סקר אנליסטים: 62% מרוצים ממינוי יאיר לפיד לתפקיד שר האוצר
מינויו של יאיר לפיד לתפקיד שר האוצר הבא מרכז עניין רב בקרב פעילי שוק ההון הישראלי. במסגרת משאל ציפיות שבוצע בסוף השבוע האחרון בקרב 174 אנליסטים בכ-50 בתי השקעות, בנקים וגופים המנהלים השקעות ע"י משרד יחסי הציבור וקשרי המשקיעים גלברט-כהנא, עולה כי 62% מהאנליסטים ופעילי שוק ההון הישראלי מרוצים ממינויו של יאיר לפיד וסבורים שהוא מתאים למלא את התפקיד, בעוד 38% אינם מרוצים ולא רואים בו כאיש המתאים.
המשאל עסק בהשפעת כניסתו הצפויה של לפיד לתפקיד שר האוצר ובכמה מסוגיות השעה בכלכלה הישראלית. בהמשך לשיעור התמיכה הגבוה בשר האוצר המיועד, 82% מהאנליסטים ופעילי שוק ההון הביעו ביטחון רב בכך שלפיד יצליח להוביל מדיניות ממשלתית להגדלת מספר המועסקים בקרב חרדים.
בשאלות הנוגעות למדיניות המיסוי אותה לפיד צפוי לפיד לאמץ, 61% מהאנליסטים סבורים כי לפיד צפוי להעלות מיסים על מעמד הביניים, בעוד כ-39% סבורים כי לא יעשה כך. במקביל, כ-59% מהם סבורים כי יעלה את מס ההכנסה, בעוד כ-41% סבורים שלא יעשה כך. כמו כן, כ-63% סבורים כי לפיד יפחית את הטבות המס לחברות הגדולות, בעוד כ-37% השיבו כי לא יעשה כך.
המשאל בחן גם את הדעות באשר ליכולתו של לפיד להוביל מדיניות ממשלתית שתוזיל את מחירי הנדל"ן והדיור בישראל, כאשר בנושא זה האנליסטים ומנהלי ההשקעות פחות אופטימיים. כ-46% מהם סבורים שיצליח בהובלת מדיניות שתוזיל את מחירי הנדל"ן בישראל, בעוד כ-54% לא מאמינים שיצליח בכך.
לסיכום, במסגרת משאל הציפיות בקרב האנליסטים ומנהלי ההשקעות התבקשה הערכתם גם לגבי מדדים כלכליים מובילים וביניהם שיעור הצמיחה של המשק הישראלי ב-2013, שער הדולר בסוף 2013 ומדד ת"א 100 לסוף 2013.
- 5.הצרצר 17/03/2013 17:28הגב לתגובה זו*הצחקתם אותי!!! *תפסיקו עם השטויות שלכם. *הגיע הזמן שתביאו גילוי נאות, מי אתם, בכל כתבה. באהבה הצרצר הנאיבי
- 4.חי במינוס 17/03/2013 12:16הגב לתגובה זוהבלפיד המקושר אליהם בטבוארו ואגורה מכיסם,נוספת להיום,לא צעבור לאוצר. והכסף? אצל המוני השכירים,כמו עד היום. וגרמן הסוציאליסטית של מר'צ תנהל את הבריאות לשבחעות רצון קופות החולים.
- 3.אנונימי 17/03/2013 11:39הגב לתגובה זושל הטיפשים נגד מכירת כיל עוד מעט יבכו שגונבים להם את ים המלח . מפטרים את כל העובדים. ועוד ססמאות מטופשות . חבל שאין אף אחד שחושב קצת מעבר לדמגוגיה האם האחים עופר ימכרו תרנגלת מטילה ביצי זהב? התשובה היא לא למה להם? כנרא ה שיש סיבה ... וכיל בסוף תימכר
- 2.מה ציפיתם מהאפסים הנקראים במילה המגונה אנאליסטים. (ל"ת)מני 17/03/2013 11:32הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 17/03/2013 11:15הגב לתגובה זוראינו מה טרכטנברג הצליח לעשות לעם להרוס את הבורסה ולפגע לכל העם בכיס. חרא מדינה ויותר לא אלך להצביע לאף אחד פה .

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
