מורי קסלר, מנכ"ל פריגו
צילום: יח"צ

פריגו דיווחה על ירידה של 30% ברווחים, אבל הכתה את התחזיות

החברה עמדה בצפי האנליסטים בשורה העליונה, הכתה את הצפי בשורה התחתונה ואישררה את תחזיות הרווח לשנת 2019
ניצן כהן |

חברת התרופות פריגו דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של 2019 עם רווח נקי של 9 מיליון דולר בלבד. עם זאת, החברה עמדה בצפי האנליסטים בשורה העליונה, הכתה את הצפי בשורה התחתונה ואישררה את תחזיות הרווח לשנת 2019.

הכנסות פריגו (GAAP) הסתכמו בכ-1.15 מיליארד דולר, ירידה של כ-3% לעומת הכנסות של כ-1.19 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ההכנסות על בסיס (Non-GAAP) הסתכמו 1.13 מיליארד דולר בהתאם לצפי האנליסטים.

החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי (GAAP) של כ-9 מיליון דולר, צניחה של כ-75.1% לעומת רווח נקי של כ-36.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי על בסיס (Non-GAAP) הסתכם בכ-117 מיליון דולר או 86 סנט למניה, ירידה של כ-30.5% לעומת רווח נקי של כ-169 מיליון דולר או 1.22 דולר למניה ברבעון המקביל.

צפי האנליסטים היה להכנסות של 1.13 מיליארד דולר, על רווח נקי של 79 סנט למניה.

החברה מאשררת את התחזיות המוקדמות וצופה שהרווח (GAAP) לשנה כולה ינוע בטווח של 1.23 דולר למניה ל-1.53 דולר למניה. הרווח המתואם (Non-GAAP) למניה ינוע בטווח של 3.75 דולר למניה ל-4.05 דולר למניה.

מורי קסלר, נשיא ומנכ"ל החברה אמר עם פרסום הדוחות כי המעבר של פריגו לחברת מוצרי צריכה רפואיים נמצאת בשלבים מוקדמים אך הושגה התקדמות משמעותית במהלך הרבעון השני של השנה. החברה ממשיכה לפרסם תחזיות רווח במטרה להגביר את השקיפות ואמון המשקיעים בחברה.

עלייה בשיעור הרווח התפעולי בשוק האמריקאי 

המכירות של החברה בשוק האמריקאי (GAAP) הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-582 מיליון דולר לעומת 597 מיליון דולר ברבעון המקביל כאשר בשיעורי הרווח הגולמי נרשמה יציבות. שיעור הרווח התפעולי של החברה עלה ל-18.5% לעומת 10.8% ברבעון המקביל.

מכירות מוצרי הצריכה הרפואיים בשאר השווקים של החברה ירדו ב-8.5% ל-328 מיליון דולר והניבו הפסד תפעולי של 3 מיליון דולר. שמספר גורמים פגעו בפעילות החברה באירופה ובעיקר מדברים על ירידה במכירות לשוק הצרפתי, אובדן הכנסות של 24 מיליון דולר כתוצאה משינויי שער חליפין של הדולר כמו גם ירידה במכירות התרופות של החברה נגד שיעול והתקררות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.