מנכ"ל שופרסל ל-Bizportal: "במותג הפרטי הצמיחה היא אדירה - יכולים להגיע לנתח של 20% תוך שנתיים-שלוש"

שופרסל פרסמה הבוקר דו"חות. המכירות בחנויות זהות - גידול של 1.4%, בין היתר בשל "שינוי במפת התחרות"
יוסי פינק | (4)
נושאים בכתבה שופרסל

ענקית קמעונאות המזון הישראלית חברת שופרסל -0.84% מדווחת הבוקר על דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי מהם עולה כי החברה עברה לרווח של 47 מיליון שקלים וזאת לעומת הפסד של 24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות החברה הסתכמו ב-2.98 מיליארד שקלים, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות (פעלו באופן מלא ברבעון השלישי השנה וברבעון המקביל אשתקד) גדלו בשיעור של 1.4%. לפי דיווח החברה, הגידול נבע בעיקר מהתקדמות ביישום התכנית העסקית ומשינוי במפת התחרות. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה היו 5,836 שקלים, בהשוואה ל-5,464 שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 6.8%, הנובע בעיקר מצמצום בשטחי המסחר.

מניית שופרסל שיורדת עכת 0.7%, זינקה כמעט 20% תוך מספר ימים, זאת ככל הנראה ברקע להסתבכות הנוספת של מגה. 

בשיחה עם Bizportal אמר היום מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן כי "הצגנו תוצאות יפות מאוד וזה מראה שתכנית אסטרטגיית הצמיחה שלנו עובדת". לגבי הזינוק במניה בימים האחרונים שקשור ככל הנראה להתסתבכות המחודשת של מגה, אומר אברכהן כי "שוק ההון ממהר לצאת בהכרזות ובניתוחים, כשאתה מצליח ישר מחברים את זה למשהו אחר. ההצלחה שלנו קשורה לפעולות שאנחנו עושים וזה בלי קשר לכך שאני מקווה שמגה תעבור את המשבר הזה ותמשיך לתת תעסוקה ל-5,000 העובדים שלה". לגבי המותג הפרטי אומר אברכהן כי "אנחנו בקצב צמיחה אדיר ויש לנו עוד סדרה של מהלכים בדרך שייצוא עד פסח. היום אנחנו עומדים על נתח שוק של כ-16% במותג הפרטי מסך המכירות ויכולים להגיע ל-20% תוך שנתיים-שלוש. ורק שתבין שבאירופה הממוצע הוא 17%. המתחרים שלנו חשבנו שנקבל סטירה, אבל התכנית שלנו עובדת ונמשיך להוביל את השוק וגם להתחזק".  

רפי ביסקר, יו"ר הדירקטוריון ואיציק אברכהן, המנכ"ל: "תוצאות הרבעון משקפות את המשכה של מגמת השיפור בביצועי החברה וחזרה לשיעורי רווחיות נאותים. מגמה זו הנה תוצאה של יישום אסטרטגיית החברה לצמיחה, פיתוח עסקי וחדשנות וזאת לצד התייעלות תפעולית ונדל"נית וצמצום בהוצאות. במהלך הרבעון האחרון, המשיכה החברה בקידום מוצרי המותג הפרטי מתוך מטרה להציע ללקוח אלטרנטיבה מוזלת ואיכותית למוצרים הממותגים.  החברה ביצעה מספר השקות משמעותיות בקטגוריות שונות ובראשן השקת מוצרי הבשר הטרי האיכותי מסוג ANGUS, אשר הובא ישירות לישראל מארגנטינה וזכה לתשואות יוצאות דופן מלקוחות הרשת. לצד זאת, פעלה החברה במהלך הרבעון לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, ולהשתתפותם של הספקים והיבואנים הגדולים בהפחתת יוקר מוצרי המזון."

