דוחות

טופ גאם: ההכנסות גדלו ב-32%, הצבר גדל ל-19 מיליון דולר

ההכנסות מתחום תוספי התזונה זינקו ב-42% והסתכמו ב-9 מיליון דולר, החברה צופה צמיחה דו ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה
אביחי טדסה |

טופגאם  טופ גאם 1.24% העוסקת בתחום תוספי התזונה המיוצרים כסוכריות גומי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. הכנסות טופ גאם גדלו בכ-32%,  לכ-14.9 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע הן מזינוק במכירות מגזר תוספי התזונה בשיעור חד של כ-42%, והן מגידול של 19% במגזר הממתקים. הרווח הנקי הסתכם ב-487 אלף דולר לעומת 346 אלף דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, גידול של 41%.

עלייה של 20% בהכנסות ב-9 החודשים האחרונים

ההכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כתוצאה מהגידול במכירות, גדל גם הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-40%, כאשר החברה רשמה גם גידול של כ-26% ב-EBITDA המתואם ביחס לתשעת החודשים הראשונים אשתקד, ושל כ-60% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

בחברה מציינים כי הגידול המשמעותי ברווחים הושג על אף התעצמות המלחמה בגבול הצפון ומול איראן, אשר השפיעה על מרווחי היצור של החברה הן בהיבט של שרשרת אספקה שפגעה ביעילות הייצור, והן בהיבט של עליה חדה במחירי השילוח הבינלאומי מישראל ואליה. עוד מציינים בחברה בהקשר זה, כי ברבעון השלישי חל גידול חד פעמי בהוצאות ההנהלה בשל חילופי גברי בהנהלת החברה.  

החברה צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה, חרף הקשיים שמביאה עמה הימשכות המלחמה.

צמיחה מואצת בתחום תוספי התזונה 

ברבעון השלישי של השנה המשיכה החברה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלה המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת מתן של סוכריות גומי. המכירות ברבעון השלישי במגזר תוספי התזונה הגיעו לכ-9 מיליון דולר – גידול חד של כ-42% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, במה שמהווה את הרבעון השלישי המוצלח ביותר של החברה מאז היווסדה. בתוך כך, ובהתאם לאסטרטגיה שהתוותה החברה, גם שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה הגיע לכ-60% מכלל המכירות, לעומת 56% ברבעון המקביל אשתקד. 

לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא ועומד על סך של כ-19 מיליון דולר, זאת לעומת כ-11.2 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד. 

עיקר הגידול במכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרי Tailor-Made, כלומר מוצרים שפותחו במיוחד עבור לקוחות ספציפיים בהתאם לדרישותיהם, וכן של מוצרים מבוקבקים (כלומר, מוצרים הנמסרים ללקוח כשהם ארוזים בבקבוק ומוכנים למכירה לצרכן הקצה, להבדיל ממכירה בתפזורת), תוך שימת דגש על מכירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחות אסטרטגיים. בהתאם, מכירות מוצרי Made Tailor צמחו בשיעור גבוה של כ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לסך של כ-6.7 מיליון דולר.

רכישת פעילות בצפון אמריקה והקמת המפעל החדש

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מפעל הייצור של החברה נמצא בישראל בעיר שדרות, ומשכך, הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה ועל עובדיה, אם כי בהיקפים קטנים באופן משמעותי ביחס לרבעונים הקודמים. מוקדם יותר השנה הגישה החברה תביעה למס רכוש בגין כלל הנזקים וההפסדים שנגרמו לה כתוצאה מהמלחמה שמתנהלת קילומטרים ספורים ממקום מפעלה, אותם היא מעריכה בסך של כ-60 מיליון שקלים.

