סופר קופיקס עסק קמעונאות
צילום: Bizportal
דוחות

בזכות הגידול בהכנסות קופיקס עברה לרווח תפעולי, עדיין מפסידה בשורה התחתונה

החברה הצליחה ברבעון גם לחזור לצמוח וגם לעבור לרווחיות תפעולית, זאת כחלק מהניהול של חברת רמי לוי שמושכות החברה עברו אליה - הגידול בהכנסות מיוחס לפתיחת שני סופרמרקטים של קופיקס וסניף של רמי לוי בשכונה
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה קופיקס רמי לוי

חברת קופיקס גרופ דיווחה על הכנסות של 75.9 מיליון ברבעון השני של השנה, גידול של כ-13.1% בהשוואה להכנסות של 67.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מדובר על חזרה לצמיחה לאחר שהן ב-2019 והן ב-2020 החברה רשמה ירידה בהכנסות. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לפתיחת שתי חנויות חדשות וכן פתיחת סניף של "רמי לוי בשכונה".

כמו כן, החברה הציגה רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל ברבעון - זאת לאחר תקופה ארוכה מאוד של הפסד. אם כי הרווח התפעולי במקצתו משקר שכן על פי התקן הנוכחי של החשבונאות שמיישמת החברה - חלק מהוצאות על חלק מהסכמי השכירות שלה שמוגדרים חכירה נרשמות בסעיף הוצאות המימון, כלומר אינן מורידות את הרווח התפעולי.

בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד נקי של 414 אלף שקל. לאחר שנים בהם הפעילות של החברה לא הצליחה להתרומם, רכשה חברת רמי לוי 5.81%  את השליטה בחברה והיא כעת מנסה לנתב אותה לפתיחת סופרמרקטים בתוך הערים תחת המותג "רמי לוי בשכונה". קופיקס היא עוד נדבך בתוכנית האסטרטגית של חברת רמי לוי להתרחבות לעוד סגמנטים וענפים של קמעונאות במחיר זול - כאשר דוגמה נוספת היא הרכישה של 50.01% מרשת חנויות הפארמה הזולות גוד פארם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?