רובוגרופ מקדמת את הפרויקט באמריקה הלטינית המוערך ב- 100 מיליון דולר
החברה מתקרבת לשלב הביצוע בפרויקט הבינלאומי עם התקדמות ההסכם; שר החוץ במדינת הלקוח חתם מול משרד החוץ הישראלי, באמצעות השגריר הישראלי במדינה על עדכון להסכם ה- G2G בין המדינות, המניה מזנקת ב-68%
רובוגרופ רובוגרופ 0% מדווחת על התקדמות משמעותית בפרויקט להקמת מרכזי הדרכה טכנולוגיים במדינה באמריקה הלטינית, במסגרת הסכם בין-ממשלתי (G2G) עם מדינת הלקוח. החברה, שנבחרה לביצוע הפרויקט כבר בפברואר 2022, ממשיכה במאמצים להבשלת התנאים החיוניים ליישום מלא של הפרויקט, המוערך בכ-100 מיליון דולר.
התחזיות להשלמת הפרויקט
הפרויקט מותנה בכמה שלבים חיוניים להשלמתו על מנת להבטיח תיאום מלא ומימון לפרויקט רחב היקף זה. תחילה, נדרש עדכון להסכם ה-G2G בין ישראל למדינת הלקוח, שהינו חלק מרכזי להמשך קידום התהליך ומאפשר לממש את ההתחייבויות הממשלתיות של שני הצדדים. עדכון זה, שנחתם לאחרונה בשיתוף שרי החוץ של המדינות, מספק תשתית לתיאום ממשלתי שמסייע להשלמת תהליכי האישור הפנימיים של מדינת הלקוח.
בנוסף, הפרויקט תלוי בחתימה על הסכם מימון בין הבנק המלווה לבין משרד האוצר במדינת הלקוח בהיקף של 100 מיליון דולר. מימון זה כולל לא רק את עלויות הפרויקט הישירות אלא גם את העלויות הנלוות, כולל אמצעים להפחתת סיכוני סחר-חוץ, ובכך מבטיח גיבוי פיננסי שמקל על התנהלות הפרויקט בצורה יציבה. לצד זאת, דרוש גם הסכם מסחרי בין רובוגרופ ללקוח, שנמצא כעת בשלבי גיבוש סופיים, ושמסדיר את היבטי הביצוע והתחייבויות הצדדים לטובת מימוש מוצלח של הפרויקט.
במקביל להשלמת ההסכמים, רובוגרופ ממשיכה לעקוב אחרי תהליכי האישור התקציביים במדינת הלקוח, שיכללו את עלות הפרויקט בחוק התקציב לשנת 2025. עם השלמת כל התנאים הדרושים, החברה צופה שהפרויקט יושלם בטווח של 1-3 שנים, ומעריכה כי רווחיותו תהיה דומה לפרויקטים דומים שביצעה בתחום.
ירידה בהכנסות וההפסד גדל
למרות ההסכם המתגבש, הדרך של רובוגרופ עוד ארוכה, על פי הדוחות החצי שנתיים של החברה, ההכנסות עמדו על כ-4.1 מיליון דולר, ירידה לעומת כ-6.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-700 אלף דולר בתקופה המקבילה, וההפסד הנקי עמד על כ-2.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. החברה מציינת כי תוצאותיה הושפעו מהירידה במכירות ומהתמקדות במגה פרויקטים בינלאומיים הדורשים משאבים משמעותיים ומניבים הכנסות בטווח זמן ארוך יותר. רובוגרופ מצפה כי השקעותיה המתמשכות בטכנולוגיה ובפיתוח מוצרים יאפשרו לה לשפר את התוצאות הכספיות בעתיד הקרוב.
שווי השוק של החברה עומד על 74 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-75%, ו-27% ב-12 החודשים האחרונים. כעת, המניה מזנקת ב-68%.
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"
האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים
של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.
הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%,
הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של יעקב פיננסים -0.3% נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10
שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29% נעה סביב המכפיל.
על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.
אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?
- יעקב פיננסים: עלייה של 12% ברווח הנקי וצמיחה של 42% בתיק האשראי
- יעקב פיננסים עם קפיצה של 52% בתיק האשראי ועלייה של 21% ברווח הנקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי
החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה
דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81% פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.
הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).
ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.
- ענת בוגנר: "המותגים החדשים צומחים יפה; דלתא הגיעה מוכנה למלחמה"
- המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.

