אורי גרינפלד מונה לכלכלן הראשי בפסגות, יחליף את איילת ניר
בית ההשקעות פסגות מבצע סבב מינויים. הכלכלית הראשית איילת ניר מסיימת את תפקידה לאחר 3 שנים, ומי שמחליף אותה הוא אורי גרינפלד שמשמש כעת כמנהל מחלקת המאקרו של בית ההשקעות.
עוד בסבב המינויים הנוכחי בפסגות - אריק יוגב מונה למנכ"ל פסגות ביטוח, גמל ופנסיה ומנהל חטיבת חסכון ארוך טווח. מנהל חטיבת הלקוחות טל קדם ומנהל מערך הכספים שלמה פשה מונו כ"א למשנה בכיר למנכ"ל. היועצת המשפטית הראשית לילך גבע-הראל ומנהלת מערך משאבי אנוש ענת כנפו תבור מונו אף הן למשנה למנכ"ל.
יניב קוניס שמנהלת כעת את תחום החדשנות בבית ההשקעות ימונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי. רוני ליכטנשטיין-שני שתמונה לסמנכ"לית פרויקטים אסטרטגיים והדובר שלומי שפר שימונה לסמנכ"ל בחברה.
לדברי חגי בדש מנכ"ל פסגות: "הקמת חטיבת חסכון ארוך טווח בניהולו של אריק יוגב משקפת את החשיבות הרבה שפסגות רואה בתחום הפנסיוני, המהווה את מנוע הצמיחה העתידי של החברה לצד פעילות הקרנות, תעודות הסל וניהול תיקי השקעות."
עוד אמר בדש כי "סבב המינויים הבכיר מהווה הבעת אמון נוספת בעובדי החברה ובמנהליה. אנו בפסגות מעדיפים תמיד לקדם עובדים ומנהלים מתוך בית ההשקעות ואין ספק כי מהלכים אלו מוכיחים את עצמם באופן מובהק לאורך שנים".
- 7.יוסי 08/01/2014 09:24הגב לתגובה זושבשקא בשקט דוחק את הסטפקים הצידה והם אפילו לא שמים לב , העיקר הבאתם אותו שינהל לכם את העסק ועוד שניה הוא משתלט לכם על העסק.... אבנר..* פעם היית יצירתי , היום אתה נותן לו לתת לך טריז על כל דבר פעם החזקתי ממך
- 6.כל הכבוד אח שלי יקר (ל"ת)צונצוניקו 08/01/2014 09:16הגב לתגובה זו
- 5.חבר 08/01/2014 08:57הגב לתגובה זוהמון בהצלחה לאיש מוכשר מאין כמוהו!!!
- 4.י.ה 07/01/2014 22:06הגב לתגובה זומחר נדע כבר מה בדיוק קרה
- 3.TOSS60 07/01/2014 19:31הגב לתגובה זומוכרת עוד כשעבדה בבית ההשקעות איביאי, אחת הטובות בתחומה. הפסדתם !!!!!
- 2.מכר ותיק 07/01/2014 18:02הגב לתגובה זומגיע לך...אתה תותח!! יגעת ומצאת תאמין!
- 1.אליקו 07/01/2014 16:55הגב לתגובה זואולי גם שם ילמדו יום אחד שכדי לגדול באמת צריך לקדם עובדים מתוך הבית שנתנו את הלב לחברה. ולא לגייס שכירי חרב בקומבינות מגעילות שמזכירות את ההתנהלות בחברת החשמל או בנמלים שחבר מביא חבר. אולי ככה יצליחו לגייס שם כסף אמיתי ו,לא רק בדמי ניהול אפס או ברכישות של חברות אחרות.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