סקר TIM יוני: גוגל, וואלה ו-YNET בשלישייה המובילה

כך עולה מהסקר החודשי לדרוג אתרי האינטרנט המובילים בישראל; נענע ו-NRG מחליפות מיקום. אתר יוטיוב נכנס לראשונה עם כניסה למקום ה-8 ודוחק את אתר קשת מהעשירייה הראשונה; אתר רשת נכלל לראשונה בסקר
אפרת אדיר |

חברת "TNS טלסקר" מפרסמת את נתוני סקר TIM™ במתכונת חודשית. הסקר מדרג את אתרי האינטרנט המובילים בישראל על פי בדיקה שנערכה במהלך חודש יוני 2007 בקרב מדגם און-ליין של 1,275 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה.

במקום הראשון בדרוג האתרים המובילים צועדת שוב גוגל עם 87.5% שיעורי חשיפה שבועיים. גוגל שומרת על מעמדה כמו בסקרים הקודמים ואף עולה מעט בשיעורי החשיפה מ-87.2% בסקר TIM מאי 2007.

גם וואלה! ו-YNET מתמקמות כהרגלן במקום השני והשלישי בהתאמה. אולם, וואלה! רושמת ירידה של 10% בשיעורי החשיפה עם 69.6% לעומת 77.1% בחודש מאי ו-YNET מגיע ל-63.1% שיעורי חשיפה בשבוע.

במקום הרביעי והחמישי ישנו היפוך בין האתרים "נענע" ו-MSN, כאשר אתר MSN עלה למקום הרביעי והוריד את "נענע" שלב למקום החמישי עם שיעורי חשיפה שבועיים של 31.8% לעומת 38.3% בחודש מאי.

חילופי מקום מתקיימים גם בין פורטל "תפוז" שירד שלב למקום ה-7 עם 25.2% חשיפה, והעלה את אתר NRG מקבוצת מעריב למקום ה-6 עם 28.4% חשיפה, בהשוואה לסקר TIM מחודש מאי.

פריצה משמעותית ומפתיעה יש לאתר הווב 2.0 הפופולארי בעולם - "יו-טיוב", אשר נכלל לראשונה בסקר TIM והגיע למקום ה-8 עם 24.8% חשיפה שבועיים. הסיבה לכניסת יו-טיוב לדרוג היא ההמלצות שקיבלה TNS לבצע בדיקה גם באתר שיתוף קבצי הווידאו העולמי אשר עולה באופן בלתי נעזר והפך לשם דבר גם בקרב הציבור הישראלי.

יו-טיוב דחק את אתר "דפי זהב" למקום ה-9 ואת אתר השוואת המחירים מקבוצת דפי זהב - "זאפ" - למקום ה-10 עם 21.8% חשיפה שבועיים.

גם לטלוויזיה יש ייצוג בסקר ואתר הזכיינית "קשת" אשר סגר בחודש מאי את העשירייה עם ירידה ניכרת בשיעור החשיפה השבועי (19.4%), נדחק אל מחוץ לעשירייה בסקר הנוכחי אל המקום ה-11 עם 19.3% חשיפה.

גם אתר הספורט ONE יורד שלב אל המקום ה-14 עם 15.8% שיעורי חשיפה לעומת מיקומו במקום ה-13 בסקר הקודם עם 17.1%. אתר "ספורט 5", המתחרה, יורד 4 שלבים מהמקום ה-15 ל-19 בטבלה, עם שיעורי חשיפה של 12.5%.

עוד אתר של זכיינית טלוויזיה - "רשת", שעלה לאוויר לפני כחצי שנה, נכנס לראשונה לדרוג הישר אל המקום ה-17 עם 13.1% חשיפה שבועיים.

בבחינת האתרים הכלכליים, מתמקם אתר "גלובס" במקום ה-15 עם שיעורי חשיפה שבועיים של 14% לעומת 13.5% בחודש מאי. אתר "דה מרקר" יורד 2 שלבים למקום ה-18 אך נשאר עם שיעורי חשיפה זהים מחודש קודם - 12.6%. אתר "הארץ" רושם עלייה מ-12% במאי ל-13.5% ביוני.

סוגר את הטבלה במקום ה-21 אתר הקליפים והסרטונים "פליקס" בשיתוף פורטל האינטרנט תפוז, השומר על יציבות עם 10.4% חשיפה.

את הסחר האלקטרוני מובילה "וואלה! שופס" עם חשיפה של 19% מכלל הגולשים. אחריה בהפרש ניכר "פי 1000" עם חשיפה של 9.2%, ואחריהן "אולסייל" עם 8.7%, "נענע שופס" 7.6% ו"גט איט" עם 4%.

בשוק תוכנות המסרים ממשיכה MSN מסנג'ר של מיקרוסופט לשלוט עם חשיפה של 41.8%.

על-פי סקרי TIM™, אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום קרוב ל-4.5 מיליון גולשים מגיל 5 ומעלה בהם כ-900 אלף ילדים ונוער וכ-3.5 מיליון בוגרים בגילאי 18 ומעלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה