מתקשה להתרומם: פריון בתחזית פושרת לרבעון הראשון של 2015 - רווח של 9-11 מיליון דולר בלבד

חברת האינטרנט סגרה שנה קשה עם עמידה בתחזיות - אך צופה דעיכה במכירות וברווח לרבעון הראשון של 2015
תומר קורנפלד | (2)
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2014 ולשנה כולה. פריון נטוורק סוגרת שנה קשה לאחר המיזוג עם חטיבת הקליינט קונקט של קונדואיט ומסתכלת על שנת 2015 באופטימיות זעירה ומספקת תחזיות פושרות ביותר להמשך. 

התוצאות הכספיות של פריון נטוורק לרבעון הרביעי מעט משקרות. הכנסות של 78.7 מיליון דולר, רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 25.1 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 20 מיליון דולר. עם זאת, "התוצאות הטובות" הושגו בעיקר בעקבות ירידה חדה בפעילות תחום החיפוש.

ברבעון הרביעי השקיעה פריון 29 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה לעומת הרבעון המקביל שבו השקיעה 53.6 מיליון דולר. הירידה החדה - שיפרה את התוצאות הפיננסיות מאחר ומקור ההכנסות של הרבעון נובעות מהוצאות שנרשמו ברבעון השלישי ובמקביל נרשמה ירידה חדה בהוצאות.

התחזית של החברה לשנת 2015 אף היא מצביעה על המשך האטה בפעילות של החברה: מכירות של 50-53 מיליון דולר, EBITDA מתואם של 13-15 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 9-11 מיליון דולר. מדובר בנתונים חלשים ביותר ביחס לאופטימיות הרבה שליוותה את החברה בתחילת שנת 2014.

למרות המצב - מנכ"ל החברה ג'וזף מנדלבאום משדר אופטימיות קדימה: "אנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2014 כולה, בייחוד לנוכח האתגרים שבפניה ניצבת התעשייה. אנו מציגים תוצאות ברף העליון של תחזית ההכנסות שלנו, ועולות הן על תחזית ה-EBITDA שלנו והן על תחזית הרווח הנקי שהצגנו".

"עשינו צעדים משמעותיים בפיתוח פלטפורמת השיווק במובייל שלנו, שתהווה מנוע משמעותי לצמיחה העתידית של פריון. השקנו בהצלחה את גרסת הבטא של פלטפורמת GrowMobile בשירות עצמי פתרון חוצה רשתות פרסום, ואנו מרוצים מאוד מהתגובות שקיבלנו עד כה מלקוחותינו".

"בעוד ששוק החיפוש עדיין ניצב בפני רוח נגדית, אנו רואים סימנים חיוביים בכך שמספר רב של גורמים בתעשייה נחושים לפעול סוף סוף לשיפור שיטות העבודה המקובלות. בינתיים, אנחנו ממשיכים לנהל את עסקינו בתבונה, באופן שיבטיח רווחיות ותזרים מזומנים חזקים, גם אם ברמת הכנסות נמוכה יותר. במקביל, אנו מקדישים משאבים להעצמת פורטפוליו המוניטיזציה שלנו באופן אורגני, ולפיתוח אמצעי פרסום נוספים שיתרחבו לתחום המובייל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מגיע לפריון, חברה זבל, מיץ של זבל, לכו כולכם הביתה (ל"ת)
    נגמר תור הזהב 25/02/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העתיד במובייל !!!!!!!!!! (ל"ת)
    יוני 25/02/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים