פוטומיין משקיעה מיליונים בפרסום - אבל המשתמשים הפעילים בירידה
פוטומיין דיווחה כי ברבעון הראשון ההתקשרויות, כלומר מספר המנויים החדשים וחידושי המנויים, זינק ב-47% ל-5 מיליון דולר; עם זאת, למרות זינוק של כמעט פי 2 בהוצאות שיווק, מספר המשתמשים הפעילים החודשיים ירד
פוטומיין פוטומיין 0.05% ששואפת לעזור למשפחות לארגן את התמונות שלהן באמצעות AI פרסמה נתונים מקדמיים לרבעון הראשון של 2025. הנתון המשמעותי הוא שההתקשרויות של החברה זינקו ב-47% ברבעון ל-5 מיליון דולר. אבל אלה לא יהיו ההכנסות שתראו בדוחות - כשמנוי משלם לפוטומיין הוא משלם לה תשלום חד פעמי עבור מנוי לתקופת זמן מסוימת, ומבחינה חשבונאית הסכום הזה נפרס חודשית על פני אותה תקופה. נניח לדוגמא שמשתמש רכש בינואר מנוי שנתי ב-60 דולר, התשלום מבוצע בינואר אבל חשבונאית הוא מתחלק ב-12 והסכום הזה מוכר כהכנסה בכל חודש, כלומר החברה תרשום 5 דולר כהכנסות בכל חודש. כשפוטומיין אומרת שההתקשרויות ברבעון צמחו היא מתייחסת למספר המנויים בתוקף ששילמו לה בתקופה הזאת לעומת התקופה המקבילה.
לצד זאת פוטומיין דיווחה על גידול במספר ההורדות ובמספר המנויים המשלמים, אבל גם כאן יש כוכבית. ההורדות המצטברות עלו ל-45.9 מיליון, גידול של 11%, אבל מספר המנויים המשלמים צמח לאט יותר, מ-390 אלף ל-419 אלף, צמיחה של רק 7.5%. עם זאת החברה דיווחה כי מחיר מנוי שנתי חדש בצפון אמריקה, הטריטוריה המרכזית של החברה, עלה ל-60 דולר החל מאוקטובר האחרון לעומת 40 דולר לפני כן, עלייה של 50%.
בכדי להצליח פוטומיין צריכה להגיע לכמה שיותר
משתמשים אבל גם להגדיל את הנתח של אלה שמשלמים. הגיוני שיהיה פער בין מספר ההורדות לגידול בלקוחות המשלמים אבל השאלה היא האם זה פער שאפשר לחיות איתו, במיוחד כשמספר המשתמשים הפעילים בירידה.
- למה הצמיחה של פוטומיין לא משתקפת בהכנסות?
- פוטומיין מדווחת על נפילה של 20% בהכנסות, אז למה היא קופצת היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיליונים על הוצאות שיווק
פוטומיין פועלת במודל Freemium, כלומר משתמשים יכולים להשתמש בשירות בחינם עד למכסה מסוימת שהחל ממנה הם צריכים לשלם, אבל נראה שרוב המשתמשים עדיין מסתפקים בפיצ'רים החינמיים, וכאן מגיע נתון מדאיג נוסף - מספר המשתמשים הפעילים החודשיים (MAU) נכון לסוף הרבעון ירד ב-3% ל-775 אלף. זאת אומנם ירידה יחסית קלה, אבל ביחס להוצאות השיווק הגדולות של החברה שתראו בהמשך, זו עלולה להיות נורת אזהרה.
בשביל להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטומיין משקיעה הרבה בשיווק ופרסום, והיא המשיכה גם ברבעון הראשון. ההוצאות על פרסום ושיווק ברבעון הסתכמו ב-3.4 מיליון דולר לעומת 1.8 מיליון דולר, גידול של כמעט פי 2, ואם היא תמשיך בקצב הזה היא תוציא השנה בערך 13.6 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב-2024, גידול של 51% שגורם לזוז קצת בכיסא, אם כי לדברי החברה ההשקעה משתלמת והובילה לגידול של 75% בהתקשרויות עם משתמשים חדשים ברבעון.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
קשה לראות איך פוטומיין ממשיכה לאורך זמן לשרוף כסף על פרסום בלי להראות גידול משמעותי יותר בלקוחות המשלמים. פוטומיין שרפה 12 מיליון שקל ב-2024 כשנכון לסוף השנה היו לה בקופה כ-12.5 מיליון דולר, בערך 47 מיליון שקל. השנה היא צפויה לשרוף יותר ממה ששרפה ב-2024 ולמרות שסיימה ב-2024 תכנית רכישה עצמית של 2 מיליון שקל היא הרגישה בנוח לצאת בתכנית נוספת השנה בהיקף של 2.5 מיליון שקל.
מצד החברה זה נראה אחרת, זו דרך להחזיר כסף למשקיעים במקום דיבידנד וזה גם מהלך אסטרטגי אם היא חושבת שהמניה זולה. בינתיים מאז שהחברה הכריזה על התכנית, המניה ירדה ב-9%. עם זאת, המניה בפלוס 42% בשנה האחרונה והיא נסחרת לפי שווי של כ-79 מיליון שקל. את 2024 סיימה החברה עם הכנסות של 13 מיליון דולר, ירידה לעומת 13.3 מיליון דולר ב-2023 והפסד של 4 מיליון דולר ב-2024 בהשוואה לרווח של 2.5 מיליון דולר ב-2023.
