חן גולן, מייסד נקסט ויזן
צילום: שלומי יוסף
ועידת ההשקעות

אחרי שזינקה במאות אחוזים: מה הצעד הבא של נקסט ויז'ן?

חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן, שנבחר פעם נוספת לאחד מאנשי השנה של ביזפורטל, מביט על השנה שחלפה ומאמין שהצמיחה תמשך גם בשנה הבאה; וגם, כיצד הנהלת החברה מתכננת להיכנס לשוק האמריקאי ולספק ערך למשקיעים?

איתן גרסטנפלד |

נקסט ויז'ן הונפקה בשנת 2021, והייתה למעשה להנפקה הטובה היחידה מגל ההנפקות של תקופת הקורונה. מאז הספיקה החברה לזנק במאות אחוזים ולהכפיל את שווי השוק שלה פי 14 לכ-5.77 מיליארד שקל. מה שמעלה את השאלה מה הצעד הבא של החברה שיתמוך בצמיחה העתידית של החברה - רכישה אסטרטגית, הנפקה בנאסד"ק וכו'. 


"אני חושב שהדבר העיקרי שקרה ב-2024 הוא המשך ההכרה של הלקוחות במוצרים הטובים שאנחנו מספקים להם. בעולם שלנו אנחנו נחשבים לפיתרון היעיל והזול ביותר ביחס למתחרים, מה שגרם לצמיחה שלנו. אני אופטימי לגבי ההמשך, החברה ממשיכה לתמוך את הצמיחה תחת שני מסלולים - אנחנו חלק משוק ענק שצומח בשיעור דו-סיפרתי, 15%, וימשיך לצמחו בשיעורים האלו. הדבר השני הוא שאנחנו מצליחים לקחת נתח שוק גדול יותר ויותר מהמתחרות ולכן אנחנו צומחים בצורה גדולה יותר מהשוק. המספרים כבר נהיו גדולים ואנחנו עובדים קשים כדי לשמר את הצמיחה, מספר חן גולן, יו"ר ומייסד החברה, שנבחר לאחד מאנשי השנה של ביזפורטל.


הרווחיות שלכם גבוהה מאד, היא תרד לאורך זמן?

אני חושב שאם נסתכל ארבע שנים אחורה על המרווחים אתם תראו יציבות ואנחנו עובדים מאד קשה כדי לשמור על זה. החברה לא העלתה מחירים למרות האינפלציה ועליית המחירים. המרווחים נשמרים הודות לטכנולוגיה אבל גם הודות לתהליך ארוך של התייעלות. אנחנו חברה רזה שמצליח עם צמיחה של 30% בכוח האדם לייצר צמיחה של מעל 120% בהכנסות בשנת 2024. אני מסתכל קדימה ולא רואה סיבה מהותית שהדברים  ישתנו.


הנפקה בוול סטריט היא באג'נדה? מתי זה יקרה?

אנחנו נסחרים במכפילים נמוכים ביחס לארצות הברית. אנחנו חושבים על הנושא ונמשיך לפעול בדרך שבה פעלנו עד עכשיו, והיא לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור נקסט ויז'ן. אנחנו לא מתכוונים לרצות אף אחד. לכן, למרות שהבטחנו לרכוש חברה, נרכוש כזו רק כשזה יתאים ויתן ערך לנקסט ויז'ן. להכנס בזמן הקרוב לבורסה בארצות הברית יכול להצליח אבל גם להכשל. אנחנו חושבים שצריך לעשות את זה בשלבים, ולהתחיל משיחות עם משקיעים אמריקאים. אם נצטרך בהמשך נגייס גם כסף לטובת רכישה אסטרטגית משמעותית. אני חושב שכשנגיע לנקודה שבה נחליט שנכון לנקסט ויז'ן ללכת להנפקה בבורסה בארה"ב, נעשה את זה בצורה הכי תכליתית שאפשר לעשות כמו עד עכשיו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים