לאומי מסמנים - 4 ענפים מומלצים להשקעה ב-2016

הטלטלה במחירי הסחורות בהובלת מחיר הנפו צפויה להטיב על חלק מהחברות. בלאומי מתייחסים גם לסקטור שצפוי ליהנות מתחילת עליית הריבית בארה"ב
גיא בן סימון | (1)
נושאים בכתבה בנקים

אחרי ששנת 2015 נסגרה בהססנות עם נעילה מעורבת של המדדים המובילים בוול סטריט, תשואה שלילית בבריטניה (מינוס 4.9%), ועלייה צנועה של המדד המרכזי בישראל (4.9% במעו"ף), בבנק לאומי מסמנים את הענפים המומלצים להשקעה ב-2016 בצל הטלטלה במחירי הסחורות והורדת תחזיות לצמיחה העולמית. נמרוד צ'סניק ממערך ייעוץ והשקעות בבנק לאומי מתייחס להשפעה של התחלת העלאת הריבית על סקטור הבנקאות, ולא פוסח על החברות שצפויות ליהנות מהירידה הדרמטית של מחירי הנפט.

1. ענף השירותים הפיננסים בארה"ב: "הענף כולל את הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב, וגופים פיננסיים גדולים (כגון חברות ברוקראז', חברות כרטיסי אשראי, ועוד). המשבר הפיננסי ב-2008 הביא להתמוטטות מערכת הבנקאות בארה"ב. מאז התרחשו תהליכים משמעותיים: תשלום חובות וקנסות בהיקפים גבוהים כתוצאה מפעולות שנעשו לפני המשבר. שיפור בעמידות למשברים באמצעות הגדלת היקף ההון ואיכותו (והקטנת פעילויות מסוכונות); גידול ברווחים במקביל להתאוששות הכלכלה. שני התהליכים הראשונים (תשלום קנסות ענק, והגדלת היקף ההון) מעיבים על ביצועי הבנקים אולם הם קרובים למיצוי (יחס הלימות ההון של מרבית הבנקים קרוב ליעד הנדרש, ומרבית הבנקים כבר עומדים במבחני הקיצון הנערכים על ידי הרגולטור)".

בלאומי מציינים כי השיפור הכלכלי בארה"ב נמשך, גם אם בקצב מתון, והוא צפוי להביא להגדלת הכנסות הבנקים. בנוסף, תהליך איטי של העלאת ריבית בשנים הקרובות עשוי להגדיל בהדרגה את מרווח הריבית של המערכת הבנקאית בארה"ב. "מניות הענף נסחרות ככלל במחיר סביר, גם לאחר עליות שערים חדות בשנים האחרונות. מכפיל ההון המשוקלל עומד על כ-1.4. מכפיל הרווח על כ-14, ותשואת הדיווידנד הנוכחית הינה כ-2%."

סיכונים עיקריים: האטה כלכלית בארה"ב, חשיפה רגולטורית.

2. ענף התחבורה בארה"ב: "מניות הענף כוללות חברות שילוח, כגון פדקס ויו.פי.אס. חברות תעופה, רכבות, משאיות ושילוח ימי. חברות התחבורה נהנות באופן ישיר מהירידה במחירי האנרגיה שתורמת ישירות לחסכון בעלויותיהן. בנוסף, תחום השילוח הבינלאומי נהנה מגידול עקבי בהיקף המסחר המקוון, מגמה הצפויה להימשך. מנגד, בתקופה האחרונה נרשמו מימושים בחלק גדול ממניות הענף בשל ירידה בהכנסות וברווחיות שנובעת מירידה בהיקף ובמחיר תעבורת חומרי הגלם בארה"ב (ובשינוע מקנדה לארה"ב בפרט), כתוצאה מהשינויים בשוק האנרגיה והירידה בביקושים לחומרי גלם. אנו מעריכים, כי ירידת מחירים זו, שבלטה במניות של חברות הרכבות, מהוות נקודת כניסה נוחה להשקעה בענף. חברות הרכבות בגדולות בארה"ב, דוגמת Norfolk Southern, ויוניון פסיפיק, נהנות מנתח שוק משמעותי בתחום שבו חסמי הכניסה גבוהים מאד".

.

סיכונים עיקריים: המשך ירידה בהיקף הסחר היבשתי, עלייה במחירי הנפט.

