רמי לוי: הרווח הנקי צמח ב-19% לסך של 25 מיליון שקל; ירידה במכירה בחנויות זהות

נדב לוי | (6)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת הקמעונאות רמי לוי -0.03% דיווחה לפני זמן קצר (ב') את תוצאותייה העסקיות לרבעון הראשון של השנה כאשר הציגה צמיחה דו ספרתית בשורת הרווח הנקי שהסתכמה בכ-25 מיליון שקל, זאת על אף ירידה במכירות בחנויות זהות בשיעור של 2.6%. בתגובה לדו"חות מאבדת המניה גובה ויורדת בשיעור של כ-2.5%.

בשורה העליונה, סך המכירות של הרשת נאמד בסיכום הרבעון הראשון בכ-1.24 מיליארד שקל, המשקף גידול דו ספרתי של כ-22% לעומת סך מכירות של כ-1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ההסבר לכך מגיע מפתיחתם של 11 סניפים חדשים במהלך השנה שעברה.

בתוך כך, הנתון המרכזי של מכירות למ"ר ממוצע הצביע על שחיקה בשיעור של 7.8% לכדי 15.33 אלף שקל לעומת 16.6 אלף שקל ברבעון הראשון של השנה החולפת. את הירידה ייחסו בחברה לקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו", וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים". נציין כי ברבעון הראשון של 2016 נרשמה גם אז ירידה, אם כי חדה יותר של כ-10%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 2.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובשיעור גבוה יותר מהירידה שרשמה הרשת ברבעון המקביל אשתקד (1.9%).

הרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-273 מיליון שקל, לעומת סך של 223 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, המשקף צמיחה של כ-22.5%. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי עמד על 22%, זהה לשיעור שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. 

ה-EBITDA של הרשת ברבעון הראשון של שנת 2017 עלה בכ-21% לסך של 48.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות השופעו מההתרחבות המהירה והסתכמו לסך של 240 מיליון שקל ברבעון הראשון, זאת לעומת סך של 193.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הוצאות מכירה ושיווק בלבד עמדו בסיכום הרבעון על 228.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 183.5 מיליון שקל, המשקף גידול של 24.5%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח בכ-19% והסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-25.3 מיליון שקל, זאת לעומת סך של 21.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016.

באקסלנס ברוקראז' התייחסו לתוצאות הרשת כשכתבו כך: "הדוח קצת חלש מהצפי. הרווח הנקי חזק מאשתקד, 25 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אך זה בזכות פתיחת 11 הסניפים החדשים. המכירות עלו ב-22.5% אבל המכירות למ"ר נשחקו בהתאם לצפי בכ-8% ורואים ירידה במכירות בחנויות זהות של 2.6%, למרות עיתוי החגים החיובי. הרווח התפעולי היה בשיעור נמוך של 2.7% ביחס לצפי לכ-2.9%, מה שהיה גם אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת מגידול בהוצאות התפעול על רקע חנויות גדולות יותר ולדעתי גם עליית שכר המינימום".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בהסתכלות קדימה, אנו מצפים למחצית שנייה טובה יותר בשל אפשרות לעליית מחירים קלה ומספרי השוואה נוחים יותר. הכניסה למרכזי הערים מגלמת פוטנציאל צמיחה עתידי אבל זה ייקח עוד זמן ועדיין קשה לתמחר אותה באופן ראוי. בשל שילוב בין חולשה בטווח הקצר עם אפשרות לשיפור בטווח הארוך ופוטנציאל מכניסה לעיר ממליצים על המשך החזקה במשקל שוק". 

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה התייחס לתוצאות ואמר כי "אנו שמחים לפתוח את שנת 2017 עם גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחים, הודות לפתיחת סניפים חדשים – במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיה של הנגשת סל המוצרים הזול ביותר, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להוריד מחירים ולחזק את יסודות העסק שהם הלקוחות. אנו רואים זאת בגידול של 28.5% בכמות הלקוחות (פתקיות) לעומת גידול של 23% במחזור וכל זאת בשל הורדת מחירים המתבטאת בממוצע מחיר לפריט שירד ב-5.5%, הודות ליבוא של בשר דגים וגבינות ופיתוח המותג הפרטי".

