רובוגרופ למידה
צילום: אתר חברה

רובוגרופ מקדמת את הפרויקט באמריקה הלטינית המוערך ב- 100 מיליון דולר

החברה מתקרבת לשלב הביצוע בפרויקט הבינלאומי עם התקדמות ההסכם; שר החוץ במדינת הלקוח חתם מול משרד החוץ הישראלי, באמצעות השגריר הישראלי במדינה על עדכון להסכם ה- G2G בין המדינות, המניה מזנקת ב-68%

אביחי טדסה |

רובוגרופ  רובוגרופ 2.02% מדווחת על התקדמות משמעותית בפרויקט להקמת מרכזי הדרכה טכנולוגיים במדינה באמריקה הלטינית, במסגרת הסכם בין-ממשלתי (G2G) עם מדינת הלקוח. החברה, שנבחרה לביצוע הפרויקט כבר בפברואר 2022, ממשיכה במאמצים להבשלת התנאים החיוניים ליישום מלא של הפרויקט, המוערך בכ-100 מיליון דולר.

 

התחזיות להשלמת הפרויקט

 

הפרויקט מותנה בכמה שלבים חיוניים להשלמתו על מנת להבטיח תיאום מלא ומימון לפרויקט רחב היקף זה. תחילה, נדרש עדכון להסכם ה-G2G בין ישראל למדינת הלקוח, שהינו חלק מרכזי להמשך קידום התהליך ומאפשר לממש את ההתחייבויות הממשלתיות של שני הצדדים. עדכון זה, שנחתם לאחרונה בשיתוף שרי החוץ של המדינות, מספק תשתית לתיאום ממשלתי שמסייע להשלמת תהליכי האישור הפנימיים של מדינת הלקוח.

בנוסף, הפרויקט תלוי בחתימה על הסכם מימון בין הבנק המלווה לבין משרד האוצר במדינת הלקוח בהיקף של 100 מיליון דולר. מימון זה כולל לא רק את עלויות הפרויקט הישירות אלא גם את העלויות הנלוות, כולל אמצעים להפחתת סיכוני סחר-חוץ, ובכך מבטיח גיבוי פיננסי שמקל על התנהלות הפרויקט בצורה יציבה. לצד זאת, דרוש גם הסכם מסחרי בין רובוגרופ ללקוח, שנמצא כעת בשלבי גיבוש סופיים, ושמסדיר את היבטי הביצוע והתחייבויות הצדדים לטובת מימוש מוצלח של הפרויקט.

במקביל להשלמת ההסכמים, רובוגרופ ממשיכה לעקוב אחרי תהליכי האישור התקציביים במדינת הלקוח, שיכללו את עלות הפרויקט בחוק התקציב לשנת 2025. עם השלמת כל התנאים הדרושים, החברה צופה שהפרויקט יושלם בטווח של 1-3 שנים, ומעריכה כי רווחיותו תהיה דומה לפרויקטים דומים שביצעה בתחום.

ירידה בהכנסות וההפסד גדל

למרות ההסכם המתגבש, הדרך של רובוגרופ עוד ארוכה, על פי הדוחות החצי שנתיים של החברה, ההכנסות עמדו על כ-4.1 מיליון דולר, ירידה לעומת כ-6.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-700 אלף דולר בתקופה המקבילה, וההפסד הנקי עמד על כ-2.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. החברה מציינת כי תוצאותיה הושפעו מהירידה במכירות ומהתמקדות במגה פרויקטים בינלאומיים הדורשים משאבים משמעותיים ומניבים הכנסות בטווח זמן ארוך יותר. רובוגרופ מצפה כי השקעותיה המתמשכות בטכנולוגיה ובפיתוח מוצרים יאפשרו לה לשפר את התוצאות הכספיות בעתיד הקרוב.

שווי השוק של החברה עומד על 74 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-75%, ו-27% ב-12 החודשים האחרונים. כעת, המניה מזנקת ב-68%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.