מכה נוספת לחברות הסלולר, דואר ישראל פותח חזית בתחום הטסים לחו"ל
יוצאים לחו"ל בחגים? בכל הקשור למכשיר הסלולר, עד עתה היו שתי אופציות עיקריות. האופציה הנוחה והיקרה בצורה חסרת פרופורציה - רוכשים חבילה מחברות הסלולר המקומיות. לחילופין, האופציה הפחות נוחה והזולה מאד באופן יחסי לאופציה הראשונה - רוכשים כרטיס Sim מקומי במדינת היעד.
כעת, חברת דואר ישראל מספקת אופציה נוספת - משהו באמצע, עדיין יקרה מאד ביחס לרכישת כרטיס Sim מקומי במדינת היעד, אולם זולה מספיק בשביל לפתוח את התחרות בתחום עם חברות הסלולר המקומיות. דואר ישראל מציעה ליוצאים לחו"ל כרטיס Sim בינלאומי של חברת WORLD8 במחיר כרטיס Sim מקומי של 49 שקלים, המתאים לשימוש ב-150 מדינות ברחבי העולם.
המסלולים המוצעים
המסלול המינימלי - טעינה ב-75 שקלים, לשימוש ברוב העולם, הכולל 100 דקות שיחה או 100 Sms או 1 ג'יגה גלישה, לשימוש מעורב ביניהם, כאשר לארה"ב מוצעת במחיר זה חבילה הכוללת 100 דקות שיחה או 100 סמס או 2 ג'יגה גלישה בשימוש מעורב.
תמורת 125 שקלים תקבלו ג'יגה גלישה פלוס 100 דק' שיחה במדינות אירופה או 6 ג'יגה גלישה. בנוסף, ניתן לרכוש חבילה של 150 שקלים לשימוש מעורב ברוב העולם הכוללת 200 דקות שיחה או 200 Sms או 2 ג'יגה כאשר ניתן לשלב ביניהם.
- התייקרות בדואר ישראל: האם יש חלופות
- דואר ישראל - רווח נקי של 4 מיליון שקל למרות התחזיות להפסד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כרטיס הסים הבינלאומי
- 4.lon 15/09/2019 16:35הגב לתגובה זוקניתי השתמשתי וכשהתחיל להגיע לסוף נתן התראה:נשארו לך 25 שקלים מרגע זה ניתקתי את הכרטיס אך הכסף שנשאר בו המשיך לרדת בכל סוף יום כשהייתי מגיע למלון ומתחבר הייתי מקבל כל 5 דקות התראה שהכסף ממשיך לרדת.פניתי לדאר אך לא קיבלתי תגובה
- 3.אחד 15/09/2019 14:00הגב לתגובה זולא ברור למה אבל אחרי יום ה״חבילה שלי״ היתה ריקה. רוב מוחלט של הגלישה שהתבצעה היתה על וויפי, ולא בוצעו שיחות בכלל...
- 2.שלומי רושפלד 15/09/2019 13:27הגב לתגובה זומי שולח SMS?? יש ווטצאפ גם לשיחות הזוי
- גולבל סים של פאלפון 5G 150 שח שווה ל 3 שנים (ל"ת)ביאליק 17/09/2019 11:06הגב לתגובה זו
- 1.שמלוק מהגד"ש 15/09/2019 13:08הגב לתגובה זוהמבצע הזה קיים כבר שנים ארוכות. לפחות בעבר התקשיתי להתחבר לשרות בחו"ל, וגיליתי שאפשר להסתדר מצוין עם רשתות וויפיי מקומיות וללא אינטרנט וטלפון סלולרי זמין בכל מקום. אני יצאתי בסה"כ לחופשות ואני לא איש עסקים עסוק, כך שהטלפון בחופשה מהווה מטרד, ולומדים לחיות, ואפילו טוב, בלעדיו.
- מישהו 22/09/2019 21:09הגב לתגובה זושווה הרבה כסף. אתה רוצה להזמין אובר, רוצה לברר אם הטיסה שלך מתאחרת, רוצה לבדוק עד מתי איזו אטרקציה מעניינת פתוחה, זמני רכבות ועוד. ובשביל זה שווה לשלם מאתים ש"ח לחברת הסלולר כדי שיהיה לך אינטרנט. ה200 ש"ח האלה יכולים לגרום לך שהטיול יזרום והכל יהיה אחלה. ואם אין לך אינטרנט ואתה לא יודע איך להגיע ממקום אחד לשני ואתה מפספס את הטיסה חזור וכדו' - והלך לך כל הטיול בגלל 200 ש"ח שלא שילמת.
- בקיצור קמצן (ל"ת)פיני 21/09/2019 06:13הגב לתגובה זו
סבתא ונכדה (X)כשלקוח שוכח איפה הכסף מושקע: איך מתמודדים עם לקוחות דמנטיים?
מהם סימני האזהרה, כיצד לנהוג ואת מי צריך לגייס לעזרה? כלים מקצועיים לאנשי מקצוע מתחום הפיננסים להתמודדות עם התופעה שהולכת ומתרחבת
הפגישה הייתה אמורה להיות שגרתית. מר כהן, לקוח ותיק ומכובד של הבנק, הגיע למשרדו של מנהל ההשקעות כדי לדון בחידוש תיק ההשקעות שלו. אלא שמהר מאוד התברר שמשהו השתנה: מר כהן, שבדרך כלל היה בקיא בפרטי הריביות והתשואות, החל לחזור על אותן שאלות, לא זכר שחתם על טפסים רק לפני דקות ספורות, והתעקש שהבנק "גנב" לו כסף מחשבון שנסגר לפני עשור. עבור מנהל ההשקעות, זה היה רגע של אמת מקצועית ואנושית.
