שנה חזקה לפריון: צופה מכירות של 460-470 מיליון דולר ב-2014
חברת פריון נטוורק פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2013 ולשנה כולה. התוצאות השנתיות לכשעצמן מצביעות על תוצאות שיא בפעילות החברה, אך אינן כוללות את המיזוג עם חטיבת ה-ClientConnect של קונדואיט שרכישתה הושלמה בתחילת ינואר השנה. במקביל לדוחות, מספקת פריון תחזיות אופטימיות לשנת 2014.
בחזרה לדוחות הכספיים של החברה. ההכנסות של פריון ברבעון הרביעי הסתכמו ב-31.3 מיליון דולר, עלייה של 47% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם צמח ב-77% לרמה של 6.4 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) עמד על 7.7 מיליון דולר.
במסגרת הדוחות מספקת פריון את הנתונים הכספיים של החטיבה של קונדואיט שנרכשו. בשנת 2013 רשמה החטיבה הכנסות של 325.5 מיליון דולר ורווח נקי של 86.7 מיליון דולר. מתוך זה, ברבעון הרביעי רשמה החברה מכירות של 84.1 מיליון דולר כאשר 17.2 מיליון דולר הגיעו לשורה התחתונה.
ג'וזף מנדלבאום, מנכ"ל פריון: "זהו סיום מרשים ותוצאות שיא לשנת מפנה משמעותית עבור פריון. עקפנו את התחזית שהצבנו לחברה לשנה זו, עם 71% צמיחה בהכנסות והכפלת הרווח הנקי על בסיס non-GAAP. חשוב מכך, השלמנו רכישה המהווה ציון דרך לחברה, הממצבת אותנו באופן מובהק בשורה אחת עם החברות המובילות בתעשייה והמאפשרת לנו לצמוח כחברה חזקה עוד יותר בעתיד".
- פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה
- פריון עוקפת את תחזית הרווח למניה וההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחס למיזוג עם חטיבת ה-ClientConnect הוסיף מנדלבאום כי "המיזוג הושלם בהצלחה רבה, אף מעל למשוער, בעיקר בשל הכישרון והאיכות של הנהלת החברה הממוזגת. בפרק זמן קצר מאז השלמת הרכישה, הטמענו מספר יוזמות להאצת הצמיחה ואנו ממשיכים להתאים עצמנו בהצלחה לשינויים בתעשייה".
בשנת 2014 צופה פריון כי תסיים את השנה עם מכירות של 460-470 מיליון דולר. הרווח התפעולי התזרימי צפוי להסתכם ב-125-130 מיליון דולר והרווח הנקי צפוי לעמוד בטווח של 103-108 מיליון דולר.
"תזרים המזומנים החזק, המשאבים והמומחיות המוכחת שלנו יאפשרו לנו להתמודד עם שינויים בתעשייה, להגדיל את ההשקעה ברכישת לקוחות ולהגדיל את נתח השוק, כמו גם להשקיע בפלטפורמה שלנו ובאסטרטגית גיוון ההכנסות", סיכם מנדלבאום.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
"במבט לעתיד, אנו נרגשים מההמשך ומאמינים שהמגמות בתעשייה והיצע השירותים של הפלטפורמה החדשה שלנו ימצבו אותנו היטב לצמיחה איתנה ורווחית לטווח הרחוק".
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
