אנבידיה
צילום: טוויטר

אחרי הדוחות: באופנהיימר רואים אפסייד של 33% במניית אנבידיה

בבי ההשקעות מעניקים לענקית השבבים מחיר ידע של 175 דולר וסבורים שהמניה נסחרת במכפיל נמוך על התחזית לשנים הקרובות; איך יראו התוצאות בשנתיים הקרובות והאם הירידה ברווחיות צריכה להדאיג את המשקיעים?

איתן גרסטנפלד | (1)

ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA Corp. -1.53%  פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון האחרון של שנת 2024. למרות שהחברה הכתה את התחזיות המוקדמות וסיפקה תחזיות חזקות, לפחות בינתיים המניה נסחרת הבוקר ביציבות במסגרת המסחר המוקדם. עם זאת, בבית ההשקעות אופנהיימר בחרו להותיר את המלצתם על המניה עם מחיר יעד של 175 דולר, המשקף אפסייד של כ-33% על שער הבסיס של המניה הבוקר, בין היתר בשל מעמדה של החברה כ"מובילת שוק שבבי ה-AI בעלת יתרונות תחרותיים מובהקים".


בבית ההשקעות בחרו להפנות זרקרו לכך שהכנסות אנבידיה ממכירת המעבד החדש, Blackwell, תרמו כ-11 מיליארד דולר, כמעט שליש מסך ההכנסות, וצפויות להאיץ את הצמיחה במחצית השנייה של השנה נוכחית, בעקבות השקת מוצר GB300 החדש. "פלטפורמתBlackwell  מציגה ביצועים חזקים פי 2-8 לעומת פתרונות מתחרים, ובכך זוכה לביקושים גבוהים, הן בתחום אימון מודלים של AI והן בהרצת המודלים לצורך הסקת תובנות. תהליך החדירה של Blackwell  מוביל לירידה זמנית בשיעור הרווח הגולמי, אך הנהלת אנבידיה צופה חזרה לשיעור של 75% לקראת סוף השנה" נכתב בסקירה של אופנהיימר.


במבט קדימה, החברה פרסמה תחזית חזקה לרבעון הקרוב אותו היא צופה כי תסיים עם הכנסות של 43 מיליארד דולר לצד שחיק מסוימת ברווחיות הגולמית. עם זאת, אנבידיה לא פרסמה תחזית לשנה כולה, באופנהיימר צופים שאנבידיה תציג בשנת 2025 הכנסות של 201 מיליארד דולר, לצד רווח מתואם (non-GAAPשל 4.50 דולר למניה. בשנה לאחר מכן (2026), הם סבורים שהחברה תציג הכנסות של 241 מיליארד דולר (צמיחה של 20%) עם רווח של 5.56 דולר למניה.


על פי תחזיות אלו, מניי אנבידיה נסחרת במכפיל של 29 ו-24 לתחזיות 2025 ו-2026 בהתאמה, כשלפיה בית ההשקעות מדובר ב"תמחור חסר למכפילי חברות צמיחה", מה גם שלדבריהם התחזיות שלהם "מגלמות רמת שמרנות גבוהה בהתחשב במצב הביקושים החזקים לשבבי AI מצד מגוון לקוחות, כולל חברות הענן, המגזר הארגוני והממשלות ברחבי העולם".


בחלוקה למגזרים, חטיבת הדאטה סנטרס, האחראית על כ-90% מהכנסות אנבידיה, הציגה צמיחה שנתית מרשימה של 93% וצמיחה רבעונית של 16%, לאור ביקושים חזקים לפלטפורמת Blackwell שתרמה כ-11 מיליארד דולר, כשליש מסך הכנסות החטיבה. עם זאת, פעילות התקשורת בתוך חטיבת הדאטה סנטר (כ-8% מהכנסות החטיבה) הציגה כצפוי חולשה זמנית, אך על פי האנליסטים של אופנהיימר אמורה לצבור תאוצה בהמשך, בין השאר לאור שיתוף פעולה של אנבידיה עם מובילת שוק ציוד תקשורת ארגונית סיסקו Cisco Systems Inc. באינטגרציית פתרונות Spectrum-X, פרי פיתוח של מלאנוקס הישראלית שנרכשה בעבר על ידי אנבידיה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 


בנוגע לשאר החטיבות, באופנהיימר מצינים כי חטיבת הגיימינג, האחראית על 8% מסך הכנסות אנבידיה, הציגה חולשה, עם ירידה שנתית של 9% וירידה רבעונית של 3%, עקב מגבלות קיבולת ייצור והסטת דגש החברה לתחום הבינה המלאכותית. לעומת זאת, חטיבת שבבי הרכב, המהווה עדיין נתח זניח של 1% בתמהיל ההכנסות, רשמה צמיחה שנתית מואצת של 103% וצמיחה רבעונית גבוהה של 27%, לאור ההתקדמות בשוק הרכבים האוטונומיים, וצפויה להגיע השנה להיקף הכנסות שנתי של כ-5 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 27/02/2025 13:12
    הגב לתגובה זו
    מנסים להרים את שוק עם כל ההמלצות וזה לא יעזור להם כי יהיו עוד תיקונים לפני שימשיך לעלות ממש בקרוב.ממש מלכדת למשקיע והם בעצמם עושים שרט על השוק
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.