ניר צמח פוטומיין
צילום: נועם אשל
תוצאות מקדמיות

פוטומיין משקיעה מיליונים בפרסום - אבל המשתמשים הפעילים בירידה

פוטומיין דיווחה כי ברבעון הראשון ההתקשרויות, כלומר מספר המנויים החדשים וחידושי המנויים, זינק ב-47% ל-5 מיליון דולר; עם זאת, למרות זינוק של כמעט פי 2 בהוצאות שיווק, מספר המשתמשים הפעילים החודשיים ירד

רוי שיינמן | (3)
נושאים בכתבה פוטומיין ניר צמח

פוטומיין פוטומיין 0%   ששואפת לעזור למשפחות לארגן את התמונות שלהן באמצעות AI פרסמה נתונים מקדמיים לרבעון הראשון של 2025. הנתון המשמעותי הוא שההתקשרויות של החברה זינקו ב-47% ברבעון ל-5 מיליון דולר. אבל אלה לא יהיו ההכנסות שתראו בדוחות - כשמנוי משלם לפוטומיין הוא משלם לה תשלום חד פעמי עבור מנוי לתקופת זמן מסוימת, ומבחינה חשבונאית הסכום הזה נפרס חודשית על פני אותה תקופה. נניח לדוגמא שמשתמש רכש בינואר מנוי שנתי ב-60 דולר, התשלום מבוצע בינואר אבל חשבונאית הוא מתחלק ב-12 והסכום הזה מוכר כהכנסה בכל חודש, כלומר החברה תרשום 5 דולר כהכנסות בכל חודש. כשפוטומיין אומרת שההתקשרויות ברבעון צמחו היא מתייחסת למספר המנויים בתוקף ששילמו לה בתקופה הזאת לעומת התקופה המקבילה.

מתוך מצגת החברה


לצד זאת פוטומיין דיווחה על גידול במספר ההורדות ובמספר המנויים המשלמים, אבל גם כאן יש כוכבית. ההורדות המצטברות עלו ל-45.9 מיליון, גידול של 11%, אבל מספר המנויים המשלמים צמח לאט יותר, מ-390 אלף ל-419 אלף, צמיחה של רק 7.5%. עם זאת החברה דיווחה כי מחיר מנוי שנתי חדש בצפון אמריקה, הטריטוריה המרכזית של החברה, עלה ל-60 דולר החל מאוקטובר האחרון לעומת 40 דולר לפני כן, עלייה של 50%.


בכדי להצליח פוטומיין צריכה להגיע לכמה שיותר משתמשים אבל גם להגדיל את הנתח של אלה שמשלמים. הגיוני שיהיה פער בין מספר ההורדות לגידול בלקוחות המשלמים אבל השאלה היא האם זה פער שאפשר לחיות איתו, במיוחד כשמספר המשתמשים הפעילים בירידה.


מיליונים על הוצאות שיווק

פוטומיין פועלת במודל Freemium, כלומר משתמשים יכולים להשתמש בשירות בחינם עד למכסה מסוימת שהחל ממנה הם צריכים לשלם, אבל נראה שרוב המשתמשים עדיין מסתפקים בפיצ'רים החינמיים, וכאן מגיע נתון מדאיג נוסף - מספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAU) נכון לסוף הרבעון ירד ב-3% ל-775 אלף. זאת אומנם ירידה יחסית קלה, אבל ביחס להוצאות השיווק הגדולות של החברה שתראו בהמשך, זו עלולה להיות נורת אזהרה.


בשביל להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטומיין משקיעה הרבה בשיווק ופרסום, והיא המשיכה גם ברבעון הראשון. ההוצאות על פרסום ושיווק ברבעון הסתכמו ב-3.4 מיליון דולר לעומת 1.8 מיליון דולר, גידול של כמעט פי 2, ואם היא תמשיך בקצב הזה היא תוציא השנה בערך 13.6 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב-2024, גידול של 51% שגורם לזוז קצת בכיסא, אם כי לדברי החברה ההשקעה משתלמת והובילה לגידול של 75% בהתקשרויות עם משתמשים חדשים ברבעון.

