סודהסטרים זינקה ב-95% השנה. מי בית ההשקעות שהיה בשורט?
מוקדם יותר הבוקר (ב') דיווחנו על עסקת הענק לרכישת סודהסטרים על ידי פפסיקו תמורת כ-3.2 מיליארד דולר. מניית החברה רשמה מתחילת השנה זינוק של כ-95% וצפויה לזנק עוד כ-10% עם חידוש המסחר בשל הפרמיה שמשקפת העסקה. בדיקת Bizportal העלתה כי קרנות הנאמנות של בית ההשקעות פסגות הינן בעלות החשיפה הגדולה ביותר לסודהסטרים, כאשר מנגד קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אילים צפויות להפסיד מהמהלך, שכן הן היו בפוזיציית שורט על המניה.
בדיקת Bizportal העלתה כי נכון לסוף חודש מאי, קרנות הנאמנות של בתי ההשקעות פסגות, אלטשולר-שחם ומור הן המרוויחות הגדולות מרכישת סודהסטרים, עם חשיפה של כ-200 מיליון שקל למניה. כאשר החשיפה הגדולה ביותר הינה בקרנות הנאמנות של פסגות - כ-98 מיליון שקל, הקרנות של אלטשולר-שחם - כ-57 מיליון שקל וחשיפת הקרנות של מור בית השקעות - כ-51 מיליון שקל.
מנגד, בקרנות הנאמנות של בית ההשקעות אילים, צפוי להירשם הפסד מעסקת סודהסטרים, שכן מנהלי הקרנות של אילים פתחו פוזיציית שורט על המניה, בהיקף של כ-2,000 מניות, אשר בהתאם למחיר הרכישה משקפות שווי של כמיליון שקל.
- זרקור על הקרן: הקרן שצמחה פי 16 בשלוש שנים - סוד ההצלחה והאתגרים
- אילים: ביצועים מעולים מתחילת השנה ומעורבים בטווח הארוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הציבור רושם רווח של כ-130 מיליון שקל תוך יום בחיסכון ארוך הטווח
בדיקת Bizportal העלתה כי נכון לסוף חודש מאי, הציבור הישראלי מושקע בכ-1.3 מיליארד שקל במניית סודהסטרים בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה וזאת בישראל בלבד. כאשר נכון לסוף חודש מאי, החשיפה הגבוהה ביותר הינה במנורה, עם כמיליון מניות בשווי של כ-530 מיליון שקל, לאחר מכן עמיתים עם חשיפה של כ-185 מיליון שקל והפניקס עם חשיפה של כ-150 מיליון שקל. מנגד, החשיפה נמוכה ביותר נרשמה במיטב דש - כ-127 אלף שקל בלבד.
כאמור, מבין הגופים המוסדיים, עמיתי ומבוטחי קבוצת מנורה מבטחים הנם המרוויחים העיקריים מההשקעה בסודהסטרים עם רווח מצטבר שנאמד בכ-260 מיליון שקל - ותשואה של כ-200% משנת 2017. יוני טל, מנהל אגף השקעות ומשנה למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח מסר בתגובה להודעה על העסקה: "אנו מברכים על העסקה. ההשקעה בסודהסטרים הניבה תשואה נאה למבוטחי ועמיתי קבוצת מנורה מבטחים. השקעה זו הנה חלק מהמדיניות לגיוון השקעות הקבוצה והנבת תשואה עודפת ביחס לחלופות ההשקעה".
לפי הדיווח האחרון, גם דניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה, צפוי להתעשר עוד יותר, שכן בירנבאום מחזיק במניות בשווי של כ-75 מיליון שקל.
- 2.אברהם 21/08/2018 01:47הגב לתגובה זואז קפיצה של 10% היא לא בשמים והזמן שיתגלגל עד למימוש הקניה גם הוא לא מחר. אז מה באמת קרה?
- 1.רועי 20/08/2018 14:11הגב לתגובה זואולי תעשו משהו הפוך על מניה עם סיכוי לעלות מאות אחוזים?
- ניס 20/08/2018 16:28הגב לתגובה זואתה ממילא לא תקנה.עדיף לקנות מניה טובה ב1000$ ממניה מחורבנת ב 1$

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
