איתן אופנהיים מנכ"ל נובה מכשירי מדידה
צילום: יח"צ

נובה: הרווח הנקי צמח ל-15 מיליון שקל; החברה סיפקה תחזית צנועה יותר לרבעון הנוכחי

בנוגע לרבעון השלישי השנה צופה החברה מרחובות ירידה קלה בשורת ההכנסות וברווח הנקי לעומת הרבעון החולף
נדב לוי | (5)
נושאים בכתבה נובה

חברת נובה 1.87% מכשירי מדידה (סימול בנאסד"ק: NVMI), ספקית מובילה של פתרונות מדידה לבקרת תהליכים מתקדמת בתעשיית המוליכים למחצה, דיווחה היום (ד') על תוצאות הרבעון השני של 2017 כאשר הציגה שיפור כמעט בכל הפרמטרים התפעוליים בהשוואה לתוצאות הרבעון הקודם וזה המקביל אתשקד. עם פתיחת המסחר מגיבה המניה בקפיצה של 3%.

בתוך כך, ההכנסות עבור הרבעון השני של 2017 הסתכמו ב-56.1 מיליון דולר, המשקף עלייה של 3% בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון של 2017, ועלייה של 58% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2016. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-59%, בהשוואה לשיעור של 60% ברבעון הראשון של 2017, ושל 53% ברבעון השני של 2016. שורת ההוצאות התפעוליות הסתכמה לסך של 17.7 מיליון דולר, בדומה לרבעון הראשון של 2017 ול-15.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2016.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי במונחי Non-GAAP, שאינו כולל הפחתת נכסים בלתי מוחשיים הקשורים לרכישה, התאמות נטו של נכסי מס נדחים והוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הסתכם ל-15.2 מיליון דולר, או 53 סנט למניה בדילול מלא. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 14.1 מיליון דולר, או 50 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הראשון של 2017, ובהשוואה לרווח נקי של 4.7 מיליון דולר, או 17 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון השני של 2016. כמו כן, החברה עידכנה כי נכון ל-30 ביוני 2017 היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 135.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-91.7 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2016.

בתוך כך, החברה סיפקה תחזית שמרנית יותר עבור הרבעון השלישי, שיסתיים ב-30 בספטמבר 2017. על בסיס הערכות אלו, ההנהלה צופה כי ההכנסות יהיו בטווח של 51-56 מיליון דולר כאשר רווח למניה בדילול מלא במונחי GAAP בטווח של 27-37 סנט או רווח למניה בדילול מלא במונחי Non-GAAP בטווח של  33-43 סנט. 

"אנחנו ממשיכים להציג ביצועים עודפים ומחזקים את מיצובנו התחרותי באמצעות סל פתרונות מטרולוגיה חדשני וייחודי עבור שוק יעד צומח", אמר איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה. "ביצועי השיא שלנו ברבעון השני נובעים מביקוש מתמשך לכל קווי המוצרים שלנו, כולל פתרונות למדידת ממדים קריטיים ופתרונות למדידת חומרים, בכל פלחי השוק אותם אנו משרתים. ההכנסות והרווחיות שלנו ברבעון השני חצו את טווח התחזיות שלנו והתבססו על מגוון רחב יותר של לקוחות הכולל חמישה לקוחות שכל אחד מהם היווה 10% או יותר מההכנסות ממוצרים".

עוד הוסיף אופנהיים כי "הצגנו צמיחה משמעותית בהכנסות וברווחיות במחצית הראשונה של 2017, צמיחה המביאה לידי ביטוי את המודל העסקי היעיל שלנו, המאפשר לנו להמשיך להשקיע בדור המוצרים הבא ולהשיג את יעדינו האסטרטגיים," הוסיף מר אופנהיים. "תוצאות הרבעון השני משקפות התקדמות לקראת שנה נוספת של צמיחה משמעותית, כאשר עתודות המזומנים של החברה מספקות לנו את המשאבים הנחוצים להרחבת מיצובנו בשוק."

לראיון המלא שקיימנו עם מנכ"ל החברה לקראת פרסום תוצאות הרבעון הראשון - לחץ כאן.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית נובה 1.87% רשמה מאז תחילת השנה תשואה חיובית דו ספרתית של כ-65% לשווי שוק של כ-2.3 מיליארד שקל. את השנה החולפת חתמה המניה בעלייה צנועה יותר של 32%.

תנועת מניית נובה במהלך 12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אבי כ 02/08/2017 15:23
    הגב לתגובה זו
    נובה אחת המניות האיכותיות בבורסה חברה שמנוהלת היטב עם צמיחה חזקה ולטווח ארוך והיא חזקה מאוד בתחומה ,,,,
  • 3.
    מאיר 02/08/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    מה שאומר שב 8 שנים המניה עלתה ב 1500%.
  • 2.
    אסתי 02/08/2017 10:25
    הגב לתגובה זו
    נובה ופרוטרום הן מניות הדגל שלי בתיק ההשקעות ושתיהן לא מאכזבות חברה טובה = מניה טובה לטווח הארוך
  • אורי 02/08/2017 11:06
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה למחזיקים.
  • 1.
    חברה טובה שלא מאכזבת (ל"ת)
    קניה 02/08/2017 09:46
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.