AKQA: "לפעמים אנחנו באים עם חזון שמפחיד את הלקוח, כי אנחנו מראים להם את העתיד"
לפני כשבוע התקבצו באולם ההרצאות של הבורסה לניירות ערך בתל אביב עשרות פרסומאים שבאו כדי לשמוע את מה שיש ל-AKQA - אחת מחברות הדיגיטל המפורסמות והמצליחות בעולם - לספר. החברה הוזמנה לישראל על ידי איגוד הפרסום במסגרת סדרת אירועי העשרה שהוא עורך עבור עובדי הענף. לארץ הגיעו סמנכ"ל האסטרטגיה מייק בטס וסמנכ"ל החדשנות מרים הילי.
בנוסף להזמנה הרשמית של איגוד הפרסום, נציגי AKQA הגיעו ארצה בעקבות שיתוף פעולה שנרקם בין החברה לפעילות הטכנולוגיה והסטארטאפים של אדלר חומסקי. את האירוע שנערך באולם ההרצאות של הבורסה לניירות ערך, פתחה סמנכ"לית האסטרטגיה ואמרה כי פרסום שלא מהווה ערך מוסף ללקוח הוא בעצם "זיהום". עוד היא הוסיפה כי "אנחנו מאמינים שההצלחה שלנו נובעת משילוב של לקוחות מובילים וצוות מוביל. ערכים מובילים: שירות, חדשנות, איכות, חשיבה קריאייטיבית". הילי ציינה כי הם מגדירים את AKQA, החברה שמטפלת בתקציבי הענק של החברות המובילות במשק, בהן: נייק,י רולס-רוייס, גוגל, מייקרוסופט, קוקה קולה, KLM ועוד, כ"סוכנות לרעיונות ולחדשנות".
מייק בטס סמנכ"ל AKQA: "הפיתוחים הטכנולוגיים העתידיים מאפשרים מצב שבו לא אנשים מחפשים דברים אלא הדברים מחפשים את האנשים". בטס, המשיך ופירט: "אנחנו נמצאים בתקופה בה הכל אפשרי. לפעמים אנחנו באים עם חזון שמפחיד את הלקוח, כי אנחנו מראים להם את העתיד. אנחנו מנסים למעשה לומר: 'הנה חזון מדהים, לשם אנחנו יכולים לקחת את המותג שלכם, זה אולי נראה חדשני מידי אבל 'בואו נצעד יחד'. אחת המגבלות של תקופה בה ניתן לעשות הכל היא שצריך להיזהר מהרבה דברים".
"רק אחרי שנות ה-90 אנשים הבינו מה הדרך הנכונה להתייחס למותג. בשנות ה-90 כולם דברו על "מותגים". יש מוצר טוב ביד - נחזק איתו את המותג ובשנים האחרונות השיח התרחב למובייל וסושיאל. כל אותם מושגים, הישנים והחדשים יותר, כמו איכות, מותגים, סושיאל, מובייל וכו', משחקים תפקיד חשוב. משנת 2010 המובייל ותחום הרשתות החברתיות עולה ומשתדרג. כיום האתגר הוא לחבר את אותם ערכים או אותם מושגים ולתעל אותם ליצירת 'ריגוש'. הריגוש היום הוא זה שמניע אנשים ומחזק את המותג, כאשר תפקידנו הוא לספק שפע של רעיונות ולעודד את ההבנה שכללי המשחק השתנו. הצרכן למד לחפש את הסיפוק הזה אצל המותג".
בטס התייחס רבות למושג "Curation" - אוצרות - כדרך איסוף ואגירת המידע של הצרכן מהמדיות השונות. "עד לפני כמה שנים אף אחד לא חשב על זה. The curation economy. כשאני הייתי צעיר אני זוכר שהיה לי ווקמן. חשבתי 'ואוו, יש לי בכף ידי גישה למוסיקה ואני יכול לקחת אותה לכל מקום'. כמובן שהטכנולוגיה התקדמה ולמדנו לפתור את בעיות הנגישות ומאז הווקמן זה השתכלל. הבעיה היום היא שיש כל כך הרבה מידע נגיש, כל כך הרבה אפשרויות, אנשים לא יודעים מה לבחור ומותגים לא יודעים איך למקד. בשנת 2000 יצאו 350 סרטים, ב-2013 - 700. הבת שלי לא תזכה להאזין לכל שיר נפלא, לקרוא כל ספר נהדר - פשוט יש יותר מידי תוכן." בטס הסביר כי מדובר ב"בעיה חדשה", כאשר הצרכן מוצף במידע אשר כנראה לעולם לא יגלה.