עם זאת, השלכות המלחמה, ובייחוד העלייה במתיחות מול איראן ולבנון במהלך הרבעון השלישי, מקשות על השלמת הקמת המפעל החדש, בעיקר בשל אי הגעתם של טכנאים מחו"ל מטעם ספקיות הציוד, שעבודתם באתר הינה תנאי הכרחי. למרות זאת, החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל בביצוע הרצות חלקיות בסוף השנה, והרצה מלאה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025, ויופעל מסחרית במהלך הרבעון השני של שנת 2025. 

בתוך כך, החברה מדווחת כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך לרכישת פעילות בצפון אמריקה, אשר תאפשר לה למקסם את פעילותה בשוק אסטרטגי זה שהוא הגדול בעולם לתוספי תזונה, בין היתר באמצעות הרחבת מעגל לקוחותיה האסטרטגיים והגדלת הצעת הערך ללקוחותיה הקיימים בצפון אמריקה שכיום מקבלים את שירותי הבקבוק והאחסון מצד שלישי.

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם, מסר: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי שהינו רבעון השלישי ברציפות בו מציגה החברה תוצאות שיא ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה המשיכה החברה במימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, תוך גידול משמעותי בתחום תוספי התזונה בכלל ואצל לקוחותיה האסטרטגיים בפרט. תוצאות החברה מרשימות בפרט נוכח העובדה שמפעלי החברה, הן הנוכחי והן זה שבהקמה, נמצאים בעיר שדרות, קילומטרים ספורים מאזור לחימה פעיל ונוכח האופי הבינ"ל של פעילות החברה המושפעת מהמתיחות הגוברת עם איראן וחיזבאללה. אני גאה בכל אחת ואחד מעובדינו, רובם תושבי הנגב המערבי, שבזכות נחישותם ועמידתם האיתנה ממשיכים את מגמת הצמיחה של החברה." 

חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם, מסר: "ברצוני להביע הערכה לעובדי, מנהלי ומנכ"ל החברה על הובלת החברה לצמיחה מואצת, למרות האתגרים איתם מתמודדת החברה לאור המצב הביטחוני, הכלכלי והמדיני בו מצויה המדינה. החברה ממוקדת בהשלמת מספר יעדים אסטרטגיים שיאפשרו את המשך הצמיחה המואצת של החברה בשנים הקרובות: השלמת המפעל החדש בשדרות, שאמור בשלב ראשון יותר מלהכפיל את יכולת הייצור של החברה, ובשלב השני לאפשר ייצור של מוצרים תחת רגולציית פארמה; השלמת רכישה של פעילות יצרנית בצפון אמריקה; מאמץ להמשך צמיחה מואצת מול הלקוחות הקיימים והחדשים, תוך התמודדות עם הסנטימנט האנטי ישראלי הגובר ותיוג ישראל כאזור מלחמה בסיכון גבוה; ולבסוף המשך פיתוח מוצרים חדשניים פורצי דרך, בין היתר באמצעות טכנולוגיית המיקרו-אנקפסולציה של החברה. מיקוד החברה ביעדיה האסטרטגיים יחד עם מחוייבות והשקעה של העובדים והמנהלים, יביאו את החברה להישגים מרשימים גם בהמשך הדרך."

שווי השוק של טופ גאם עומד על 776 מיליון שקל. מניית החברה עלתה ב-21% מתחילת השנה ושיעור דומה ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי אזרזר מנכ"ל מאסיבית, צילום: יח"ציוסי אזרזר מנכ"ל מאסיבית, צילום: יח"צ
ראיון

מנכ"ל מאסיבית: "הטכנולוגיה שלנו היא כמו כפפה ליד לתעשייה הביטחונית"

מאסיבית שמדפיסה בתלת-מימד מזנקת היום אחרי הודעה על הקמת מרכז ייצור לתעשיה הבטחונית - המנכ"ל החדש יוסי אזרזר עונה לכל השאלות - מה המרכז החדש יכלול והאם זה באמת פותח להם דלת לתעשייה הבטחונית? מתי זה יתורגם לשורת הרווח? האם הם לא מאחרים ל"מסיבה" של התעשיה הבטחונית? וגם: על ההתייעלות והדרך לאיזון

