רמי לוי: הרווח הנקי צמח ב-19% לסך של 25 מיליון שקל; ירידה במכירה בחנויות זהות

נדב לוי | (6)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת הקמעונאות רמי לוי -0.27% דיווחה לפני זמן קצר (ב') את תוצאותייה העסקיות לרבעון הראשון של השנה כאשר הציגה צמיחה דו ספרתית בשורת הרווח הנקי שהסתכמה בכ-25 מיליון שקל, זאת על אף ירידה במכירות בחנויות זהות בשיעור של 2.6%. בתגובה לדו"חות מאבדת המניה גובה ויורדת בשיעור של כ-2.5%.

בשורה העליונה, סך המכירות של הרשת נאמד בסיכום הרבעון הראשון בכ-1.24 מיליארד שקל, המשקף גידול דו ספרתי של כ-22% לעומת סך מכירות של כ-1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ההסבר לכך מגיע מפתיחתם של 11 סניפים חדשים במהלך השנה שעברה.

בתוך כך, הנתון המרכזי של מכירות למ"ר ממוצע הצביע על שחיקה בשיעור של 7.8% לכדי 15.33 אלף שקל לעומת 16.6 אלף שקל ברבעון הראשון של השנה החולפת. את הירידה ייחסו בחברה לקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו", וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים". נציין כי ברבעון הראשון של 2016 נרשמה גם אז ירידה, אם כי חדה יותר של כ-10%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 2.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובשיעור גבוה יותר מהירידה שרשמה הרשת ברבעון המקביל אשתקד (1.9%).

הרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-273 מיליון שקל, לעומת סך של 223 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, המשקף צמיחה של כ-22.5%. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי עמד על 22%, זהה לשיעור שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. 

ה-EBITDA של הרשת ברבעון הראשון של שנת 2017 עלה בכ-21% לסך של 48.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות השופעו מההתרחבות המהירה והסתכמו לסך של 240 מיליון שקל ברבעון הראשון, זאת לעומת סך של 193.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הוצאות מכירה ושיווק בלבד עמדו בסיכום הרבעון על 228.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 183.5 מיליון שקל, המשקף גידול של 24.5%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח בכ-19% והסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-25.3 מיליון שקל, זאת לעומת סך של 21.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016.

באקסלנס ברוקראז' התייחסו לתוצאות הרשת כשכתבו כך: "הדוח קצת חלש מהצפי. הרווח הנקי חזק מאשתקד, 25 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אך זה בזכות פתיחת 11 הסניפים החדשים. המכירות עלו ב-22.5% אבל המכירות למ"ר נשחקו בהתאם לצפי בכ-8% ורואים ירידה במכירות בחנויות זהות של 2.6%, למרות עיתוי החגים החיובי. הרווח התפעולי היה בשיעור נמוך של 2.7% ביחס לצפי לכ-2.9%, מה שהיה גם אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת מגידול בהוצאות התפעול על רקע חנויות גדולות יותר ולדעתי גם עליית שכר המינימום".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בהסתכלות קדימה, אנו מצפים למחצית שנייה טובה יותר בשל אפשרות לעליית מחירים קלה ומספרי השוואה נוחים יותר. הכניסה למרכזי הערים מגלמת פוטנציאל צמיחה עתידי אבל זה ייקח עוד זמן ועדיין קשה לתמחר אותה באופן ראוי. בשל שילוב בין חולשה בטווח הקצר עם אפשרות לשיפור בטווח הארוך ופוטנציאל מכניסה לעיר ממליצים על המשך החזקה במשקל שוק". 

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה התייחס לתוצאות ואמר כי "אנו שמחים לפתוח את שנת 2017 עם גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחים, הודות לפתיחת סניפים חדשים – במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיה של הנגשת סל המוצרים הזול ביותר, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להוריד מחירים ולחזק את יסודות העסק שהם הלקוחות. אנו רואים זאת בגידול של 28.5% בכמות הלקוחות (פתקיות) לעומת גידול של 23% במחזור וכל זאת בשל הורדת מחירים המתבטאת בממוצע מחיר לפריט שירד ב-5.5%, הודות ליבוא של בשר דגים וגבינות ופיתוח המותג הפרטי".

עוד הוסיף לוי כי "אני שמח גם לראות ברבעון זה בלימה של הירידה במכירות של החנויות הזהות. החברה ביצעה ומבצעת מהלך של רה ארגון בהוצאות פעולה שתביא להערכתי לצמצום של אחוז שלם בהוצאות התפעול. במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח שלושה סניפים חדשים ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים, תוך בחינת הקמת סניפי דיסקאונט נוספים באזורים שבהם אנו לא פעילים. במקביל, בימים אלו אנו פועלים במרץ ליישום התכנית האסטרטגית להקמת סניפים בתוך הערים והשכונות, במטרה להנגיש לציבור רחב יותר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, ואנו מקווים שכבר עד תום שנת 2017 נוכל להציג סניפים פעילים במתכונת זו. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה, לספקיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת מסכמת עשור, מאז הפיכתה לחברה ציבורית, של הצלחה והישגים".

מניית רמי לוי רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית דו ספרתית של 16% לשווי שוק של כ-2.4 מיליארד שקל.

