נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

החברה שכמעט חסינה מהמכסים - למה לצפות בדוחות נטפליקס?

נטפיקס ריסקה את תחזית המנויים החדשים ברבעון הקודם, והמניה שלה עד כה מפגינה חסינות מפני מלחמת הסחר העולמית; איך נטפליקס מצליחה להתמודד בהצלחה עם המכסים ולמה לצפות בדוחות?

רוי שיינמן | (1)

ענקית הסטרימינג נטפליקס Netflix, Inc -1.29%   תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה ביום חמישי אחרי המסחר בתור אחד מהמניות שבינתיים שורדת לא רע את מלחמת הסחר העולמית - בעוד ה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו מתחילת השנה 8.8% ו-13.4% בהתאמה, מניית נטפליקס דווקא בפלוס 3% והיא נסחרת לפי שווי של 392.8 מיליארד דולר, עלייה של 46% לעומת אותה נקודה בשנה שעברה. איך נטפליקס לא נפגעת מההתפתחויות האחרונות ולמה לצפות בדוחות?


האנליסטים מצפים לצמיחה חזקה

לפי תחזיות האנליסטים, נטפליקס צפויה לדווח על הכנסות של 10.5 מיליארד דולר - צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח צפוי לעמוד על 5.72 דולר למניה, עלייה של כ-8% לעומת רווח של 5.28 דולר למניה לפני שנה.


הבנקים הגדולים כמו ג'יי פי מורגן ומורגן סטנלי אופטימיים לגבי החברה. בג'יי פי מורגן הגדירו את נטפליקס כ"חברה העמידה ביותר" שהם עוקבים אחריה, עם קהל משתמשים נאמן שצורך בממוצע שעתיים ביום של תוכן. הבנק העניק למניה דירוג "תשואת יתר" ומחיר יעד של 1,025 דולר, אפסייד של כ-11%. במקביל, במורגן סטנלי רואים בירידת המניה לאחר הכרזת המכסים של טראמפ "הזדמנות קנייה", וממשיכים להמליץ על המניה כאחת ההשקעות הטובות בתקופה הנוכחית.


14 מתוך 18 אנליסטים שעוקבים אחר המניה מדרגים אותה כ"קנייה", ומחיר היעד הממוצע שלהם עומד על 1,097 דולר, אפסייד של כ-19% על המחיר הנוכחי. לצד התוצאות, המשקיעים יעקבו אחר נתונים אחרים כמו תזרים המזומנים החופשי, שצפוי להגיע ל-8 מיליארד דולר ב-2025, ורמת ההשקעות בתוכן שצפויה להגיע ל-18 מיליארד דולר השנה.


הפרסומות מביאות מנויים חדשים, והגיימינג עשוי להפוך למנוע צמיחה חדש

אחת ההתפתחויות המרכזיות בפעילות של נטפליקס בשנה האחרונה היא מודל הפרסומות החדש שהשיקה, שמושך אליו מנויים חדשים בזכות תג מחיר נגיש יותר. לפי גורמים בחברה, המנוי מבוסס הפרסומות הפך לערוץ הכנסות משמעותי, והתחזיות הן שהמודל יתרחב בעתיד לשווקים נוספים. האנליסטים מעריכים כי נטפליקס מצליחה להרוויח לא רק ממנויים חדשים אלא גם מיחס המרה גבוה מפרסומות, במיוחד כשמשווים אותה לפלטפורמות מתחרות.


גם בגזרת המנויים, החברה צפויה לשמור על מגמת צמיחה - בדוחות הקודמים החברה ניפצה את התחזיות כשדיווחה על תוספת של 18.9 מיליון מנויים חדשים, לעומת הצפי שהיה לתוספת של רק 9.18 מיליון מנויים חדשים.


גם מודל התוכן הבינלאומי, שכולל השקעות בתוכן במספר מוקדים ברחבי העולם, ממשיך להוכיח את עצמו: יותר מ-60% מהתכנים בפלטפורמה הם זרים, והצלחות גלובליות כמו "משחקי הדיונון", "בית הנייר" ו-"100 שנים של בדידות" הראו שהאסטרטגיה של השקעה ביוצרים זרים משתלמת.

קיראו עוד ב"גלובל"


תחום נוסף שבו נטפליקס משקיעה לאחרונה הוא גיימינג. החברה ממשיכה לבחון את התחום כאפיק חדש ליצירת הכנסות ולמשיכה של מנויים חדשים, וזאת באמצעות רכישת אולפני פיתוח והשקה של משחקים המבוססים על הסדרות האהובות. אף שההשפעה על ההכנסות בשלב הזה שולית, נטפליקס רואה בתחום פוטנציאל גדול שיכול להגביר את המעורבות היומית של המשתמשים עם הפלטפורמה.


איך נטפליקס הפכה למרוויחה השקטה ממלחמת הסחר?

היתרון של נטפליקס לעומת חברות אחרות נמצא במודל הדיגיטלי שלה ובפיזור הגיאוגרפי הרחב. בשונה מחברות שנשענות על ייצור במזרח כמו אפל, אנבידיה, או חברות אחרות, נטפליקס נשענת על הפצת תוכן על גבי האינטרנט, מה שמפחית את הרגישות שלה להפרעות בשרשראות אספקה או למכסים על מוצרים פיזיים.


בנוסף, על נטפליקס קשה יותר להטיל מסים לעומת מעל חברות אחרות שמרוויחות מפרסום כמו גוגל או מטא. כשמעלים מסים על פרסום הדבר נסתר יותר מעיניו של הצרכן לצד העלויות הרבות האחרות, אבל כשמעלים מסים על מחירי מנויים, כמו במודל שבו נטפליקס פועלת, ההבדל ברור יותר וקל יותר לקישור, מה שיאפשר לנטפליקס להציף את הנושא ויצור לחץ פוליטי על הרגולטורים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מק (ל"ת)
    אצילי 14/04/2025 16:07
    הגב לתגובה זו
אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס

מניית וויקס Wix Wix.com -3.98%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?



ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן
ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן - קרדיט: אלן צצקין



המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות  חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס

מניית וויקס Wix Wix.com -3.98%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?



ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן
ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן - קרדיט: אלן צצקין



המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות  חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.