מנדי הניג |

מאסיבית שעוסקת בטכנולוגיות הדפסה תלת־מימד דיווחה על חתימת מזכר הבנות עם חברת קומפרטס, שבמסגרתו היא תקים מרכז ייצור משותף בשביל תעשיות הביטחון והתעופה. המרכז יתמחה בייצור תבניות מחומרים מרוכבים - שזה רכיב חיוני בשביל פיתוח כלי טיס ומערכות הגנה והוא יוכל לקצר משמעותית תהליכי ייצור שנמשכים כיום חודשים רבים. 

ההודעה גרמה לבאזז מיידי בשוק, המניה טסה בשעות המסחר הראשונות ביותר מ-80% לשווי של יותר מ-60 מיליון שקל אבל העליות התמתנו מאז. היא עדיין רחוקה מאוד מהשיא איתו נכנסה לשוק בתחילת 2021. היא הצרפה לבורסה יחד עם יותר מ־100 חברות בשנים 2020-2021, וגייסה 149 מיליון שקל לפי שווי של 490 מיליון שקל לפני הכסף,ככה שהיא התחילה להיסחר לפי שווי של 640 מיליון שקל, את השיא שלה היא רשמה קצת אחרי ההנפקה במאי 2021, אז היא נשקה לשווי של כ-780 מיליון שקל, אבל מאז היא בירידה תלולה ומחקה מאות מליונים בשווי השוק שלה עד לשפל של באיזור ה-20 מיליון שקל.

יוסי אזרזר קיבל את מושכות המנכ"לות של מאסיבית במרץ האחרון, אחרי תקופה ארוכה שבה החברה נוהלה על ידי ממלאי מקום בעקבות התפטרות המנכ"ל הקודם בסוף השנה שעברה כשמאסיבית מנסה לשנות כיוון ולייצב גם את הדרג הניהולי.

הכניסה שלו לוותה בצעדי התייעלות נרחבים. כבר ביולי 2024 יצאה החברה לתכנית קיצוצים ראשונה שכללה הפחתות שכר, ובינואר 2025 הוחלט שלא להאריך אותה למעט יו"ר הדירקטוריון ירון יחזקאל והמייסד גרשון מילר שהמשיכו מיוזמתם בהפחתת שכר. בהמשך אישר הדירקטוריון תכנית התייעלות חדשה שנועדה להתאים את מבנה ההוצאות למציאות העסקית. התכנית כוללת הפחתה נוספת של 30% בשכר היו"ר, ויתור מלא על שכרו של מילר, קיצוץ של 50% בשכר חודש אוגוסט של המנכ"ל אזרזר ושל סמנכ"ל המחקר ופיתוח איגור יעקובוב, לצד צמצומי שכר נוספים והפחתות בהוצאות התפעול. בסך הכול, לפי הערכת החברה, הצעדים הללו צפויים לחסוך עד 300 אלף דולר בחודש ולהקל על תזרים המזומנים.

אבל עדיין למאסיבית יש עוד דרך לעבור כדי להגיע לאיזון. בדוחות למחצית הראשונה של 2025 ההכנסות הסתכמו בכ־2.9 מיליון דולר, עלייה לעומת 1.3 מיליון דולר במחצית הקודמת כשעיקר השיפור נובע ממכירה חוזרת של מדפסות שהוחזרו ב־2024, מה שמעלה ספק לגבי עוצמת הצמיחה האורגנית. במקביל, סך ההכנסות לשנת 2024 כולה נחתך בכ־66% ל־4.6 מיליון דולר, לעומת 12.6 מיליון דולר ב־2023, והחברה הציגה ירידה חדה במכירות המדפסות מ־23 יחידות ל־15 בלבד תוך עלייה במספר ההחזרות.