איתן אופנהיים מנכ"ל נובה מכשירי מדידה
צילום: יח"צ

נובה: הרווח הנקי צמח ל-15 מיליון שקל; החברה סיפקה תחזית צנועה יותר לרבעון הנוכחי

בנוגע לרבעון השלישי השנה צופה החברה מרחובות ירידה קלה בשורת ההכנסות וברווח הנקי לעומת הרבעון החולף
נדב לוי | (5)
נושאים בכתבה נובה

חברת נובה 2.46% מכשירי מדידה (סימול בנאסד"ק: NVMI), ספקית מובילה של פתרונות מדידה לבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה, דיווחה היום (ד') על תוצאות הרבעון השני של 2017 כאשר הציגה שיפור כמעט בכל הפרמטרים התפעוליים בהשוואה לתוצאות הרבעון הקודם וזה המקביל אתשקד. עם פתיחת המסחר מגיבה המניה בקפיצה של 3%.

בתוך כך, ההכנסות עבור הרבעון השני של 2017 הסתכמו ב-56.1 מיליון דולר, המשקף עלייה של 3% בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון של 2017, ועלייה של 58% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2016. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-59%, בהשוואה לשיעור של 60% ברבעון הראשון של 2017, ושל 53% ברבעון השני של 2016. שורת ההוצאות התפעוליות הסתכמה לסך של 17.7 מיליון דולר, בדומה לרבעון הראשון של 2017 ול-15.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2016.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי במונחי Non-GAAP, שאינו כולל הפחתת נכסים בלתי מוחשיים הקשורים לרכישה, התאמות נטו של נכסי מס נדחים והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הסתכם ל-15.2 מיליון דולר, או 53 סנט למניה בדילול מלא. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 14.1 מיליון דולר, או 50 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הראשון של 2017, ובהשוואה לרווח נקי של 4.7 מיליון דולר, או 17 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון השני של 2016. כמו כן, החברה עידכנה כי נכון ל-30 ביוני 2017 היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 135.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-91.7 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2016.

בתוך כך, החברה סיפקה תחזית שמרנית יותר עבור הרבעון השלישי, שיסתיים ב-30 בספטמבר 2017. על בסיס הערכות אלו, ההנהלה צופה כי ההכנסות יהיו בטווח של 51-56 מיליון דולר כאשר רווח למניה בדילול מלא במונחי GAAP בטווח של 27-37 סנט או רווח למניה בדילול מלא במונחי Non-GAAP בטווח של  33-43 סנט. 

"אנחנו ממשיכים להציג ביצועים עודפים ומחזקים את מיצובנו התחרותי באמצעות סל פתרונות מטרולוגיה חדשני וייחודי עבור שוק יעד צומח", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "ביצועי השיא שלנו ברבעון השני נובעים מביקוש מתמשך לכל קווי המוצרים שלנו, כולל פתרונות למדידת ממדים קריטיים ופתרונות למדידת חומרים, בכל פלחי השוק אותם אנו משרתים. ההכנסות והרווחיות שלנו ברבעון השני חצו את טווח התחזיות שלנו והתבססו על מגוון רחב יותר של לקוחות הכולל חמישה לקוחות שכל אחד מהם היווה 10% או יותר מההכנסות ממוצרים".

עוד הוסיף אופנהיים כי "הצגנו צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות במחצית הראשונה של 2017, צמיחה המביאה לידי ביטוי את המודל העסקי היעיל שלנו, המאפשר לנו להמשיך להשקיע בדור המוצרים הבא ולהשיג את יעדינו האסטרטגיים," הוסיף מר אופנהיים. "תוצאות הרבעון השני משקפות התקדמות לקראת שנה נוספת של צמיחה משמעותית, כאשר עתודות המזומנים של החברה מספקות לנו את המשאבים הנחוצים להרחבת מיצובנו בשוק."

לראיון המלא שקיימנו עם מנכ"ל החברה לקראת פרסום תוצאות הרבעון הראשון - לחץ כאן.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית נובה 2.46% רשמה מאז תחילת השנה תשואה חיובית דו ספרתית של כ-65% לשווי שוק של כ-2.3 מיליארד שקל. את השנה החולפת חתמה המניה בעלייה צנועה יותר של 32%.

תנועת מניית נובה במהלך 12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אבי כ 02/08/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    נובה אחת המניות האיכותיות בבורסה חברה שמנוהלת היטב עם צמיחה חזקה ולטווח ארוך והיא חזקה מאוד בתחומה ,,,,
  • 3.
    מאיר 02/08/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    מה שאומר שב 8 שנים המניה עלתה ב 1500%.
  • 2.
    אסתי 02/08/2017 10:25
    הגב לתגובה זו
    נובה ופרוטרום הן מניות הדגל שלי בתיק ההשקעות ושתיהן לא מאכזבות חברה טובה = מניה טובה לטווח הארוך
  • אורי 02/08/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה למחזיקים.
  • 1.
    חברה טובה שלא מאכזבת (ל"ת)
    קניה 02/08/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
חשיפת Bizportal

נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה

נחשף בביזפורטל: נאוויטס חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים באפריקה

מנדי הניג |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.94%   ממשיכה להתרחב אל מחוץ למגרש הביתי ומסמנת טריטוריות חדשות גיאנה ודרום אפריקה. לביזפורטל נודע כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך.

הגדלה עתידית של ההחזקות

ההסכם כולל גם זכות לנאוויטס להגדיל בעתיד את אחזקותיה בנכסים נוספים של Eco, בהם רישיונות חיפוש ימיים בנמיביה ובדרום אפריקה, וכן להצטרף למיזמים חדשים על בסיס חלוקה של 50:50. לפי הצדדים, אופציות אלה מוגדרות לטווח של חמש עד עשר שנים, מה שמייצר עבור נאוויטס פלטפורמה להרחבת הפעילות הגלובלית שלה גם מעבר לשני הרישיונות הנוכחיים.

במקביל להסכם עם נאוויטס, Eco חתמה על הסכם אופציה עם השותפה המקומית OrangeBasin Energies להגדלת חלקה ברישיון Block 1 CBK. אם Eco תממש את האופציה במלואה, תידרש להעביר ל-OrangeBasin תשלומים בהיקף מצטבר של כ-4.8 מיליון דולר, חלקם במזומן וחלקם במניות. נאוויטס מצידה תוכל לבחור להשתתף במחצית מהאופציה ולהחזיר לאקו את חלקה היחסי.

שותפות ״טרנספורמטיבית״

ב-Eco Atlantic מגדירים את השותפות עם נאוויטס "טרנספורמטיבית", תוך דגש על יכולותיה של נאוויטס בפיתוח פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול. מנכ"ל Eco, גיל הולצמן, מסר "השותפות עם נאוויטס, חברה עם יכולות מימון ופיתוח של פרויקטי נפט וגז בקנה מידה גדול, היא צעד משמעותי עבור Eco Atlantic. הכניסה המתוכננת שלהם לרישיונות בגיאנה ודרום אפריקה מחזקת את היכולת שלנו להאיץ תוכניות עבודה ולקדם בחינה מסחרית של התגליות הקיימות. ביקור משותף בגיאנה צפוי להתקיים עוד החודש, ולאחריו נוכל לחדד את תוכנית העבודה והקידוחים. השותפות הזו מעניקה לנו מסלול ברור קדימה והיא מהווה זרז אמיתי לצמיחת החברה. אני מבקש להודות לבעלי המניות על התמיכה המתמשכת ולגדעון תדמור ולצוות נאוויטס על שיתוף פעולה מקצועי וחזון משותף שאפשרו את קידום ההסכם."

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.