רודפים אחרי השוק: פסגות עדכן מעלה את מחירי היעד לסלקום ופרטנר
האם הראלי במניות הסלולר צפוי להימשך? למרות עליות נאות של 20% ו-32% בשלושת החודשים האחרונים במניות סלקום ופרטנר, בהתאמה, האנליסטית של בית ההשקעות פסגות אילנית שרף עדיין מזהה פוטנציאל עליות.
בסקירה שהוציאה היום (ג') סבורה שרף כי העברת השליטה בפרטנר לידי חיים סבן צפויה להניב לפרטנר יתרונות במספר אספקטים מרכזיים אשר צפויים לבוא לידי ביטוי בדוחותיה הכספיים בכלל בשורת הרווח בפרט ועל כן ממליצה ב'קנייה' במחיר יעד של 28.5 שקל. סלקום, מנגד, נותרת ב'החזק' במחיר יעד של 39 שקל לאור צמצום הרווחיות האבסולוטית בינה לבין חברת פרטנר והאתגרים הפיננסיים הצפויים בפני בעלת השליטה בחברת סלקום, דיסקונט השקעות מקבוצת אידיבי אחזקות.
שרף מסכמת את המצב המאתגר של שוק התקשורת וחברות הסלולר: "התחרות הקשה והירידה בהתניידות מנויים בשבועות האחרונים, הוביל להידרדרות שיא ברמות התעריפים. החברות הוותיקות מנגד פועלות במלוא המרץ להפחתת ההוצאות ולשיווק חבילות תקשורת טרם פתיחת השוק הסיטונאי. אנו מעריכים כי האתגרים התחרותיים עוד רבים ורמת הסיכון גבוהה".
- 3.פסגות נתנו לפרטנר ב 1200 מכירה ! (ל"ת)אנונימי 11/12/2012 18:32הגב לתגובה זו
- אילנית שרף 12/12/2012 14:50הגב לתגובה זוכולם מוזמנים להסתכל על היסטוריית ההמלצות.
- 2.צח 11/12/2012 16:43הגב לתגובה זומעלה מחיר אך היא "פאסימית" פחחח
- 1.קק 11/12/2012 15:41הגב לתגובה זוההבדל היחיד בינהם למשפחות הפשע הוא שהם לובשים חליפות

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח
רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות - בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך.
הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל.
הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל, אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.
הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- דף חדש במשפחת לוי: מנפיקים את הנדל"ן ומערבים את הילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה המסקנה? רמי לוי נסחרת ב-4.1 מיליארד שקל, אבל לקבוצה הזו יש מספר פעילויות עם מזומנים. הפעילויות על פי השוק שוות כ-3.6 מיליארד שקל (שווי שוק בניכוי מזומנים), פעילות המזון והפארמה שווה כ-2.9 מיליארד שקל (בניכוי שווי הסלולר). המזון (בניכוי הפארמה) שווה כ-2-2.1 מיליארד שקל (בניכוי שווי הפארמה). אם מנתחים את הרווח המייצג של הקמעונאות מזון מקבלים סדר גודל של 220-230 - מכפיל של מתחת ל-10.