אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן, יחצ

אלקטריאון השלימה את הפרויקט בנורווגיה - המניה עולה ב-5%

מנית החברה כבר הוכפלה מתחילת השנה; מנכ"ל החברה, אורן עזר: "אם נצליח שם יש פוטנציאל להתרחב גם לדנמרק, שוודיה ופינלנד"
רוי שיינמן | (3)

בהמשך לדיווח החברה ביוני 2023 אודות זכייתה במכרז הראשון בנורבגיה להקמתו של כביש חשמלי המיועד לחשמול רשות התחבורה הציבורית של מחוז טרונדלג, החברה מודיעה כי הפרויקט הושלם.

כחלק מההכרזה  הצהירה AtB, חברת התחבורה מולה בוצע הפרויקט, כי היא מעוניינת לבחון את ביצועי הכביש האלחוטי, כחלק מהכנותיה לקראת העברת כל צי האוטובוסים של החברה לאוטובוסים חשמליים. הצי של AtB מבוסס ברובו על אוטובוסים ארוכים הנעים על מסלולים מהירים ייעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית בישראל, אשר ביחס אליה נבחרה החברה כ"ספק יחיד" על ידי חברת חוצה ישראל, לצורך חשמול אלחוטי של המסלול הייעודי לאוטובוסים).

AtB ציינה כי היא מתכוונת לבחון את הטכנולוגיה של החברה עד אמצע שנת 2025, ובין היתר תיבחן יכולתה של הטכנולוגיה לשמש כמקור אנרגיה בלעדי לאוטובוסים, באופן אשר יאפשר הפעלה שגרתית מלאה של האוטובוסים, ללא עצירות טעינה לאורך כל שעות היום – מה שנכון להיום בלתי אפשרי, מבלי שתתבצע עצירה לצורך טעינה חשמלית תוך כדי שעות הפעילות.

הפרויקט עתיד להניב לחברה הכנסות בסך של כ-2.8 שק והוא ממומן על ידי חבילת הסביבה ("Miljøpakken" - גוף ממשלתי בנורבגיה האחראי למימון ותמיכה ביוזמות תחבורה בנות קיימא), וחברת אנובה (חברה ממשלתית בנורבגיה הפועלת לקידום מעבר לצריכת אנרגיה וייצור אנרגיה ידידותיים יותר לסביבה).

"זהו כביש מיוחד מאוד,ואחת האפשרויות המרגשות ביותר של כביש חשמלי היא שהוא יכול לשמש את כל סוגי כלי הרכב המצוידים במקלט לטעינה אינדוקטיבית", אמר פול פרה רווהיים, יועץ בכיר לטכנולוגיה ופיתוח עסקי ב-AtB. "זה מבדיל את הטכנולוגיה מפתרונות טעינה רבים אחרים לאוטובוסים. פול הוסיף "כי מדובר בסוג של טכנולוגיה, שבה אנחנו יכולים גם להסיע אוטובוס וגם לטעון אותו בו זמנית, בעזרת לוחות אינדוקציה מתחת לאספלט, האוטובוסים יוכלו לטעון את הסוללות שלהם בזמן הנסיעה באמצעות שדה מגנטי. דבר אשר יפחית את הצורך בעצירות טעינה ארוכות".

"אם נצליח שם, השטח של נורווגיה גדול וזה משפיע גם על מדינות שכנות כמו דנמרק, שוודיה ופינלנד", אמר לנו בשיחה מנכ"ל החברה אורן עזר. "הם רוצים לראות שהכביש לי ניזוק, שהטעינה מתבצעת במהירויות שונות, שהיא עובדת בעונות השונות - אם הם ישוכנעו אז יפנו אלינו ונעבוד גם שם".

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-9 מיליון שקל, פי 3 מהרבעון המקביל בו הסתכמו ההכנסות ב-3 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל לעומת 750 אלף שקל ברבעון המקביל וההפסד הנקי עלה ל-19 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית החברה נסחרת לפי שווי של 2 מיליארד שקל כאשר מתחילת השנה עלתה המנייה ב-103% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-85.5%.

מניית אלקטריאון ב-12 החודשים האחרונים

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שוודיה 30/06/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
    כבר בדקו בשוודיה, למה צריך לבדוק שוב
  • 1.
    חברה נסחרת עם הכנסות של 9 מיליון ברבעון ?בסטה בכרמל (ל"ת)
    HAKY1 30/06/2024 13:26
    הגב לתגובה זו
  • dw 01/07/2024 14:22
    הגב לתגובה זו
    כלומר כ 50 מלשח שנתי, שזה יפה בשביל התחלה. מה שכן בשביל שווי לא פשוט לעיכול של 2 מיליארד שקל לגיטימי לצפות ליותר. למשל - גילת לויינים. הם מוכרים בבערך מיליארד שקל שנתי (פי 20 מאלקטריאון), מרוויחים 80 מלשח שנתי נקי, והודות לרכישה האחרונה יש חלום יפה של אינטרנט במטוסים, העשוי להביא למכירות בעתיד של כמיליארד דולר שנתי (לפי אלפיים מטוסים וחצי מיליון ציוד פר מטוס). גילת נסחרת כיום בפחות מ-חצי מאלקטריאון, וזה נראה כמו תמחור די נמוך לחברה טכנולוגית בשוק המקומי.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.