גן שמואל צוללת בכ-12% לאחר פרסום דוחות חלשים לרבעון השני

יצרנית המיצים הטבעיים, מוצרי העגבניות וחומרי הגלם לתעשיית המשקאות הקלים דיווחה בסוף השבוע על צניחה של 17% בהכנסות. הרווח הנקי נחתך ב-70%. הסיבה: עונת חקלאות חזקה בברזיל

ערן סוקול |

יצרנית המיצים הטבעיים, מוצרי העגבניות וחומרי הגלם לתעשיית המשקאות הקלים גן שמואל 0.03% דיווחה בסוף השבוע על תוצאות חלשות לרבעון השני של 2019 עם ירידה של 17% בהכנסות ושל 70% ברווח הנקי. המניה צונחת כעת בכ-12% והחברה נסחרת במכפיל 13 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (נוכח פרסום הדוחות המכפיל עלה מ-9.6).

הכנסות החברה שבשליטת קיבוץ גן שמואל (43.65%) הסתכמו בכ-58 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, ירידה של כ-17.4% לעומת הכנסות של כ-70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. להערכת הנהלת החברה ההסבר לקיטון נובע מציפיות גבוהות לירידת מחירי רכזי פרי, בגלל עונה חקלאית מצוינת בברזיל, שהיא המדינה המובילה בייצור רכזי תפוזים - הרכזים המובילים את שוק רכזי הפירות.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 2.1 מיליון דולר, צניחה של כ-70% לעומת רווח נקי של כ-7.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המיוחסת בעיקר לירידה בהיקף הפעילות.

ירידה חדה בשולי הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי של גן שמואל הסתכם ברבעון השני בכ-12.5 מיליון דולר (21.6% מההכנסות), ירידה של כ-35% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-19.3 מיליון דולר (27.4% מההכנסות). גם הירידה בשולי הרווחיות הגולמית מיוחסת לירידה בהיקף הפעילות.

ברמה התפעולית, החברה הציגה עלייה קלה בהוצאות התפעול, נוכח עלייה של כ-138 אלף דולר בהוצאות ההנהלה וכלליות.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מחלבות גד
צילום: מחלבות גד

מחלבות גד הונפקה בתל אביב לפי שווי של 725 מיליון שקל

החברה גייסה 280 מיליון שקל בהנפקה שנרשמה בביקושי יתר של פי שלושה; כ־210 מיליון יוזרמו להשקעות ולפירעון חוב, ו־70 מיליון ממכירת מניות של גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל ומגדל.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחלבות גד הנפקה

מחלבות גד, אחת מיצרניות הגבינות המובילות בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקת המניות שלה בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 280 מיליון שקל לפי שווי של 725 מיליון שקל "לפני הכסף", מה שמציב את שוויה לאחר ההנפקה על 935 מיליון שקל.


הביקושים להנפקה חצו את רף 900 מיליון שקל, פי שלושה מסכום הגיוס. בסופו של דבר, כ־210 מיליון שקל יוזרמו ישירות לחברה להרחבת פעילותה ולפירעון חובות, ואילו 70 מיליון שקל גויסו ממכירת מניות של בעלי עניין – קרן גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל. בין הרוכשים בהנפקה נמנו שמות בולטים בשוק ההון המקומי: מור, ילין לפידות, מיטב, כלל ואנליסט. עבורם, מדובר בחשיפה לחברה בעלת נתח משמעותי בשוק הגבינות, אשר מציגה צמיחה מתמשכת ורווחיות עולה בשנים האחרונות. עזרא כהן, מייסד החברה, שבידיו היה חצי מהמניות טרם ההנפקה, בחר שלא למכור מניות, כשהוא מחזיק כ־40% מהמניות.


הגיוס הנוכחי מהווה שלב נוסף בתוכנית הצמיחה של מחלבות גד. עיקר הכספים שייכנסו לקופת החברה – כ־200 מיליון שקל – צפויים להיות מופנים להשקעה במחלבה החדשה ובמרכז הלוגיסטי שמוקמים בתימורים. הפרויקט צפוי להכפיל את כושר הייצור של החברה ל־25 אלף טון בשנה, ולהגדיל משמעותית את המכירות והרווחיות עד סוף העשור.


בנוסף, חלק מהתמורה צפוי לשמש לפירעון מסגרות אשראי בהיקף של כ־115 מיליון שקל ולמימוש תוכניות נדל"ן. כך למשל, כהן מתכנן להסב את הקרקע עליה יושבת המחלבה הוותיקה בבת ים לטובת הקמת מגדל בן 35 קומות.


החברה, שהוקמה ב־1985, מחזיקה כיום בנתח של כ־6% משוק החלב המקומי. עם זאת, היא שחקן מוביל בתחומים ייחודיים: 37% מנתח שוק הגבינות המלוחות, 32% בקטגוריית הלאבנה, 29% בגבינות מיוחדות ו־19% בגבינות שמנת. מגוון המוצרים כולל גבינות בקר, עיזים וכבשים, לצד יוגורטים, רטבים וקינוחים.