אחרי שזינקה במאות אחוזים: מה הצעד הבא של נקסט ויז'ן?
חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן, שנבחר פעם נוספת לאחד מאנשי השנה של ביזפורטל, מביט על השנה שחלפה ומאמין שהצמיחה תמשך גם בשנה הבאה; וגם, כיצד הנהלת החברה מתכננת להיכנס לשוק האמריקאי ולספק ערך למשקיעים?
נקסט ויז'ן הונפקה בשנת 2021, והייתה למעשה להנפקה הטובה היחידה מגל ההנפקות של תקופת הקורונה. מאז הספיקה החברה לזנק במאות אחוזים ולהכפיל את שווי השוק שלה פי 14 לכ-5.77 מיליארד שקל. מה שמעלה את השאלה מה הצעד הבא של החברה שיתמוך בצמיחה העתידית של החברה - רכישה אסטרטגית, הנפקה בנאסד"ק וכו'.
"אני חושב שהדבר העיקרי שקרה ב-2024 הוא המשך ההכרה של הלקוחות במוצרים הטובים שאנחנו מספקים להם. בעולם שלנו אנחנו נחשבים לפיתרון היעיל והזול ביותר ביחס למתחרים, מה שגרם לצמיחה שלנו. אני אופטימי לגבי ההמשך, החברה ממשיכה לתמוך את הצמיחה תחת שני מסלולים - אנחנו חלק משוק ענק שצומח בשיעור דו-סיפרתי, 15%, וימשיך לצמחו בשיעורים האלו. הדבר השני הוא שאנחנו מצליחים לקחת נתח שוק גדול יותר ויותר מהמתחרות ולכן אנחנו צומחים בצורה גדולה יותר מהשוק. המספרים כבר נהיו גדולים ואנחנו עובדים קשים כדי לשמר את הצמיחה, מספר חן גולן, יו"ר ומייסד החברה, שנבחר לאחד מאנשי השנה של ביזפורטל.
הרווחיות שלכם גבוהה מאד, היא תרד לאורך זמן?
אני חושב שאם נסתכל ארבע שנים אחורה על המרווחים אתם תראו יציבות ואנחנו עובדים מאד קשה כדי לשמור על זה. החברה לא העלתה מחירים למרות האינפלציה ועליית המחירים. המרווחים נשמרים הודות לטכנולוגיה אבל גם הודות לתהליך ארוך של התייעלות. אנחנו חברה רזה שמצליח עם צמיחה של 30% בכוח האדם לייצר צמיחה של מעל 120% בהכנסות בשנת 2024. אני מסתכל קדימה ולא רואה סיבה מהותית שהדברים ישתנו.
הנפקה בוול סטריט היא באג'נדה? מתי זה יקרה?
אנחנו נסחרים במכפילים נמוכים ביחס לארצות הברית. אנחנו חושבים על הנושא ונמשיך לפעול בדרך שבה פעלנו עד עכשיו, והיא לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור נקסט ויז'ן. אנחנו לא מתכוונים לרצות אף אחד. לכן, למרות שהבטחנו לרכוש חברה, נרכוש כזו רק כשזה יתאים ויתן ערך לנקסט ויז'ן. להכנס בזמן הקרוב לבורסה בארצות הברית יכול להצליח אבל גם להכשל. אנחנו חושבים שצריך לעשות את זה בשלבים, ולהתחיל משיחות עם משקיעים אמריקאים. אם נצטרך בהמשך נגייס גם כסף לטובת רכישה אסטרטגית משמעותית. אני חושב שכשנגיע לנקודה שבה נחליט שנכון לנקסט ויז'ן ללכת להנפקה בבורסה בארה"ב, נעשה את זה בצורה הכי תכליתית שאפשר לעשות כמו עד עכשיו.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
