שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס
צילום: יח"צ

אודיוקודס: זינוק של 650% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2018

ההכנסות צמחו ב-10.5%. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. "מתכננים להתמקד בהחזר ההשקעה לבעלי המניות"
ערן סוקול | (1)

חברת אודיוקודס -1.25% הדואלית (סימול AUDC), ספקית רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית, פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2018, עם צמיחה של כ-10.5% בהכנסות וזינוק של 650% ברווח הנקי, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. מכפיל הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים ירד מ-40 לכ-29 על בסיס תוצאות הרבעון הרביעי.

ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2018 הסתכמו בכ-45.8 מיליון דולר, עלייה של כ-10.5% לעומת כ-41.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעט מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על כ-44.7 מיליון דולר.

הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי של שנת 2018 בכ-4.5 מיליון דולר או 15 סנט למניה, זינוק של כ-650% לעומת כ-0.7 מיליון דולר דולר או 2 סנט למניה ברבעון המקביל.

הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון הרביעי ב-6.3 מיליון דולר, או 20 סנט למניה, מעל לתחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי של 2018 אשר עמדו על רווח נקי (Non-GAAP) של 17 סנט למניה.

ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, כנגד שיפור בשולי הרווחיות התפעולית

שולי הרווחיות הגולמית (GAAP) עמדה על כ-62.6% ברבעון הרביעי של שנת 2018, לעומת שולי רווחיות גולמית של כ-63% ברבעון המקביל אשתקד.

מנגד, החברה הציגה שיפור בשולי הרווחיות התפעולית (GAAP) אשר עמדה על כ-11.2% ברבעון הרביעי של השנה, לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-7.8% ברבעון המקביל אשתקד.

המניה זינקה ב-93% בשנה

במהלך הרבעון הרביעי של 2018 רכשה אודיוקודס במסגרת תכנית הרכישה העצמית מניות בהיקף של כ-2.8 מיליון דולר, כאשר עד כה רכשה במצטבר מניות בכ-94.1 מיליון דולר מאז אוגוסט 2014. מניית החברה זינקה בכ-93% בשנה החולפת. בתחילת ינואר קיבלה אודיוקודס אישור מבית המשפט בישראל לתכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות בסכום כולל של עד 12 מיליון דולר, בתוקף עד תחילת יולי 2019 (לכתבה המלאה).

"מתכננים להתמקד בהחזר ההשקעה לבעלי המניות"

"אנו שמחים לדווח על תוצאות שיא לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה", אמר שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס.

"2018 היתה שנה מאוד מוצלחת עבורנו, המוצלחת ביותר אי פעם, המהווה אבן דרך חשובה במימוש החזון לבניית חברה חזקה ומצליחה בתחום התקשורת הקולית לשנים קדימה. הצגנו צמיחה שנתית בהכנסות של 12.4%, תוך שיפור הרווחיות התפעולית השנתית על בסיס Non-GAAP ל-11.7% לעומת 8.2% בשנה קודמת, וגידול ברווח הנקי השנתי על בסיס Non-GAAP של 64.9% בהשוואה ל-2017, אשר מעידים על הביצועים החזקים של החברה. הגורם המרכזי לצמיחה המשמעותית נובע מחוזקם של עסקי ה-UC-SIP שלנו אשר צמחו ביותר מ-30% בהשוואה לשנה קודמת. הצלחתנו בהגדלת פעילות ה-UC-SIP נסמכת על המגמה הרווחת של מעבר לעולם דיגיטלי ולסביבת עבודה דיגיטלית. ההשקעה המתמשכת שלנו בבניית תשתית איתנה לחברה מתבססת על מיצוב עסקי חזק בתעשייה ועל יישום מוצלח של האסטרטגיה בשווקים בהם אנו פועלים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בשנת 2018 המשכנו להוביל את תחום ה- Enterprise Voice עם פתרונות קישוריות רשתות קול, והמשכנו להשקיע בפעילות Voice.ai, עליה דיווחנו לאחרונה, השקעה שכבר החלה לשאת פירות. במבט לעתיד, ועל בסיס המומנטום העסקי הקיים, אנו סמוכים ובטוחים ביכולתנו להמשיך ולהרחיב את עסקינו ב-2019 ומעבר לה. אנו מתכננים להמשיך ולהשקיע במוצרים עתידיים, ולהתמקד בהחזר על ההשקעה עבור בעלי המניות שלנו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסף 28/01/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכם ..נשאר רק לפנק את בעלי המניות.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.