אלקטריאון השלימה את הפרויקט בנורווגיה - המניה עולה ב-5%
בהמשך לדיווח החברה ביוני 2023 אודות זכייתה במכרז הראשון בנורבגיה להקמתו של כביש חשמלי המיועד לחשמול רשות התחבורה הציבורית של מחוז טרונדלג, החברה מודיעה כי הפרויקט הושלם.
כחלק מההכרזה הצהירה AtB, חברת התחבורה מולה בוצע הפרויקט, כי היא מעוניינת לבחון את ביצועי הכביש האלחוטי, כחלק מהכנותיה לקראת העברת כל צי האוטובוסים של החברה לאוטובוסים חשמליים. הצי של AtB מבוסס ברובו על אוטובוסים ארוכים הנעים על מסלולים מהירים ייעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית בישראל, אשר ביחס אליה נבחרה החברה כ"ספק יחיד" על ידי חברת חוצה ישראל, לצורך חשמול אלחוטי של המסלול הייעודי לאוטובוסים).
AtB ציינה כי היא מתכוונת לבחון את הטכנולוגיה של החברה עד אמצע שנת 2025, ובין היתר תיבחן יכולתה של הטכנולוגיה לשמש כמקור אנרגיה בלעדי לאוטובוסים, באופן אשר יאפשר הפעלה שגרתית מלאה של האוטובוסים, ללא עצירות טעינה לאורך כל שעות היום – מה שנכון להיום בלתי אפשרי, מבלי שתתבצע עצירה לצורך טעינה חשמלית תוך כדי שעות הפעילות.
הפרויקט עתיד להניב לחברה הכנסות בסך של כ-2.8 שק והוא ממומן על ידי חבילת הסביבה ("Miljøpakken" - גוף ממשלתי בנורבגיה האחראי למימון ותמיכה ביוזמות תחבורה בנות קיימא), וחברת אנובה (חברה ממשלתית בנורבגיה הפועלת לקידום מעבר לצריכת אנרגיה וייצור אנרגיה ידידותיים יותר לסביבה).
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זהו כביש מיוחד מאוד,ואחת האפשרויות המרגשות ביותר של כביש חשמלי היא שהוא יכול לשמש את כל סוגי כלי הרכב המצוידים במקלט לטעינה אינדוקטיבית", אמר פול פרה רווהיים, יועץ בכיר לטכנולוגיה ופיתוח עסקי ב-AtB. "זה מבדיל את הטכנולוגיה מפתרונות טעינה רבים אחרים לאוטובוסים. פול הוסיף "כי מדובר בסוג של טכנולוגיה, שבה אנחנו יכולים גם להסיע אוטובוס וגם לטעון אותו בו זמנית, בעזרת לוחות אינדוקציה מתחת לאספלט, האוטובוסים יוכלו לטעון את הסוללות שלהם בזמן הנסיעה באמצעות שדה מגנטי. דבר אשר יפחית את הצורך בעצירות טעינה ארוכות".
"אם נצליח שם, השטח של נורווגיה גדול וזה משפיע גם על מדינות שכנות כמו דנמרק, שוודיה ופינלנד", אמר לנו בשיחה מנכ"ל החברה אורן עזר. "הם רוצים לראות שהכביש לי ניזוק, שהטעינה מתבצעת במהירויות שונות, שהיא עובדת בעונות השונות - אם הם ישוכנעו אז יפנו אלינו ונעבוד גם שם".
הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-9 מיליון שקל, פי 3 מהרבעון המקביל בו הסתכמו ההכנסות ב-3 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל לעומת 750 אלף שקל ברבעון המקביל וההפסד הנקי עלה ל-19 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- סאמיט מנצלת משבר דה זראסאי בהצעה לרכישת נכסים ב-450 מיליון דולר
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?
מניית החברה נסחרת לפי שווי של 2 מיליארד שקל כאשר מתחילת השנה עלתה המנייה ב-103% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-85.5%.
- 2.שוודיה 30/06/2024 14:05הגב לתגובה זוכבר בדקו בשוודיה, למה צריך לבדוק שוב
- 1.חברה נסחרת עם הכנסות של 9 מיליון ברבעון ?בסטה בכרמל (ל"ת)HAKY1 30/06/2024 13:26הגב לתגובה זו
- dw 01/07/2024 14:22הגב לתגובה זוכלומר כ 50 מלשח שנתי, שזה יפה בשביל התחלה. מה שכן בשביל שווי לא פשוט לעיכול של 2 מיליארד שקל לגיטימי לצפות ליותר. למשל - גילת לויינים. הם מוכרים בבערך מיליארד שקל שנתי (פי 20 מאלקטריאון), מרוויחים 80 מלשח שנתי נקי, והודות לרכישה האחרונה יש חלום יפה של אינטרנט במטוסים, העשוי להביא למכירות בעתיד של כמיליארד דולר שנתי (לפי אלפיים מטוסים וחצי מיליון ציוד פר מטוס). גילת נסחרת כיום בפחות מ-חצי מאלקטריאון, וזה נראה כמו תמחור די נמוך לחברה טכנולוגית בשוק המקומי.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?
למה מניות הביטוח נפלו בחמישי ועל מניות הארביטראז'
מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.
זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.
זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת.
ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה".
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים. כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?
למה מניות הביטוח נפלו בחמישי ועל מניות הארביטראז'
מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.
זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.
זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת.
ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה".
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים. כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.