מתוך מצגת החברה


קיראו עוד ב"שוק ההון"

קשה לראות איך פוטומיין ממשיכה לאורך זמן לשרוף כסף על פרסום בלי להראות גידול משמעותי יותר בלקוחות המשלמים. פוטומיין שרפה 12 מיליון שקל ב-2024 כשנכון לסוף השנה היו לה בקופה כ-12.5 מיליון דולר, בערך 47 מיליון שקל. השנה היא צפויה לשרוף יותר ממה ששרפה ב-2024 ולמרות שסיימה ב-2024 תכנית רכישה עצמית של 2 מיליון שקל היא הרגישה בנוח לצאת בתכנית נוספת השנה בהיקף של 2.5 מיליון שקל. 


מצד החברה זה נראה אחרת, זו דרך להחזיר כסף למשקיעים במקום דיבידנד וזה גם מהלך אסטרטגי אם היא חושבת שהמניה זולה. בינתיים מאז שהחברה הכריזה על התכנית, המניה ירדה ב-9%. עם זאת, המניה בפלוס 42% בשנה האחרונה והיא נסחרת לפי שווי של כ-79 מיליון שקל. את 2024 סיימה החברה עם הכנסות של 13 מיליון דולר, ירידה לעומת 13.3 מיליון דולר ב-2023 והפסד של 4 מיליון דולר ב-2024 בהשוואה לרווח של 2.5 מיליון דולר ב-2023.

מניית פוטומיין בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד 21/04/2025 23:21
    הגב לתגובה זו
    אבל לא מבין איך החברה הזאת לא נסחרת בפי 5 מהשווי שלה. נראה שיש לה אחלה מודל ומלא לקוחות שמשלמים מוצר אמיתי שעובד ומוכר. לדעתי זה לא ישאר ככה לאורך זמן. ממתינים .
  • 2.
    אנונימי 10/04/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    אתם השתגעם לגמרי בוא נגיד שאני לא מבין למה שמישהו נורמלי ולא גמבלר יקנה מנייה כזו הסוף ידוע כי יש אי ספור חברות כאלה באחד העם
  • 1.
    בבו 10/04/2025 15:45
    הגב לתגובה זו
    לא שמעתי עליהם מאיפה הם צצו ומי הלקוחות שלהם עוד שרות מיותר של נוכלים מפולפלים שמנפחים מספרים משחילים משקיעים ובנתיים ההנהלה גוזרת קופון . העולם מטורלל ופרוגרסיבי כל ממזר מלך הלכתי להקיא מהגועל נפש
לילך אשר טופילסקי
צילום: תומי הרפז

אקזיט לפימי - הצעת המכר ל"עמל ומעבר" הצליחה

"עמל ומעבר" תחל להיסחר בבורסה בשם "עמל הולדינגס" לפי שווי של כ-2.6 מיליארד שקל; בין המרוויחים באקזיט - פועלים אקוויטי, חברת הביטוח מגדל ודליה קורקיןפימי רוכשת עמל ומעבר


מנדי הניג |
נושאים בכתבה לילך אשר טופליסקי

"עמל ומעבר" נכנסת לבורסה בת"א. בעלי השליטה ובראשם קרן פימי של ישי דוידי מכרו מחצית מהחזקתם ברשת שירותי הסיעוד והדיור המוגן ונפגשו עם 1.3 מיליארד שקל. החברה תחל להיסחר לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל. השווי המוערך היה בין 2.7 מיליארד ל-3 מיליארד שקל, אך על רקע החשש משינויים במכרז של ביטוח לאומי בתחום הסיעוד (שפגע בתמחור של דנאל ותגבור), נראה ששווי של 2.6 מיליארד שקל הוא בהחלט שווי "טוב".

למעשה, מדובר בעצם באקזיט לבעלי השליטה ובעיקר פימי שירדה מהחזקה של כמעט 50% ל-25%. פימי רכשה את השליטה לפני 3-4 שנים לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל ומאז לילך אשר טופילסקי, שותפה בפימי מלווה ואחראית על עמל כשדליה קורקין, מנהלת את החברה בשוטף. פימי הרוויחה פי 2.5 בערך על השקעתה כשבדרך היא מכניסה את פועלים אקוויטי ומגדל לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל. אלו הרוויחו 60%-70% בטווח של שנה-שנתיים. 