בטס התייחס למותגים אשר השכילו להבין כי הצרכן כיום מחפש סיפוק מהיר: "הצרכן רוצה לקבל את מה שביקש עכשיו, מהר ובצורה הטובה ביותר". בין אותם מותגים: נטפליקס - שלמדו כי הצרכנים לא אוהבים לחכות שבוע ליציאת פרקים ואפשרו "האקטון" - מרתון "בינג'ינג" סדרות אשר מאפשר לצופה להיות פסיבי והפרקים מתחלפים אל מול עיניו בזמן של 15 שניות.
דוגמא נוספת שהוצגה היא של Spotify שהשיקה מערכת מתקדמת הבוחרת עבורך שירים שמותאמים לקצב הריצה שלך. לאכזבתם, הם גילו שעל אף הם השיקו מוצר מדהים שהיה נגיש וקל למשתמש, רבים לא השתמשו בו. הם שינו את הכל לפני כמה חודשים לפלייליסט שבועי שנקרא your weekly spotify playlist, שהפך למוצר מאד פופולרי. עדיין, הרגישו שמשהו חסר והם יכולים להגיע לקהל רחב יותר. הם עשו מהלך שנראה מאד פשוט: הם אפשרו לסנכרן את תמונת הפייסבוק וגרמו לעליה של 18% בשימוש, רק הודות למהלך הזה. מעבר לשם המשתמש, הוספת התמונה הפכה את זה לאישי יותר".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
לאירוע הגיעו כ-300 בכירי תעשיית הפרסום והשיווק בישראל ובהם יורם דמבינסקי מנכ"ל JWT, אדם אבנון וגיא בר מנכלים משותפים ב-y&r, יוסי ארועטי ויורם דרורי מנכ"לים משותפים בדרורי ארועטי ברמן, תלמה בירו מנכ"לית איגוד השיווק, שי לירז מנהל השיווק של מפעל הפיס ועוד. באיגוד, בהובלת יו"ר האיגוד אמיר גיא והמנכ"ל יגאל בראון, שראה כי טוב מציינים כי האירוע הנוכחי הוא חלק מסדרת הרצאות אורח בינלאומיות שצפויה לשנה הקרובה.
- 3.קופיארטר 16/12/2015 12:37הגב לתגובה זוהבטיחו לנו את חברת הדיגיטל המובילה בעולם וקיבלנו הרצאה שאפשר היה לסכם ב-3 שקפי POWERPOINT הרעיון יפה, התוצאה מאכזבת.
- 2.מאכזבי 15/12/2015 20:53הגב לתגובה זוציפיתי ליותר אינסייטס על שיטות העבודה והקריאייטיב ב- AQUA וקיבלתי במקום סקירה על מגמות ב-UBER
- המ. 16/12/2015 10:55הגב לתגובה זוכנראה שלא הקשבת למה שהם דיברו. הקריאייטיב שלבם נובע מתוך מוצרים, שהיתה אחת המילים שחזרו על עצמן בקאן האחרון, ומוצרים נובעים מהמגמות הטכנולוגיות בעולם. אם כלכלת השיתוף מתחזקת, הקריאייטיב הוא שיתוף רכבי פרימיום של אאודי לקהל היעד המתאים. אם העולם הולך לאוצרות של תוכן, כשיגיע לקוח עם בריף מתאים, יציעו לו מוצר קריאייטיבי בתחום הזה. דגש על מוצר קריאייטיבי ולא סרט דקה וחצי. זה כמו שתפגש עם עשרים סטארט-אפים ותבקש מהם את שיטת העבודה שלהם, אין אחת קבועה, היא תלויה בכל כך הרבה גורמים שבענף הפרסום עוד לא מכירים ובטח שלא מבינים.
- 1.דמבינסקי, אבנון ודרורי - בכירי הענף (ל"ת)מוסף פירמה ז"ל 15/12/2015 19:15הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
