ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת הנגב בדימונה
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו נגד חוק הפייסבוק של ארדן ושקד: "פוגע בחופש הביטוי"

בגרסתו המקורית החוק היה אמור לחול רק על פייסבוק, גוגל ומעצמות הרשת. ארדן ושקד הרחיבו את גבולות גזרת החוק עם סמכויות נוספות שהוענקו למשטרה
משה בנימין |

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לעצור את "חוק הפייסבוק" שמקודם על ידי השר לבטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד - בשיאו. החוק שבתחילה נוסח והוצע על ידי חברת הכנסת רויטל סויד היה אמור לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית אך הוסר מסדר היום מחשש שגרסתו המעודכנת והמורחבת, בשונה מניסוחו המקורי, תאפשר למשטרה סמכויות נרחבות שיפגעו בחופש הביטוי של אזרחי ישראל. 

"מחשש לפגיעה בחופש הביטוי וכדי להבטיח את זכותם של אזרחי ישראל להביע ביקורת חופשית ברשת, ראש הממשלה נתניהו ביקש לעצור את חקיקת 'חוק הפייסבוק' ולהחזירו למתכונתו ולתכליתו המקוריות - מניעת הסתה לטרור ברשת" כך הסבירו בליכוד. "ראש הממשלה סבור כי הנוסח הנוכחי של החוק מאפשר פרשנות מרחיבה שעלולה לאפשר צנזורה של דעות ופגיעה קשה בחופש הביטוי במדינת ישראל". 

כאמור, בגרסתו המקורית שנולדה בתקופת טרור היחידנים, כשהובא לכנסת על ידי חברת הכנסת רויטל סויד, סגנית יו"ר הכנסת, חוק הפייסבוק היה אמור לחול רק על פייסבוק, גוגל ומעצמות הרשת. החוק המקורי דרש, לראשונה, לחייב אותם (גוגל ופייסבוק) לנטר ולהסיר תכנים של הסתה לטרור. מנגד, הצעת החוק שהחלה כפרטית והפכה לממשלתית ביוזמת ארדן ושקד, הגדילה לעשות ובגרסתה החדשה והרחבה יותר הייתה אמורה לחול על כל עבירה פלילית ועל כל אתר אינטרנט. 

החוק כפי שהוצג על ידי ארדן ושקד עבר בקריאה ראשונה בינואר 2017. על פי הצעת החוק, המדינה תוכל לפנות אל בית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה להוציא צו לאתרי תוכן ורשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק או גוגל ולדרוש מהם להסיר תכנים מסיתים. הצו יינתן אם יראה בית המשפט כי מדובר בפרסום המהווה עבירה פלילית ויכול להוביל לסיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחונה של המדינה. צו בית המשפט יכול לחול על מפרסם התוכן, האתר או המפעיל, בין אם האתר או הספק מאוחסנים בשרת בישראל או בחו"ל. 

יוזמת החוק סויד אמרה בתגובה: "אני שמחה שראש הממשלה עצר את 'חוק הפייסבוק' המסוכן. התרעתי בוועדה שהחוק צריך לחול רק על הסתה לטרור. קבלו את ההסתייגויות שהגשתי ותחזירו את החוק למידותיו הראויות". עוד אמרה סויד, כי "חובתה של מדינה להגן על חופש הביטוי, על הזכות להפגין ועל הזכות לבקר- גם את מערכת המשפט ואת מערכת אכיפת החוק. מן הראוי היה שחוק הפייסבוק יחול במשורה ולא יפגע בערכים אלה. דמוקרטיה חזקה יכולה להתגונן מפני הסתה לטרור ברשת ובאותה מידה לשמור על הזכות לחופש הביטוי, למחות ולהפגין".

מאיגוד האינטרנט הישראלי נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה להוריד את הצעת החוק הבעייתית הזו מסדר היום, ושמחים שהאזהרות והחששות מפני פגיעה בחופש האינטרנט שהביעו ארגוני זכויות אזרח, וביניהם איגוד האינטרנט, נשמעו. המתכונת  שאושרה על ידי חברי הכנסת בוועדה אינה נלחמת בהסתה אך בהחלט פוגעת בזכויות יסוד כמו חופש ביטוי, זכות הציבור לדעת וחופש המידע. כולנו שותפים לרצון למנוע טרור ועבריינות ולשאיפה שהרשת לא תעודד תופעות כאלה, אך הפתרון אינו בדמות חוק רחב יתר על המידה שמסמיך את גופי האכיפה לצנזר תוכן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.98%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״