 

עוד אמרו השניים, כי "שופרסל ממשיכה לפעול לקידום צמיחה באמצעות חיזוק סניפים קיימים, פיתוח מנועי הצמיחה של הרשת, שיפור השירות וחווית הקנייה, הרחבה של תחום האונליין והדיגיטל ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות מתוך מטרה לתת מענה לצרכי השוק המשתנים והמתחדשים ולאפשר ללקוחותינו ליהנות ממוצרים ומשירותים חדשים ומגוונים."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אורח 05/11/2015 08:45
    הגב לתגובה זו
    שיגלו כי אתה עושק אותם כמו את החקלאים?
  • 3.
    רק מותג פרטי 04/11/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    אתמול חזרתי הביתה מהקניות, ושמתי לב שחלק גדול ממה שקניתי היה מוצרים של רמי לוי (חומרי ניקוי, נייר טואלט ועוד עוד) - מוצרים באמת סבבה. הישבן שלי מסתפק בנייר סביר, לא צריך 17 שכבות.. זה לא שמוצרים אחרים אני קונה מותגים..
  • 2.
    בן 04/11/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    אני למשל קונה כל הזמן חלב שופרסל בקרטון. אותו מוצר בשקל פחות (15%..).
  • 1.
    משה 04/11/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    הרבעון הרביעי חזר להיות חלש,אני מדבר לפי תנועת הקונים,מותג הבשר כוסות רוח ,סתם דוגמה קג פילה מדומה טרי 100 שח ברמי לוי 75 שח,לגבי המותג הפרטי נו באמת.
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות -5.23%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

משה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צמשה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צ
דוחות

שפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל

חברת התשתיות מציגה שיפור ברווחיות ברוב תחומי הפעילות ומקדמת מכירת חלק ממגזר הזכיינות למוסדיים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שפיר הנדסה

שפיר הנדסה, מחברות התשתיות והתעשייה הגדולות בישראל, מסכמת את הרבעון השלישי ומציגה גידול בפעילות כמעט בכל ענפי הליבה שלה. שפיר הנדסה -2.5%   פועלת במגוון תחומים, בהם תעשייה כבדה, ביצוע פרויקטי תשתית, ייזום נדל"ן למגורים, זכיינות בתחבורה ופעילות לוגיסטית, ובמקביל ממשיכה להרחיב את פעילותה גם בשוק הדיור המוגן והתחדשות עירונית.

הכנסות החברה ברבעון עלו ל-1.57 מיליארד שקל, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2024, אז עמדו על כ-1.36 מיליארד שקל. הרווח הנקי הגיע ל-60 מיליון שקל, כאשר הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-57 מיליון שקל, זינוק ביחס ל-16 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. גם הרווח התפעולי הציג שיפור והגיע ל-154 מיליון שקל, לעומת 122 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במגזר התעשייה נרשמו הכנסות של 672 מיליון שקל, עלייה של 5% הנובעת בעיקר מגידול בכמויות שנמכרו. רווח המגזר עלה ל-115 מיליון שקל, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה. מגזר התשתיות המשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים, עם הכנסות של 595 מיליון שקל - עלייה של 33% ברבעון, על רקע האצת ביצוע הפרויקטים, במיוחד בקו הסגול של הרכבת הקלה. הרווח במגזר זה עלה ל-46 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מגזר הנדל"ן תרם הכנסות של 120 מיליון שקל, לעומת 81 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה שמגיעה בעיקר מתחילת שיווק של פרויקטים חדשים. רווח המגזר עלה ל-36 מיליון שקל, בהשוואה ל-26 מיליון שקל אשתקד. במגזר הזכיינות נרשמה ירידה קלה בהכנסות - 77 מיליון שקל לעומת 83 מיליון שקל בשנה שעברה - בעקבות הכנסות חד פעמיות שנרשמו אז. הרווח במגזר זה הסתכם ב-20 מיליון שקל. פעילות השילוח והלוגיסטיקה הציגה הכנסות של 107 מיליון שקל לעומת 118 מיליון שקל בשנה הקודמת, והרווח עמד על 9 מיליון שקל.

לאחרונה חברת הדירוג מעלות שיפרה את אופק הדירוג של שפיר מ"שלילי" ל"יציב", בין היתר בשל הערכה לירידה עתידית במינוף. בנוסף חתמה שפיר על מזכר הבנות עם גופים מוסדיים למכירת 33.5%-38.5% מהזכויות במגזר הזכיינות לפי שווי של 9-10 מיליון שקל לכל 1%.