טופ גאם
צילום: טופ גאם
דוחות

טופ גאם: ההכנסות גדלו ב-32%, הצבר גדל ל-19 מיליון דולר

ההכנסות מתחום תוספי התזונה זינקו ב-42% והסתכמו ב-9 מיליון דולר, החברה צופה צמיחה דו ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה
אביחי טדסה |

טופגאם  טופ גאם -3.23% העוסקת בתחום תוספי התזונה המיוצרים כסוכריות גומי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. הכנסות טופ גאם גדלו בכ-32%,  לכ-14.9 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע הן מזינוק במכירות מגזר תוספי התזונה בשיעור חד של כ-42%, והן מגידול של 19% במגזר הממתקים. הרווח הנקי הסתכם ב-487 אלף דולר לעומת 346 אלף דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, גידול של 41%.

עלייה של 20% בהכנסות ב-9 החודשים האחרונים

ההכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כתוצאה מהגידול במכירות, גדל גם הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-40%, כאשר החברה רשמה גם גידול של כ-26% ב-EBITDA המתואם ביחס לתשעת החודשים הראשונים אשתקד, ושל כ-60% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

בחברה מציינים כי הגידול המשמעותי ברווחים הושג על אף התעצמות המלחמה בגבול הצפון ומול איראן, אשר השפיעה על מרווחי היצור של החברה הן בהיבט של שרשרת אספקה שפגעה ביעילות הייצור, והן בהיבט של עליה חדה במחירי השילוח הבינלאומי מישראל ואליה. עוד מציינים בחברה בהקשר זה, כי ברבעון השלישי חל גידול חד פעמי בהוצאות ההנהלה בשל חילופי גברי בהנהלת החברה.  

החברה צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה, חרף הקשיים שמביאה עמה הימשכות המלחמה.

צמיחה מואצת בתחום תוספי התזונה 

ברבעון השלישי של השנה המשיכה החברה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלה המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת מתן של סוכריות גומי. המכירות ברבעון השלישי במגזר תוספי התזונה הגיעו לכ-9 מיליון דולר – גידול חד של כ-42% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, במה שמהווה את הרבעון השלישי המוצלח ביותר של החברה מאז היווסדה. בתוך כך, ובהתאם לאסטרטגיה שהתוותה החברה, גם שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה הגיע לכ-60% מכלל המכירות, לעומת 56% ברבעון המקביל אשתקד. 

לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה במהלך הרבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא ועומד על סך של כ-19 מיליון דולר, זאת לעומת כ-11.2 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד. 

עיקר הגידול במכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרי Tailor-Made, כלומר מוצרים שפותחו במיוחד עבור לקוחות ספציפיים בהתאם לדרישותיהם, וכן של מוצרים מבוקבקים (כלומר, מוצרים הנמסרים ללקוח כשהם ארוזים בבקבוק ומוכנים למכירה לצרכן הקצה, להבדיל ממכירה בתפזורת), תוך שימת דגש על מכירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחות אסטרטגיים. בהתאם, מכירות מוצרי Made Tailor צמחו בשיעור גבוה של כ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לסך של כ-6.7 מיליון דולר.

רכישת פעילות בצפון אמריקה והקמת המפעל החדש

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מפעל הייצור של החברה נמצא בישראל בעיר שדרות, ומשכך, הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה ועל עובדיה, אם כי בהיקפים קטנים באופן משמעותי ביחס לרבעונים הקודמים. מוקדם יותר השנה הגישה החברה תביעה למס רכוש בגין כלל הנזקים וההפסדים שנגרמו לה כתוצאה מהמלחמה שמתנהלת קילומטרים ספורים ממקום מפעלה, אותם היא מעריכה בסך של כ-60 מיליון שקלים.

עם זאת, השלכות המלחמה, ובייחוד העלייה במתיחות מול איראן ולבנון במהלך הרבעון השלישי, מקשות על השלמת הקמת המפעל החדש, בעיקר בשל אי הגעתם של טכנאים מחו"ל מטעם ספקיות הציוד, שעבודתם באתר הינה תנאי הכרחי. למרות זאת, החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל בביצוע הרצות חלקיות בסוף השנה, והרצה מלאה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025, ויופעל מסחרית במהלך הרבעון השני של שנת 2025. 

בתוך כך, החברה מדווחת כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך לרכישת פעילות בצפון אמריקה, אשר תאפשר לה למקסם את פעילותה בשוק אסטרטגי זה שהוא הגדול בעולם לתוספי תזונה, בין היתר באמצעות הרחבת מעגל לקוחותיה האסטרטגיים והגדלת הצעת הערך ללקוחותיה הקיימים בצפון אמריקה שכיום מקבלים את שירותי הבקבוק והאחסון מצד שלישי.

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם, מסר: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי שהינו רבעון השלישי ברציפות בו מציגה החברה תוצאות שיא ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה המשיכה החברה במימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, תוך גידול משמעותי בתחום תוספי התזונה בכלל ואצל לקוחותיה האסטרטגיים בפרט. תוצאות החברה מרשימות בפרט נוכח העובדה שמפעלי החברה, הן הנוכחי והן זה שבהקמה, נמצאים בעיר שדרות, קילומטרים ספורים מאזור לחימה פעיל ונוכח האופי הבינ"ל של פעילות החברה המושפעת מהמתיחות הגוברת עם איראן וחיזבאללה. אני גאה בכל אחת ואחד מעובדינו, רובם תושבי הנגב המערבי, שבזכות נחישותם ועמידתם האיתנה ממשיכים את מגמת הצמיחה של החברה." 

חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם, מסר: "ברצוני להביע הערכה לעובדי, מנהלי ומנכ"ל החברה על הובלת החברה לצמיחה מואצת, למרות האתגרים איתם מתמודדת החברה לאור המצב הביטחוני, הכלכלי והמדיני בו מצויה המדינה. החברה ממוקדת בהשלמת מספר יעדים אסטרטגיים שיאפשרו את המשך הצמיחה המואצת של החברה בשנים הקרובות: השלמת המפעל החדש בשדרות, שאמור בשלב ראשון יותר מלהכפיל את יכולת הייצור של החברה, ובשלב השני לאפשר ייצור של מוצרים תחת רגולציית פארמה; השלמת רכישה של פעילות יצרנית בצפון אמריקה; מאמץ להמשך צמיחה מואצת מול הלקוחות הקיימים והחדשים, תוך התמודדות עם הסנטימנט האנטי ישראלי הגובר ותיוג ישראל כאזור מלחמה בסיכון גבוה; ולבסוף המשך פיתוח מוצרים חדשניים פורצי דרך, בין היתר באמצעות טכנולוגיית המיקרו-אנקפסולציה של החברה. מיקוד החברה ביעדיה האסטרטגיים יחד עם מחוייבות והשקעה של העובדים והמנהלים, יביאו את החברה להישגים מרשימים גם בהמשך הדרך."

שווי השוק של טופ גאם עומד על 776 מיליון שקל. מניית החברה עלתה ב-21% מתחילת השנה ושיעור דומה ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ברק רוזן אסי טוכמאייר
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה

הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל

מנדי הניג |

ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים בישראל וביוון.

למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.


מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.

בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.

במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.