שנה חזקה לפריון: צופה מכירות של 460-470 מיליון דולר ב-2014

חברת האינטרנט פרסמה את הדוחות הכספיים האחרונים טרום המיזוג עם חברת קונדואיט
תומר קורנפלד |

חברת פריון נטוורק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה. התוצאות השנתיות לכשעצמן מצביעות על תוצאות שיא בפעילות החברה, אך אינן כוללות את המיזוג עם חטיבת ה-ClientConnect של קונדואיט שרכישתה הושלמה בתחילת ינואר השנה. במקביל לדוחות, מספקת פריון תחזיות אופטימיות לשנת 2014.

בחזרה לדוחות הכספיים של החברה. ההכנסות של פריון ברבעון הרביעי הסתכמו ב-31.3 מיליון דולר, עלייה של 47% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם צמח ב-77% לרמה של 6.4 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עמד על 7.7 מיליון דולר.

במסגרת הדוחות מספקת פריון את הנתונים הכספיים של החטיבה של קונדואיט שנרכשו. בשנת 2013 רשמה החטיבה הכנסות של 325.5 מיליון דולר ורווח נקי של 86.7 מיליון דולר. מתוך זה, ברבעון הרביעי רשמה החברה מכירות של 84.1 מיליון דולר כאשר 17.2 מיליון דולר הגיעו לשורה התחתונה.

ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון: "זהו סיום מרשים ותוצאות שיא לשנת מפנה משמעותית עבור פריון. עקפנו את התחזית שהצבנו לחברה לשנה זו, עם 71% צמיחה בהכנסות והכפלת הרווח הנקי על בסיס non-GAAP. חשוב מכך, השלמנו רכישה המהווה ציון דרך לחברה, הממצבת אותנו באופן מובהק בשורה אחת עם החברות המובילות בתעשייה והמאפשרת לנו לצמוח כחברה חזקה עוד יותר בעתיד".

ביחס למיזוג עם חטיבת ה-ClientConnect הוסיף מנדלבאום כי "המיזוג הושלם בהצלחה רבה, אף מעל למשוער, בעיקר בשל הכישרון והאיכות של הנהלת החברה הממוזגת. בפרק זמן קצר מאז השלמת הרכישה, הטמענו מספר יוזמות להאצת הצמיחה ואנו ממשיכים להתאים עצמנו בהצלחה לשינויים בתעשייה".

בשנת 2014 צופה פריון כי תסיים את השנה עם מכירות של 460-470 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי צפוי להסתכם ב-125-130 מיליון דולר והרווח הנקי צפוי לעמוד בטווח של 103-108 מיליון דולר.

"תזרים המזומנים החזק, המשאבים והמומחיות המוכחת שלנו יאפשרו לנו להתמודד עם שינויים בתעשייה, להגדיל את ההשקעה ברכישת לקוחות ולהגדיל את נתח השוק, כמו גם להשקיע בפלטפורמה שלנו ובאסטרטגית גיוון ההכנסות", סיכם מנדלבאום.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"במבט לעתיד, אנו נרגשים מההמשך ומאמינים שהמגמות בתעשייה והיצע השירותים של הפלטפורמה החדשה שלנו ימצבו אותנו היטב לצמיחה איתנה ורווחית לטווח הרחוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.89%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)עמית בירק אקוואריוס (אקוואריוס)

עמית בירק פורש מאקוואריוס - מה המשכורת של המנכ"ל החדש?

אחרי פחות מחצי שנה בתפקיד עמית בירק זה שאמר לנו "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס; אחרי קריסת מתווי הגיוס כשפיור קפיטל נסוגה ברגע האחרון בטענה שקיבלה מצגי שווא מצד ההנהלה אקוואריוס מאבדת את אמון המשקיעים - המנוע היחיד שאולי יכול להציל את החברה מה שמתבטא בהתרסקות של 97% מאז הנפקתה ב-2021

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אקוואריוס

אחרי קצת פחות מחצי שנה בתפקיד, עמית בירק - זה שאמר לנו בראיון "אני שם את הרקורד שלי על השולחן" עוזב את אקוואריוס אקוואריוס מנוע  . לבירק היו כנראה כוונות טובות, הוא באמת הגיע עם רצון “להציל” את החברה, חברה שבתוך 4 שנים מחקה 97% מערכה בבורסה. הוא השיק תוכנית התייעלות אגרסיבית, קיווה לגייס 10 מיליון דולר וסמך על המענק מממשלת גרמניה שאולי יעזור לאקוואריוס להתניע מחדש "הפעם נבחן בתוצאות, לא בהבטחות; זו לא אותה אקוואריוס - קיצצנו, התייעלנו, ואנחנו יוצאים לפיילוט בארה"ב" הוא אמר לנו. הכותרת הבומבסטית של אותו ראיון הייתה אווקאריוס 2.0?

צריכים לגשת לחברות מהסוג הזה בהרבה חשדנות, לפעמים אלו הנסיבות ולפעמים זה הנהלה לא שקופה שפעם אחר פעם לא בוחרת באינטרסים של המשקיעים. כשמנכ"ל נוטש/מוחלף לפני שהספיק להציג תוצאה אחת זה דגל אדום בכל מצב, אבל במקרה של אקוואריוס אנחנו אפילו לא צריך את הדגלים האלה. מספיק לעקוב אחר מה שהתרחש בחודשים האחרונים כדי להבין עד כמה הסיפור כבר חורג מגבולות כיסא המנכ"ל וכנראה זה יותר הקש ששבר את גב הגמל ובירק לא רצה לקשור את גורלו עם חברת המנועים הכושלת. 

במקומו של בירק נכנס רועי בר־גיל, בוגר מנהל עסקים ברופין, שבשנים האחרונות כיהן כסגן נשיא לפיתוח עסקי בתעשייה האווירית. מבלי לדון לגופו של אדם, לא ברור מה מינוי כזה אמור לשרת. אקוואריוס נמצאת בשלב שבו נדרש ניסיון נקודתי בתחום המנועים, בתחום של ייצור והטמעה לא יכולות קורפורייט כלליות. ההרגשה היא שהחברה לא בחרה מנכ"ל, אלא פשוט מינתה מי שהיה זמין.

אבל הכי חשוב זה כמה המנכ"ל החדש עומד להשתכר. אתם קוראים נכון - 90,000 שקל בחודש, וזה עוד לפני בונוסים שנתיים של 3-6 משכורות חודשיות כלומר כ-400 אלף שקל בשנה לפחות. קשה להאמין אבל זו חברה ששורפת מיליוני שקלים ברבעון וזה השכר שהיא מציעה למנכ"ל החדש: