שנה חזקה לפריון: צופה מכירות של 460-470 מיליון דולר ב-2014

חברת האינטרנט פרסמה את הדוחות הכספיים האחרונים טרום המיזוג עם חברת קונדואיט
תומר קורנפלד |

חברת פריון נטוורק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה. התוצאות השנתיות לכשעצמן מצביעות על תוצאות שיא בפעילות החברה, אך אינן כוללות את המיזוג עם חטיבת ה-ClientConnect של קונדואיט שרכישתה הושלמה בתחילת ינואר השנה. במקביל לדוחות, מספקת פריון תחזיות אופטימיות לשנת 2014.

בחזרה לדוחות הכספיים של החברה. ההכנסות של פריון ברבעון הרביעי הסתכמו ב-31.3 מיליון דולר, עלייה של 47% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם צמח ב-77% לרמה של 6.4 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עמד על 7.7 מיליון דולר.

במסגרת הדוחות מספקת פריון את הנתונים הכספיים של החטיבה של קונדואיט שנרכשו. בשנת 2013 רשמה החטיבה הכנסות של 325.5 מיליון דולר ורווח נקי של 86.7 מיליון דולר. מתוך זה, ברבעון הרביעי רשמה החברה מכירות של 84.1 מיליון דולר כאשר 17.2 מיליון דולר הגיעו לשורה התחתונה.

ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון: "זהו סיום מרשים ותוצאות שיא לשנת מפנה משמעותית עבור פריון. עקפנו את התחזית שהצבנו לחברה לשנה זו, עם 71% צמיחה בהכנסות והכפלת הרווח הנקי על בסיס non-GAAP. חשוב מכך, השלמנו רכישה המהווה ציון דרך לחברה, הממצבת אותנו באופן מובהק בשורה אחת עם החברות המובילות בתעשייה והמאפשרת לנו לצמוח כחברה חזקה עוד יותר בעתיד".

ביחס למיזוג עם חטיבת ה-ClientConnect הוסיף מנדלבאום כי "המיזוג הושלם בהצלחה רבה, אף מעל למשוער, בעיקר בשל הכישרון והאיכות של הנהלת החברה הממוזגת. בפרק זמן קצר מאז השלמת הרכישה, הטמענו מספר יוזמות להאצת הצמיחה ואנו ממשיכים להתאים עצמנו בהצלחה לשינויים בתעשייה".

בשנת 2014 צופה פריון כי תסיים את השנה עם מכירות של 460-470 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי צפוי להסתכם ב-125-130 מיליון דולר והרווח הנקי צפוי לעמוד בטווח של 103-108 מיליון דולר.

"תזרים המזומנים החזק, המשאבים והמומחיות המוכחת שלנו יאפשרו לנו להתמודד עם שינויים בתעשייה, להגדיל את ההשקעה ברכישת לקוחות ולהגדיל את נתח השוק, כמו גם להשקיע בפלטפורמה שלנו ובאסטרטגית גיוון ההכנסות", סיכם מנדלבאום.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"במבט לעתיד, אנו נרגשים מההמשך ומאמינים שהמגמות בתעשייה והיצע השירותים של הפלטפורמה החדשה שלנו ימצבו אותנו היטב לצמיחה איתנה ורווחית לטווח הרחוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.