מניות הייצוא אחזו במושכות והזניקו הניקיי ב-1.7%
הבורוסת האסיאתיות חתמו את שבוע המסחר במגמה מעורבת, עם נטיה ברורה לעליות שערים, כשמניות ענף הייצוא הן הן האוחזות במושכות ומובילות המגמה. ברקע לכך - נתוני מאקרו חיוביים שהגיעו מארה"ב הרחוקה, אך הכל כך נוכחת ביבשת האירופית (וכמובן, גם בשאר שווקי המניות).
בטוקיו, שם חזרו המשקיעים מחופשה של 3 ימים, זינק הניקיי ב-1.73% לרמה של 11,192.77 נקודות. הקוספי הקוריאני הצטרף אליו עם קפיצה בת 1.24% לרמה של 940.85 נקודות. ומנגד לשני אלו, ההנג סאנג חתם בירידה בת 0.34% לרמה של 14,014.25 נקודות.
כאמור, היו אלו מניות ענף הייצוא שעמדו במרכז המסחר, נהנות מהתפוגגות החששות מהתגברות האינפלציה בכלכלה החזקה בעולם. מניות טויוטה טיפסו ב-3.2%. כ-70% מהרווח התפעולי של החברה מקורו בצפון אמריקה. ניסן, שכשני שליש ממכירותיה הגיע בשנה החולפת מעבר לים, קפצה ב-3.4% ומניות הונדה, שהינה יצרנית כלי הרכב השלישית בגודלה ביפן, התרוממה ב-3.8%. משקלן של יצרניות כלי הרכב האסיאתיות במכירות כלי הרכב והטנדרים בארה"ב הגיע בחודש אפריל לכ-38% מכלל המכירות, כך שכל נתון חיובי אמריקני משפיע ישירות על המסחר במניותיהן.
עוד בענף הייצוא. חברת קנון נהנתה מתוספת של 3.3% לערך מנייתה. כ-75% ממכירות החברה ב-2004 הגיע שלא מיפן.
מניותיה של סאמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית בלטו גם הן עם קפיצה בת 2.1%. יצרנית ה-LCD הגדולה בעולם נהנתה מעליה במחירי ה-LCD במהלך החודש החולף. LG פיליפס, השניה בגודלה בעולם בייצור LCD זינקה גם היא וב-4.9%. והשלישית ברשימה - AU אופטרוניקס, הוסיפה 2.3%.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

