רמי לוי: הרווח הנקי צמח ב-19% לסך של 25 מיליון שקל; ירידה במכירה בחנויות זהות

נדב לוי | (6)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת הקמעונאות רמי לוי 0% דיווחה לפני זמן קצר (ב') את תוצאותייה העסקיות לרבעון הראשון של השנה כאשר הציגה צמיחה דו ספרתית בשורת הרווח הנקי שהסתכמה בכ-25 מיליון שקל, זאת על אף ירידה במכירות בחנויות זהות בשיעור של 2.6%. בתגובה לדו"חות מאבדת המניה גובה ויורדת בשיעור של כ-2.5%.

בשורה העליונה, סך המכירות של הרשת נאמד בסיכום הרבעון הראשון בכ-1.24 מיליארד שקל, המשקף גידול דו ספרתי של כ-22% לעומת סך מכירות של כ-1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ההסבר לכך מגיע מפתיחתם של 11 סניפים חדשים במהלך השנה שעברה.

בתוך כך, הנתון המרכזי של מכירות למ"ר ממוצע הצביע על שחיקה בשיעור של 7.8% לכדי 15.33 אלף שקל לעומת 16.6 אלף שקל ברבעון הראשון של השנה החולפת. את הירידה ייחסו בחברה לקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו", וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים". נציין כי ברבעון הראשון של 2016 נרשמה גם אז ירידה, אם כי חדה יותר של כ-10%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 2.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובשיעור גבוה יותר מהירידה שרשמה הרשת ברבעון המקביל אשתקד (1.9%).

הרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-273 מיליון שקל, לעומת סך של 223 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, המשקף צמיחה של כ-22.5%. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי עמד על 22%, זהה לשיעור שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. 

ה-EBITDA של הרשת ברבעון הראשון של שנת 2017 עלה בכ-21% לסך של 48.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות השופעו מההתרחבות המהירה והסתכמו לסך של 240 מיליון שקל ברבעון הראשון, זאת לעומת סך של 193.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הוצאות מכירה ושיווק בלבד עמדו בסיכום הרבעון על 228.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 183.5 מיליון שקל, המשקף גידול של 24.5%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח בכ-19% והסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-25.3 מיליון שקל, זאת לעומת סך של 21.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016.

באקסלנס ברוקראז' התייחסו לתוצאות הרשת כשכתבו כך: "הדוח קצת חלש מהצפי. הרווח הנקי חזק מאשתקד, 25 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אך זה בזכות פתיחת 11 הסניפים החדשים. המכירות עלו ב-22.5% אבל המכירות למ"ר נשחקו בהתאם לצפי בכ-8% ורואים ירידה במכירות בחנויות זהות של 2.6%, למרות עיתוי החגים החיובי. הרווח התפעולי היה בשיעור נמוך של 2.7% ביחס לצפי לכ-2.9%, מה שהיה גם אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת מגידול בהוצאות התפעול על רקע חנויות גדולות יותר ולדעתי גם עליית שכר המינימום".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בהסתכלות קדימה, אנו מצפים למחצית שנייה טובה יותר בשל אפשרות לעליית מחירים קלה ומספרי השוואה נוחים יותר. הכניסה למרכזי הערים מגלמת פוטנציאל צמיחה עתידי אבל זה ייקח עוד זמן ועדיין קשה לתמחר אותה באופן ראוי. בשל שילוב בין חולשה בטווח הקצר עם אפשרות לשיפור בטווח הארוך ופוטנציאל מכניסה לעיר ממליצים על המשך החזקה במשקל שוק". 

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה התייחס לתוצאות ואמר כי "אנו שמחים לפתוח את שנת 2017 עם גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחים, הודות לפתיחת סניפים חדשים – במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיה של הנגשת סל המוצרים הזול ביותר, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להוריד מחירים ולחזק את יסודות העסק שהם הלקוחות. אנו רואים זאת בגידול של 28.5% בכמות הלקוחות (פתקיות) לעומת גידול של 23% במחזור וכל זאת בשל הורדת מחירים המתבטאת בממוצע מחיר לפריט שירד ב-5.5%, הודות ליבוא של בשר דגים וגבינות ופיתוח המותג הפרטי".

