מנכ"ל שופרסל ל-Bizportal: "במותג הפרטי הצמיחה היא אדירה - יכולים להגיע לנתח של 20% תוך שנתיים-שלוש"

שופרסל פרסמה הבוקר דו"חות. המכירות בחנויות זהות - גידול של 1.4%, בין היתר בשל "שינוי במפת התחרות"
יוסי פינק | (4)
נושאים בכתבה שופרסל

ענקית קמעונאות המזון הישראלית חברת שופרסל 0% מדווחת הבוקר על דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי מהם עולה כי החברה עברה לרווח של 47 מיליון שקלים וזאת לעומת הפסד של 24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות החברה הסתכמו ב-2.98 מיליארד שקלים, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות (פעלו באופן מלא ברבעון השלישי השנה וברבעון המקביל אשתקד) גדלו בשיעור של 1.4%. לפי דיווח החברה, הגידול נבע בעיקר מהתקדמות ביישום התכנית העסקית ומשינוי במפת התחרות. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה היו 5,836 שקלים, בהשוואה ל-5,464 שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 6.8%, הנובע בעיקר מצמצום בשטחי המסחר.

מניית שופרסל שיורדת עכת 0.7%, זינקה כמעט 20% תוך מספר ימים, זאת ככל הנראה ברקע להסתבכות הנוספת של מגה. 

בשיחה עם Bizportal אמר היום מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן כי "הצגנו תוצאות יפות מאוד וזה מראה שתכנית אסטרטגיית הצמיחה שלנו עובדת". לגבי הזינוק במניה בימים האחרונים שקשור ככל הנראה להתסתבכות המחודשת של מגה, אומר אברכהן כי "שוק ההון ממהר לצאת בהכרזות ובניתוחים, כשאתה מצליח ישר מחברים את זה למשהו אחר. ההצלחה שלנו קשורה לפעולות שאנחנו עושים וזה בלי קשר לכך שאני מקווה שמגה תעבור את המשבר הזה ותמשיך לתת תעסוקה ל-5,000 העובדים שלה". לגבי המותג הפרטי אומר אברכהן כי "אנחנו בקצב צמיחה אדיר ויש לנו עוד סדרה של מהלכים בדרך שייצוא עד פסח. היום אנחנו עומדים על נתח שוק של כ-16% במותג הפרטי מסך המכירות ויכולים להגיע ל-20% תוך שנתיים-שלוש. ורק שתבין שבאירופה הממוצע הוא 17%. המתחרים שלנו חשבנו שנקבל סטירה, אבל התכנית שלנו עובדת ונמשיך להוביל את השוק וגם להתחזק".  

רפי ביסקר, יו"ר הדירקטוריון ואיציק אברכהן, המנכ"ל: "תוצאות הרבעון משקפות את המשכה של מגמת השיפור בביצועי החברה וחזרה לשיעורי רווחיות נאותים. מגמה זו הנה תוצאה של יישום אסטרטגיית החברה לצמיחה, פיתוח עסקי וחדשנות וזאת לצד התייעלות תפעולית ונדל"נית וצמצום בהוצאות. במהלך הרבעון האחרון, המשיכה החברה בקידום מוצרי המותג הפרטי מתוך מטרה להציע ללקוח אלטרנטיבה מוזלת ואיכותית למוצרים הממותגים.  החברה ביצעה מספר השקות משמעותיות בקטגוריות שונות ובראשן השקת מוצרי הבשר הטרי האיכותי מסוג ANGUS, אשר הובא ישירות לישראל מארגנטינה וזכה לתשואות יוצאות דופן מלקוחות הרשת. לצד זאת, פעלה החברה במהלך הרבעון לשיפור תנאי הסחר מול הספקים, ולהשתתפותם של הספקים והיבואנים הגדולים בהפחתת יוקר מוצרי המזון."

 

עוד אמרו השניים, כי "שופרסל ממשיכה לפעול לקידום צמיחה באמצעות חיזוק סניפים קיימים, פיתוח מנועי הצמיחה של הרשת, שיפור השירות וחווית הקנייה, הרחבה של תחום האונליין והדיגיטל ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות מתוך מטרה לתת מענה לצרכי השוק המשתנים והמתחדשים ולאפשר ללקוחותינו ליהנות ממוצרים ומשירותים חדשים ומגוונים."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אורח 05/11/2015 08:45
    הגב לתגובה זו
    שיגלו כי אתה עושק אותם כמו את החקלאים?
  • 3.
    רק מותג פרטי 04/11/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    אתמול חזרתי הביתה מהקניות, ושמתי לב שחלק גדול ממה שקניתי היה מוצרים של רמי לוי (חומרי ניקוי, נייר טואלט ועוד עוד) - מוצרים באמת סבבה. הישבן שלי מסתפק בנייר סביר, לא צריך 17 שכבות.. זה לא שמוצרים אחרים אני קונה מותגים..
  • 2.
    בן 04/11/2015 14:13
    הגב לתגובה זו
    אני למשל קונה כל הזמן חלב שופרסל בקרטון. אותו מוצר בשקל פחות (15%..).
  • 1.
    משה 04/11/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    הרבעון הרביעי חזר להיות חלש,אני מדבר לפי תנועת הקונים,מותג הבשר כוסות רוח ,סתם דוגמה קג פילה מדומה טרי 100 שח ברמי לוי 75 שח,לגבי המותג הפרטי נו באמת.
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.