פוטנציאל גדול שיכול להגביר את המעורבות היומית של המשתמשים עם הפלטפורמה.


איך נטפליקס הפכה למרוויחה השקטה ממלחמת הסחר?

היתרון של נטפליקס לעומת חברות אחרות נמצא במודל הדיגיטלי שלה ובפיזור הגיאוגרפי הרחב. בשונה מחברות שנשענות על ייצור במזרח כמו אפל, אנבידיה, או חברות אחרות, נטפליקס נשענת על הפצת תוכן על גבי האינטרנט, מה שמפחית את הרגישות שלה להפרעות בשרשראות אספקה או למכסים על מוצרים פיזיים.


בנוסף, על נטפליקס קשה יותר להטיל מסים לעומת מעל חברות אחרות שמרוויחות מפרסום כמו גוגל או מטא. כשמעלים מסים על פרסום הדבר נסתר יותר מעיניו של הצרכן לצד העלויות הרבות האחרות, אבל כשמעלים מסים על מחירי מנויים, כמו במודל שבו נטפליקס פועלת, ההבדל ברור יותר וקל יותר לקישור, מה שיאפשר לנטפליקס להציף את הנושא ויצור לחץ פוליטי על הרגולטורים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מק (ל"ת)
    אצילי 14/04/2025 16:07
    הגב לתגובה זו
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -26.83%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

נטפליקס יורדת 3.5%, פראמאונט מאבדת 7.5%; המדדים בעליות קלות

המדד המועדף על הפד נותר יציב בספטמבר, עם ירידה קלה בקצב השנתי ל-2.8%, בעוד הצריכה הריאלית נחלשה; בנוסף, התפרסם מדד אמון הצרכנים של דצמבר, שעלה ל-53.3 נקודות; עסקת נטפליקס וורנר ברוס שולחת גלים הפוכים לשתי החברות ולסקטור כולו; הביטקוין חוזר למגמת ירידה והזהב חוזר לעלות; מה קורה בחברת ההלבשה התחתונה שמזנקת? 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

העליות במדדי הדגל של וול סטריט מתחזקות, לאחר פרסום מדד ה-PCE, כשה-S&P500 עולה עד 0.2%, הדאו גם הוא עולה בשיעור דומה וכך גם הנאסד"ק.

אינפלציית הליבה במדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב, מדד ההוצאות לצריכה פרטית (Core PCE), נותרה יציבה בספטמבר עם עלייה של 0.2% בחישוב חודשי, זהה לצפי האנליסטים. בחישוב שנתי נרשמה עלייה של 2.8%, ירידה קלה לעומת התחזיות ונתון אוגוסט שעמדו על 2.9%. 

מדד ה-PCE הכללי, הכולל גם מזון ואנרגיה, עלה ב-0.3% בחודש, בהתאם לציפיות ולנתון הקודם, ובחתך שנתי האינפלציה הכללית עלתה ל-2.8% לעומת 2.7% באוגוסט. במקביל, ההוצאה הפרטית עלתה ב-0.3%, אך קצב הצריכה הריאלית נעצר לאחר עלייה קודמת של 0.2%. ההכנסה הפרטית צמחה ב-0.4%, מעט מעל הצפי, בעיקר בזכות עלייה בשכר ובהכנסות מנכסים פיננסיים. 

וכך, כשהאינפלציה יורדת והצמיחה מאטה, הציפיה להורדת הריבית בשבוע הבא רק הולכת וגוברת. 

בנוסף, מדד אמון הצרכנים התפרסם, ועלה בדצמבר ל-53.3 נקודות, מעל הצפי וגבוה מבנובמבר, בעיקר בזכות שיפור בציפיות לעתיד. בעוד שתפיסת המצב הנוכחי כמעט לא השתנתה, הצרכנים, במיוחד צעירים, דיווחו על אופטימיות גדולה יותר לגבי מצבם הפיננסי. עם זאת, רבים עדיין מרגישים את העומס של המחירים הגבוהים. ציפיות האינפלציה ל-12 חודשים ירדו ל-4.1%, הנמוך ביותר מאז ינואר, וציפיות האינפלציה לחמש שנים ירדו ל-3.2%.


בתשואות האג"ח נרשמת עלייה קלה, כאשר תשואת ה־10 שנים עולה 0.37%, לרמה של 4.12%. הדולר נע בתנודתיות מול המטבעות המרכזיים, על רקע המתיחות סביב החלטת הפד והמתנה של השוק לנתוני מקרו נוספים, שיקבעו האם העליות האחרונות יימשכו או שמנגנון האיזון יחזיר את השוק למגמת התייצבות


מאקרו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען בריאיון ל-India Today כי אין סיבה שהודו לא תיהנה מאותן זכויות של ארה"ב בכל הנוגע לרכישת דלק מרוסיה, במיוחד כשוושינגטון עדיין רוכשת ממנה דלק גרעיני לכורי הכוח שלה. פוטין הדגיש כי אם ארה"ב רשאית לרכוש אורניום מרוסיה, גם להודו מגיעה הזכות לעשות זאת, וכי מוסקבה מוכנה לדון בנושא עם הנשיא טראמפ. הדברים נאמרו על רקע ביקורו הרשמי בניו דלהי, שבמסגרתו הוא ומודי הסכימו להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי במגוון תחומים ולהאיץ את ההתקדמות לעבר יעד סחר דו־צדדי של 100 מיליארד דולר עד 2030. פוטין ציין שרוסיה מוכנה להמשיך לספק דלק להודו ללא הפרעה, גם על רקע מכסי העונשין שהטילה ארה"ב על מוצרים הודיים בעקבות רכישות הנפט הרוסי, יבוא שהודו כבר צמצמה בשנה האחרונה.