גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

איתמר מדיקל גדלה בהכנסות - 8.4 מיליון דולר - 4% מעל התחזית

גדלה ב-38% בהכנסות לעומת רבעון מקביל; ההפסד גדל ל-2 מיליון דולר;  גלעד גליק, מנכ"ל - "התוצאות משקפות התחלה חזקה של השנה, אשר ממשיכה לרבעון השני. אנו רואים עלייה דרמטית במכירות מכשיר ה-WatchPAT ONE לבדיקת השינה הביתית היחיד הזמין כיום"
איתן גרסטנפלד |

חברת איתמר מדיקל הדואלית (סימול: ITMR), המפתחת מכשירים רפואיים לא פולשניים לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה, מדווחת על גידול של 38% בהכנסות ל-8.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה ברובה מגידול במכירות ה-WatchPAT בארה"ב, וביפן. החברה הכתה את צפי האנליסטים להכנסות של 8.1 מיליון דולר.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי של כ-2 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-26% ושווי החברה מסתכם ב-780 מיליון שקל. 

נכון לסוף הרבעון הראשון, היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 50.4 מיליון דולר. סכום הכולל את התמורה מההנפקה הציבורית בארה"ב שהושלמה בחודש פברואר 2020 של  37.1 מיליון דולר.

ירידה בשיעור הרווח הגולמי, עליה בהוצאות התפעול

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2020 גדל בכ-34% לכ-6.3 מיליון דולר (76% מההכנסות), בהשוואה לכ-4.7 מיליון דולר (77% מההכנסות) ברבעון המקביל של 2019. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה במכירות WatchPAT ONE.

 

ההפסד התפעולי ברבעון הראשון עמד על כ-2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מגידול של 1.5 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק, הקשורות להרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות וורטיקליות חדשות.

נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק: "תוצאות הרבעון הראשון שלנו משקפות התחלה חזקה של השנה, אשר ממשיכה לרבעון השני. על אף החולשה במכירות בדיקות ה-WatchPAT לשימוש חוזר, בעיקר בשל מגיפת הקורונה, אנו רואים עלייה דרמטית במכירות מכשיר ה-WatchPAT ONE – מכשיר בדיקת השינה הביתית החד פעמי היחיד הזמין כיום"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


מניות עולות – קרדיט: AIמניות עולות – קרדיט: AI

אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה

דצמבר מתקרב לסיום עם ירידות יומיות במדדים ועם פער ברור בין מניות גדולות לקטנות. אפקט ינואר עדיין נמצא על השולחן, אבל נראה שהוא רחוק מלהיות מובן מאליו

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אפקט ינואר מניות


אמצע דצמבר, ושוב חוזרות השאלות הקבועות על אפקט ינואר. ביום המסחר האחרון המדדים המובילים ירדו, אבל כשמסתכלים על כל השנה התמונה עדיין חיובית. הפער הזה משאיר את המשקיעים עם אותה שאלה מוכרת: האם תחילת השנה תצליח לתת דחיפה נוספת לשוק, או שהפעם העונתיות לא באמת תעבוד.

אפקט ינואר הוא שם לתופעה די מוכרת בשוק ההון. בתחילת השנה יש לא פעם נטייה לעליות, ובעיקר במניות הקטנות. ההסבר המרכזי הוא טכני. לקראת סוף השנה משקיעים מוכרים מניות בהפסד לצורכי מס, ואחרי תחילת ינואר חלק מהכסף חוזר לשוק, לפעמים לאותן מניות שנמכרו קודם. עם הזמן הדפוס הזה הפך לפחות יציב. יש יותר מודעות, יותר מסחר ממוחשב, והריבית והמאקרו יכולים לבטל עונתיות די מהר. לכן, גם כשהשיח סביב אפקט ינואר חוזר בכל שנה, השוק בפועל לא תמיד משתף פעולה.


השנה נראית טובה, אבל לא בכל מקום

כשמסתכלים על המספרים של השנה הנוכחית רואים תמונה לא אחידה. מדד S&P 500 עלה מאז תחילת השנה בכ-16%, הנאסד״ק הוסיף קצת יותר מ-20%, ואילו מדד ראסל 2000, שמייצג מניות קטנות, עלה בכ-14.5%. כלומר, השוק עלה בצורה ברורה, אבל עיקר הכוח הגיע מהמדדים הגדולים, ולא מהמניות הקטנות שקשורות יותר לאפקט ינואר הקלאסי.

התמונה הזו חשובה, כי לא פעם אפקט ינואר מגיע אחרי תקופה שבה המניות הקטנות נשארו מאחור. השנה, לפחות עד כה, הפער הזה לא נסגר, וההובלה נשארה אצל החברות הגדולות והמבוססות יותר.