רמי לוי: הרווח הנקי צמח ב-19% לסך של 25 מיליון שקל; ירידה במכירה בחנויות זהות

נדב לוי | (6)
נושאים בכתבה רמי לוי

רשת הקמעונאות רמי לוי 0.03% דיווחה לפני זמן קצר (ב') את תוצאותייה העסקיות לרבעון הראשון של השנה כאשר הציגה צמיחה דו ספרתית בשורת הרווח הנקי שהסתכמה בכ-25 מיליון שקל, זאת על אף ירידה במכירות בחנויות זהות בשיעור של 2.6%. בתגובה לדו"חות מאבדת המניה גובה ויורדת בשיעור של כ-2.5%.

בשורה העליונה, סך המכירות של הרשת נאמד בסיכום הרבעון הראשון בכ-1.24 מיליארד שקל, המשקף גידול דו ספרתי של כ-22% לעומת סך מכירות של כ-1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר ההסבר לכך מגיע מפתיחתם של 11 סניפים חדשים במהלך השנה שעברה.

בתוך כך, הנתון המרכזי של מכירות למ"ר ממוצע הצביע על שחיקה בשיעור של 7.8% לכדי 15.33 אלף שקל לעומת 16.6 אלף שקל ברבעון הראשון של השנה החולפת. את הירידה ייחסו בחברה לקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו", וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים". נציין כי ברבעון הראשון של 2016 נרשמה גם אז ירידה, אם כי חדה יותר של כ-10%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, המכירות בחנויות הזהות רשמו ירידה של 2.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובשיעור גבוה יותר מהירידה שרשמה הרשת ברבעון המקביל אשתקד (1.9%).

הרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-273 מיליון שקל, לעומת סך של 223 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016, המשקף צמיחה של כ-22.5%. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי עמד על 22%, זהה לשיעור שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. 

ה-EBITDA של הרשת ברבעון הראשון של שנת 2017 עלה בכ-21% לסך של 48.7 מיליון שקל, לעומת כ-40.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות השופעו מההתרחבות המהירה והסתכמו לסך של 240 מיליון שקל ברבעון הראשון, זאת לעומת סך של 193.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הוצאות מכירה ושיווק בלבד עמדו בסיכום הרבעון על 228.5 מיליון שקל, בהשוואה לסך של 183.5 מיליון שקל, המשקף גידול של 24.5%. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח בכ-19% והסתכם ברבעון הראשון של 2017 ב-25.3 מיליון שקל, זאת לעומת סך של 21.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2016.

באקסלנס ברוקראז' התייחסו לתוצאות הרשת כשכתבו כך: "הדוח קצת חלש מהצפי. הרווח הנקי חזק מאשתקד, 25 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אך זה בזכות פתיחת 11 הסניפים החדשים. המכירות עלו ב-22.5% אבל המכירות למ"ר נשחקו בהתאם לצפי בכ-8% ורואים ירידה במכירות בחנויות זהות של 2.6%, למרות עיתוי החגים החיובי. הרווח התפעולי היה בשיעור נמוך של 2.7% ביחס לצפי לכ-2.9%, מה שהיה גם אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת מגידול בהוצאות התפעול על רקע חנויות גדולות יותר ולדעתי גם עליית שכר המינימום".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"בהסתכלות קדימה, אנו מצפים למחצית שנייה טובה יותר בשל אפשרות לעליית מחירים קלה ומספרי השוואה נוחים יותר. הכניסה למרכזי הערים מגלמת פוטנציאל צמיחה עתידי אבל זה ייקח עוד זמן ועדיין קשה לתמחר אותה באופן ראוי. בשל שילוב בין חולשה בטווח הקצר עם אפשרות לשיפור בטווח הארוך ופוטנציאל מכניסה לעיר ממליצים על המשך החזקה במשקל שוק". 

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה התייחס לתוצאות ואמר כי "אנו שמחים לפתוח את שנת 2017 עם גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחים, הודות לפתיחת סניפים חדשים – במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיה של הנגשת סל המוצרים הזול ביותר, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להוריד מחירים ולחזק את יסודות העסק שהם הלקוחות. אנו רואים זאת בגידול של 28.5% בכמות הלקוחות (פתקיות) לעומת גידול של 23% במחזור וכל זאת בשל הורדת מחירים המתבטאת בממוצע מחיר לפריט שירד ב-5.5%, הודות ליבוא של בשר דגים וגבינות ופיתוח המותג הפרטי".

עוד הוסיף לוי כי "אני שמח גם לראות ברבעון זה בלימה של הירידה במכירות של החנויות הזהות. החברה ביצעה ומבצעת מהלך של רה ארגון בהוצאות פעולה שתביא להערכתי לצמצום של אחוז שלם בהוצאות התפעול. במהלך השנה הנוכחית אנו צפויים לפתוח שלושה סניפים חדשים ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים, תוך בחינת הקמת סניפי דיסקאונט נוספים באזורים שבהם אנו לא פעילים. במקביל, בימים אלו אנו פועלים במרץ ליישום התכנית האסטרטגית להקמת סניפים בתוך הערים והשכונות, במטרה להנגיש לציבור רחב יותר את סל המוצרים הזול ביותר ביחס לסביבה, ואנו מקווים שכבר עד תום שנת 2017 נוכל להציג סניפים פעילים במתכונת זו. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה, לספקיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת מסכמת עשור, מאז הפיכתה לחברה ציבורית, של הצלחה והישגים".

מניית רמי לוי רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית דו ספרתית של 16% לשווי שוק של כ-2.4 מיליארד שקל.

תנועת מניית רמי לוי ב-12 החודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי לוי 29/05/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    9 א"ג ומזה המדינה לוקחת 25% מס.
  • 2.
    איפה האנליסט שהמליץ על המניה. חחחחח (ל"ת)
    רמי לוי 29/05/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צרכן בכיר 29/05/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
    הסניפים צפופים, העובדים ברמה נמוכה, אין חוויית קניה .
  • אשר 29/05/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    תראה אפשר גם לרכוש דרך הטל לא חייבים לגשת ממש לחנויות אני למשל עובר על עיתונים מקומיים ומסמן את מה שנחוץ לי לפי מבצע כדאי או מחיר כדאי ולא פעם מזמין דרך מועדון הלקוחות שלהם את המוצר ומקבל אותו לשביעות רצוני ולא חייב לבוא ישירות כל פעם לחנויות שהזכרת לכן יש אלטרנטיבה לכל דבר ואפשרויות נוספות בלי נוכחות ישירה שלי כל טוב לך
  • ??? 29/05/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    יקרות. רוצים גם זול כמה שיותר וגם מרווח וגם הכי טוב... והגיון איפה? מת?
  • ראובן 29/05/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    יש טוב ויש לא טוב בכל מקום גם אצל רמי לוי לא הכל שפיר ולהיפך יש הרבה מה לשפר אבל להגיד שהוא נגרר אחרי שופרסל זה לא מדויק כי גם בשופרסל יש לא מעט זלזול בלקוח והרבה אי נוחות קניה אז לא הכל רע לעומת המתחרים ולהיפך גם לא הכל טוב וכל אחד שיעשה חשבון איפה מה ומתי טוב או לא טוב לו לרכוש מוצרי צריכה כל טוב לכולם
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.