תנועת מניית רמי לוי ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי לוי 29/05/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 א"ג ומזה המדינה לוקחת 25% מס.
  • 2.
    איפה האנליסט שהמליץ על המניה. חחחחח (ל"ת)
    רמי לוי 29/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צרכן בכיר 29/05/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    הסניפים צפופים, העובדים ברמה נמוכה, אין חוויית קניה .
  • אשר 29/05/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    תראה אפשר גם לרכוש דרך הטל לא חייבים לגשת ממש לחנויות אני למשל עובר על עיתונים מקומיים ומסמן את מה שנחוץ לי לפי מבצע כדאי או מחיר כדאי ולא פעם מזמין דרך מועדון הלקוחות שלהם את המוצר ומקבל אותו לשביעות רצוני ולא חייב לבוא ישירות כל פעם לחנויות שהזכרת לכן יש אלטרנטיבה לכל דבר ואפשרויות נוספות בלי נוכחות ישירה שלי כל טוב לך
  • ??? 29/05/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    יקרות. רוצים גם זול כמה שיותר וגם מרווח וגם הכי טוב... והגיון איפה? מת?
  • ראובן 29/05/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    יש טוב ויש לא טוב בכל מקום גם אצל רמי לוי לא הכל שפיר ולהיפך יש הרבה מה לשפר אבל להגיד שהוא נגרר אחרי שופרסל זה לא מדויק כי גם בשופרסל יש לא מעט זלזול בלקוח והרבה אי נוחות קניה אז לא הכל רע לעומת המתחרים ולהיפך גם לא הכל טוב וכל אחד שיעשה חשבון איפה מה ומתי טוב או לא טוב לו לרכוש מוצרי צריכה כל טוב לכולם
צחי אבו
צילום: ארי נדלן
ראיון

צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"

על רקע הדוחות ותוכניות ההרחבה של ארי נדל״ן באילת ובאשדוד, בתוספת המו״מ לרכישת שטחי מסחר בגבעת שאול, החברה מציגה אסטרטגיה של השבחה מאסיבית וקידום של הרחבת זכויות בנכסיה;"תפיסה שמחברת בין נדל״ן מניב לבין ייזום אקטיבי לאורך זמן״

צלי אהרון |

ארי נדל״ן ארי נדלן -0.51%  , העוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל,מציגה את דוחותיה לרבעון עם NOI מאוחד שעומד על כ-24 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל, בעוד ה-FFO עלה לכ-13 מיליון שקל, גידול של כ-18%. שיעורי התפוסה בנכסים המרכזיים נותרו גבוהים, סביב 96% בישראל וכ-99% בקניון My Mall בלימסול לאחר הרחבה. מנגד, הוצאות המימון עלו לכ-18 מיליון שקל לעומת כ-14 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל הנפקת סדרת אג״ח חדשה שהגדילה את היקף החוב הפיננסי. 

נראה כי החברה מפנה חלק גדול מהדגש לאסטרטגיית ההשבחה שלה: הרחבת סטאר אילת, קידום התכנית הגדולה בסטאר אשדוד והתקדמות בפרויקט תחנת הכוח שמוערך בהיקף של כ-362 מיליון שקל. בנוסף, לאחר מועד הדוח השלימה החברה גיוס הון וחוב בהיקף כולל של כ-208 מיליון שקל, גם באמצעות הנפקת מניות וגם בהרחבת אג״ח - מה שהביא את בית ההשקעות מיטב להפוך לבעל עניין. בשבועות האחרונים קידמה החברה שתי תוכניות תכנוניות מהותיות: הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את תוכנית ההרחבה במתחם סטאר אילת, הכוללת תוספת של שני מגדלים חדשים בהיקף של כ-80 אלף מ"ר, ובמקביל ביקשה לבצע תיקונים בתוכנית המקיפה במתחם סטאר אשדוד - תוכנית שאמורה להוסיף 2,000 דירות וכ-110 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה.

כמו כן, ארי נדל״ן מנהלת מו״מ לרכישת שטחי מסחר בהיקף של 15 אלף מ"ר ו-300 חניות בירושלים, במהלך שמטרתו לחזק את פורטפוליו הנכסים המניבים באזורים צפופים ומבוקשים. המהלך מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטי השבחה שמקדמת החברה בארץ ובעולם , מהרחבת קניון MYMALL ועד לקידום תוספת זכויות במתחמי מסחר ודיור בנהריה ובנתניה.

המנכ"ל ובעל השליטה צחי אבו מסכם זאת כך: ״אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית. כל נכס אצלנו עובר השבחה״. לדבריו, החברה שואפת לייצר תמהיל ייחודי בין נכסים מניבים לבין תוספת זכויות משמעותית בכל נכס ונכס. נראה שהתפיסה הזו באה לידי ביטוי כמעט בכל הנכסים של החברה.

בראיון לביזפורטל מסביר אבו כיצד כל אחד ממהלכי החברה משתלב עם אסטרטגיית הליבה, מדוע היזמות היא חלק בלתי נפרד מהמודל העסקי, ומה עומד על הפרק בשנה הקרובה:

אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובאורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יוב
ראיון

מימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"

אחרי הדוח החזק לרבעון השלישי, ישבנו עם סמנכ"ל הכספים אורן שקדי לשיחה על מה שבאמת עומד מאחורי האיגוחים במשכנתאות, על השחיקה ברכב שלא נעלמה למרות ההתייעלות, ועל השאלה עד כמה ירידת הריבית יכולה באמת לשנות את התמונה?
נושאים בכתבה מימון ישיר

מימון ישיר מימון ישיר -0.3%  פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה. 

רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק. 

ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות

אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק. 

במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים. 

המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.