מנכ"ל שופרסל ל-Bizportal: "במותג הפרטי הצמיחה היא אדירה - יכולים להגיע לנתח של 20% תוך שנתיים-שלוש"

שופרסל פרסמה הבוקר דו"חות. המכירות בחנויות זהות - גידול של 1.4%, בין היתר בשל "שינוי במפת התחרות"
יוסי פינק | (4)
נושאים בכתבה שופרסל

ענקית קמעונאות המזון הישראלית חברת שופרסל 0.81% מדווחת הבוקר על דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי מהם עולה כי החברה עברה לרווח של 47 מיליון שקלים וזאת לעומת הפסד של 24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות החברה הסתכמו ב-2.98 מיליארד שקלים, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות (פעלו באופן מלא ברבעון השלישי השנה וברבעון המקביל אשתקד) גדלו בשיעור של 1.4%. לפי דיווח החברה, הגידול נבע בעיקר מהתקדמות ביישום התכנית העסקית ומשינוי במפת התחרות. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה היו 5,836 שקלים, בהשוואה ל-5,464 שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 6.8%, הנובע בעיקר מצמצום בשטחי המסחר.

מניית שופרסל שיורדת עכת 0.7%, זינקה כמעט 20% תוך מספר ימים, זאת ככל הנראה ברקע להסתבכות הנוספת של מגה. 

בשיחה עם Bizportal אמר היום מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן כי "הצגנו תוצאות יפות מאוד וזה מראה שתכנית אסטרטגיית הצמיחה שלנו עובדת". לגבי הזינוק במניה בימים האחרונים שקשור ככל הנראה להתסתבכות המחודשת של מגה, אומר אברכהן כי "שוק ההון ממהר לצאת בהכרזות ובניתוחים, כשאתה מצליח ישר מחברים את זה למשהו אחר. ההצלחה שלנו קשורה לפעולות שאנחנו עושים וזה בלי קשר לכך שאני מקווה שמגה תעבור את המשבר הזה ותמשיך לתת תעסוקה ל-5,000 העובדים שלה". לגבי המותג הפרטי אומר אברכהן כי "אנחנו בקצב צמיחה אדיר ויש לנו עוד סדרה של מהלכים בדרך שייצוא עד פסח. היום אנחנו עומדים על נתח שוק של כ-16% במותג הפרטי מסך המכירות ויכולים להגיע ל-20% תוך שנתיים-שלוש. ורק שתבין שבאירופה הממוצע הוא 17%. המתחרים שלנו חשבנו שנקבל סטירה, אבל התכנית שלנו עובדת ונמשיך להוביל את השוק וגם להתחזק".  

רפי ביסקר, יו"ר הדירקטוריון ואיציק אברכהן, המנכ"ל: "תוצאות הרבעון משקפות את המשכה של מגמת השיפור בביצועי החברה וחזרה לשיעורי רווחיות נאותים. מגמה זו הנה תוצאה של יישום אסטרטגיית החברה לצמיחה, פיתוח עסקי וחדשנות וזאת לצד התייעלות תפעולית ונדל"נית וצמצום בהוצאות. במהלך הרבעון האחרון, המשיכה החברה בקידום מוצרי המותג הפרטי מתוך מטרה להציע ללקוח אלטרנטיבה מוזלת ואיכותית למוצרים הממותגים.  החברה ביצעה מספר השקות משמעותיות בקטגוריות שונות ובראשן השקת מוצרי הבשר הטרי האיכותי מסוג ANGUS, אשר הובא ישירות לישראל מארגנטינה וזכה לתשואות יוצאות דופן מלקוחות הרשת. לצד זאת, פעלה החברה במהלך הרבעון לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, ולהשתתפותם של הספקים והיבואנים הגדולים בהפחתת יוקר מוצרי המזון."

 

עוד אמרו השניים, כי "שופרסל ממשיכה לפעול לקידום צמיחה באמצעות חיזוק סניפים קיימים, פיתוח מנועי הצמיחה של הרשת, שיפור השירות וחווית הקנייה, הרחבה של תחום האונליין והדיגיטל ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות מתוך מטרה לתת מענה לצרכי השוק המשתנים והמתחדשים ולאפשר ללקוחותינו ליהנות ממוצרים ומשירותים חדשים ומגוונים."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אורח 05/11/2015 08:45
    הגב לתגובה זו
    שיגלו כי אתה עושק אותם כמו את החקלאים?
  • 3.
    רק מותג פרטי 04/11/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    אתמול חזרתי הביתה מהקניות, ושמתי לב שחלק גדול ממה שקניתי היה מוצרים של רמי לוי (חומרי ניקוי, נייר טואלט ועוד עוד) - מוצרים באמת סבבה. הישבן שלי מסתפק בנייר סביר, לא צריך 17 שכבות.. זה לא שמוצרים אחרים אני קונה מותגים..
  • 2.
    בן 04/11/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    אני למשל קונה כל הזמן חלב שופרסל בקרטון. אותו מוצר בשקל פחות (15%..).
  • 1.
    משה 04/11/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    הרבעון הרביעי חזר להיות חלש,אני מדבר לפי תנועת הקונים,מותג הבשר כוסות רוח ,סתם דוגמה קג פילה מדומה טרי 100 שח ברמי לוי 75 שח,לגבי המותג הפרטי נו באמת.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: