הראל ויזל מנכל פוקס
צילום: דימה טליאנסקי
דוחות

פוקס: צמיחה של 60% ברווח - 152 מיליון שקל

קמעונאית ההלבשה סיימה את הרבעון עם עליה של 31% בהכנסות שעמדו על 1.9 מיליארד שקל; גידול מתמשך במכירות בחנויות זהות במרבית תחומי הפעילות לצד שיפור ברווחיות הגולמית הקפיצו את השורה התחתונה



איתן גרסטנפלד | (1)

קמעונאית ההלבשה פוקס פוקס -0.34%  מסיימת את הרבעון האחרון של השנה עם הכנסות שיא של 1.9 מיליארד שקל, לצד צמיחה של 60% ברווח הנקי שעמד על כ-152 מיליון שקל. זאת, הודות לגידול מתמשך במכירות בחנויות זהות במרבית תחומי הפעילות לצד שיפור ברווחיות הגולמית.


הכנסות פוקס ברבעון הרביעי של השנה עמדו על כ-1.9 מיליארד שקל, עליה של 31.4% לעומת 1.44 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לגידול במכירות החנויות הזהות במרבית המגזרים לצד גידול בשטחי המסחר במרבית הפעילויות.


בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 151.8 מיליון שקל, קפיצה של 60% לעומת כ-94.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקפיצה ברווח הנקי נבעה משיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית.


הרווח הגולמי של פוקס עלה ב-34.8% ועמד בסוף הרבעון על 1.09 מיליארד שקל (57.4% מההכנסות) לעומת כ-810 מיליון שקל (56% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. על פי החברה העליה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהשינוי בתמהיל המכירות והמבצעים בחנויות המותגים.


הרווח התפעולי עמד על 244 מיליון שקל  (12.8% מההכנסות), עליה של 42% ביחס ל-172.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווח התפעולי הגיע הודות לעליה במכירות בחנויות הזהות.

 

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס: "אנו מסכמים רבעון רביעי מצוין, שממשיך את המגמה החיובית של השנה החולפת ומבטא את העוצמה, הגמישות והאיתנות של הקבוצה. במסגרת אסטרטגיה ברורה לפיתוח עסקי וצמיחה מתמשכים, אנו ממשיכים להרחיב את פעילותינו עם פתיחת חנויות נוספות של ג'מבו יוון בישראל, לצד התרחבות מותגי הקבוצה בשוק המקומי והבינלאומי. בשנים האחרונות חיזקה הקבוצה את נוכחותה הגלובלית והפכה לשחקנית מובילה בתחום הריטייל גם מחוץ לישראל. גם בתקופות של שינויים ואתגרים, אנחנו מזהים הזדמנויות לצמיחה ופועלים בנחישות למימושן תוך יצירת ערך מתמשך למשקיעים וללקוחותינו."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כלכלן 30/03/2025 10:02
    הגב לתגובה זו
    זה לא שמישהו המציא פה משהו יחודי הם פשוט עושקים את הציבור ולא מפסיקים להעלות מחיר ואף לא אחד פוצה פה כי הבעלים נגד ביבי הבנתם את זה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.