"ענף הגז-נפט בישראל יעבור מהפכה כשקרנות הפרייבט אקוויטי יכנסו"
"מה שהופך את ישראל למקום מעניין בעבור קרנות הפרייבט אקוויטי זה היותה כלכלה יציבה שאינה סובלת מאינפלציה ב-10-15 השנים האחרונות. נעשו פה 50-60 עסקאות בשנה האחרונה בהשקעה של כ-2 מיליארד דולר ואנו צופים שיותר ויותר עסקאות יעשו בשנים הבאות", כך אמר רו"ח הלל שוסטר, שותף וראש דסק סין במשרד KPMG סומך חייקין, בדברי הפתיחה לפאנל הבכירים של תעשיית קרנות הפרייבט אקוויטי, שנערך במסגרת כנס בנושא פרייבט אקוויטי שערכה פירמת עו"ד הגדולה בעולם - DLA PIPER, המפעילה בארץ שלוחה בראשות עו"ד ג'רמי לוסטמן.
"בישראל גם יש תמיכה ממשלתית נפלאה. מתוך 10 החברות הגדולות בעולם שמשקיעות בחברות בעולם, ובראשן גוגל, כולן השקיעו בשנים האחרונות בישראל, פרט להיטאצ'י. ומה ששואלים אותנו זה - מה קרה להיטאצ'י?".
"ב-20 השנה הבאות הצפי הוא שרק מסקטור הגז נפט צפויה תפוקה בשווי של כ-60 מיליארד דולר. זה סכום אדיר בעבור מדינה כמו ישראל. השוק פה הולך להשתנות עוד יותר כאשר קרנות הפרייבט אקוויטי יגדילו את השקעותיהן בתחום זה. זו הולכת להיות מהפכה גדולה".
בהמשך התכנס פאנל של בכירי תעשיית קרנות הפרייבט אקוויטי הפועלות בישראל לדיון בצפי לשנה הבאה ובהם. בין המשתתפים בפאנל היו יונתן קולבר, שותף בקרן ויולה, מארק לסניק, שותף בקרן פורטיסימו, ד"ר אבי אורטל, שותף בקרן סקיי, רון שטרן, יועץ בכיר בקבוצת פריצקר.
יונתן קולבר, השותף בקרן ויולה המנהלת כ-2 מיליארד דולר בעיקר בתחום ההי טק הפונה לשווקים הזרים אמר "תעשיית ההון סיכון בישראל נמצאת בפיגור של 15 שנה ביחס לארה"ב". בהמשך התייחס קולבר גם לשאלה ביחס לגיוון ההשקעות של הקרן ואמר "מבין כ-100 החברות בהן אנחנו משקיעים רק בכ-5-6 מהן יש חפיפה בפעילות".
על השאלה האם לדעתו ישקיעו קרנות הפרייבט אקוויטי גם בחברות הישראליות הנמצאות במצב של הסדרי חוב, כדוגמאת קבוצת IDB, ענה קולבר, "יש לנו בעיה ענקית להכנס להשקעות בחברות שנמצאות בשלב של הסדר חוב. עם זאת הדגיש מארק לסניק, שותף בקרן פורטיסימו "אולי ישנן הזדמנויות לרכישה של החברות התפעוליות שפועלות מתחת לחברות ההחזקה המצויות במצב של הסדר חוב שאותן נשאיר לקרנות הגידור הזרות המתמחות בהשקעות בחברות בעלות חובות בעייתיים כדוגמאת קרן יורק".
רון שטרן, יועץ לקבוצת פריצקר של אחת המשפחות העשירות בארה"ב אמר " לא הייתי צריך לשכנע את הפריצקרים לבוא להשקיע לישראל אני חושב שהם התעניינו בה בעצמם עוד קודם. ישראל היא סיפור פנטסטי אבל במקרים רבים המשקיעים פוחדים להביא את הכסף לישראל. עדיין לא עשינו פה שום השקעה אבל אנחנו בוחנים כעת באופן אקטיבי את האפשרויות לבצע השקעות בתחום הפרייווט אקוויט וההון סיכון. אנחנו מסתכלים בפרייבט אקוויטי על חברות בשווי של 100-150 מיליון דולר, במיוחד כאלה שיש להן קשר לתחום הבריאות ושוק המטרה שלהן הוא ארה"ב".
