"אנחנו יודעים לעבוד במשותף עם האוצר, מצבה של הרשות יציב ואיתן"
הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, התייחס הבוקר לדיווחים על המתיחות בינו לבין אנשי משרד האוצר ולמגבלות על חברות הביטוח.
במהלך נאומו בכנס אלמנטר 2020 התייחס ברקת לדיווח על כך שבמשרד האוצר שוקלים להטיל מגבלות על פוליסות החיסכון של חברות הביטוח, משווקות על ידי סוכני הביטוח: "שמענו אמירות לא אחראיות על פוליסות חיסכון, שהן חלק משמעותי מחיסכון הציבור לפנסיה. אנו הודפים בקלות את הטענות הללו. לא נשכח שקרנות הנאמנות הן עדיין הלקוחות של הבנק ולא של הגוף המוסדי. לא נשכח את ההבחנה המשמעותית הזו. אנו עדיין בחסר וצריך לעודד את החיסכון לקראת פנסיה. נפעל בתחומים האלה ללא לאות כמו שאנו פועלים גם בתחומים האחרים".
ברקת, אמר כי גם בעולמות של הסייבר הוא צופה ביטוח של שלושה קווי מוצרים בתחומים האלה לחברות הגדולות, גופים פיננסיים וגופים רגישים, לעסקים קטנים ובינוניים ואפילו לצרכן הביתי.
"אנחנו הולכים בכל עולמות האינשורטק לעשות צעד אחד קדימה. בין היתר קונספט ייחודי של הקמת מכרזים לחברות הביטוח. בהתחלה מתכוונים לעשות זאת בעולמות האלמנטר, רכב, בית חכם וכך הלאה, ויש מוצרים ישראלים לא רגילים שכבר עובדים. זה בנוסף לכל התמריצים והאפשרויות שנתנו לחברות לפתח ולקדם השקעות בתחום. זה יביא את כל עולם הביטוח הכללי צעד אחד קדימה".
ברקת התייחס לכלים הדיגיטליים החדשים עליהם הודיעה רשות שוק ההון – קבלת דוח היעדר תביעות מהר הביטוח וטיוטת חוזר לחיוב חברות ביטוח להנפיק תעודת ביטוח רכב חובה דיגיטלית. "אלה צעדים שבהם אנו מחזקים את עולמות הדיגיטל ורואים שנוספות חברות בעולמות האלה ונוספים ערוצי הפצה. אנו בהחלט מביאים בעניין בשורה אמיתית לציבור".
- בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור
- הממונה על שוק ההון:" יש תופעות של עושק ועמלות מופרזות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקת הוסיף: "עברו כבר כמה שנים מאז שרועננה הפוליסה התקנית ואנו בימים האלה נפרסם בשבוע הקרוב פוליסה תקנית חדשה עם כללים חדשים לטובת הציבור עם שיפורים משמעותיים. אנו נמצאים במוד מאוד חיובי של עשייה בכל התחומים".
אנחנו יודעים לעבוד במשותף עם משרד האוצר

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