עוד הוסיף לוי כי "אני שמח גם לראות ברבעון זה בלימה של הירידה במכירות של החנויות הזהות. החברה ביצעה ומבצעת מהלך של רה ארגון בהוצאות פעולה שתביא להערכתי לצמצום של אחוז שלם בהוצאות התפעול. במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח שלושה סניפים חדשים ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים, תוך בחינת הקמת סניפי דיסקאונט נוספים באזורים שבהם אנו לא פעילים. במקביל, בימים אלו אנו פועלים במרץ ליישום התכנית האסטרטגית להקמת סניפים בתוך הערים והשכונות, במטרה להנגיש לציבור רחב יותר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, ואנו מקווים שכבר עד תום שנת 2017 נוכל להציג סניפים פעילים במתכונת זו. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה, לספקיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת מסכמת עשור, מאז הפיכתה לחברה ציבורית, של הצלחה והישגים".

מניית רמי לוי רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית דו ספרתית של 16% לשווי שוק של כ-2.4 מיליארד שקל.

תנועת מניית רמי לוי ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי לוי 29/05/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 א"ג ומזה המדינה לוקחת 25% מס.
  • 2.
    איפה האנליסט שהמליץ על המניה. חחחחח (ל"ת)
    רמי לוי 29/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צרכן בכיר 29/05/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    הסניפים צפופים, העובדים ברמה נמוכה, אין חוויית קניה .
  • אשר 29/05/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    תראה אפשר גם לרכוש דרך הטל לא חייבים לגשת ממש לחנויות אני למשל עובר על עיתונים מקומיים ומסמן את מה שנחוץ לי לפי מבצע כדאי או מחיר כדאי ולא פעם מזמין דרך מועדון הלקוחות שלהם את המוצר ומקבל אותו לשביעות רצוני ולא חייב לבוא ישירות כל פעם לחנויות שהזכרת לכן יש אלטרנטיבה לכל דבר ואפשרויות נוספות בלי נוכחות ישירה שלי כל טוב לך
  • ??? 29/05/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    יקרות. רוצים גם זול כמה שיותר וגם מרווח וגם הכי טוב... והגיון איפה? מת?
  • ראובן 29/05/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    יש טוב ויש לא טוב בכל מקום גם אצל רמי לוי לא הכל שפיר ולהיפך יש הרבה מה לשפר אבל להגיד שהוא נגרר אחרי שופרסל זה לא מדויק כי גם בשופרסל יש לא מעט זלזול בלקוח והרבה אי נוחות קניה אז לא הכל רע לעומת המתחרים ולהיפך גם לא הכל טוב וכל אחד שיעשה חשבון איפה מה ומתי טוב או לא טוב לו לרכוש מוצרי צריכה כל טוב לכולם
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות 0%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן (קרדיט צילום: חילן)אבי באום, יו"ר קבוצת חילן (קרדיט צילום: חילן)
דוחות

חילן: צמיחה קלה בהכנסות ושיפור ברווחיות הובילו לרבעון שיא

חילן מסכמת רבעון עם עלייה של 3.1% בהכנסות ל-716.5 מיליון שקל ושיפור דו־ספרתי ברווחיות: הרווח התפעולי עלה ל-78 מיליון שקל והרווח הנקי ל-56 מיליון שקל; מנכ"ל החברה: "מסכמים רבעון שיא"

תמיר חכמוף |

קבוצת חילן חילן 0%  , הפועלת בתחום ה-IT (טכנולוגיית המידע), מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025.

סך הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-716.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-3.1% לעומת כ-694.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מצמיחה אורגנית בפעילות העסקית של הקבוצה וכן נרשמה תרומה להכנסות כתוצאה מאיחוד לראשונה של החברות וויידאופס ו-Europe Cloud  החל מחודש אוקטובר 2024 בקיזוז השפעת עיתוי חגי תשרי והירידה בשער החליפין של הדולר. עיקר הגידול מקורו בצמיחה בפעילות האורגנית ויתרתה מאיחוד לראשונה של החברותCBS , וויידאופס ו- Europe Cloud החל מחודש מאי ואוקטובר 2024 בקיזוז השפעת ירידת שער החליפין של הדולר ביחס לשקל.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-78.0 מיליון שקל (כ-10.9% מההכנסות), צמיחה של כ-12.4% לעומת כ-69.4  מיליון שקל (כ-10.0% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נבע מצמיחה אורגנית בפעילות העסקית של הקבוצה. 

ה-EBITDA  ברבעון השלישי הסתכם בכ-109.0 מיליון שקל (המהווה כ-15.2% מסך ההכנסות), לעומת כ-98.4  מיליון שקל (14.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-10.8%.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-56.0 מיליון שקל (המהווה כ-7.8% מההכנסות) לעומת כ-49.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (המהווה כ-7.1% מסך ההכנסות), צמיחה של כ-13.7%.