מערבל בטון שפיר הנדסה בנייה
צילום: אתר חברת שפיר
דוחות

שפיר הנדסה: ההכנסות ברבעון ירדו ב-5% ל-1.37 מיליארד דולר

הרווח הנקי הסתכם ב-16 מיליון שקל; הכנסות מגזר התעשייה הסתכמו ב-641 מיליון שקל לעומת 671 מיליון שקל ברבעון המקביל; הכנסות מגזר התשתיות הסתכמו בכ-446 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-542 מיליון שקל ברבעון המקביל
רוי שיינמן |

חברת שפיר הנדסה  שפיר הנדסה 1.38% העוסקת ביצור ואספקת חומרי גלם לבניה, תשתיות, זכיינות ויזום בנייה למגורים מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-1.37 מיליארד שקל, ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2023. 

הכנסות מגזר התעשייה הסתכמו ב-641 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסה של 671 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה הירידה בהכנסות נובעת מקיטון בכמות שנמכרה עקב מלחמת חרבות ברזל והמחסור בעובדים בענף. הרווח של מגזר התעשייה ברבעון השלישי הסתכם ב-104 מיליון שקל זאת לעומת 125 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות מגזר התשתיות הסתכמו בכ-446 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-542 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי החברה הירידה בהכנסות המגזר נובעת מהאטה בביצועי פרויקטים לאור השפעות המלחמה והמחסור בעובדים. החברה גם ציינה כי ברבעון המקביל בשנת 2023 היה קצב ביצוע גבוה מאוד. הרווח של מגזר התשתיות ברבעון השלישי הסתכם ב-27 מיליון שקל, זאת לעומת 38 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר הרווחיות של המגזר ברבעון עמדה על כ-6%.

הכנסות מגזר הנדל"ן עלו ב-33% ל-81 מיליון שקל. החברה ציינה כי הגידול בהכנסות נובע מהתקדמות קצב מכירת הדירות בפרויקטים למגורים שהחברה מבצעת וכן מעלייה בהכנסות מנכסים מניבים כתוצאה מפתיחה של מרכזים חדשים. הרווח של מגזר הנדל"ן ברבעון הסתכם ב-26 מיליון שקל, זאת לעומת 17 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

הכנסות מגזר הזכיינות הסתכמו ב-83 מיליון שקל, זאת לעומת 66 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח של מגזר הזכיינות ברבעון השלישי הסתכם ב-35 מיליון שקל - עלייה של כ-17% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות מגזר השילוח והלוגיסטיקה עלו ב-11% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-120 מיליון שקל. הרווח של מגזר השילוח והלוגיסטיקה ברבעון השלישי הסתכם ב-7 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-122 מיליון שקל, זאת לעומת 118 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הרווח הנקי של החברה המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-16 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה בסוף ספטמבר עמד על כ-3.76 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.7 מיליארד שקל בסוף 2023.

מניית שפיר הנדסה נסחרת לפי שווי של 9.15 מיליארד שקל אחרי עלייה של 8.5% מתחילת השנה ושל 7.5% בשנה האחרונה.

מניית שפיר הנדסה בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.