מתקשה להתרומם: פריון בתחזית פושרת לרבעון הראשון של 2015 - רווח של 9-11 מיליון דולר בלבד

חברת האינטרנט סגרה שנה קשה עם עמידה בתחזיות - אך צופה דעיכה במכירות וברווח לרבעון הראשון של 2015
תומר קורנפלד | (2)
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2014 ולשנה כולה. פריון נטוורק סוגרת שנה קשה לאחר המיזוג עם חטיבת הקליינט קונקט של קונדואיט ומסתכלת על שנת 2015 באופטימיות זעירה ומספקת תחזיות פושרות ביותר להמשך. 

התוצאות הכספיות של פריון נטוורק לרבעון הרביעי מעט משקרות. הכנסות של 78.7 מיליון דולר, רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 25.1 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 20 מיליון דולר. עם זאת, "התוצאות הטובות" הושגו בעיקר בעקבות ירידה חדה בפעילות תחום החיפוש.

ברבעון הרביעי השקיעה פריון 29 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה לעומת הרבעון המקביל שבו השקיעה 53.6 מיליון דולר. הירידה החדה - שיפרה את התוצאות הפיננסיות מאחר ומקור ההכנסות של הרבעון נובעות מהוצאות שנרשמו ברבעון השלישי ובמקביל נרשמה ירידה חדה בהוצאות.

התחזית של החברה לשנת 2015 אף היא מצביעה על המשך האטה בפעילות של החברה: מכירות של 50-53 מיליון דולר, EBITDA מתואם של 13-15 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 9-11 מיליון דולר. מדובר בנתונים חלשים ביותר ביחס לאופטימיות הרבה שליוותה את החברה בתחילת שנת 2014.

למרות המצב - מנכ"ל החברה ג'וזף מנדלבאום משדר אופטימיות קדימה: "אנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2014 כולה, בייחוד לנוכח האתגרים שבפניה ניצבת התעשייה. אנו מציגים תוצאות ברף העליון של תחזית ההכנסות שלנו, ועולות הן על תחזית ה-EBITDA שלנו והן על תחזית הרווח הנקי שהצגנו".

"עשינו צעדים משמעותיים בפיתוח פלטפורמת השיווק במובייל שלנו, שתהווה מנוע משמעותי לצמיחה העתידית של פריון. השקנו בהצלחה את גרסת הבטא של פלטפורמת GrowMobile בשירות עצמי פתרון חוצה רשתות פרסום, ואנו מרוצים מאוד מהתגובות שקיבלנו עד כה מלקוחותינו".

"בעוד ששוק החיפוש עדיין ניצב בפני רוח נגדית, אנו רואים סימנים חיוביים בכך שמספר רב של גורמים בתעשייה נחושים לפעול סוף סוף לשיפור שיטות העבודה המקובלות. בינתיים, אנחנו ממשיכים לנהל את עסקינו בתבונה, באופן שיבטיח רווחיות ותזרים מזומנים חזקים, גם אם ברמת הכנסות נמוכה יותר. במקביל, אנו מקדישים משאבים להעצמת פורטפוליו המוניטיזציה שלנו באופן אורגני, ולפיתוח אמצעי פרסום נוספים שיתרחבו לתחום המובייל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מגיע לפריון, חברה זבל, מיץ של זבל, לכו כולכם הביתה (ל"ת)
    נגמר תור הזהב 25/02/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העתיד במובייל !!!!!!!!!! (ל"ת)
    יוני 25/02/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."