השוק קיבל את דוחות מליסרון באדישות, אבל האנליסטים אופטימיים
חברת מליסרון -2% , בעלים ומפעילה של קניונים ושטחי משרד, פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השלישי. תוצאות הרבעון היו יציבות, אולם האנליסטים אופטימיים ביחס למניה ומעלים את מחירי היעד.
לדברי נדב ברקוביץ, אנליסט נדל''ן, אי.בי.אי. בית השקעות "למרות דוח חלש יחסית, בהסתכלות שנה קדימה אנחנו מעריכים FFO של 800 מיליון שקל המשקף תשואת FFO מנוטרלת של 9%. מדובר על תשואה גבוהה בהשוואה לחברות נדל"ן אחרות. נזכיר גם כי מליסרון צפויה לרכוש את חלק המיעוט בקניון רמת אביב (במחיר גבוה משמעותית משווי ספרים). במידה והעסקה תצא לפועל, יתווספו כ-42 מיליון שקל ל-NOI אשר לא נלקחו בהערכות המודל. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-235 שקל למניה המשקף אפסייד של 10%".
לדברי רינת שילה, אנליסטית רוסאריו ייעוץ ומחקר: "החברה ממשיכה להציג תוצאות טובות. השיפורים שמתבצעים במרכזי המסחר על מנת להתאים לאופי הצריכה המשתנה, ובמקביל הרחבת פעילות הייזום בתחום הנדל"ן למשרדים, ייצרו צמיחה בטווח הארוך. הפוטנציאל הגלום במיחזור החוב בטווח הקרוב הוא גדול. בכל אחד מהיעדים האסטרטגיים שלה, מליסרון מציגה שיפורים קונסיסטנטיים מדי רבעון. מליסרון חברה איתנה יציבה וצומחת, ולכן אמורה להיות מניית עוגן בתיק הנדל"ן ודווקא בזכות ובהמשך לתוצאות הטובות, עולה השאלה – האם הגיע הזמן לחשוב על דריסת רגל נוספת בדמות לוגיסטיקה, דיור מוגן והרחבת פעילות הייזום לתחומים נוספים? אנו מתמחרים שווי הוגן של 253 שקל למניה, המשקף אפסייד של כ-19% מעל מחיר השוק, וגוזר מכפיל FFO של 16".
התחזית האופטימית ביותר - ווליו בייס מעניק למניה אפסייד של 44%
בווליו ביס מותירים את המלצת הקנייה ומעלים את מחיר היעד מ-281.5 שקל ל-306 לשקל למנייה (אפסייד של כ-44%). לדברי האנליסט שי ליפמן "פעילות הייזום של החברה תבטיח את המשך הצמיחה בשנים הקרובות ואנו מעריכים כי היא אף תורחב לשם הבטחת הצמיחה גם בטווח הארוך. להערכתנו הפחד מהקנייה המקוונת מוגזם ומתחיל להתפוגג, מליסרון תדע להשתנות ולהתאים את תמהיל החנויות בנכסיה לשינוי בטעמי הקהל. מניית מליסרון חייבת להיות עוגן בתיק המניות ולייצג בכבוד את סקטור הנדל"ן המניב, שהוא בהחלט אופציה על כלכלת ישראל".
- המורשת של צבי לובצקי: "כל דבר שאתה עושה – תעשה אותו עד הסוף, גם על המגרש וגם בחדר הישיבות"
- תביעה נגד מיטב טרייד - לא ניתן היה לפעול דרך פלטפורמות המסחר של החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בווליו בייס סבורים כי, תוצאות מליסרון משביעות רצון, "השיפור (לעומת התקופה המקבילה אשתקד) נמשך בבחינת כל הפרמטרים התפעוליים והפיננסים. הנתונים החשובים שבולטים: הם העלייה ב-FFO, עלייה בפדיונות בנכסים ושיעור מינוף יעיל של החברה שירד לרמה של 50.9 (בפועל השיעור נמוך משמעותית אם ניקח את שווי הנכסים כנגזרת של שווי השוק)".
עתיד החברה לאחר כניסת אמזון לישראל
בווליו בייס מעריכים כי כניסת אמזון לא תפגע משמעותית בפעילות החברה, "לפי מה שנראה כרגע הפעילות (בדומה לפעילותה בעולם) לא מתרכזת בענף האופנה. ניתוח פדיונות הקמעונאים בנכסי מליסרון בתשעת החודשים הראשונים של 2019 לעומת תקופה המקבילה אשתקד מצביע על עליה מתונה של כ-2.8% . ניתוח הנתונים מראה כי יש עלייה גדולה יותר בנכסים המובילים כמו רמת אביב (5.6%), בילו סנטר(3.5%) וחוצות המפרץ (5.7%) לעומת ירידה של כ-0.5% בקניונים המקומיים של הקבוצה".
לטענתם "הצמיחה העתידית של החברה תבוא בעיקר מייזום בתחום המשרדים. פעילות הייזום של מליסרון כיום תגדיל את שטחי ההשכרה של החברה בכ-150 אלפי מ"ר בשנים הקרובות (חלק החברה), סך ההשקעה הנדרש צפוי לכ-1.6מיליארד שקל (כ-640 מיליון שקל מתוכם הושקעו עד עתה). השלמת הייזום צפויה להניב לחברה תוספת משמעותית של כ-154מיליון שקל ל-NOI הגוזרת תשואת ייזום של 9.6%, מה שיניב לחברה רווחי הון משמעותיים נוספים בעת הפיכת הנכסים למניבים".
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.