כרמי גת, קרית גת נדל"ן נדלן בניין בנייה חדשה
צילום: מורן ישעיהו
TV

מתוסכלים מהתשואות האפסיות באג"ח? לאומי שוקי הון עם המלצות

דודי רזניק מלאומי שוקי הון: "צריך לנהוג בזהירות. שוק האג"ח הממשלתי לא אטרקטיבי". איזה מגזר עדיף באג"ח הקונצרניות?

עדי ברזילי | (10)

דודי רזניק, מנהל מחקר מאקרו בלאומי שוקי הון, מסביר את הפער שנפתח בין האגרות האמריקאיות לאלה האירופאיות, מדוע לא ראינו תשואות בתיק האגח המקומי ממתחילת השנה, מה נראה קדימה ואיך כדאי להתנהל בצורה חכמה באפיק הממשלתי ובאפיק הקונצרני. צפו בראיון:

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ירון 19/03/2020 15:27
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הקריצו הכתב הזה. אם המדינה לא תחזיר אג"ח תעשה מהבלוקים חצץ
  • 4.
    מציאותי 13/09/2019 23:03
    הגב לתגובה זו
    כמות הכסף בעולם הראשון מדי גדולה על השוק והכלכלה המסורתיים. חייבים להעביר יותר ממנו לעולם העני, וגם זה יעבוד עד גבול מסויים.צפו למשבר אימתני בעוד כמה שנים
  • 3.
    עמי 07/11/2018 19:05
    הגב לתגובה זו
    הדולר יורד הבורסות עולות?
  • 2.
    מי שיכול להתרחק שיברח (ל"ת)
    יניב 06/11/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
  • כי מה ....? (ל"ת)
    לא הבנתי את ההסבר של 07/11/2018 00:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איך עליית תשואות תעשה את האג"ח פחות אטרקטיבי? (ל"ת)
    לא להתפתל 06/11/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
  • משקיע וותיק 06/11/2018 14:55
    הגב לתגובה זו
    במיוחד אלו בעלי מח"מ ארוך שבאופן טבעי רגישות יותר לעליית ריבית. כל מי שמחזיק אג"ח ממשלתי ארוך , רצוי לשקול למכור אותו. גם בישראל יצטרכו להתחיל להעלות ריבית כבר ב -2019 כך שיווצרו הפסדי הון באג"ח בעלי מח"מ ארוך , ולכן צודק דודי רזניק שממליץ שאם כבר משקיעים בממשלתי להשקיע במח"מ קצר.
  • דני זוהר 26/11/2018 15:38
    הבעיה העיקרית שבטווח הארוך יש אי ודאות. כאן קיימים 2 גורמי סיכון: שער הריבית . רמת האינפלציה. אם שער הריבית ישאר נמוך ועמה גם רמת האינפלציה :הרי התשואה של האגח הממשלתי טובה. לעומת זאת עליה בשיעור הריבית ו/או באינפלציה ישחקו את האגח הממשלתיות.
  • אלי 07/11/2018 15:02
    מי שמשקיע באגח בריבית נמוכה שייך למשקיעים הסולידיים שמשקיעים בדרך כלל לטווח ארוך, לכן הפסד ההון הוא זמני בלבד ובהגיע הפדיון הוא יקבל את הקרן ואולי אפילו צמודה ואת כל הריביות שהיו בדרך. אם התשואה תעלה סביר שאותו משקיע לא ימכור אלא יקנה עוד.
  • לא להתפתל 06/11/2018 17:01
    משתלם יותר להשקיע בו. או במילים אחרות ככל שתשואת האג"ח עולה משתלם יותר להשקיע בו.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים




הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: