AKQA
צילום: אדוה רז

AKQA: "לפעמים אנחנו באים עם חזון שמפחיד את הלקוח, כי אנחנו מראים להם את העתיד"

חברת הדיגיטל מהצליחות והמפורסמות בעולם ביקרה בישראל לפני כשבוע והעבירה הרצאה בפני כ-300 אנשי ץעשיית הפרסום הישראלית. "אחת המגבלות של תקופה בה ניתן לעשות הכל היא שצריך להיזהר מהרבה דברים"
משה בנימין | (4)

לפני כשבוע התקבצו באולם ההרצאות של הבורסה לניירות ערך בתל אביב עשרות פרסומאים שבאו כדי לשמוע את מה שיש ל-AKQA - אחת מחברות הדיגיטל המפורסמות והמצליחות בעולם - לספר. החברה הוזמנה לישראל על ידי איגוד הפרסום במסגרת סדרת אירועי העשרה שהוא עורך עבור עובדי הענף. לארץ הגיעו סמנכ"ל האסטרטגיה מייק בטס וסמנכ"ל החדשנות מרים הילי.

בנוסף להזמנה הרשמית של איגוד הפרסום, נציגי AKQA הגיעו ארצה בעקבות שיתוף פעולה שנרקם בין החברה לפעילות הטכנולוגיה והסטארטאפים של אדלר חומסקי. את האירוע שנערך באולם ההרצאות של הבורסה לניירות ערך, פתחה סמנכ"לית האסטרטגיה ואמרה כי פרסום שלא מהווה ערך מוסף ללקוח הוא בעצם "זיהום". עוד היא הוסיפה כי "אנחנו מאמינים שההצלחה שלנו נובעת משילוב של לקוחות מובילים וצוות מוביל. ערכים מובילים: שירות, חדשנות, איכות, חשיבה קריאייטיבית". הילי ציינה כי הם מגדירים את AKQA, החברה שמטפלת בתקציבי הענק של החברות המובילות במשק, בהן: נייק,י רולס-רוייס, גוגל, מייקרוסופט, קוקה קולה, KLM ועוד, כ"סוכנות לרעיונות ולחדשנות". 

מייק בטס סמנכ"ל AKQA: "הפיתוחים הטכנולוגיים העתידיים מאפשרים מצב שבו לא אנשים מחפשים דברים אלא הדברים מחפשים את האנשים". בטס, המשיך ופירט: "אנחנו נמצאים בתקופה בה הכל אפשרי. לפעמים אנחנו באים עם חזון שמפחיד את הלקוח, כי אנחנו מראים להם את העתיד. אנחנו מנסים למעשה לומר: 'הנה חזון מדהים, לשם אנחנו יכולים לקחת את המותג שלכם, זה אולי נראה חדשני מידי אבל 'בואו נצעד יחד'. אחת המגבלות של תקופה בה ניתן לעשות הכל היא שצריך להיזהר מהרבה דברים".

"רק אחרי שנות ה-90 אנשים הבינו מה הדרך הנכונה להתייחס למותג. בשנות ה-90 כולם דברו על "מותגים". יש מוצר טוב ביד - נחזק איתו את המותג ובשנים האחרונות השיח התרחב למובייל וסושיאל.  כל אותם מושגים, הישנים והחדשים יותר, כמו איכות, מותגים, סושיאל, מובייל וכו',  משחקים תפקיד חשוב. משנת 2010 המובייל ותחום הרשתות החברתיות עולה ומשתדרג. כיום האתגר הוא לחבר את אותם ערכים או אותם מושגים ולתעל אותם ליצירת 'ריגוש'. הריגוש היום הוא זה שמניע אנשים ומחזק את המותג, כאשר תפקידנו הוא לספק שפע של רעיונות ולעודד את ההבנה שכללי המשחק השתנו. הצרכן למד לחפש את הסיפוק הזה אצל המותג".

