פוטומיין משקיעה מיליונים בפרסום - אבל המשתמשים הפעילים בירידה
פוטומיין דיווחה כי ברבעון הראשון ההתקשרויות, כלומר מספר המנויים החדשים וחידושי המנויים, זינק ב-47% ל-5 מיליון דולר; עם זאת, למרות זינוק של כמעט פי 2 בהוצאות שיווק, מספר המשתמשים הפעילים החודשיים ירד
פוטומיין פוטומיין -1.83% ששואפת לעזור למשפחות לארגן את התמונות שלהן באמצעות AI פרסמה נתונים מקדמיים לרבעון הראשון של 2025. הנתון המשמעותי הוא שההתקשרויות של החברה זינקו ב-47% ברבעון ל-5 מיליון דולר. אבל אלה לא יהיו ההכנסות שתראו בדוחות - כשמנוי משלם לפוטומיין הוא משלם לה תשלום חד פעמי עבור מנוי לתקופת זמן מסוימת, ומבחינה חשבונאית הסכום הזה נפרס חודשית על פני אותה תקופה. נניח לדוגמא שמשתמש רכש בינואר מנוי שנתי ב-60 דולר, התשלום מבוצע בינואר אבל חשבונאית הוא מתחלק ב-12 והסכום הזה מוכר כהכנסה בכל חודש, כלומר החברה תרשום 5 דולר כהכנסות בכל חודש. כשפוטומיין אומרת שההתקשרויות ברבעון צמחו היא מתייחסת למספר המנויים בתוקף ששילמו לה בתקופה הזאת לעומת התקופה המקבילה.
לצד זאת פוטומיין דיווחה על גידול במספר ההורדות ובמספר המנויים המשלמים, אבל גם כאן יש כוכבית. ההורדות המצטברות עלו ל-45.9 מיליון, גידול של 11%, אבל מספר המנויים המשלמים צמח לאט יותר, מ-390 אלף ל-419 אלף, צמיחה של רק 7.5%. עם זאת החברה דיווחה כי מחיר מנוי שנתי חדש בצפון אמריקה, הטריטוריה המרכזית של החברה, עלה ל-60 דולר החל מאוקטובר האחרון לעומת 40 דולר לפני כן, עלייה של 50%.
בכדי להצליח פוטומיין צריכה להגיע לכמה שיותר
משתמשים אבל גם להגדיל את הנתח של אלה שמשלמים. הגיוני שיהיה פער בין מספר ההורדות לגידול בלקוחות המשלמים אבל השאלה היא האם זה פער שאפשר לחיות איתו, במיוחד כשמספר המשתמשים הפעילים בירידה.
- למה הצמיחה של פוטומיין לא משתקפת בהכנסות?
- פוטומיין מדווחת על נפילה של 20% בהכנסות, אז למה היא קופצת היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיליונים על הוצאות שיווק
פוטומיין פועלת במודל Freemium, כלומר משתמשים יכולים להשתמש בשירות בחינם עד למכסה מסוימת שהחל ממנה הם צריכים לשלם, אבל נראה שרוב המשתמשים עדיין מסתפקים בפיצ'רים החינמיים, וכאן מגיע נתון מדאיג נוסף - מספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAU) נכון לסוף הרבעון ירד ב-3% ל-775 אלף. זאת אומנם ירידה יחסית קלה, אבל ביחס להוצאות השיווק הגדולות של החברה שתראו בהמשך, זו עלולה להיות נורת אזהרה.
בשביל להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטומיין משקיעה הרבה בשיווק ופרסום, והיא המשיכה גם ברבעון הראשון. ההוצאות על פרסום ושיווק ברבעון הסתכמו ב-3.4 מיליון דולר לעומת 1.8 מיליון דולר, גידול של כמעט פי 2, ואם היא תמשיך בקצב הזה היא תוציא השנה בערך 13.6 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב-2024, גידול של 51% שגורם לזוז קצת בכיסא, אם כי לדברי החברה ההשקעה משתלמת והובילה לגידול של 75% בהתקשרויות עם משתמשים חדשים ברבעון.
- טריוויה שבועית - האם אתם בעניינים? כנסו לבחון את עצמכם
- ההשקעה הקטנה של יצחק תשובה בדרום אמריקה וההשקעה שהניבה לו רווח של 70% בשנתיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- יוסי כהן מתקרב לאקזיט של 50 מיליון דולר
קשה לראות איך פוטומיין ממשיכה לאורך זמן לשרוף כסף על פרסום בלי להראות גידול משמעותי יותר בלקוחות המשלמים. פוטומיין שרפה 12 מיליון שקל ב-2024 כשנכון לסוף השנה היו לה בקופה כ-12.5 מיליון דולר, בערך 47 מיליון שקל. השנה היא צפויה לשרוף יותר ממה ששרפה ב-2024 ולמרות שסיימה ב-2024 תכנית רכישה עצמית של 2 מיליון שקל היא הרגישה בנוח לצאת בתכנית נוספת השנה בהיקף של 2.5 מיליון שקל.
