האלטרנטיבה ל- YES ו- HOT? ערוץ סרטים VOD באינטרנט הושק על-ידי Zoola tv

לאחר שנתיים של פיתוח ו-2 מיליון דולר השקעה יושק לראשונה בישראל ערוץ סרטים מקוון ב"מחיר שווה לכל כיס"
משה בנימין | (2)

למעלה משנתיים של פיתוח ו-2 מיליון דולר השקעה מביאים את חברת שידורי אינטרנט בע"מ (webbycasting) ו- Zoola.tv להשקת ערוץ הסרטים המקוון הראשון בישראל, המספק מגוון סרטים לצפיה בתשלום דרך האינטרנט בשיטת VOD.

להבדיל מכל השיטות הפיראטיות האהובות על הציבור הישראלי כדי לצפות בסרטים ברשת מבקשות החברות להבהיר כי "זהו למעשה המיזם הראשון החוקי לשידור סרטים הפועל בישראל המגן על זכויות היוצרים של בעלי התוכן הכולל טכנולוגיה ייחודית ובלעדית של הערוץ שאינה מאפשרת העתקת השידור או תוכנו".

ערוץ Zoola.tv כולל בתוכו ספרית תוכן מגוונת הכוללת מאות כותרי סרטים בקטגוריות שונות – דרמה, קומדיה, אקשן, ילדים, זרים, תעודה, פסטיבלים, מבוגרים ועוד.

בקרוב יתווספו קטגוריות נוספות בתחום סדרות טלוויזיה, ספורט, סרטי סטודנטים והפקות מקור. כחלק מתפיסת העולם של מקימי הערוץ תאפשר החברה העלאת סרטים "דלי תקציב" של יוצרים חדשים שפלטפורמת הערוץ תשמש להם במה רחבה לביטוי וחשיפה, כולל שיתוף ברווחים.

ערוץ זולה טי וי טוען גם למהפכה גם בפן הצרכני, כאשר לראשונה קיימת האפשרות לציבור הלקוחות להשתמש בערוץ VOD ללא דמי מנוי וללא צורך ברכישת חבילות בסיס. התשלום הינו לפי צפייה ותג המחיר הינו שווה לכל נפש.

עומר שושני יו"ר פורטל הסרטים המקוון בע"מ: "אין צורך לצאת אל ספריות הוידיאו או אל הוידאומטים. הכל בהישג לחיצת עכבר קצרה. גם התחרות על העותק האחרון של הסרט כבר אינה קיימת, אין הגבלה לכמות המשתמשים או לשעת ההקרנה - הכל על פי הרצון והצורך של המשתמש".

איך זה עובד וכמה זה עולה?

תכני הערוץ מתבססים על סרטים באורך מלא, סרטי קולנוע, סרטי טלוויזיה, תעודה, סרטי איכות ותכנים נוספים אשר הופקו במדינות ובשפות רבות (כל הסרטים באתר מתורגמים לעברית).

התכנים משודרים למחשב הלקוח בשיטת STREAMING באיכות שידור גבוהה המאפשרת לצפות בסרט על גבי מסך הטלוויזיה או המחשב במסך מלא ובחיבור ישיר.

איכות השידור גבוהה ובאמצעות אלגוריתם ייחודי שפותח בחברת שידורי אינטרנט, ניתן להתאים את איכות השידור לאופן ומהירות החיבור של כל משתמש ומשתמש, ובכך לשמור על רצף שידור אחיד ואיכותי.

השכרת הסרטים מתבצעת על ידי תשלום בגין השכרה לתקופת זמן מוגדרת מראש לכל סרט. בתקופה זו יכול המשכיר לצפות בסרט מספר פעמים בלתי מוגבל, לעצור את הצפייה ולהמשיכה במועד מאוחר יותר (בתקופת הזמן המוגדרת), להריץ את הסרט קדימה ואחורה ולחזור ולצפות בקטעים שיבחר ללא הגבלה.

לכל סרט בערוץ יש טריילר בו ניתן לצפות לפני שכירת הסרט לצפייה, הצפייה בטריילר מאפשרת לשוכר ללמוד על תוכנו של הסרט ולבדוק את איכות ותקינות החיבור שלו לאינטרנט לפני ההזמנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שרון ג. 19/07/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
    אזהרה!!, עומר שושני הוא גנב, שרלטן עם פה חלקלק, אל תתעסקו איתו!!!
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?