שנה מדהימה לפריון; "סיכוי טוב שנגיע ליעד ההכנסות שנה קודם"
כך אומר מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל שמוסיף כי מדובר ברבעון שישי רצוף של צמיחה משמעותית; בתוצאות מקדמיות לרבעון השני, צופה החברה הכנסות של 105 מיליון דולר, 74% יותר לעומת אשתקד; ה-EBITDA צפוי להסתכם בכ-13.5 מיליון דולר
חברת פריון נטוורק 2.13% הדואלית, המספקת פתרונות פרסום דיגיטלי מציגה תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2021. החברה צפויה לסיים את הרבעון עם הכנסות של כ-105 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של כ-74% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם ברבעון השני צפוי להסתכם בכ-13.5 מיליון דולר, לעומת כ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מעלה תחזיות - למעשה, בשנה האחרונה החברה העלתה מספר פעמים תחזיות והכתה את התחזיות כל רבעון מחדש.
התוצאות הטובות משתקפות במחיר המניה שזינק פי 4 ב-12 החודשים האחרונים למחיר של 66 שקל, המבטא שווי של 2.2 מיליארד שקל.
תחזית לשנת 2021 כולה
החבה צופה הכנסות של 410-430 מיליון דולר ב-2021, המשקפות צמיחה של כ-28% לעומת 2020. בשורת הרווח, צופה החברה EBITDA מתואם של 49-51 מיליון דולר, כ-12% מההכנסות, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 39-41 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המעודכנת משקפת צמיחה שנתית של כ-52%. פריון תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה ב-3 באוגוסט, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק.
בראיון לביזפורטל מתייחס מנכ"ל פריון, דורון גרסטל לנתונים.
פרסמתם תוצאות מקדמיות מאוד חזקות לרבעון השני - ממה נוצר המומנטום החיובי בעסקים ברבעונים האחרונים?
המומנטום הזה התחיל מ-2020 כשגדלנו שם ב-26% ביחס ל-2019 אנחנו מדברים על תחזית גידול של 28% ל-2021. זה כבר הרבה יותר מכמה רבעונים בודדים, מדובר על שישה רבעונים רצופים שהחברה צומחת בצורה מאוד משמעותית. ברמת מגמת כלליות, מה שאנחנו רואים כרגע זה גם בגלל הקורונה, אנחנו יכולים לראות שאנשים נדבקים יותר למסכים ממה לפני. כמו כן, נוספו מסכים חדשים, מסכים של טלוויזיות חכמות וכו', כל הדברים האלה מגדלים את הזמן שהצרכן הוא מול מסכים דיגיטליים.
- זוז פאוור קורסת 70% מתחילת השנה - החברה חייבת טעינה מהירה
- עקפה ציפיות ב-10%: אורמת טכנו עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למפרסם יש הרבה יותר הזדמנות לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים שלו, זה גן עדן למפרסמים שמשכילים להשקיע יותר בדיגיטל. זה מתקשר אלינו בכך שאפיקי הפרסום שאנחנו נוגעים בהם, הם מאוד מגוונים - החל מרשתות חברתיות דרך פרסום במנועי חיפוש, ועד פרסום באתרים. האסטרטגיה הראשונית שלנו לפני ארבע שנים כשהתחלנו בכלל עם המערכת הזו, הייתה שאנחנו לא רוצים להיפגע משינויים אופנתיים – כלומר אנחנו מכסים את כל הערוצים הדיגיטליים וכך אנחנו מייצרים יציבות במודל ההכנסות של החברה.
העולם של עסק בנוי על היצע (Supply) וביקוש (Demand) - בדרך כלל חברות משלמות לגורם מתווך שירכוש לו שטחי פרסום, אנחנו בנינו מערכות שיודעת לייצר כסף גם מההיצע וגם מהביקוש, כלומר אין לנו את גורם מתווך, שרוכש עבורנו שטחי פרסום אנחנו עושים זאת בעצמנו. למעשה, אנחנו בין החברות היחידות שנהנות מכל העולמות.
בעבר הצבתם יעד הכנסות מרשים עד 2023, במסגרתו אתם שואפים להגיע להכנסות של 500 מיליון דולר . לפי פרסום התוצאות המקדמיות אתם מאוד קרובים לשם
- "המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"
- תש"י בדרך להיפרד מדליה אנרגיות ולמכור 5% בעד 500 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3%...
"אם אנחנו נמשיך בקצב הצמיחה הנוכחי, אנחנו כפי הנראה נגיע לאותו יעד שנה מוקדם יותר ממה שאמרנו".
מה אתה חושב על הנפקות של סוכנויות פרסום כמו טאבולה למשל?
"אנחנו עובדים איתם והם חברים טובים, כולנו חלק מהענף הזה בכל מיני גזרות – צריך לזכור שענף הפרסום הדיגיטלי הוא ענף של חצי טריליון דולר בשנה, וזה שיש יותר ויותר חברות ישראליות שצומחות זה עושה טוב לענף – ויש בהחלט מוקדם לעוד החברה חברות, ורק הטובים יצליחו בסוף".
"הצמיחה של פריון מוכיחה את הצלחת אסטרטגיית גיוון המוצרים והפתרונות ההוליסטיים שלנו. הגורם העיקרי לצמיחה שלנו הוא הביצועים של פעילות הפרסום, שעקפו את שיעורי הצמיחה האורגניים בתעשייה וכן האימוץ הגובר של הפתרונות שלנו בקרב מותגים וסוכנויות פרסום. ההשקעה במחקר ופיתוח הניבה תוצאות משמעותיות שהזניקו את ה-EBITDA המתואם".

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%
חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה 3.26% , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.
מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות או באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות. חשוב גם להגיד שהמניה זינקה ב-120% בשנה על רקע עסקאות והשבחות בפעילות שלה. כלומר, משקיעים הרוויחו תשואה מרשימה.
החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.
סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?
הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.
- חג'ג' אירופה תעבור מנדל"ן לגז? - "זה לא 'במקום', זה 'גם וגם'"
- חג'ג' אירופה בפרויקט של 100 מיליון דולר בבוקרשט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות.

ווישור מוסיפה 4% בעוד שאר חברות הביטוח יורדות עד 2% - מגמה מעורבת בבורסה
המגמה במדדים מעורבת אחרי נעילה שלילית אתמול שהגיעה ברקע נאום נתניהו; מעבר לים מצפים להורדת ריבית כשאצלינו התקווה להקלה מוניטרית בהחלטה הקרובה - נגוזה
המדדים מתנהלים במגמה מעורבת, ת"א 35 יציב על האפס עם נטיה קלה לירידות בעוד ת"א 90 עולה עד 0.2%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים נסחר ללא שינוי על האפס בעוד מדד הביטוח בירידה של 1.1%. מדד הנדל"ן עולה 0.1% מדד הנפט והגז מוסיף 0.2%.
את המחזורים הגדולים ביותר היום מרכזות לאומי לאומי 0.89% פז פז אנרגיה ואלביט מערכות אלביט מערכות -1.52% כשהמחזור הממוצע עומד על כ-35 מיליון שקל.
בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות עליות בשערי האגרות כשהתשואות יורדות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים מוסיפה 0.3% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.39%
- ניו מד עולה ב-3% בעקבות הראיון בביזפורטל; השוק מחק את הירידות
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7