אורי גרינפלד מונה לכלכלן הראשי בפסגות, יחליף את איילת ניר

המנכ"ל חגי בדש: ""סבב המינויים הבכיר מהווה הבעת אמון נוספת בעובדי החברה ובמנהליה"
מערכת Bizportal | (7)
נושאים בכתבה כלכלן פסגות

בית ההשקעות פסגות מבצע סבב מינויים. הכלכלית הראשית איילת ניר מסיימת את תפקידה לאחר 3 שנים, ומי שמחליף אותה הוא אורי גרינפלד שמשמש כעת כמנהל מחלקת המאקרו של בית ההשקעות.

עוד בסבב המינויים הנוכחי בפסגות - אריק יוגב מונה למנכ"ל פסגות ביטוח, גמל ופנסיה ומנהל חטיבת חסכון ארוך טווח. מנהל חטיבת הלקוחות טל קדם ומנהל מערך הכספים שלמה פשה מונו כ"א למשנה בכיר למנכ"ל. היועצת המשפטית הראשית לילך גבע-הראל ומנהלת מערך משאבי אנוש ענת כנפו תבור מונו אף הן למשנה למנכ"ל.

יניב קוניס שמנהלת כעת את תחום החדשנות בבית ההשקעות ימונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי. רוני ליכטנשטיין-שני שתמונה לסמנכ"לית פרויקטים אסטרטגיים והדובר שלומי שפר שימונה לסמנכ"ל בחברה.

לדברי חגי בדש מנכ"ל פסגות: "הקמת חטיבת חסכון ארוך טווח בניהולו של אריק יוגב משקפת את החשיבות הרבה שפסגות רואה בתחום הפנסיוני, המהווה את מנוע הצמיחה העתידי של החברה לצד פעילות הקרנות, תעודות הסל וניהול תיקי השקעות."

עוד אמר בדש כי "סבב המינויים הבכיר מהווה הבעת אמון נוספת בעובדי החברה ובמנהליה. אנו בפסגות מעדיפים תמיד לקדם עובדים ומנהלים מתוך בית ההשקעות ואין ספק כי מהלכים אלו מוכיחים את עצמם באופן מובהק לאורך שנים".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יוסי 08/01/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    שבשקא בשקט דוחק את הסטפקים הצידה והם אפילו לא שמים לב , העיקר הבאתם אותו שינהל לכם את העסק ועוד שניה הוא משתלט לכם על העסק.... אבנר..* פעם היית יצירתי , היום אתה נותן לו לתת לך טריז על כל דבר פעם החזקתי ממך
  • 6.
    כל הכבוד אח שלי יקר (ל"ת)
    צונצוניקו 08/01/2014 09:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חבר 08/01/2014 08:57
    הגב לתגובה זו
    המון בהצלחה לאיש מוכשר מאין כמוהו!!!
  • 4.
    י.ה 07/01/2014 22:06
    הגב לתגובה זו
    מחר נדע כבר מה בדיוק קרה
  • 3.
    TOSS60 07/01/2014 19:31
    הגב לתגובה זו
    מוכרת עוד כשעבדה בבית ההשקעות איביאי, אחת הטובות בתחומה. הפסדתם !!!!!
  • 2.
    מכר ותיק 07/01/2014 18:02
    הגב לתגובה זו
    מגיע לך...אתה תותח!! יגעת ומצאת תאמין!
  • 1.
    אליקו 07/01/2014 16:55
    הגב לתגובה זו
    אולי גם שם ילמדו יום אחד שכדי לגדול באמת צריך לקדם עובדים מתוך הבית שנתנו את הלב לחברה. ולא לגייס שכירי חרב בקומבינות מגעילות שמזכירות את ההתנהלות בחברת החשמל או בנמלים שחבר מביא חבר. אולי ככה יצליחו לגייס שם כסף אמיתי ו,לא רק בדמי ניהול אפס או ברכישות של חברות אחרות.
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.