 

3. ענף הפנאי והבידור בארה"ב: "הענף כולל פירמות מתחום התעופה דלתא איירלינס, תיירות (Priceline), קמעונאות (Starbucks) ותחום המדיה והבידור (וולט דיסני). מניות הענף נסחרות בתמחור נוח עם מכפיל רווח משוקלל של 14. ענף זה צפוי ליהנות משיפור נוסף במצב הצרכן האמריקאי, כאשר שוק העבודה האמריקאי מציג גידול במספר המשרות ובשכר. בנוסף, הנטייה השולית לחסכון כבר נמצאת ברמה גבוהה, כך שסביר שרכיב ההוצאה לצריכה פרטית בארה"ב יגדל.סיכונים עיקריים: האטה כלכלית בארה"ב, שינויים מבניים תוך הגברת התחרותיות בענף".

4. ענף הצריכה הפרטית המקומית באירופה: "בשנתיים האחרונות בלט השיפור הכלכלי באירופה ואמדן הצמיחה לרבעון השלישי של 2015 בגוש האירו עמד על 1.6% (במונחים שנתיים). במקביל נרשם גידול ברכיב הצריכה המקומית (רבעון שישי ברציפות), לאחר שבשנים 2012-2011 נרשם קיטון מתמשך ברכיב זה. השיפור ברכיב הצריכה הפרטית צפוי להמשיך ולהוביל את הצמיחה ביבשת.סביבת הריבית הנמוכה ותמריצי ה- ECB הובילו לשיפור ברווחיות של הפירמות ברבעונים הראשון והשני של 2015. על אף שברבעון השלישי המגמה נבלמה במידת מה אנו מעריכים כי השיפור ימשיך להתבטא בדוחות הפירמות במהלך שנת 2016. בנוסף השיפור בסקטור העסקי צפוי לתרום לתעסוקה ולתמוך בירידה בשיעור האבטלה המצרפי. האבטלה בגוש עמדה בחודש אוקטובר על 10.7%, ירידה של 0.7% לעומת הרמה בסוף שנת 2014. במקביל, תנאי המאקרו תורמים לנכונות של המערכת הבנקאית להלוות למשקי הבית ונרשמה עלייה באשראי הצרכני. גידול עקבי נרשם גם במכירות הקמעונאיות".

"להערכתנו, מגמת השיפור במצב הכלכלי של משקי הבית במהלך 2016 צפויה להמשיך ולהגביר את הצריכה הפרטית ולתמוך בביצועי פירמות אירופאיות מוטות ביקושים מקומיים (ביניהן חברות קמעונאות, יצרניות רכב, גופי שירותים פיננסיים ובנקים)".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

סיכון עיקרי: האטה בקצב ההתאוששות הכלכלית באירופה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה אתם אומרים על אירופהjQuery20308248469165991992_1451845198747 (ל"ת)
    יניב 03/01/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
עמוס לוזון
צילום: קמליה
דוחות

קבוצת לוזון: הרווח התפעולי ב-79 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-72 מיליון שקל

הכנסות הקבוצה (ממכירות בנינים, קרקעות וביצוע עבודות) הסתכמו ברבעון לכ- 198 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון מקביל; הרווח הנקי הסתכם לכ-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוזון

קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה, לוזון קבוצה -1.07%   הפועלת בישראל ובפולין, עוסקת בייזום נדל"ן למגורים באמצעות לוזון רונסון, בביצוע עבודות גמר ופתרונות לחללים משותפים באמצעות רום גבס ואינווייט, בהפעלת תחנת הכוח דוראד ובפעילות תיווך ומתן אשראי באמצעות טריא ישראל, מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ואת תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה.

