רמי לוי: הרווח הנקי צמח ב-19% לסך של 25 מיליון שקל; ירידה במכירה בחנויות זהות

נדב לוי | (6)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת הקמעונאות רמי לוי -1.3% דיווחה לפני זמן קצר (ב') את תוצאותייה העסקיות לרבעון הראשון של השנה כאשר הציגה צמיחה דו ספרתית בשורת הרווח הנקי שהסתכמה בכ-25 מיליון שקל, זאת על אף ירידה במכירות בחנויות זהות בשיעור של 2.6%. בתגובה לדו"חות מאבדת המניה גובה ויורדת בשיעור של כ-2.5%.

בשורה העליונה, סך המכירות של הרשת נאמד בסיכום הרבעון הראשון בכ-1.24 מיליארד שקל, המשקף גידול דו ספרתי של כ-22% לעומת סך מכירות של כ-1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ההסבר לכך מגיע מפתיחתם של 11 סניפים חדשים במהלך השנה שעברה.

בתוך כך, הנתון המרכזי של מכירות למ"ר ממוצע הצביע על שחיקה בשיעור של 7.8% לכדי 15.33 אלף שקל לעומת 16.6 אלף שקל ברבעון הראשון של השנה החולפת. את הירידה ייחסו בחברה לקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו", וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים". נציין כי ברבעון הראשון של 2016 נרשמה גם אז ירידה, אם כי חדה יותר של כ-10%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 2.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובשיעור גבוה יותר מהירידה שרשמה הרשת ברבעון המקביל אשתקד (1.9%).

הרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-273 מיליון שקל, לעומת סך של 223 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, המשקף צמיחה של כ-22.5%. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי עמד על 22%, זהה לשיעור שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. 

ה-EBITDA של הרשת ברבעון הראשון של שנת 2017 עלה בכ-21% לסך של 48.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות השופעו מההתרחבות המהירה והסתכמו לסך של 240 מיליון שקל ברבעון הראשון, זאת לעומת סך של 193.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הוצאות מכירה ושיווק בלבד עמדו בסיכום הרבעון על 228.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 183.5 מיליון שקל, המשקף גידול של 24.5%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח בכ-19% והסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-25.3 מיליון שקל, זאת לעומת סך של 21.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016.

באקסלנס ברוקראז' התייחסו לתוצאות הרשת כשכתבו כך: "הדוח קצת חלש מהצפי. הרווח הנקי חזק מאשתקד, 25 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אך זה בזכות פתיחת 11 הסניפים החדשים. המכירות עלו ב-22.5% אבל המכירות למ"ר נשחקו בהתאם לצפי בכ-8% ורואים ירידה במכירות בחנויות זהות של 2.6%, למרות עיתוי החגים החיובי. הרווח התפעולי היה בשיעור נמוך של 2.7% ביחס לצפי לכ-2.9%, מה שהיה גם אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת מגידול בהוצאות התפעול על רקע חנויות גדולות יותר ולדעתי גם עליית שכר המינימום".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בהסתכלות קדימה, אנו מצפים למחצית שנייה טובה יותר בשל אפשרות לעליית מחירים קלה ומספרי השוואה נוחים יותר. הכניסה למרכזי הערים מגלמת פוטנציאל צמיחה עתידי אבל זה ייקח עוד זמן ועדיין קשה לתמחר אותה באופן ראוי. בשל שילוב בין חולשה בטווח הקצר עם אפשרות לשיפור בטווח הארוך ופוטנציאל מכניסה לעיר ממליצים על המשך החזקה במשקל שוק". 

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה התייחס לתוצאות ואמר כי "אנו שמחים לפתוח את שנת 2017 עם גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחים, הודות לפתיחת סניפים חדשים – במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיה של הנגשת סל המוצרים הזול ביותר, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להוריד מחירים ולחזק את יסודות העסק שהם הלקוחות. אנו רואים זאת בגידול של 28.5% בכמות הלקוחות (פתקיות) לעומת גידול של 23% במחזור וכל זאת בשל הורדת מחירים המתבטאת בממוצע מחיר לפריט שירד ב-5.5%, הודות ליבוא של בשר דגים וגבינות ופיתוח המותג הפרטי".

עוד הוסיף לוי כי "אני שמח גם לראות ברבעון זה בלימה של הירידה במכירות של החנויות הזהות. החברה ביצעה ומבצעת מהלך של רה ארגון בהוצאות פעולה שתביא להערכתי לצמצום של אחוז שלם בהוצאות התפעול. במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח שלושה סניפים חדשים ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים, תוך בחינת הקמת סניפי דיסקאונט נוספים באזורים שבהם אנו לא פעילים. במקביל, בימים אלו אנו פועלים במרץ ליישום התכנית האסטרטגית להקמת סניפים בתוך הערים והשכונות, במטרה להנגיש לציבור רחב יותר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, ואנו מקווים שכבר עד תום שנת 2017 נוכל להציג סניפים פעילים במתכונת זו. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה, לספקיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת מסכמת עשור, מאז הפיכתה לחברה ציבורית, של הצלחה והישגים".

מניית רמי לוי רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית דו ספרתית של 16% לשווי שוק של כ-2.4 מיליארד שקל.

תנועת מניית רמי לוי ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי לוי 29/05/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 א"ג ומזה המדינה לוקחת 25% מס.
  • 2.
    איפה האנליסט שהמליץ על המניה. חחחחח (ל"ת)
    רמי לוי 29/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צרכן בכיר 29/05/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    הסניפים צפופים, העובדים ברמה נמוכה, אין חוויית קניה .
  • אשר 29/05/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    תראה אפשר גם לרכוש דרך הטל לא חייבים לגשת ממש לחנויות אני למשל עובר על עיתונים מקומיים ומסמן את מה שנחוץ לי לפי מבצע כדאי או מחיר כדאי ולא פעם מזמין דרך מועדון הלקוחות שלהם את המוצר ומקבל אותו לשביעות רצוני ולא חייב לבוא ישירות כל פעם לחנויות שהזכרת לכן יש אלטרנטיבה לכל דבר ואפשרויות נוספות בלי נוכחות ישירה שלי כל טוב לך
  • ??? 29/05/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    יקרות. רוצים גם זול כמה שיותר וגם מרווח וגם הכי טוב... והגיון איפה? מת?
  • ראובן 29/05/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    יש טוב ויש לא טוב בכל מקום גם אצל רמי לוי לא הכל שפיר ולהיפך יש הרבה מה לשפר אבל להגיד שהוא נגרר אחרי שופרסל זה לא מדויק כי גם בשופרסל יש לא מעט זלזול בלקוח והרבה אי נוחות קניה אז לא הכל רע לעומת המתחרים ולהיפך גם לא הכל טוב וכל אחד שיעשה חשבון איפה מה ומתי טוב או לא טוב לו לרכוש מוצרי צריכה כל טוב לכולם
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי ועל מניות הארביטראז'

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?

למה מניות הביטוח נפלו בחמישי ועל מניות הארביטראז'

מערכת ביזפורטל |

מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.

זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.

זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת. 

   

ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה". 

במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים.  כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.