מקרים אלו הופכים שכיחים יותר ויותר. בעולם שבו תוחלת החיים עולה, מנהלי השקעות, יועצים בבנקים, עורכי דין ואנשי מקצוע בעולם הכלכלי נמצאים בחזית ההתמודדות עם לקוחות הסובלים מירידה קוגניטיבית או דמנציה. האתגר כפול: כיצד ממשיכים לספק שירות מקצועי ואמין, תוך שמירה על כבודו של הלקוח, הגנה על נכסיו מפני ניצול, ועמידה בכללים משפטיים ורגולטוריים מחמירים?
הזדקנות האוכלוסייה היא לא רק אתגר רפואי או דמוגרפי - היא גם שאלה פיננסית ראשונה במעלה. אנשי מקצוע אלה מוצאים עצמם לעיתים קרובות מול תופעה רגישה ומורכבת: לקוחות מבוגרים, לעיתים מבוססים מאוד, שמתחילים לאבד שליטה קוגניטיבית. במילים אחרות: דמנציה הופכת לעניין פיננסי.
התוצאה היא שרבים מהעוסקים בתחום נאלצים לקבל החלטות בתוך שדה מוקשים אתי, משפטי וכלכלי, שבו יש סיכון ממשי לאובדן רכוש, ניצול לרעה של לקוחות פגיעים, ולעיתים גם הסתבכות משפטית.
- סיפורים שמניעים שווקים: למה נרטיבים חזקים מנוסחאות
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מדאיגים: מגפת הדמנציה כבר כאן
לפי הערכות בינלאומיות, חיים כיום בעולם יותר מ-55 מיליון בני אדם עם דמנציה. המספר הזה צפוי כמעט לשלש את עצמו עד 2050, ולהגיע לכ-150 מיליון. בישראל חיים למעלה מ-120 אלף חולים בדמנציה, והתחזיות מצביעות על קפיצה חדה בעשור הקרוב - בין היתר בעקבות העלייה בתוחלת החיים.
ארנק מט"ח של כאל. קרדיט: יח"צכאל משיקה ארנק מט"ח שיקושר לכרטיס אשראי חוץ בנקאי
באמצעות הארנק, אפשר יהיה לרכוש שבעה מטבעות שונים, ללא צורך בפתיחת חשבון, טפסים או בירוקרטיה, אלא ישירות דרך הכרטיס החוץ בנקאי
חברת כאל משיקה ארנק מט"ח חדש המקושר לכרטיס האשראי החוץ-בנקאי של החברה, ומאפשר לכל לקוח לרכוש מט"ח ישירות באפליקציה, ללא צורך בפתיחת חשבון, ללא טפסים ובירוקרטיה. לראשונה, ניתן לקנות שבעה מטבעות שונים מראש בשער אטרקטיבי, ולהתחיל לשלם במט"ח ישירות מהכרטיס, בקניות אונליין, בחו"ל ובמשיכת מזומן, ללא עמלות נוספות לחברת האשראי.
וכך, רכישת מט"ח במהלך נופש בחו"ל הופך להיות פשוט מתמיד. אין צורך לעמוד בתור, למשוך מזומן או לעמוד בצ'יינג'. הארנק דיגיטלי למטבע חוץ הופך את הרכישה לפשוטה, מאפשר מעקב אחרי היתרות בזמן אמת וכמובן, מאפשר לשלם באינספור בתי עסק בעולם (או באונליין).
מבחינת השימוש, במידה ויישארו לכם יתרות מטבע שלא נוצלו, תוכלו לשמור אותם אצלכם או למכור אותם חזרה על פי שער ההמרה במועד שבו תרצו להמיר חזרה לשקלים. בנוסף, על כל רכישה ממשיכים הלקוחות לצבור נקודות בכרטיס.
הארנקים הדיגיטליים צוברים תאוצה ולפני מספר חודשים, הישראלים ועל פי נתוני שב״א, בחצי השנה הראשונה של 2025, ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים זינקו בכ-42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והגיעו לסך של כ־43 מיליארד שקל. נתונים אלה מגלים שינויי עומק בהרגלי הצריכה ומראה כי הארנקים הדיגיטליים, זאת אומרת אפליקציות תשלום כמו אפל פיי, גוגל פיי, ביט ושות', מהווים כעת 38.2% מכלל הרכישות בעסקאות פיזיות, ו־15.9% מכלל השימוש בכרטיסי אשראי בישראל. היקף ההוצאה היומית הממוצעת עומד על כ־237.8 מיליון שקל
- המיקום השתנה, אבל הארנק הדיגיטלי מתחיל להצדיק את שמו
- השימוש בארנקים דיגיטליים צובר תאוצה; למי זה מתאים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המעבר לארנק דיגיטלי מוזיל עלויות לעסקים, מקצר תורים ומאפשר גישה נוחה למידע צרכני, מה שמהווה יתרון נוסף בתקופה של אי־ודאות וירידה בהוצאה הממוצעת למשק בית, ואם למישהו היה ספק, הנתונים מבהירים: התשלום הדיגיטלי כבר אינו תופעה שולית, אלא נתח הולך וגדל ממבנה הצריכה
הישראלי. השאלה שנותרה היא כיצד יגיבו בנקים, רשתות וספקי אשראי למגמה הזו, והאם נתח השוק הדיגיטלי ימשיך לכרסם בכספומט ובקופה הרגילה.