בטס התייחס רבות למושג "Curation" - אוצרות - כדרך איסוף ואגירת המידע של הצרכן מהמדיות השונות.  "עד לפני כמה שנים אף אחד לא חשב על זה. The curation economy. כשאני הייתי צעיר אני זוכר שהיה לי ווקמן. חשבתי 'ואוו, יש לי בכף ידי גישה למוסיקה ואני יכול לקחת אותה לכל מקום'. כמובן שהטכנולוגיה התקדמה ולמדנו לפתור את בעיות הנגישות ומאז הווקמן זה השתכלל. הבעיה היום היא שיש כל כך הרבה מידע נגיש, כל כך הרבה אפשרויות, אנשים לא יודעים מה לבחור ומותגים לא יודעים איך למקד. בשנת 2000 יצאו 350 סרטים, ב-2013 - 700. הבת שלי לא תזכה להאזין לכל שיר נפלא, לקרוא כל ספר נהדר - פשוט יש יותר מידי תוכן." בטס הסביר כי מדובר ב"בעיה חדשה", כאשר הצרכן מוצף במידע אשר כנראה לעולם לא יגלה.

בטס התייחס למותגים אשר השכילו להבין כי הצרכן כיום מחפש סיפוק מהיר: "הצרכן רוצה לקבל את מה שביקש עכשיו, מהר ובצורה הטובה ביותר". בין אותם מותגים: נטפליקס - שלמדו כי הצרכנים לא אוהבים לחכות שבוע ליציאת פרקים ואפשרו "האקטון" - מרתון "בינג'ינג" סדרות אשר מאפשר לצופה להיות פסיבי והפרקים מתחלפים אל מול עיניו בזמן של 15 שניות.

דוגמא נוספת שהוצגה היא של Spotify שהשיקה מערכת מתקדמת הבוחרת עבורך שירים שמותאמים לקצב הריצה שלך. לאכזבתם, הם גילו שעל אף הם השיקו מוצר מדהים שהיה נגיש וקל למשתמש, רבים לא השתמשו בו. הם שינו את הכל לפני כמה חודשים לפלייליסט שבועי שנקרא your weekly spotify playlist, שהפך למוצר מאד פופולרי. עדיין, הרגישו שמשהו חסר והם יכולים להגיע לקהל רחב יותר. הם עשו מהלך שנראה מאד פשוט: הם אפשרו לסנכרן את תמונת הפייסבוק וגרמו לעליה של 18% בשימוש, רק הודות למהלך הזה. מעבר לשם המשתמש, הוספת התמונה הפכה את זה לאישי יותר".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לאירוע הגיעו כ-300 בכירי תעשיית הפרסום והשיווק בישראל ובהם יורם דמבינסקי מנכ"ל JWT, אדם אבנון וגיא בר מנכלים משותפים ב-y&r, יוסי ארועטי ויורם דרורי מנכ"לים משותפים בדרורי ארועטי ברמן, תלמה בירו מנכ"לית איגוד השיווק, שי לירז מנהל השיווק של מפעל הפיס ועוד. באיגוד, בהובלת יו"ר האיגוד אמיר גיא והמנכ"ל יגאל בראון, שראה כי טוב מציינים כי האירוע הנוכחי הוא חלק מסדרת הרצאות אורח בינלאומיות שצפויה לשנה הקרובה.

 

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קופיארטר 16/12/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    הבטיחו לנו את חברת הדיגיטל המובילה בעולם וקיבלנו הרצאה שאפשר היה לסכם ב-3 שקפי POWERPOINT הרעיון יפה, התוצאה מאכזבת.
  • 2.
    מאכזבי 15/12/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    ציפיתי ליותר אינסייטס על שיטות העבודה והקריאייטיב ב- AQUA וקיבלתי במקום סקירה על מגמות ב-UBER
  • המ. 16/12/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    כנראה שלא הקשבת למה שהם דיברו. הקריאייטיב שלבם נובע מתוך מוצרים, שהיתה אחת המילים שחזרו על עצמן בקאן האחרון, ומוצרים נובעים מהמגמות הטכנולוגיות בעולם. אם כלכלת השיתוף מתחזקת, הקריאייטיב הוא שיתוף רכבי פרימיום של אאודי לקהל היעד המתאים. אם העולם הולך לאוצרות של תוכן, כשיגיע לקוח עם בריף מתאים, יציעו לו מוצר קריאייטיבי בתחום הזה. דגש על מוצר קריאייטיבי ולא סרט דקה וחצי. זה כמו שתפגש עם עשרים סטארט-אפים ותבקש מהם את שיטת העבודה שלהם, אין אחת קבועה, היא תלויה בכל כך הרבה גורמים שבענף הפרסום עוד לא מכירים ובטח שלא מבינים.
  • 1.
    דמבינסקי, אבנון ודרורי - בכירי הענף (ל"ת)
    מוסף פירמה ז"ל 15/12/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.