רפאל ספינה
צילום: רפאל

רפאל בעסקה של 100 מיליון שקל: תתחזק מערכות ימיות לחיל הים של מדינה באסיה

החברה זכתה בחוזה במדינה באסיה ששמה לא הותר לפרסום, במסגרתו תהיה אחראית על תחזוקת המערכות המבצעיות הימיות של חיל הים במדינה. לדברי החברה מדובר בהסכם רב שנתי
נחמן שפירא |

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות המפתחת מערכות וטכנולוגיות אוויריות הודיעה כי זכתה בחוזה במדינה אסיאתית ששמה לא פורסם בשווי של כ-100 מיליון שקלים לתחזוקת מערכות מבצעיות ימיות שבשימוש חיל הים במדינה.

לפי החברה מדובר בהסכם רב שנתי שיכלול שירותי תחזוקה למערכות חליפת הלחימה הימית של רפאל - הכוללת מערכת שליטה ובקרה, עמדות נשק נשלטות מרחוק מסוג טייפון ומיני-טייפון, טילי ספייק ER וספייק  NLOS ימיים, מערכות אלקטרואופטיות ימיות, מטעי ל"א ומרכיבים אחרים הכוללים הדרכה, תמיכה ותחזוקה.

ברפאל טוענים כי הטכנולוגיות והפתרונות שלהם מספקים עליונות מבצעית מול כל האיומים המודרניים באזור החוף ובמים עמוקים, מעל ומתחת למים.

רפאל

צילום רפאל.

לדבריהם השירותים יחזקו את שיתוף הפעולה הטכנולוגי והתפעולי בין רפאל למדינה באסיה ויבססו יכולות תחזוקה למערכות נוספות. כזכור, במרץ 2023 הודיעה חברת רפאל על הסכם לטווח של 20 שנה עם מנהל הרכש במשרד הביטחון הישראלי שרכשו שירותי אחזקה לתותחי הטייפון בספינות זרוע הים.

 

רן תבור, סמנכ"ל וראש מנהלת מערכות לחימה ימיות ברפאל "אנו מודים ללקוח שלנו על חיזוק שיתוף הפעולה עם רפאל ועל האמון במהלך פורץ דרך זה. רפאל, כמפתחת ויצרנית של מערכות ימיות מוכחות בשדה הקרב, פיתחה ידע רב וניסיון מצטבר בביצוע פרויקטים ימיים גדולים עם לקוחות בארץ ובעולם. אנו ננהל ונבצע את שירותי התחזוקה לחיל הים בצורה האפקטיבית ביותר ובאופן שיבטיח את רמת היכולת המבצעית הגבוהה ביותר. הסכם זה הינו חלק מהאסטרטגיה של רפאל להגביר את הפעילות בתחום התחזוקה ותמיכת הלקוחות בארץ ובעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.