הכנסות הקבוצה ברבעון גדלו בכ-20% והסתכמו בכ-198 מיליון שקל, לעומת 164 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. הרווח הגולמי הגיע ל-33 מיליון שקל, לעומת 20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון זינק כמעט פי 7 לכ-79 מיליון שקל, לעומת 10 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בעקבות רווח של כ-56 מיליון שקל שנבע מעלייה באחזקות החברה בדוראד. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-72 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל לרבעון עמד על 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הסתכמו בכ-671 מיליון שקל, לעומת 601 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2024. הרווח הגולמי לתקופה עלה ל־137 מיליון שקל, לעומת 124 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי הגיע ל־137 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח הכולל בתקופה עלה ל־118 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

מהלכים עסקיים בתקופה האחרונה

בפברואר השלימה הקבוצה את רכישת 90% מפרויקט פינוי-בינוי בבת ים. בחודשים פברואר ומרץ זכתה לוזון רונסון יחד עם שותפותיה בשני מכרזים לרכישת מקרקעין במתחם שדה דב בתל אביב. במחצית הראשונה של השנה החל שיווק יחידות הדיור בפרויקטים נחלת יהודה בראשון לציון ונווה סביון באור יהודה. ביולי 2025 קיבלה הקבוצה היתר בנייה מלא לשלב הראשון בפרויקט נווה סביון וכן חתמה על הסכם ליווי פיננסי עם תאגיד חוץ־בנקאי וחברת ביטוח למימון הקמת השלב הראשון.

במקביל, השלימה שותפות אלומיי-לוזון אנרגיה ביולי את רכישת 15% נוספים ממניות דוראד תמורת כ־418 מיליון שקל, מתוכם 209 מיליון שקל חלקה של הקבוצה. בעקבות המהלך מחזיקה השותפות ב-33.75% ממניות דוראד.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן נופלת 5%, אלעל 4%; אלומה מזנקת 15% - מגמה שלילית במדדים

המלצה בפרמיה של 29% לשופרסל; דצמבר נפתח ב"רגל שמאל" כשהסנטימנט מעבר לים מעיב על המדדים; עונת הדוחות מאחורינו ואפשר לסכם אותה כעונה של תוצאות טובות בפיננסים, חריקות ביזמיות הנדל"ניות ותוצאות מעורבות אצל הקמעונאיות כשהשקל גם שיחק בתפקיד מפתח

מערכת ביזפורטל |

הביטקוין צונח, האם זה יימשך? הביטקוין באדום: אחרי חודש קשה, מה הכיוון לדצמבר?


רמי לוי או שופרסל? הצגנו את הפוטנציאל ברמי לוי - רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?  הצגנו לאחרונה את השינוי הגדול ברבעון האחרון - לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח, והמניה אומנם זינקה. באי.בי.אי סבורים שמחיר היעד הראוי הוא 403 שקלים - פרמיה של 13%.

מנגד, שופרסל ירדה למחיר של 37.83 שקלים ובאי.בי.אי נותנים לה מחיר יעד של 47.7 שקל - כלומר, פרמיה של 29%! כן, למרות השינויים בשטח, הרי שבגלל השינויים במחירי המניות, שופרסל לטענתם אטרקטיבית יותר.

הנה השורה התחתונה שלהם: "למרות התוצאות החלשות לרבעון, אנו סבורים כי שופרסל טרם מיצתה את צעדי ההתייעלות ומציגה עדיין מנועי צמיחה משמעותיים אשר צפויים להמשיך ולתמוך בשיפור ברווחיות, לצד פעולות אקטיביות לצמצום הנטישה של לקוחות. החברה ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בהסבת סניפים הפסדיים לפורמט "יוניברס" (22 סניפים הוסבו עד כה וכ-30 צפויים עד סוף השנה), בהשקת פורמטים חדשים כדוגמת תכנית הטבות (מועדון לקוחות) SBOX אשר נראה את עיקר ההשפעה שלו בשנת 2026, השקעה ממוקדת במותג הפרטי ובשיפור חוויית הלקוח באונליין באמצעות השקת משלוח "מהיום להיום".

"אף שהשיפור ברווח הגולמי וירידה בהוצאות התפעוליות אינם תורגמו לשורה התחתונה ברבעון, אנו מעריכים כי המהלך המבני לשיפור היעילות התפעולית - הכולל אופטימיזציה לוגיסטית, רכישת משאיות, שיפוץ סניפים, מעבר להובלה עצמאית, צמצום פחת, חיסכון בהוצאות הוניות (חסכון של בין 150 ל-300 מיליון בשנה להערכתנו) והטמעת פתרונות טכנולוגיים - ימשיך לייצר רווחיות תפעולית גבוהה יותר ויתרום באופן מובהק ל־EBITDA בשנים הקרובות.