עמל ומעבר, שהוקמה בשנת 1988, הינה חברת הסיעוד, השיקום והטיפול המובילה בישראל שפועלת במתן שירותי סיעוד ביתיים לכ-32,000 מטופלים דרך 37 סניפים; מתן שירותי שיקום פגועי נפש בקהילה וטיפולים פסיכולוגיים לכ-5,600 מטופלים; שירותי דיור וסעד לדיירים שאינם עצמאיים ומתן טיפול לאוכלוסיות מיוחדות (לרבות: בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם וכו').

הכנסות עמל ומעבר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכמו בכ-.22 מיליארד שקל . שנת 2024 הסתיימה עם הכנסות של כ-1.9 מיליארד שקל,  לעומת כ-1.6 מיליארד שקל  בשנת 2023. הרווח התפעולי ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכם בכ-197 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל ב-2024 וכ-137 מיליון שקל ב-2023. בצמיחה טבעית צפוי שקצב הרווחים התפעוליים יגיע לכ-220 ויותר תוך כשנה.  הרווח הנקי המתואם ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2025 הסתכם לכ-139 מיליון שקל . בשנת 2024 הסתכם הרווח הנקי בכ-127 מיליון שקל , לעומת כ-89 מיליון שקל בשנת 2023. גם כאן כשמסתכלים קדימה אפשר להעריך רווח נקי של 152-155 מיליון שקל בשנה הבאה   

מ-240 מיליון ל-2.5 מיליארד בעשור

ב-2015 רכשו דליה קורקין והארי גרוס את השליטה בחברה תמורת 240 מיליון שקל בלבד מאבי לוין, שמאי מיטלמן, חגי נברון והאחים צבי ואלי נגיס. שבע שנים לאחר מכן, בפברואר 2022, פימי רכשה 70% מגרוס ו-10% נוספים מקורקין במיליארד שקל. בסוף 2023, פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, רכשה 20% מעמל ומעבר תמורת 300 מיליון שקל - 16% מפימי תמורת 240 מיליון שקל ו-4% מקורקין תמורת 60 מיליון שקל. העסקה שיקפה שווי של 1.5 מיליארד שקל לחברה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מה יהיה מחר בבורסה? הנפילה בגילת ומה יקרה בטבע?

על שער הדולר, מדד המחירים לצרכן והמניות הדואליות

מערכת ביזפורטל |

הירידות בוול סטריט בעיקר ביום חמישי הורידו את המניות הדואליות שחוזרות לשוק המקומי עם ארביטראז שלילי של כ-0.9%. זה משמעותי ונראה שזה ייספק את הטון בפתיחה - צפויה פתיחה שלילית. בין הבולטות בירידות - קמטק -2.03%   שתאבד מעל 5%, כשבכלל תחום השבבים עשוי לסבול מירידות, טבע 2.47%  תרד כ-2.7%, ראו כאן  את הרשימה המלאה של המניות הדואליות:





מנגד, נייס 4.61%  תעלה ב-1.4%.. הירידה החדה ביותר תהיה ב גילת -1.93%  . החברה אומנם פרסמה דוחות טובים, אבל אחרי עלייה של כמעט פי 3 בשנה, מימוש הוא דבר טבעי. 

שער הדולר עלה ביום שישי - שער הדולר מזנק ב-0.8% - המשך לנפילות בוול סטריט; ומה קורה בחוזים? אבל התחזית לשנה הקרובה היא המשך ירידה בשער הדולר ביחס לשקל וזה בהמשך לירידה הדרמטית בחודשים האחרונים - "שער הדולר יירד ל-3.06 שקלים" - מעריך האסטרטג הראשי של דיסקונט. כאן תראו את שער הדולר הרציף - דולר שקל רציף -0.25%  וכאן את שערא הדולר הגלום שמבטא בעצם את השער על פי העסקאות באופציות (ביום ראשון זה חשוב במיוחד כי אין מסחר בדולר ויש מסחר באופציות) - דולר גלום -0.19%  

 

מדד המחירים עלה כצפוי, מה קרה במחירי הדירות?

מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.5% - בהתאם להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (ספטמבר 2025 לעומת ספטמבר 2024) עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.5%.  עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות שעלו ב-3.9%, הלבשה והנעלה שעלה ב-3.0%, מזון שעלה ב-1.4%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-0.9%, בריאות שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ושכר דירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שירד ב-1.7% ושירותי דיור בבעלות הדיירים שירד ב-0.9%.