ד"ר אבי אורטל, שותף בקרן סקיי אמר כי "השוק הישראלי הוא ריכוזי מאוד וכ-75% מהחברות מוחזקות על ידי בעלי השליטה קרוב לחזה. מספר ההנפקות הראשוניות הוא קטן מאוד וגם השוק המשני הוא קטן מאוד. בעתיד אני חושב שהיקף הפעילות בתחום הפרייבט אקוויטי יהיה דומיננטי הרבה יותר משהוא כיום, גם על רקע כניסתם לפועל של תקנות באזל 3 שיקשו עוד יותר על המערכת הבנקאית לממן את האשראי העסקי בישראל.
לדבריו, "הישראלים צריכים להמציא את הגלגל בכל עסקה ובאים עם יוזמות פיננסיות מקוריות שלא מוכרות בתחומנו, כשלא תמיד הם מבינים מה המשמעות של מכפילים או דיבידנדים. כיום עדיין יש פער גדול בין המוכרים הישראלים לבין אנשי קרנות הפרייבט אקוויטי שהתחנכו בארה"ב וזה מקשה על סגירת עסקאות".
מארק לסניק, שותף בקרן פורטיסימו סיפר על שתי השקעות מוצלחות שביצעה הקרן בשנים האחרונות, ובהן רכישתה של חברת נור מאקרופירינטרס רגע לפני שקרסה בשל חובות של 20 מיליון דולר לבנק גרמני בתמורה לכ-6 מיליון דולר. לאחר הרכישה וההשבחה ביצעה פורטיסימו בחברה היא נמכרה בתמורה לכ-125 מיליון דולר.
- 6.המאמינה 26/10/2013 22:36הגב לתגובה זורציו המלכה וכל מילה מיותרת........
- 5.יוסי כ 26/10/2013 22:08הגב לתגובה זורבותיי המשקיעים. עדיין. לו עיכלתם את. הפוטנציאל האדיר של מניות הלוויתן ובראשם רציו כמובן בקרוב מאוד יתחיל קידוח הנפט הענקי בלוויתן. ולאחר פירסום התגלית המניות יטוסו במאות. אחוזים פשוט. אי אפשר. יהיה לרכוש אותם תחשבו על זה. טוב , טוב בהצלחה לכולנו ,,,,,,,,,,
- 4.רציו המלכה !!!!!!!!! 26/10/2013 19:01הגב לתגובה זורבותיי כדיי מאוד לנצל את המחיר הנמוך של רציו מפני שהיא עומדת לפני זינוק אדיר שלו תגידו שלו ידעתם בקרוב קידוח הנפט מתחיל מיליארדים חביות נפט בבטן הלוויתן + עשרות מיליונים קונדסנט וכמובן שיהיה עידכון כלפי מעלה של כמויות הגז ולקינוח נזכיר את מאגר "גל" של רציו שרווי מאוד בגז + נפט !!!!!!!
- נבואה ניתנה לשוטים ברגע שיתגלה נקפוץ העליה המתורית תמש (ל"ת)cvc 28/10/2013 09:53הגב לתגובה זו
- 3.עין החמור 25/10/2013 15:58הגב לתגובה זוהטכנולוגיה כבר עקפה אותכם מייצרים גז מימן בדודי שמש.ישירות לחימום ולגנרטורים.המניה שלכם כבר בנחיתה.בקונגו כבר מבשלים על גז מימן בבתים המחורבנים.
- 2.גם אני מחכה להם עם האופ של רציו (ל"ת)רועה חשבון 24/10/2013 20:05הגב לתגובה זו
- 1.יוסי 24/10/2013 17:22הגב לתגובה זומחכה להם עם האופציות של רציו.

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%
המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש
אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.
את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.
עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- נעילה שלילית בת"א: איידיאי צנחה 7.7%, הראל ומנורה 5.6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו
אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי,
אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".