עוד הוסיף לוי כי "אני שמח גם לראות ברבעון זה בלימה של הירידה במכירות של החנויות הזהות. החברה ביצעה ומבצעת מהלך של רה ארגון בהוצאות פעולה שתביא להערכתי לצמצום של אחוז שלם בהוצאות התפעול. במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח שלושה סניפים חדשים ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים, תוך בחינת הקמת סניפי דיסקאונט נוספים באזורים שבהם אנו לא פעילים. במקביל, בימים אלו אנו פועלים במרץ ליישום התכנית האסטרטגית להקמת סניפים בתוך הערים והשכונות, במטרה להנגיש לציבור רחב יותר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, ואנו מקווים שכבר עד תום שנת 2017 נוכל להציג סניפים פעילים במתכונת זו. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה, לספקיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת מסכמת עשור, מאז הפיכתה לחברה ציבורית, של הצלחה והישגים".

מניית רמי לוי רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית דו ספרתית של 16% לשווי שוק של כ-2.4 מיליארד שקל.

תנועת מניית רמי לוי ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי לוי 29/05/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 א"ג ומזה המדינה לוקחת 25% מס.
  • 2.
    איפה האנליסט שהמליץ על המניה. חחחחח (ל"ת)
    רמי לוי 29/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צרכן בכיר 29/05/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    הסניפים צפופים, העובדים ברמה נמוכה, אין חוויית קניה .
  • אשר 29/05/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    תראה אפשר גם לרכוש דרך הטל לא חייבים לגשת ממש לחנויות אני למשל עובר על עיתונים מקומיים ומסמן את מה שנחוץ לי לפי מבצע כדאי או מחיר כדאי ולא פעם מזמין דרך מועדון הלקוחות שלהם את המוצר ומקבל אותו לשביעות רצוני ולא חייב לבוא ישירות כל פעם לחנויות שהזכרת לכן יש אלטרנטיבה לכל דבר ואפשרויות נוספות בלי נוכחות ישירה שלי כל טוב לך
  • ??? 29/05/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    יקרות. רוצים גם זול כמה שיותר וגם מרווח וגם הכי טוב... והגיון איפה? מת?
  • ראובן 29/05/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    יש טוב ויש לא טוב בכל מקום גם אצל רמי לוי לא הכל שפיר ולהיפך יש הרבה מה לשפר אבל להגיד שהוא נגרר אחרי שופרסל זה לא מדויק כי גם בשופרסל יש לא מעט זלזול בלקוח והרבה אי נוחות קניה אז לא הכל רע לעומת המתחרים ולהיפך גם לא הכל טוב וכל אחד שיעשה חשבון איפה מה ומתי טוב או לא טוב לו לרכוש מוצרי צריכה כל טוב לכולם
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -0.89%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

רמי לוי עלתה ב-8% מאז הדוח; ת"א יורדת, מיטרוניקס מזנקת

המלצה בפרמיה של 29% לשופרסל; דצמבר נפתח ב"רגל שמאל" כשהסנטימנט מעבר לים מעיב על המדדים; עונת הדוחות מאחורינו ואפשר לסכם אותה כעונה של תוצאות טובות בפיננסים, חריקות ביזמיות הנדל"ניות ותוצאות מעורבות אצל הקמעונאיות כשהשקל גם שיחק בתפקיד מפתח

מערכת ביזפורטל |

הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

הנה השורה התחתונה שלהם: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".

"אף שהשיפור ברווח הגולמי וירידה בהוצאות התפעוליות אינם תורגמו לשורה התחתונה ברבעון, אנו מעריכים כי המהלך המבני לשיפור היעילות התפעולית - הכולל אופטימיזציה לוגיסטית, רכישת משאיות, שיפוץ סניפים, מעבר להובלה עצמאית, צמצום פחת, חיסכון בהוצאות הוניות (חסכון של בין 150 ל-300 מיליון בשנה להערכתנו) והטמעת פתרונות טכנולוגיים - ימשיך לייצר רווחיות תפעולית גבוהה יותר ויתרום באופן מובהק ל־EBITDA בשנים הקרובות.