מתקשה להתרומם: פריון בתחזית פושרת לרבעון הראשון של 2015 - רווח של 9-11 מיליון דולר בלבד

חברת האינטרנט סגרה שנה קשה עם עמידה בתחזיות - אך צופה דעיכה במכירות וברווח לרבעון הראשון של 2015
תומר קורנפלד | (2)
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק מפרסמת היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2014 ולשנה כולה. פריון נטוורק סוגרת שנה קשה לאחר המיזוג עם חטיבת הקליינט קונקט של קונדואיט ומסתכלת על שנת 2015 באופטימיות זעירה ומספקת תחזיות פושרות ביותר להמשך. 

התוצאות הכספיות של פריון נטוורק לרבעון הרביעי מעט משקרות. הכנסות של 78.7 מיליון דולר, רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 25.1 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 20 מיליון דולר. עם זאת, "התוצאות הטובות" הושגו בעיקר בעקבות ירידה חדה בפעילות תחום החיפוש.

ברבעון הרביעי השקיעה פריון 29 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה לעומת הרבעון המקביל שבו השקיעה 53.6 מיליון דולר. הירידה החדה - שיפרה את התוצאות הפיננסיות מאחר ומקור ההכנסות של הרבעון נובעות מהוצאות שנרשמו ברבעון השלישי ובמקביל נרשמה ירידה חדה בהוצאות.

התחזית של החברה לשנת 2015 אף היא מצביעה על המשך האטה בפעילות של החברה: מכירות של 50-53 מיליון דולר, EBITDA מתואם של 13-15 מיליון דולר ורווח נקי מתואם של 9-11 מיליון דולר. מדובר בנתונים חלשים ביותר ביחס לאופטימיות הרבה שליוותה את החברה בתחילת שנת 2014.

למרות המצב - מנכ"ל החברה ג'וזף מנדלבאום משדר אופטימיות קדימה: "אנו מאוד מרוצים מתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2014 כולה, בייחוד לנוכח האתגרים שבפניה ניצבת התעשייה. אנו מציגים תוצאות ברף העליון של תחזית ההכנסות שלנו, ועולות הן על תחזית ה-EBITDA שלנו והן על תחזית הרווח הנקי שהצגנו".

"עשינו צעדים משמעותיים בפיתוח פלטפורמת השיווק במובייל שלנו, שתהווה מנוע משמעותי לצמיחה העתידית של פריון. השקנו בהצלחה את גרסת הבטא של פלטפורמת GrowMobile בשירות עצמי פתרון חוצה רשתות פרסום, ואנו מרוצים מאוד מהתגובות שקיבלנו עד כה מלקוחותינו".

"בעוד ששוק החיפוש עדיין ניצב בפני רוח נגדית, אנו רואים סימנים חיוביים בכך שמספר רב של גורמים בתעשייה נחושים לפעול סוף סוף לשיפור שיטות העבודה המקובלות. בינתיים, אנחנו ממשיכים לנהל את עסקינו בתבונה, באופן שיבטיח רווחיות ותזרים מזומנים חזקים, גם אם ברמת הכנסות נמוכה יותר. במקביל, אנו מקדישים משאבים להעצמת פורטפוליו המוניטיזציה שלנו באופן אורגני, ולפיתוח אמצעי פרסום נוספים שיתרחבו לתחום המובייל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מגיע לפריון, חברה זבל, מיץ של זבל, לכו כולכם הביתה (ל"ת)
    נגמר תור הזהב 25/02/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העתיד במובייל !!!!!!!!!! (ל"ת)
    יוני 25/02/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.