- 3.אחד 21/04/2025 23:21הגב לתגובה זואבל לא מבין איך החברה הזאת לא נסחרת בפי 5 מהשווי שלה. נראה שיש לה אחלה מודל ומלא לקוחות שמשלמים מוצר אמיתי שעובד ומוכר. לדעתי זה לא ישאר ככה לאורך זמן. ממתינים .
- 2.אנונימי 10/04/2025 18:23הגב לתגובה זואתם השתגעם לגמרי בוא נגיד שאני לא מבין למה שמישהו נורמלי ולא גמבלר יקנה מנייה כזו הסוף ידוע כי יש אי ספור חברות כאלה באחד העם
- 1.בבו 10/04/2025 15:45הגב לתגובה זולא שמעתי עליהם מאיפה הם צצו ומי הלקוחות שלהם עוד שרות מיותר של נוכלים מפולפלים שמנפחים מספרים משחילים משקיעים ובנתיים ההנהלה גוזרת קופון . העולם מטורלל ופרוגרסיבי כל ממזר מלך הלכתי להקיא מהגועל נפש

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
בכ-90 מיליון שקל: אקסל רוכשת שתי ביטחוניות - המניה זינקה כבר אתמול; צירוף מקרים?
אקסל בנויה משכבות של רכישות היא רכשה 14 חברות מאז הפיכתה לציבורית והיום היא מעדכנת על רכישה נוספת של סטארלייט ונקסטוויב שעוסקות ב-RF ומיקרוגל ומתכננת לממן את זה בגיוס אג"ח; הרכישה מגיעה 3 חודשים אחרי עסקת סינאל, שהתבררה כמהלך בעייתי עם חשיפת טעות מהותית בדוחות הנרכשת
לפני שנדבר על הרכישה אנחנו רוצים לדבר רגע על המניה. המניה של אקסל אקסל 12.52% קפצה לנו על המסכים אתמול וכנראה גם אתם תהיתם מה מתבשל שם. המניה עוד הספיקה לרדת מתחת לרף הפתיחה אבל מאיזור 11 בבוקר היא התחזקה וזינקה עד 8% עד שנעלה ב-6.7%. כל זה לא קרה במחזורים זניחים זה קרה בתמורה עצומה של 5.1 מיליון שקל שזה כמעט פי שבעה מהמחזור הממוצע שלה בשבוע האחרון. אז למי מכם שתהה אמש אם יש התפתחות חדשה סביב עסקת סינאל הבעייתית גילה הבוקר שזה סיפור אחר. אקסל שוב יצאה לשופינג, הפעם ביטחוני ויש סיכוי שמישהו ידע משהו ו"עשה עם זה" משהו. זה לא ממש מפתיע ולא כל כך חריג, לצערנו, לראות זינוקים או צניחות במניות לפני שהציבור מתעדכן על מה קרה.
זה חלק מהרעה החולה של הבורסה המקומית, זה מה שהעניק לה את הכינוי "ביצה". מי שקיווה שהמצב הזה שייך לעבר מגלה כל פעם מחדש שיש עוד דרך ארוכה לעשות, מענישה והרתעה ומחקר - אותו ניתן לבצע בקלות - כדי לגלות מי העמיס או התפטר לפני שהמשקיעים ידעו. מעגל הקסמים הזה ממשיך וימשיך כל עוד חברות וגופים מסוימים ינהלו את הקשר עם השוק דרך "סקופים" ומהצד השני גופי תקשורת יזינו את הפיד מ"בלעדי" ל"בלעדי".
הגרף התוך-יומי של אקסל - צילום מתוך הטרמינל
הרחבת דריסת הרגל בשוק הביטחוני
אקסל חתמה על הסכם לרכישת סטארלייט טכנולוגיות ונקסטוויב טכנולוגיות, שתי חברות ותיקות שהוקמו בשנת 2000 ופועלות בתחום מערכות ה-RF והמיקרוגל לתעשיות ביטחוניות. אלו טכנולוגיות שנמצאות בשימוש נרחב במערכות כטב"מים, כלים אליהם יש ביקוש גדול לא רק בשל המערכה הביטחונית שהייתה בישראל אלא וביתר שאת מהמציאות הגיאופוליטית באירופה כשכלי טיס בלתי מאוישים משנים את פניו של שדה הקרב. בין הלקוחות של החברות נמנות רפאל, אלביט, התעשייה האווירית ועוד. במקרים מסוימים הן מספקות רכיבים ייעודיים שמהווים חלק מובנה במוצרים המרכזיים של הגופים האלה, כך שהביקוש לפעילות שלהן מושפע ישירות מצברי ההזמנות הגדלים של התעשיות הביטחוניות. 2 החברות נשלטות במלואן על ידי המייסדים רמי בל-עש ואודי פרידמן, מהנדסים בעלי ניסיון של שנים רבות, אלו גם ימשיכו להוביל את הפעילות לפחות שנתיים וייתכן עד חמש שנים קדימה.
- סינאל של "אחרי" הטעות: צניחה בהכנסות ומעבר להפסד
- אופס, טעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה בנויה משני נדבכים. במועד ההשלמה תשלם החברה 49.2 מיליון שקל במזומן, ובשלב ב' היא תוסיף עד 40.3 מיליון שקל נוספים במידה והחברות יעמדו ביעדי הרווח הממוצעים לשנים 2026-2028. עוד סוכם כי סטארלייט ונקסטוויב יוכלו לחלק דיבידנד מהרווחים שבקופה לפני השלמת העסקה, כך שההון העצמי של כל אחת מהן לא ירד מ-1.5 מיליון שקל.
