יוטרון צפויה לגייס כ-30 מיליון שקל בפרמיה של 2%
המשקיעים בתל אביב מגיבים הבוקר (ה') לדיווח של יוטרון -0.06% שבשליטת קרן פימי (50%) שפורסם אתמול לאחר נעילת המסחר בבורסה, אודות תוצאות המכרז למשקיעים מסווגים לקראת הנפקת מניות. על פי הדיווח, הנפקת מניות תתבצע במחיר של כ-16.55 שקלים למניה, מחיר המהווה פרמיה של כ-2% לעומת שער הבסיס של המניה הבוקר שעמד על כ-16.23 שקלים. על פי הדיווח החברה בחרה לקבל התחייבויות מוקדמות לרכישת מניות בהיקף של כ-27.5 מיליון שקל.
בדיווח של יוטרון מאמש צוין כי החברה הציעה מניות למשקיעים מסווגים באמצעות מכרז על מחיר חבילה הכוללת כ-100 מניות יוטרון לפי מחיר מינימום של 16.15 שקלים למניה.
במסגרת המכרז הגישו המשקיעים התחייבויות מוקדמות לרכישת 25 אלף חבילות בהיקף כספי של כ-41.7 מיליון שקל, כאשר יוטרון בחרה להיענות להזמנות של כ-16.6 אלף חבילות הכוללות כ-1.66 מיליון מניות בהיקף כספי של כ-27.5 מיליון שקל.
בין המוסדיים שהשתתפו במכרז נמנים, אלטשולר שחם נץ, ילין לפידות קרנות נאמנות, כלל ביטוח נוסטרו, אזימוט, פסגות ותכלית.
המכרז לציבור יתקיים היום. ניתן להגיש הזמנות בין השעות 18:00-11:00.
החברה דיווחה לראשונה על רווח בשורה התחתונה במחצית השניה של 2018
במחצית השניה של 2018 הציגה יוטרון הכנסות של כ-35.8 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-35.5 מיליון שקל במחצית השניה של 2017.
החברה הציגה שיפור עקבי בשולי הרווחיות הגולמית מרמה של 3.5%- במחצית הראשונה של 2017, לרמה של 24.2% במחצית השניה של 2018.
השיפור ברווחיות הגולמית, הוביל לשיפור אף בשורה התחתונה, עם מעבר לרווח נקי של כ-0.6 מיליון שקל לראשונה במחצית השניה של 2018.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
