3 טיפים לבנייה נכונה וחסכונית של פרגולה
ההחלטה על בניית פרגולה איננה רק תוצאה של שיקולים אסתטיים (עיצוב מחדש של הגינה, החצר או המרפסת) או רגשיים (הרצון לקבל תחושה כפרית או נוסטלגית כשיושבים מתחת לפרגולה.) בניית פרגולה יכולה להיות גם החלטה עסקית: היא מעלה את ערך הנכס, הופכת את המכירה שלו לקלה יותר ומספקת גם הגנה לרהיטים ולרצפות דק שנהנים מהצל שלה. כשניגשים לבנייה מנקודת מבט עסקית, ישנם כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם על מנת לחסוך כסף גם במהלך הבנייה וגם בעתיד, לאחר שהפרגולה לגינה כבר תושלם.
להשקיע על מנת לחסוך – בניית פרגולה, לא על הכיס לבדו
הנטייה של הרבה אנשים היא לחפש את העסקה הזולה ביותר. עם זאת, מה שזול לטווח קצר יכול להתברר כיקר בטווח הארוך. כאשר בונים פרגולה מומלץ דווקא להשקיע יותר על מנת לחסוך כסך בסופו של דבר.
דוגמאות לפרגולות מתוכננות היטב לגינה
ההשקעה הנוספת יכולה לבוא במספר צורות:
• בחירת בעל מקצוע – במקום לבנות בעצמכם ולחסוך כסך, להיעזר בשירותיו של בעל מקצוע אמין ואיכותי שיבנה לכם פרגולה איכותית יותר, שתחזיק מעמד יותר זמן ושתדרוש פחות טיפול לאורך השנים. כמו כן, כך תחסכו לעצמכם טעיות יקרות של חובבנים במהלך הבנייה שעלולות לעלות הרבה כסף. חשוב, כמובן, למצוא בעל מקצוע בעל ניסיון שאכן יודע מה הוא עושה.
- קרן האקוויטי One Invest רכשה 35% ב'אריאל גבאי' ב-160 מיליון שקל
- חברת רייק קיבלה היתר בנייה למגדל בשדרות הילד ברמת גן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
• בחירת החומרים – במקום לבחור את החומרים הזולים ביותר על מנת להגיע לכאורה לעלות נמוכה יותר, בחרו חומרים יקרים יותר! הסיבה לכך היא שלאורך זמן החומרים הזולים דורשים יותר תחזוקה וטיפול. חומרים איכותיים ויקרים מחזיקים מעמד יותר זמן, עמידים יותר בפני פגעי מזג האוויר והתחזוקה הנדרשת מועטה יותר.
לחשוב בגדול, אבל לא בגדול מדי
באופן כללי, ככל שהפרגולה גדולה יותר – דהיינו ככל שהשטח שלה גדול יותר – העלות שלה למ"ר קטנה יותר. ישנן הוצאות קבועות כשבונים פרגולה ולכן כשהיא גדולה יותר העלות לכלל מטר קטנה יותר למעשה. לכן כאשר מתכננים את הפרגולה תכננו אותה גדולה ככל האפשר. עם זאת, אל תגזימו. מעבר לשטח מסוים העלות מזנקת שוב: כאשר המפתחים גדולים יותר ויש צורך בתמיכה מיוחדת וחזקה יותר לחלק העליון של הפרגולה. לכן: נסו לבנות את הפרגולה גדולה יותר אך אל תיסחפו למצב שבו כבר צריך קונסטרוקציה מסובכת.
לשלב פרויקטים – בונים פרגולה? אל תשכחו את שאר הגינה
אמנם זהו טיפ שלא תמיד קל ליישם אבל הוא חשוב: במקום לשפץ חלקים שונים (של החצר, הגינה או הבית) בזמנים שונים, השתדלו לבצע כמה פרויקטים בבת אחת.
החיסכון מתבטא בכמה אופנים:
• ישנן עלויות שקיימות בכל פרויקט שיפוץ – במקום לשלם אותן שוב ושוב, מוטב לבצע את הפרויקטים ביחד וכך העלות הזו היא חד פעמית. לדוגמה: פינוי פסולת, הובלת חומרים, וכדומה.
• כאשר מבצעים את הפרויקטים ביחד הם משתלבים זה עם זה. לעומת זאת, כאשר כל פרויקט מתבצע בפני עצמו תמיד מגלים שצריך לחדש/לשפץ/לתקן חלק אחר על מנת שכל החלקים בעיצוב יתאימו זה לזה. ואז – עוד פרויקט...
תכנון נכון ובנייה נכונה של הפרגולה יחסכו לכם כסף בטווח הקצר והארוך ויהפכו את הפרויקט למהלך כלכלי נכון ויעיל.
נכתב ע"י רועי אופק, מומחה להקמת פרגולות מעץ, דקים ועבודות עץ.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
