צפירת הרגעה מכיוון יוון: הטרויקה צפויה להזרים לה 8 מיליארד אירו כבר בנובמבר
יוון יכולה לנשום לרווחה לעת עתה לפחות לאחר שעבר את המשוכה הנוכחית זאת כיוון שהטרויקה, נציגי האיחוד האירופי, הבנק האירופי וה-IMF, צפויה להזרים לה 8 מיליארד אירו כבר בתחילת נובמבר. מדובר בדיווח שמגיע מנציגי הטרויקה, זאת לאחר שביצעו בדיקות במדינה ואישרו שאכן הממשלה עמדה בכל אמות המידה שנדרשו על מנת לקבל את כספי הסיוע.
מדובר בבדיקה החמישית שטרויקה מבצעת במדינה בכדי לוודא שאכן המדינה עומדת ביעדיה הכלכליים בכדי לקבל את הכספים להם היא נדרשת. יש לציין שממשלת יוון החלה בתוכנית צנע נרחבת על מנת לעמוד בדרישות האחרונות של הטרויקה שכללה פיטורים נרחבים של עובדים במגזר הציבורי, זאת לאחר שלא עמדה ביעדי התקציב.
יש לציין כי אילולא היתה יוון מקבלת את חבילת סיוע זו היא היתה כבר בנובמבר מגיעה למצב שלא היו נשארים ברשותה מזומנים.
מוקדם יותר היום נגיד הבנק המרכזי האירופי, ז'אן קלוד טרישה, הזהיר מפני האיומים על המערכת הפיננסית כאשר ברקע המחלקות בין המנהיגים הפוליטיים התגברו בנושא אופן חילוץ באירופה ממשבר החוב. "המשבר הגיע למימד מערכתי", אמר טרישה. "הלחץ עבר מן הכלכלות הקטנות לכמה מהכלכלות הגדולות. המשבר מערכתי ויש לטפל בו בהחלטיות".
מנהיגי אירופה עמלים על הסכם כולל שיעמוד בדד ליין של סוף החודש ויעצור את הספקולציות שגוש האירו המונה 17 חברות לא ישרוד את המשבר בצורתו הנוכחית. בתוך כך, מניות בבורסות באירופה יורדת בפעם הראשונה בחמישה ימי מסחר ומטבע האירו ירד מרמתו הגבוהה מזה שלושה שבועות מול הדולר.
- 2.י 11/10/2011 15:27הגב לתגובה זואני אנצח כל מחשבה שלילית שתעמוד בדרך. חייבים לעזור לרופאים שהראו במעשיהם גבורה-אומנם אני מאוכזב מעט מהרופאים הוותיקים שלא הקריבו משהו אישי לטובת המאבק אבל יש גם סקטורים שלמים שלא נקפו אצבע לטובת המאבק הצודק הכפול.(שלי ושל כל האנשים שנגרם להם עוול בישראל ובעולם). אי לזאת ובהתאם לכך אני אעזור למי שיעזור לי ולמי שעזר לי. אני לא מביע שום עמדה פוליטית מאבקי הוא על צדק נטו. אני אמשיך להילחם על האמת והצדק שלי
- 1.ברור לכולם שבסוף היא תיקרוס (ל"ת)שמואל 11/10/2011 15:11הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
