ערימת מטבעות חיסכון כסף שקל אג"ח
צילום: Istock

הונם של המיליארדרים הישראלים גדל ב-18% לכ-57 מיליארד דולר

בנק ההשקעות UBS פרסם את דו"ח המיליארדרים השנתי. סין מובילה את הרשימה עם קצב צמיחה כפול מהשנה הקודמת - הונם של הסינים גדל ל-1.12 טריליון דולר
נועם בראל | (1)

בנק ההשקעות UBS פרסם את דו"ח המיליארדרים לשנת 2018, ממנו עולה כי הונם של המיליארדרים ברחבי העולם גדל ב-19% בשנה החולפת והגיע ל-8.9 טריליון דולר. מספר המיליארדרים בעולם עומד כיום על 2,158 אנשים.

על פי נתוני הדו"ח, בראש רשימת המליארדרים עומדים היזמים הסינים, אשר הוסיפו 1.4 מיליארד דולר להונם בשנת 2017, העלייה השנתית הגדולה מאז ומעולם. מספרם של המיליארדים הסינים גדל ל-373 בשנת 2017, מ-318 בשנת 2016 וההון שלהם גדל ב-39% לסכום של 1.12 טריליון דולר - קצב צמיחה כפול מהשנה הקודמת.

במבט כולל, ניתן ללמוד מהדו"ח כי באסיה התווספו למעשה יותר מ-3 מיליארדרים חדשים מידי שבוע, כאשר סין בולטת במיוחד ובה התווספו 2 מיליארדרים חדשים בכל שבוע. לעומת זאת, בארה"ב ההון גדל בקצב איטי יותר מהשיעור העולמי, עם עלייה של 12% לסכום של 3.6 טריליון דולר, אך היא עדיין יכולה להתגאות בריכוז ההון הגדול ביותר של תעשיית הטכנולוגיה עד כה.

ב-UBS מציינים בדו"ח כי במידה ותתקיים מלחמת סחר מלאה, צפויה הצמיחה הכלכלית בארה"ב ובסין להאט עד כדי כך, שבבנק ההשקעות מדברים על ירידה של כ-20% מנתוני אמצע קיץ 2018. עם זאת, מציינים ב-UBS, שעבור המיליארדרים הצעירים בסין, מלחמת סחר אולי תאט את צמיחת העסקים, אך האוכולוסיה הגבוהה וההתקדמות הטכנולוגית ימשיכו להציע תנאים נוחים להצמיח את העסקים המקומיים למרות הכל.

בגזרה המקומית, על פי הנתונים, ההון של המיליארדרים הישראלים גדל ב-18% מ-48.5 מיליארד דולר ב-2016 ל-57 מיליארד דולר ב-2017, כאשר בשנת 2017 היו בישראל 20 מיליארדרים, עלייה של 18% לעומת 17 מיליארדרים בשנת 2016. עוד מציין הבנק כי 80% מהמיליארדרים הישראלים הרוויחו לבד את הונם, נתון די יפה בהשוואה לארה"ב למשל, שם מדובר על 68% מהמיליארדרים שעשו את הונם לבד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מושון 28/10/2018 09:44
    הגב לתגובה זו
    הכותרת: הונם של המיליארדרים הישראלים גדל ב-18% לכ-57 מיליארד דולר התוכן: ב-2016 הון של 48.5B מתחלק בין 17 מיליארדרים, לעומת 2017 הון של 57B מתחלק בין 20 מיליראדרים. סה"כ ההון הממוצע למיליארדר לא השתנה ונותר על 2.85B. העיקר כותרות צועקות. בנוסף: "עוד מציין הבנק כי 80% מהמיליארדרים הישראלים הרוויחו לבד את הונם, נתון די יפה" - אבל מה המשמעות? מדובר כולה על 20 איש, מספיק 1 לפה ולשם והתוצאה משתנה דרמטית.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.