מצד החברה זה נראה אחרת, זו דרך להחזיר כסף למשקיעים במקום דיבידנד וזה גם מהלך אסטרטגי אם היא חושבת שהמניה זולה. בינתיים מאז שהחברה הכריזה על התכנית, המניה ירדה ב-9%. עם זאת, המניה בפלוס 42% בשנה האחרונה והיא נסחרת לפי שווי של כ-79 מיליון שקל. את 2024 סיימה החברה עם הכנסות של 13 מיליון דולר, ירידה לעומת 13.3 מיליון דולר ב-2023 והפסד של 4 מיליון דולר ב-2024 בהשוואה לרווח של 2.5 מיליון דולר ב-2023.
- 3.אחד 21/04/2025 23:21הגב לתגובה זואבל לא מבין איך החברה הזאת לא נסחרת בפי 5 מהשווי שלה. נראה שיש לה אחלה מודל ומלא לקוחות שמשלמים מוצר אמיתי שעובד ומוכר. לדעתי זה לא ישאר ככה לאורך זמן. ממתינים .
- 2.אנונימי 10/04/2025 18:23הגב לתגובה זואתם השתגעם לגמרי בוא נגיד שאני לא מבין למה שמישהו נורמלי ולא גמבלר יקנה מנייה כזו הסוף ידוע כי יש אי ספור חברות כאלה באחד העם
- 1.בבו 10/04/2025 15:45הגב לתגובה זולא שמעתי עליהם מאיפה הם צצו ומי הלקוחות שלהם עוד שרות מיותר של נוכלים מפולפלים שמנפחים מספרים משחילים משקיעים ובנתיים ההנהלה גוזרת קופון . העולם מטורלל ופרוגרסיבי כל ממזר מלך הלכתי להקיא מהגועל נפש

אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה
קבוצת אימקו מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם הקמת חברה בת ברומניה ומפעל ייצור חדש; לאור הירידה בצבר, המהלך נועד להאיץ את הצמיחה, להעמיק שיתופי פעולה באירופה ולנצל את מגמת העלייה בתקציבי הביטחון ביבשת
קבוצת אימקו אימקו 3.36% , שמתמחה בפיתוח וייצור מערכות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות והאזרחיות, הודיעה על הקמת חברה בת חדשה ומפעל ייצור ברומניה. זהו יישום של התוכנית האסטרטגית הרב־שנתית של החברה, שמבוססת על חדירה לשוקי ביטחון באירופה והרחבת כושר הייצור הגלובלי.
המהלך נועד לתת מענה לשני צרכים מרכזיים: מימוש צבר ההזמנות ההולך וגדל של הקבוצה והעמקת החדירה לשווקים חדשים. לפי הערכות החברה, כבר ברבעון הרביעי של 2025 צפויה החברה הבת החדשה לתרום ליכולות התפעוליות של הקבוצה. בנוסף, הנוכחות ברומניה צפויה להוות בסיס לצמיחה מתמשכת באירופה, הן באמצעות עסקאות חדשות והן באמצעות פרויקטים קיימים של אימקו.
הקמת המפעל ברומניה תעניק לאימקו יתרון משמעותי במכרזים ממשלתיים ובפרויקטים ברחבי היבשת, שכן היא תוכל להיחשב ל"ספק מקומי". יתרון זה פותח דלתות להזדמנויות עסקיות חדשות ומאפשר לחברה לפעול קרוב יותר לשותפים אסטרטגיים, יצרני פלטפורמות ואינטגרטורים אירופאים מובילים. בכך תוכל הקבוצה לשלב בין הניסיון הרב שצברה בישראל לבין דרישות רגולטוריות ותעשייתיות מקומיות באירופה.
המהלך מתרחש על רקע מגמת הגידול בתקציבי הביטחון במדינות רבות באירופה, תוצאה של האתגרים הגיאופוליטיים בשנים האחרונות. עבור אימקו, זו נקודת כניסה חשובה למרכזו של שוק מתפתח, שבו ניכרת דרישה לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים.
- אימקו בתוצאות מאכזבות, הצבר ירד; המניה נופלת
- אימקו: הזמנות של 16.5 מיליון שקל ממשרד הביטחון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל קבוצת אימקו, אריאל קנדל, מסביר: "הקמת החברה ברומניה היא צעד אסטרטגי נוסף בצמיחת הקבוצה, חיזוק כושר הייצור לטובת מימוש צבר ההזמנות הקיים והעתידי והרחבת הפעילות הגלובלית. הנוכחות ברומניה תאפשר לנו נוכחות משמעותית יותר בשוק האירופי ותיתן מענה מהיר וגמיש יותר ללקוחות."